Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tempra 1.6 B/G Gaźnik. Nierówna praca silnika na wolnych obr
Autor Wiadomość
Dragon022 


Wiek: 41
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 35
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-08-2008, 15:17   Tempra 1.6 B/G Gaźnik. Nierówna praca silnika na wolnych obr

Witam
Mam problem z moją Tempra 1.6B/G Gaźnik. Silnik na wolnych obrotach nie pracuje równo szarpie, skacze. Świece 2 tyg. temu wymienione na NGK BCPR7ES, palec rozdzielacza. przewody tez niedawno były zmienione.

Na benzynie jest trochę lepiej ale też nie równo pracuje a na gazie jest jeszcze gorzej.

Ma ktoś jakieś pomysły?
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-08-2008, 21:45   

Polecam skontrolować stan przewodów podciśnieniowych głównie ten który idzie do aparatu zapłonowego, druga rzecz jaka bym sprawdził to czy podstawa gaźnika jest cała tzn. czy nie łapie lewego powietrza. Ponadto warto tez raz 20.000 km zafundować gaźnikowi pełna regulacje (książkowo powinno się to robić co 10.000-15.000km) oraz doregulować gaz. Warto też sprawdzić jakie jest kont zapłonu jeśli jeździsz na LPG głównie to zalecany kont to 11-12 stopni na biegu jałowym (10 to fabryczny) wyprzedzenie zapłonu o 1-2 stopnie sprawi że auto jest żwawsze i lepiej pracuje sprawdziłem u siebie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-08-2008, 13:34   

też bym dokładnie poogląda stan uszczelek gaźnika i przewodów podciśnieniowych... całkiem możliwe, że to to i źle mu dawkuje na wolnych...
a może czas wreszcie (warto) zrobić regenerację? wszystkie uszczeleczki i membranki od tych hydraulicznych/podciśnienowych 'pompek' w gaźniczku wymienić, dysze, wyczyścić i wyregulować gaźniczek? autko znacznie odżyje a i mniej spalać będzie... może tak lepiej zrobić niż łatać jedno na razie...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-08-2008, 16:04   

Dragon022 napisał/a:
Na benzynie jest trochę lepiej ale też nie równo pracuje a na gazie jest jeszcze gorzej.
wynika z tego, ze problem nie dotyczy bezposrednio gaznika, ani konta wyprzedzenia zaplonu. Jednak jesli chodzi o przewody podcisnienia to istnieje duze prawdopodobienstwo ze mozesz miec nieszczelnosci. Warto sprawdzic. Moglbys napisac cos wiecej? Czy to stalo sie nagle, czy z czasem bylo coraz gorzej? I czy na LPG zachowuje sie tak samo jak na Pb (oczywiscie biore pod uwage fakt ze napisales iz na LPG jest gorzej). Czy wyczules tez spadek mocy w czasie jazdy (lub odwrotnie)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Dragon022 


Wiek: 41
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 35
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-08-2008, 16:21   

Przewody podciśnienia sprawdziłem i są ok. Można powiedzieć ze to stało się nagle tzn wymieniłem świece i autko ładnie chodziło a teraz kuleje. Spadek mocy - może trochę.
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-08-2008, 09:06   

No to spróbuj jak masz możliwości podmienić świece na inne lub te co miałeś i zobaczy czy coś się zmieni. Choć z tymi świecami to raczej zbieg okoliczności.

** Dodano: 20-08-2008, 10:07 **
P.S a sprawdziłeś podstawę gaźnika? może też digiplex nawala.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 20-08-2008, 10:41   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Warto też sprawdzić jakie jest kont zapłonu jeśli jeździsz na LPG głównie to zalecany kont to 11-12 stopni na biegu jałowym (10 to fabryczny) wyprzedzenie zapłonu o 1-2 stopnie sprawi że auto jest żwawsze i lepiej pracuje sprawdziłem u siebie.


No tak, ale ty masz gaźnik golas zapłon możesz sobie ustawiać. Ja np mam gaźnik z digiplexem, więc sobie dużo nie porobię...
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-08-2008, 13:11   

dcfan, A aparat zapł. masz w korpusie czy na wałku z boku? Mnie się wydaje że digiplex steruje kontem zapłonu tak jak to robi gaźnik czyli im wyższe obroty tym inny kont (robi to oczywiście bardziej optymalnie), ale kont bazowy można ręczne przestawić o ile aparat jest w korpusie silnika a nie z boku. Inaczej sprawa sie ma w silnikach z komputerkiem, ale mogę sie mylić :doubt:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-08-2008, 13:20   

1) Przewody podciśnienia wymień, bo jeśli nie był wymienianie to na 99% są w stanie tragicznym (czytaj - jak je ruszysz to się rozlęcą w dłoniach)

Pisałeś, że są ok, ale wymieniałeś je? Dobrze to zrobiłeś (dobrze podłączyłeś)?

