Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z moim Tipkiem
Autor Wiadomość
madzia. 



Wiek: 48
Dołączyła: 13 Maj 2005
Posty: 262
Skąd: Ostrzeszów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-04-2006, 14:01   Problem z moim Tipkiem

- autko było na przeglądzie - kazali wymienić tylko i wyłącznie whacz z tyłu z prawej
strony - zrobione
- mechanik stwierdził że przednie amortyzatory mogłabym juz wymienić ale tak koniecznie to nie muszę i mogę jeździć - ok. nie wymienione
- nowe opony i felgi - zrobione
a
- autko na trasie przy 80 km/h nadal(przed wymianą opon i naprawa wahacza te tak było-myślałam ze coś pomoże) ucieka na boki (prawo-lewo)nie trzyma się drogi tak jak powinno, nie była to sprawa kolein :) bo na nowiutkim i prostym asfalcie zachowywało się tak samo, strach jechac szybciej o wyprzedzaniu mogę zapomnieć
- po świętach zaraz jadę do wa-wy i muszę mieć sprawne auto bo inaczej cordobą mi przyjdzie podróżować

co może być przyczyną tego co się dzieje? amortyzatory jednak?coś innego??
_________________
Ja gaduła jestem....a na autach się nie znam ;o)
     Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-04-2006, 15:31   

Drążek stabilizacyjny-maglownica-żle ustawiona zbieżność-coś napewno z tego.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
madzia. 



Wiek: 48
Dołączyła: 13 Maj 2005
Posty: 262
Skąd: Ostrzeszów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-04-2006, 15:50   

hmmm co to drążek i ustawianie zbieżności to wiem , ale pytanie laiczki co to jest maglownica :)
_________________
Ja gaduła jestem....a na autach się nie znam ;o)
     Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-04-2006, 15:59   

Drążek to taki pręt mocowany do wachaczy.Ma on za zadanie synchronizować pracę obu wachaczy.Maglownica to przekładnia kierownicza-może ma za duży luz.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
madzia. 



Wiek: 48
Dołączyła: 13 Maj 2005
Posty: 262
Skąd: Ostrzeszów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-04-2006, 16:01   

nic mi to nie mówi :) heheh ale przynajmniej mogę przed mechanikiem udawać że wiem co on do mnie mówi :lol:
dzięki :)
_________________
Ja gaduła jestem....a na autach się nie znam ;o)
     Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-04-2006, 16:06   

Jeżeli na postoju kierownica ma znaczny luz to znaczy delikatnie"puka"w lewo i prawo to znaczy że na zębach przekładni pokazał się luzik-calość do wymiany.A drążek jest na gumach które też mogły się zestarzeć.Bardziej bym obstawiał za zbieżnością i przy okazji sprawdzą końcówki drążków kierowniczych-to znowu przeguby kulowe łączące zwrotnicę koła z maglownicą.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-04-2006, 16:14   

picek drążek stabilizacyjny przeciwdziała zbytnim przechyłom auta (znacznym przechyłom)
Przy jeżdzie po równej drodze i minimalnych nierównościach drążek praktycznie nie działa.

Jeśli auto "chodzi na boki" a mechanik nie znalazł nigdzie luzów (końcówki drążka, silentblocki i swożeń wahacza) to coś jest nie tak z ustawieniami geometri kół.
I nie mówimy tylko o zbieżności ale też o kątach pochylenia.

Madziu a zachowanie auta przy przyśpieszaniu, hamowaniu i luźnej jeździe na wprost jest takie samo ?? A na zakrętach ??
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-04-2006, 16:21   

A jeżdziłeś bez drązka? Miałem okazję i pięknie buja.Jadąc ustawiać zbieżność nie tłumaczę gościowi co ma robić.A kątów nachylenia to nie ustawisz.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
madzia. 



Wiek: 48
Dołączyła: 13 Maj 2005
Posty: 262
Skąd: Ostrzeszów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-04-2006, 16:41   

po mieście jeszcze da się jeździć ale w trasie to już tragedia:kierownice muszę trzymać i to mocno, przy wyprzedzaniu mam problem z powrotem na swój pas bo "chodzi na boki" , przy zakrętach ściąga na zewnątrz, hamuje słabiej aczkolwiek mechanik stwierdził, że musi mi się wydawać, bo nic nie znalazł (z hamowaniem to nie tylko moje odczucia bo dałam auto do przejachania znajomemu)

na zbieżność auto jedzie jutro i mam nadzieję że tam coś mi konkretnie powiedzą

a poza tym wszyscy każą mi je sprzedać :(
_________________
Ja gaduła jestem....a na autach się nie znam ;o)
     Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-04-2006, 16:44   

Nie wiedzą co czynią.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-04-2006, 16:54   

Madzia napisz po ustawianiu zbieżności czy coś znaleźli.
Napisz też czy coś stuka w zawieszeniu czy jest cicho.
I przy tym wyprzedzaniu po łuku auto jedzie niby dobrze i nagle nim "rzuca" czy takiego nagłego momentu nie wyczuwasz i po prostu ściagą go cały czas.
Jeśli nagle to czy słyszysz wtedy jakieś stuknięcie ??

Picek bez drążka (to znaczy z wymontowaną jedną końcówką stabilizatora) przejechałem około 5km (do sklepu i spowrotem) i powiem szczerze że różnica była żadna (tylko psychiczna bo wiedziałem że nie mam drążka przykręconego do jednego wahacza).
Drążek "stara się" przeciwdziałać ruchom wahaczy ale tylko wtedy gdy ugina się jeden z nich lub oba w przeciwne strony.
Jak wjedziesz w poprzeczną dziurę dwoma kołami to drążek nie robi kompletnie nic (ładnie cały się okręca w środkowych gumach).
Przy lekkich ruchach jednego wahacza jego działanie jest prawie żadne.
Działa tym silniej im większa równica kątów ugięcia wahaczy (jedno koło na górce a drugie w dziurze).
Drążek konstrukcyjnie przewidziany jest aby przeciwdziałać zbytnim przechylom bocznym samochodu.

