Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
iskra, praca silnika
Autor Wiadomość
dobry 


Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-06-2007, 17:23   iskra, praca silnika

Witajcie! Pozdrawiam brać T!
wyczytałem prawie wszystko w sprawie nierównej pracy, zchodzenia z obrotów, różnego rodzaju czujników ale nie do końca pasuje to do mojego problemu.
Wszystko zaczeło się od tego że trochę pojeździłem na wydmuchanej uszczelce pod głowicą zanim objawy pokazały, że to to ( zasłona dymna, a potem temperatura na wskaźniku). Problem załatwiłem ale nierówna praca silnika została i czasami zejście z obrotów na 500-600. Są nowe świece i kable. i nic tak jakby cały czas palił nie na wszystkich garach.
Sprawdziłem iskrę na świecach jest ale dziwna na 1 słaba nierówna bardziej żółta, to samo na 3.
Na świecy 4 biała mocna i na 2 tak samo.
dziwne jest choć nie wiem bo się nie znam, że jak zdjąłem przewód ze świecy 1 było słychać spadek obrotów tak samo z 2. jak zdejmowałem przewody ze świecy 3 i 4 dwie po środku nie było żadnej różnicy silnik nawet nie burknął.
A teraz moje pytanie.
Co to może być za usterka jeśli ktoś może mi pomóc.
Czy w trakcie jazdy z uszkodzoną uszczelką przestawił się zapłon.
Pozdrawiam.

A ha jest jeszcze jeden uciążliwy objaw czasami brakuje mu mocy szczególnie na 2 biegu i wtedy muszę odczekać chwilę z wciśnietym gazem aż sam się rozkręci ( taki przeskok)

** Dodano: 04-06-2007, 11:45 **
Hej! a czy za to, że te iskry na świecach są nierówne (gubią się) może być odpowiedzialny CPW?
_________________
Tempra 1,6 MPI '95 SW: 116tys. km, szaro- zielona.
     assistance
 
 
Marlon 
witamy nowego


Wiek: 43
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 2
Skąd: Mrągowo
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 06-06-2007, 18:56   

U mnie był podobny problem silnik pracował,co jakiś, czas na 3 cylindrach. Po przejechaniu ok.100km od wymiany nowych świec zaczęła szwankować jedna z nich. Tyle że "cwana" szwankowała tylko co jakiś czas i tylko podczas uruchamiania zimnego silnika. Jak zwykle podczas takiej awarii gasiło się silnik, otwierało maskę no i sprawdzanie przewodów,kopułki, palca, przewodów itd. potem odpalanie silnika i..... silniczek pracuje równo jak gdyby nic i tak przez tydzień dwa do następnej awarii. Po przewertowaniu tego forum winowajca mógłby być tylko jeden- CPW. Ale kolejnym razem przyjrzałem się uważnie wykręconym wszystkim czterem świecom i jedna z nich( 2 cylindra) była lekko mokra od niespalanego paliwa i w jej miejsce wkręciłem starą, uruchomiłem silnik i nie było już problemu. Te nowe świece które zakupiłem do mojego autka to NGK.
     Moneta
 
 
dobry 


Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-06-2007, 20:35   

Ja teraz mam świece iskry i sam nie wiem czy zmienić je na NGK i czy to coś polepszy.
Zamieniłem przewody z janmora na sentecha i wydawało mi się że jest poprawa ale już jest po staremu czyli trzęsie i klepie na wolnych obrotach które spadają do ok 500
Jestem umówiony na komputer zobaczę jakie błędy wyświetli i czy da się dojść do ładu.
pozdrawia.
_________________
Tempra 1,6 MPI '95 SW: 116tys. km, szaro- zielona.
     assistance
 
 
wujo1965 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 59
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-06-2007, 20:45   

A sprawdzałeś jak wygląda kopułka i palec? U mnie ostatnio tak zarosły już styki na kopułce że przestał odpalać mimo że niby iskra była :sciana: . Po wymianie jak nowy :lol:
A co do CPW to gdyby szwankował to słaba iskra była by na wszystkich cylindrach a nie tylko na dwu. Tak mi się wydaje. A co do świec Iskra to stosowałem je w kilku autach i nigdy nie było problemu, a o NGK na forum spotkałem się również z niepochlebnymi opiniami.
Życzę powodzenia w poszukiwaniach i opisz jak się skończyło :)
_________________
Tipo 1,4 1995 gaźnik + LPG
266.000
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-06-2007, 12:40   

wujo1965, kolega dobry, ma 1.6 MPI a tam nie ma rozdzielacza.(jeżeli chodzi o ten silnik)

dobry, a sprawdzałeś silniczek krokowy czy działa i czy nie jest zabrudzony ten kanał który otwiera :?: Pasowało by też sprawdzić ten zawór od recyrkulacji spalin,czy jest OK lub na próbę go zaślepić.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 08-06-2007, 13:34   

