Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Traci moc, jakby nie dostawał paliwa...
Autor Wiadomość
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-01-2010, 15:32   Traci moc, jakby nie dostawał paliwa...

Nie znalazłem podobnych objawów w starych postach, więc smaruję nowy.

Zdarzyło mi się to już kilka razy w różnych odstępach czasu, czasem po tygodniu, czasem po miesiącu. Ale nie trwało to nigdy dłużej niż 5 minut, lub do wyłączenia silnika. Otóż podczas przyśpieszania na każdym biegu i praktycznie w każdym zakresie obrotów silnik ma tendencje do zamulania. Tzn, auto zachowuje się tak, jakbym po prostu zdjął nogę z gazu. Czyli hamowane silnikiem. Nie pomaga głębsze wciskanie pedału gazu. Ustępuje gdy całkiem puszczę nogę z gazu i wcisnę ponownie, ale po kilku sekundach jest to samo. tak w kółko. Żeby przyspieszyć do 70km/h muszę puścić gaz w trakcie chyba z 10 razy, albo i więcej. Próbowałem dojść na postoju co może być przyczyną. Więc otwieram przepustnicę tak do 1500-2000 rpm i po chwili silnik się dusi. Sprawdzałem krokowy (bo to akurat wiem, jak powinien się zachowywać) i jest ok. Restart kompa nie pomógł, a nawet miałem po restarcie problem z utrzymaniem obrotów biegu jałowego. Zgasł kilka razy. Teraz już trzyma obroty, ale mulenie jest nadal. Problem dotyczy zarówno Pb jak i LPG.

Silnik 1.6i.e. - 835C1.000
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-01-2010, 15:36   

nie wiem czy to coś pomoże ale może nakieruje na właściwy trop :lalala:

Ja tak miałem na gazie i przyczyną była zła mieszanka ... tzn regulacja pomogła
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-01-2010, 15:43   

Może pompka paliwa?
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-01-2010, 15:54   

maidun napisał/a:
Może pompka paliwa?


ciechu napisał/a:
Problem dotyczy zarówno Pb jak i LPG.


To wyklucza pompę :)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-01-2010, 16:17   

ciechu, stawiam na walnięty CPW,albo CPP to tylko potencjometr,może się skończył
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-01-2010, 17:19   

dziura, też podejrzewam jakiś czujnik, tylko pomysłów nie mam, bo z wtryskiem dopiero od pół roku obcuję. Problem jak pisałem pojawił się już kilka razy w ciągu ostatnich miesięcy, ale tylko na kilka minut. Dziś męczę się z tym od rana i nie ustępuje. Aha, na benzynie pomaga dodać więcej gazu i jakoś wtedy szarpnie na moment, ale na gazie im bardziej depczę tym bardziej hamuje.

Sprawdzę jutro CPP, bo mam na podmianę. Gorzej będzie z CPW.

Gdzieś wyczytałem o podobnych objawach i padł trop czujnika temperatury powietrza w kolektorze dolotowym. Co o tym sądzicie?

** Dodano: 29-01-2010, 17:20 **
Luczu napisał/a:
Ja tak miałem na gazie i przyczyną była zła mieszanka ... tzn regulacja pomogła
tak, ale mieszanka gazu jest na pewno dobra, bo był na regulacji niedawno. Poza tym problem dotyczy też benzyny.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Piotrek_144 


Wiek: 33
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Sokółka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 29-01-2010, 17:27   

Sprawdz polączenie centralki gazu do akumulatora, szczególnie masę. Pzdr
_________________
Obecnie pod blokiem:
Fiat Tipo 1,6 DGT (149.C2.046)
FSO Polonez Caro+ 1,6 GSi
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-01-2010, 17:29   

Piotrek_144, może to mieć jakieś znaczenie, jeśli problem dotyczy też benzyny?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Piotrek_144 


Wiek: 33
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Sokółka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 29-01-2010, 17:31   

Podczas jazdy na gazie w takich warunkach, może "rozjezdzac" mape wtrysku dla komputera benzynowego - przerabialem podobny problem w moim tipku z centralką Bingo S4. Pzdr
_________________
Obecnie pod blokiem:
Fiat Tipo 1,6 DGT (149.C2.046)
FSO Polonez Caro+ 1,6 GSi
  
 
sochun 



Wiek: 41
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 29-01-2010, 17:44   

ciechu napisał/a:
Żeby przyspieszyć do 70km/h muszę puścić gaz w trakcie chyba z 10 razy, albo i więcej.


