Tempra 1.6 B/G Gaźnik. Nierówna praca silnika na wolnych obr |
Autor |
Wiadomość |
Dragon022
Wiek: 41 Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 35 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-08-2008, 15:17 Tempra 1.6 B/G Gaźnik. Nierówna praca silnika na wolnych obr
|
|
|
Witam
Mam problem z moją Tempra 1.6B/G Gaźnik. Silnik na wolnych obrotach nie pracuje równo szarpie, skacze. Świece 2 tyg. temu wymienione na NGK BCPR7ES, palec rozdzielacza. przewody tez niedawno były zmienione.
Na benzynie jest trochę lepiej ale też nie równo pracuje a na gazie jest jeszcze gorzej.
Ma ktoś jakieś pomysły? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-08-2008, 21:45
|
|
|
Polecam skontrolować stan przewodów podciśnieniowych głównie ten który idzie do aparatu zapłonowego, druga rzecz jaka bym sprawdził to czy podstawa gaźnika jest cała tzn. czy nie łapie lewego powietrza. Ponadto warto tez raz 20.000 km zafundować gaźnikowi pełna regulacje (książkowo powinno się to robić co 10.000-15.000km) oraz doregulować gaz. Warto też sprawdzić jakie jest kont zapłonu jeśli jeździsz na LPG głównie to zalecany kont to 11-12 stopni na biegu jałowym (10 to fabryczny) wyprzedzenie zapłonu o 1-2 stopnie sprawi że auto jest żwawsze i lepiej pracuje sprawdziłem u siebie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-08-2008, 13:34
|
|
|
też bym dokładnie poogląda stan uszczelek gaźnika i przewodów podciśnieniowych... całkiem możliwe, że to to i źle mu dawkuje na wolnych...
a może czas wreszcie (warto) zrobić regenerację? wszystkie uszczeleczki i membranki od tych hydraulicznych/podciśnienowych 'pompek' w gaźniczku wymienić, dysze, wyczyścić i wyregulować gaźniczek? autko znacznie odżyje a i mniej spalać będzie... może tak lepiej zrobić niż łatać jedno na razie... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-08-2008, 16:04
|
|
|
Dragon022 napisał/a: | Na benzynie jest trochę lepiej ale też nie równo pracuje a na gazie jest jeszcze gorzej. | wynika z tego, ze problem nie dotyczy bezposrednio gaznika, ani konta wyprzedzenia zaplonu. Jednak jesli chodzi o przewody podcisnienia to istnieje duze prawdopodobienstwo ze mozesz miec nieszczelnosci. Warto sprawdzic. Moglbys napisac cos wiecej? Czy to stalo sie nagle, czy z czasem bylo coraz gorzej? I czy na LPG zachowuje sie tak samo jak na Pb (oczywiscie biore pod uwage fakt ze napisales iz na LPG jest gorzej). Czy wyczules tez spadek mocy w czasie jazdy (lub odwrotnie) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Dragon022
Wiek: 41 Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 35 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-08-2008, 16:21
|
|
|
Przewody podciśnienia sprawdziłem i są ok. Można powiedzieć ze to stało się nagle tzn wymieniłem świece i autko ładnie chodziło a teraz kuleje. Spadek mocy - może trochę. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-08-2008, 09:06
|
|
|
No to spróbuj jak masz możliwości podmienić świece na inne lub te co miałeś i zobaczy czy coś się zmieni. Choć z tymi świecami to raczej zbieg okoliczności.
** Dodano: 20-08-2008, 10:07 **
P.S a sprawdziłeś podstawę gaźnika? może też digiplex nawala. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-08-2008, 10:41
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Warto też sprawdzić jakie jest kont zapłonu jeśli jeździsz na LPG głównie to zalecany kont to 11-12 stopni na biegu jałowym (10 to fabryczny) wyprzedzenie zapłonu o 1-2 stopnie sprawi że auto jest żwawsze i lepiej pracuje sprawdziłem u siebie. |
No tak, ale ty masz gaźnik golas zapłon możesz sobie ustawiać. Ja np mam gaźnik z digiplexem, więc sobie dużo nie porobię... |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-08-2008, 13:11
|
|
|
dcfan, A aparat zapł. masz w korpusie czy na wałku z boku? Mnie się wydaje że digiplex steruje kontem zapłonu tak jak to robi gaźnik czyli im wyższe obroty tym inny kont (robi to oczywiście bardziej optymalnie), ale kont bazowy można ręczne przestawić o ile aparat jest w korpusie silnika a nie z boku. Inaczej sprawa sie ma w silnikach z komputerkiem, ale mogę sie mylić |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-08-2008, 13:20
|
|
|
1) Przewody podciśnienia wymień, bo jeśli nie był wymienianie to na 99% są w stanie tragicznym (czytaj - jak je ruszysz to się rozlęcą w dłoniach)
Pisałeś, że są ok, ale wymieniałeś je? Dobrze to zrobiłeś (dobrze podłączyłeś)?