2) Uszczelka pod gaźnikiem (wtedy gaźnik dostaje lewe powietrze i zaczynają się jazdy)

Digiplex steruje kątem zapłonu, tutaj nic się nie ustawia.
Zaś jeżeli masz tradycyjny mechaniczny zapłon to już jest inna sprawa.

Ty masz 1.6 gaźnik, a podaj oznaczenie tego silnika.

Myłeś może silnik? Czasami digiplexy mają to do siebie, że po umyciu zaczynają się "jazdy" i nie chce palić na wszystkie gary lub nie idzie rozkręcić silnika. Trzeba mu dać wyschnąć.

Podmień jeszcze świecie na nowe lub inne w celu wyeliminowania tego problemu.
A kable wysokiego napięcia w jakim są stanie?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Dragon022 


Wiek: 41
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 35
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-08-2008, 18:41   

Zauważyłem coś dziwnego tzn. Jak wypnę na wolnych obrotach kabel z 3 świecy silnik kuleje ale chodzi jak wypnę jeszcze z 4 (3 i 4 wypięte) też chodzi a powinien chyba zgasnąć? Natomiast jak wypne jeden przewód z 3 lub 4 i wypnę jeszcze przewód 1 lub 2 to od razu gaśnie.
Wydaje mi się ze nie pali na 3 i 4 za dobrze.

Może to zawory?

Mieszko Przewody ciśnieniowe wymieniałem na wiosnę i na pewno dobrze podłączyłem. Silnika nie myłem.

A i jeszcze jedna sprawa temp. silnika podczas jazdy (na odcinku 15km) jest na wskaźniku pośrodku 0 a 90stop. to chyba coś ok 60stop. Wyższą temp. łapie tylko na postoju (w korkach do 100stop.)
Znajomy mi mówił że temp.powinna być około 90stop. bo inaczej silnik jest niedogrzany.

Co o tym sądzicie?

Jak u was temp. w Temprach?
     assistance
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-08-2008, 19:42   

Dragon022 napisał/a:
A i jeszcze jedna sprawa temp. silnika podczas jazdy (na odcinku 15km) jest na wskaźniku pośrodku 0 a 90stop. to chyba coś ok 60stop. Wyższą temp. łapie tylko na postoju (w korkach do 100stop.)
Znajomy mi mówił że temp.powinna być około 90stop. bo inaczej silnik jest niedogrzany.

Co o tym sądzicie?

Jak u was temp. w Temprach?

Wymień termostat.
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 21-08-2008, 05:19   

Hemi napisał/a:
Dragon022 napisał/a:
A i jeszcze jedna sprawa temp. silnika podczas jazdy (na odcinku 15km) jest na wskaźniku pośrodku 0 a 90stop. to chyba coś ok 60stop. Wyższą temp. łapie tylko na postoju (w korkach do 100stop.)
Znajomy mi mówił że temp.powinna być około 90stop. bo inaczej silnik jest niedogrzany.

Co o tym sądzicie?

Jak u was temp. w Temprach?

Wymień termostat.

Dokładnie. Termostat masz do wymiany, miałem kiedys to samo, powyzej 60st. C miał problem sie rozgrzac, po wymianie termostatu cały czas trzyma ok 90st :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Dragon022 


Wiek: 41
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 35
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-08-2008, 17:37   

A co z :

Zauważyłem coś dziwnego tzn. Jak wypnę na wolnych obrotach kabel z 3 świecy silnik kuleje ale chodzi jak wypnę jeszcze z 4 (3 i 4 wypięte) też chodzi a powinien chyba zgasnąć? Natomiast jak wypne jeden przewód z 3 lub 4 i wypnę jeszcze przewód 1 lub 2 to od razu gaśnie.
Wydaje mi się ze nie pali na 3 i 4 za dobrze.

Może to zawory?

Mieszko Przewody ciśnieniowe wymieniałem na wiosnę i na pewno dobrze podłączyłem. Silnika nie myłem.
     assistance
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-08-2008, 18:04   

Dragon022 napisał/a:
jest na wskaźniku pośrodku 0 a 90stop. to chyba coś ok 60stop.
na wskazniku temperatury nie ma zera. Zaczyna sie od 50'c bodajze. Wiec masz 70'c ale to i tak za malo. W czasie ciaglej jazdy (trasa) temperatura spada do jakichs 85'c a na postoju nie powinna przekroczyc 95'c bo wtedy zalaczyc powinien sie juz wentylator
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load