Miałem podobnie i pomogła wymiana przepustnicy, bo chyba mi wtedy całą ze szrotu.
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-01-2010, 17:58   

CPP i inne? Co to znaczy? Mam mały problem na Pb z moją 2.0. Za bogato, bo czarny z rury dym. Poczyścić muszę wszystko, ale nie wiem co.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
sochun 



Wiek: 41
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 29-01-2010, 18:10   

Może Lambda - co prawda też miałem wymienianą, ale trochę inne objawy.
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-01-2010, 18:12   

problem podobny więc sie dopiszę. Jadę równo na Pb np 2-3tys obrotów i raz na jakiś czas samochód szarpnie jakby nie dostał paliwa i po chwili jedzie dalej. Ciągnie do końca na Pb, podczas przyspieszania się tak nie dzieje, tylko podczas równej jazdy. Na LPG nie ma problemu.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-01-2010, 18:33   

Guzik, może na LPG tego nie odczuwasz tak ale wygląda jakby raz na czas zapłon się gubił co któryś...
chyba, że na pewno na LPG jest całkowicie ok no to paliwka nie dostaje i tu szukać...
co do tego co ciechu pisał na początku - a może coś sondą ciechu ma lub z wydechem samym w okolicach sondy?
można spróbować odpiąć sondę czy to coś zmieni
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-01-2010, 18:42   

unknown napisał/a:
chyba, że na pewno na LPG jest całkowicie ok no to paliwka nie dostaje i tu szukać...

na 10000% na LPg jest git, bo przejechałem na gazie ponad 400km i ani razu nie szarpnęło. Na Pb za to dość często się tak dzieje, a dodam też, że nie chce odpalać na benzynie jak jest ciepły. Jak sie przełączy z gazu na benzyne na ciepłym to pali, ale żeby odpalił na Pb to nie ma opcji. Dorzucę do wora brak ssania na zimnym na benzynie, bo obroty są niskie (800). I ten czarny dym-benzyna na 100% za bogata mieszanka. Słyszałem o czyszczeniu przepustnicy i całej reszty. Ktoś mi może zaznaczyć na fotce co czyścić i sprawdzać? Podpięcie pod kompa coś pokaże? Gdzie jest wtyczka?
Z góry dzięki.

Pozwolę sobie pożyczyć fotkę z innego tematu, bo swojej nie mam, a auto u mechanika na wymianie rozrządu.


** Dodano: 29-01-2010, 18:43 **
CPW/CPP? Co to takiego?

** Dodano: 29-01-2010, 18:44 **
Czujnik położenia wałka/czujnik położenia przepustnicy??
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-01-2010, 19:23   

ciechu napisał/a:
Sprawdzę jutro CPP, bo mam na podmianę

To o tyle dobrze :)
ciechu napisał/a:
Gdzieś wyczytałem o podobnych objawach i padł trop czujnika temperatury powietrza w kolektorze dolotowym. Co o tym sądzicie?

Raczej nie w tym problem,nawet jak jest do bani to kłopot będzie przy zapłonie zimnego silnika i utrzymaniu wolnych obrotów a nie takim świrowaniu o jakim piszesz.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-01-2010, 19:39   

Guzik napisał/a:

** Dodano: 29-01-2010, 18:43 **
CPW/CPP? Co to takiego?

** Dodano: 29-01-2010, 18:44 **
Czujnik położenia wałka/czujnik położenia przepustnicy??
dokładnie ;)

Wracając do mojego problemu! Jest pewien przełom i zaczynam się zastanawiać nad teorią Piotrka_144. Wyjechałem jeszcze przed godziną na miasto i po około 3-4 km przejechanych podczas hamowania silnikiem (tym razem świadomego :) ) usłyszałem jakby coś uderzyło w szybę czołową. Po chwili zdałem sobie sprawę, że był to raczej odgłos zwieranych przewodów pod napięciem. Czyli czysta zwara. No i myśląc o tej nieszczęsnej centralce ruszyłem spokojnie spod świateł i ... autko jedzie normalnie!!! Nic nie szarpie, nic nie dławi przyspiesza równo po jednym naciśnięciu gazu ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-01-2010, 19:59   

Tzw. "cufal" do następnych świateł :badgrin: eeehhhhh ta pieprzona zima.....
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-02-2010, 19:18   

dziura, heheh, niech się wreszcie kończy

I jeszcze jeden trop :) Teraz przypomniałem sobie, że przez cały ten wczorajszy dzień problemów za każdym razem przy wysiadaniu auto mnie "kopało" prądem, kiedy dotykałem zewnętrznej strony drzwi. Po ustaniu problemu już nie kopie. A więc co? Jakieś przebicie było? Brak masy? Bo mi się teraz trochę w głowie namieszało... I nie bardzo wiem czego w końcu szukać...


Jako że nie miałem możliwości (pogoda) zacząć szukać przyczyny, jeżdżę z tą przypadłością nadal. Samochód jak się nagrzeje do 90'c to jakby się wszystko stabilizowało. Teraz, kiedy na dworze +2'c. Jak były mrozy to problem praktycznie wcale nie ustawał. Znów do głowy przychodzi mi czujnik temperatury w kolektorze...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load