A kątów pochylenia kół rzeczywiście nie ustawisz ... w Tipo.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-04-2006, 17:10   

A ja tak zapytma czy fachmeny jak zakladali kola to oczyscili piasty z wszelakiego syfu czy im sie nie chcialo ?:> Jak sa brudne i fela lezy zle to daje to wlasnie taki efekt :-)
Chyba ze geometria strasznie spartolona jest :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-04-2006, 17:29   

Madzia jedz do BIRAS ASO do Grabowa tam jest niedrogo i się na fiatach znają .
A tak apropo to u kogo byłaś ?
     assistance   Moneta
 
 skype
 
madzia. 



Wiek: 48
Dołączyła: 13 Maj 2005
Posty: 262
Skąd: Ostrzeszów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-04-2006, 17:34   

jutro jestem umówiona u Michalaka
a tak to mam swojego mechanika z warsztatem w stodole :lol: który zawsze mi wszystko przy Tipku robi i nie narzekałam
opony i felgi wymieniali mi na górce u Borowicza ale na ręce im nie patrzyłam
_________________
Ja gaduła jestem....a na autach się nie znam ;o)
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-04-2006, 17:40   

picek napisał/a:
A jeżdziłeś bez drązka?


Ja zrobiłem kilka tysięcy R19 bez drążka. Po naprawie po stłuczce pajac mechanik nie zamontował drążka i tak jeżdziłem do przeglądu kiedy zauważono jego brak ;D Da się jeździć, auto tylko bardziej kładło się w zakręcie.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-04-2006, 18:45   

Aleśta się czepili tego drążka-pies go lizał.Dałem tylko do zrozumienia że ma wpływ na prowadzenie pojazdu-choćby przez większe ugięcia w łukach.Bardziej siada-bardziej kontrujesz.To samo ma się do jednolitych drązków-jedno koło się kładzie zbyt mocno to dróga strona drążka też dogina się w tę samą stronę.Trochę namieszałem ale wiadomo o co chodzi.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-04-2006, 21:51   

Na zbieznosci wyjda ewentualane luzy na lozyskach/wachaczach. Bo od tego powinni zaczac, od sprawdzenia luzów.

A kierownica Ci "bije" czy porprostu autko sciaga?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-04-2006, 23:06   

Madzia ja miałem to samo jak wachacz miałem do wymiany bo luz był "nieziemski".
Jeśli ten "mechanik" nie wykrył słabszych hamulców to może i luzy mu "umknęły" ;)
Auto mi uskakiwało na prawo.
Przy 100km/h to już bałem się jechać więcej.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-04-2006, 07:03   

Ja uważam jednak, że to sprawa amortyzatorów. Auto z wywalonymi amorami pływa po drodze jak okręt. Ja miałam tak samo w innym samochodzie i po wymianie autko sztuka nówka.

pozdro
_________________
Oto moje furki:

- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja
     assistance
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-04-2006, 07:33   

Tempers napisał/a:
Ja uważam jednak, że to sprawa amortyzatorów.


Skoro auto było na przeglądzie, a tam sprawdza się stan amortyzatorów, to muszą być w normie. Tak, czy inaczej profilaktycznie bym wymienił, choćby na najtańsze z allegro. :)

A jak zużywają się opony? Mnie to wygląda na rozjechaną geometrię.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-04-2006, 11:01   

Marcin - fiattipo.pl napisał/a:
...Tak, czy inaczej profilaktycznie bym wymienił, choćby na najtańsze z allegro. :) ...


Wahacz za 100zł wytrzymał mi rok.

Nigdy już nie kupie wahacza za 100zł skoro Delphi kosztuje 148zł.
Przymierzam się do wymiany obu na nowe Delphi.

A amorki to inna sprawa
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
madzia. 



Wiek: 48
Dołączyła: 13 Maj 2005
Posty: 262
Skąd: Ostrzeszów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-04-2006, 13:51   

więc tak
mam wymienić tuleję przednią wahacza przedniego - 2szt. (bo przez to są luzy i dlatego tak chodzi na boki :) )
czy da się to kupić oddzielnie?
czy kupić cały wahacz?no dwa wahacze
czy zestaw naprawczy?
hę???
_________________
Ja gaduła jestem....a na autach się nie znam ;o)
     Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 14-04-2006, 17:50   

madzia, Jeśli Cię stać to zainwestuj w nowe wahacze bo za chwilę mogą paść przeguby w wahaczach i problem się ponowi.A jakie to już napisali wyżej.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-04-2006, 19:38   

No i wszystko jasne.
I picek dobrze mówi. Jak masz kase to kup całe wahacze i to dobre a nie badziewie po 90zł.
Jak nie to możesz sie ratować samymi silentblockami
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
bidonzlfc 
witamy nowego


Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 6
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-04-2006, 20:25   

miałem identyczne objawy i wymiana wachaczy załatwiła sprawę. choć mechanik upierał się że to nie ma wpływu.... ubłagałem go, wymienił i jest spoko. powiedział mi tez że dopuszczalny luz na kierownicy to taki na szerokość dłoni...... potem na przeglądzie dowiedziałem się że taka norma to była dla stara w 1980 roku..... marzy mi sie taka sytuacja że jadę do mechanika z zepsutym autem a on je naprawia. ech ci mechanicy. Pozdrawiam wszystkich
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load