ZielonyTBG,
ZielonyTBG napisał/a:
a sprawdzałeś silniczek krokowy czy działa i czy nie jest zabrudzony ten kanał który otwiera :?: Pasowało by też sprawdzić ten zawór od recyrkulacji spalin

a posiadasz tego fotki ,to ja bym sobie też to przeczyścił ,tak dla świętego spokoju :roll:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-06-2007, 16:41   

Mam fotkę chyba nawet kogoś z forum.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
wujo1965 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 59
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-06-2007, 17:04   

Zielony TBG :prayer: MEA CULPA nie spojrzałem w podpis
_________________
Tipo 1,4 1995 gaźnik + LPG
266.000
     assistance   Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 08-06-2007, 18:06   

ZielonyTBG, Dzięki ,szkoda że fotka jest silnika mpi ,ale mimo wszystko dzięki :D 8)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
dobry 


Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-06-2007, 20:27   

DZięki za sugestie i za zdjecie.
Nie byłem pewny czy tam jest wciśnięty ten silnik krokowy, bo w większości jest na zewnątrz widoczny.
Chyba nie zaszkodzi go przemyć czytałem że w nafcie.
Zielony mam pytanko, za krokowym w stronę szyby jest jescze jeden czujnik z trochę mniejszą wtyczką co to jest ?
pozdrawiam.
Dam znać jakie będą błędy z kompa.
_________________
Tempra 1,6 MPI '95 SW: 116tys. km, szaro- zielona.
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-06-2007, 00:35   

dobry,niestety ale nie wiem.Moje pojecie na ten temat wywodzi się tylko ze zdjęć.Ja mam niestety jeden punkt i nigdy na żywo nie widziałem MPI,ale może zrób dokładniejszą fotkę to może się coś wymyśli.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dobry 


Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-06-2007, 19:46   

Ok postaram się zrobić trochę zdjęć.
Nie ukrywam jak mam Temprę 4 lata nic się nie działo- poza zawieszeniem, ale to normalne- no i raz zleciał pasek rozrządu zaraz po kupnie a ostatnio uszczelka / to jednak nic przy całokształcie.
Jednak co do silnika / 159B9.000/przekonałem się na spotach, że ciężko było go porównywać, bo każdy miał inny i wszystko inaczej rozlokowane.
Jak tylko uda mi się zdjęcia wrzucić to będą.
Pozdrawiam.

Jeszcze pytanie czy jeśli by przeskoczył pasek rozrządu /czy to możliwe/ jakie mogły by być objawy /czy były by telepania i efekt palenia na niewszystkich cylindrach/.

** Dodano: 12-06-2007, 22:15 **
Hejka!
byłe dziś na kompie. na początku pokazało zwarcie na sondzie lambda, ale pan w to nie wierzył i potem było ok, krokowy zapłon i całe takie tam pomiary ok.
Potem po kilku pytaniach kontrolnych wykręcił świece i zbadał ciśnienie
wyszło że na dwóch cylindrach mam 10,9 i 10,5 bara na trzecim tylko 7 a na czwartym 13 /patrz od lewej strony silnika/. jeszcze wcześniej popatrzył czy rozrząd jest na swoim miejscu.
diagnoza została wystawiona że albo podczepiły lub podwiesiły się zawory i wytarczy je wyregulować/zdziwienie ich było wielkie że nie regulowałem ich od 2 lat/ albo koleś który wymieniał mi uszczelkę pod głowicą coś nie tak poskładał, bo przed tą naprawą wszystko chodziło dobrze.
Jutro będę wiedział ile to mnie wyniesie i oby to była tylko regulacja.
Pozdrawiam

** Dodano: 13-06-2007, 20:05 **
Witam !
I już po kłopocie wszystko wróciło do normy.
Okazało się że gość wymieniający uszczelkę pod głowicą nic nie zrobił z zaworami jeśli chodzi o regulację były ustawione za ciasno i się podwiesiły nie mając miejsca do pracy. jeszcze trochę i jak mi powiedziano by się przepaliły lub coś w tym stylu.
Nie trzęsie na wolnych obrotach, obroty nie spadają. jest po staremu.
Nie wiem tylko czy kompresja się wyrównała bo już nie sprawdzali.
Już wiem że trzeba regulować zawory.
Pozdrawiam.

** Dodano: 14-06-2007, 11:57 **
Witam !
I już po kłopocie wszystko wróciło do normy.
Okazało się że gość wymieniający uszczelkę pod głowicą nic nie zrobił z zaworami jeśli chodzi o regulację były ustawione za ciasno i się podwiesiły nie mając miejsca do pracy. jeszcze trochę i jak mi powiedziano by się przepaliły lub coś w tym stylu.
Nie trzęsie na wolnych obrotach, obroty nie spadają. jest po staremu.
Nie wiem tylko czy kompresja się wyrównała bo już nie sprawdzali.
Już wiem że trzeba regulować zawory.
Pozdrawiam.
_________________
Tempra 1,6 MPI '95 SW: 116tys. km, szaro- zielona.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load