2) Uszczelka pod gaźnikiem (wtedy gaźnik dostaje lewe powietrze i zaczynają się jazdy)
Digiplex steruje kątem zapłonu, tutaj nic się nie ustawia.
Zaś jeżeli masz tradycyjny mechaniczny zapłon to już jest inna sprawa.
Ty masz 1.6 gaźnik, a podaj oznaczenie tego silnika.
Myłeś może silnik? Czasami digiplexy mają to do siebie, że po umyciu zaczynają się "jazdy" i nie chce palić na wszystkie gary lub nie idzie rozkręcić silnika. Trzeba mu dać wyschnąć.
Podmień jeszcze świecie na nowe lub inne w celu wyeliminowania tego problemu.
A kable wysokiego napięcia w jakim są stanie? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Dragon022
Wiek: 41 Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 35 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-08-2008, 18:41
|
|
|
Zauważyłem coś dziwnego tzn. Jak wypnę na wolnych obrotach kabel z 3 świecy silnik kuleje ale chodzi jak wypnę jeszcze z 4 (3 i 4 wypięte) też chodzi a powinien chyba zgasnąć? Natomiast jak wypne jeden przewód z 3 lub 4 i wypnę jeszcze przewód 1 lub 2 to od razu gaśnie.
Wydaje mi się ze nie pali na 3 i 4 za dobrze.
Może to zawory?
Mieszko Przewody ciśnieniowe wymieniałem na wiosnę i na pewno dobrze podłączyłem. Silnika nie myłem.
A i jeszcze jedna sprawa temp. silnika podczas jazdy (na odcinku 15km) jest na wskaźniku pośrodku 0 a 90stop. to chyba coś ok 60stop. Wyższą temp. łapie tylko na postoju (w korkach do 100stop.)
Znajomy mi mówił że temp.powinna być około 90stop. bo inaczej silnik jest niedogrzany.
Co o tym sądzicie?
Jak u was temp. w Temprach? |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-08-2008, 19:42
|
|
|
Dragon022 napisał/a: | A i jeszcze jedna sprawa temp. silnika podczas jazdy (na odcinku 15km) jest na wskaźniku pośrodku 0 a 90stop. to chyba coś ok 60stop. Wyższą temp. łapie tylko na postoju (w korkach do 100stop.)
Znajomy mi mówił że temp.powinna być około 90stop. bo inaczej silnik jest niedogrzany.
Co o tym sądzicie?
Jak u was temp. w Temprach? |
Wymień termostat. |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 21-08-2008, 05:19
|
|
|
Hemi napisał/a: | Dragon022 napisał/a: | A i jeszcze jedna sprawa temp. silnika podczas jazdy (na odcinku 15km) jest na wskaźniku pośrodku 0 a 90stop. to chyba coś ok 60stop. Wyższą temp. łapie tylko na postoju (w korkach do 100stop.)
Znajomy mi mówił że temp.powinna być około 90stop. bo inaczej silnik jest niedogrzany.
Co o tym sądzicie?
Jak u was temp. w Temprach? |
Wymień termostat. |
Dokładnie. Termostat masz do wymiany, miałem kiedys to samo, powyzej 60st. C miał problem sie rozgrzac, po wymianie termostatu cały czas trzyma ok 90st |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Dragon022
Wiek: 41 Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 35 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-08-2008, 17:37
|
|
|
A co z :
Zauważyłem coś dziwnego tzn. Jak wypnę na wolnych obrotach kabel z 3 świecy silnik kuleje ale chodzi jak wypnę jeszcze z 4 (3 i 4 wypięte) też chodzi a powinien chyba zgasnąć? Natomiast jak wypne jeden przewód z 3 lub 4 i wypnę jeszcze przewód 1 lub 2 to od razu gaśnie.
Wydaje mi się ze nie pali na 3 i 4 za dobrze.
Może to zawory?
Mieszko Przewody ciśnieniowe wymieniałem na wiosnę i na pewno dobrze podłączyłem. Silnika nie myłem. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-08-2008, 18:04
|
|
|
Dragon022 napisał/a: | jest na wskaźniku pośrodku 0 a 90stop. to chyba coś ok 60stop. | na wskazniku temperatury nie ma zera. Zaczyna sie od 50'c bodajze. Wiec masz 70'c ale to i tak za malo. W czasie ciaglej jazdy (trasa) temperatura spada do jakichs 85'c a na postoju nie powinna przekroczyc 95'c bo wtedy zalaczyc powinien sie juz wentylator |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|