|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problemy z obrotami,szarpie i brak temp. ;/ |
Autor |
Wiadomość |
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-12-2007, 21:02 Problemy z obrotami,szarpie i brak temp. ;/
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie,jestem nowym użytkownikiem Fiata Tipo,lecz auto jest już znane na forum.Kupiłem go od użytkownika myszaty3 . Niestety mam troszke problemów z nim:/ Na początek trasa Poznań-Wrocław silnik nie osiągnął temp. 90st. kreski były na niebieskim polu 50st.(deska digital) ale auto sprawowało się normalnie.Teraz drugi problem,obroty moim zdaniem bardzo niskie(nie osiągają 1000obr/min)wachają się między 3,a 4 kreska na digitalu;/ auto po jeździe po mieście prawie osiąga 90st. ale pojawiło się szarpanie ,przy obrotach koło 2000,auto przymula,szarpie,po czym rusza(dostaje czkawki)Co to może być??? Z tą temperaturą,to termostat,ale obroty,szarpanie;/ Po przeglądnięciu forum zobaczyłem,że poprzedni użytkownik też miał problemy z temperatura i z ssaniem dodatkowo,ale rozwiązania nie ma.Proszę o pomoc.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników:)
Wojtek |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-12-2007, 23:04
|
|
|
obroty i szarpanie ja stawiam CPP przynajmniej u mnie to bylo winowajca, ale sprawdz jeszcze swiece, kable WN, kopulke, palec obroty to moze silniczek krokowy... sprawdz tez czujnik temperatury taki z niebieska wtyczka... a nastepnym razem uzyj SZUKAJ bo wiele razy juz bylo na forum... |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-12-2007, 00:09
|
|
|
yagi2, termostat wymień i to odrazu. Temperatura powinna się poprawić. Musi trzymać 90C.
Co do szarpania to poszukaj o czujniku położenia przepustnicy (CPP).
Poczytaj o tym na forum.
Niedogrzany silnik może też sprawiać pewne problemy. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-12-2007, 11:30
|
|
|
Cześć. Szarpać też może od czujnika temperatury, dobrze było by go sprawdzić przez podmiane lub multimetrem oporności zbadać w dziale download jest opis.
Jak jeździ się na krótkich odcinkach to może nie złapac temperatury natomiast ostatnio robiłem trase ponad 100km i temp utrzymywał w granicach 90 st.
Odnośnie CPP to tak jak Koledzy piszą sprawdzić bo on może sprawiać takie cyrki. Ja bym zaczął od czyszczenia w downloadzie jest też opis. Przed zdjęciem go z obudowy odrysuj sobie cienkim ołówkiem co by potem go w odpowiedniej pozycji założyć.
Pozdrawiam. Tematy podobne były wiele razy wałkowane na forum więc możesz poszukać a napewno znajdziesz. |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-12-2007, 22:21
|
|
|
Jeszcze jedno wystąpiło,po odłączeniu akumulatora,w celu restrtu,zanikło ssanie,teraz muszę trzymać pedał gazu,aby auto nie zgasło;// co w kroku jest bardzo ryzykowne;( Usłyszałem jeszcze,że powyżej 2000 obr. na biegu jałowym słychać jakby jakaś woda się przelewała.Na razie nie wymieniałem termostatu z powodu braku$$$ jak to ssanie przywrócić??Proszę o pomoc,szukałem podobnych rzeczy,ale nie znalazłem. |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-12-2007, 22:40
|
|
|
to ze sie woda przelewa to zapowietrzony uklad chlodzenia a to ze nie trzyma obrotow to zobacz czy nie zawiesza sie silniczek krokowy, CPP tez moze byc , ale rowniez moze to byc czujnik temp. |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
zawsze
witamy nowego
Pomógł: 1 raz Wiek: 59 Dołączył: 27 Lis 2007 Posty: 3 Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 17:16
|
|
|
nie chciał mi palić, na początku gasł , wymieniłem termostat i ożył (80 zł lub 40 inny typ silnika ) po uruchomieniu i krótkiej jeżdzie chłodnica ma być zimna |
_________________ zawsze
tipo 1,4 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 21:02
|
|
|
yagi2, a tak w ogóle to ty masz wtrysk czy gaźnik? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 21:04
|
|
|
konikks napisał/a: | yagi2, a tak w ogóle to ty masz wtrysk czy gaźnik? |
Monowtrysk,silnik 1.4i.e. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 21:10
|
|
|
ta jak rozumie nie tyle nie "masz ssania" co nie trzyma ci wolnych obrotów?
silniczek krokowy wyczyścić. ale przed tym mały test:
jak autko ma te wolne wolne obroty tak że trzepie budą otwórz maskę i poruszaj bolcem dotykającym dźwigni przepustnicy. powinieneś usłyszeć takie "syk" (silniczek wysunie bolec) i obroty wrócą do normy.
sprawdź to. a co do czyszczenia silniczka to mała uwaga jak będziesz się zabierał za odkręcanie to radzę zrób to na gorącym silniku. chodzi o to że ten plastik użyty przez Bosha jako obudowa silniczka jest strasznie twardy. jak jest dobrze rozgrzany to bez problemów zatrzaski się odchylają i ich nie połamiesz. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-01-2008, 00:21
|
|
|
Może z inne beczki,czy w monowtrysku jest termozawór??? Jak tak,to gdzie go zlokalizować i jak sprawdzić,czy działa dobrze??jaki numer ma komputer do 1.4i.e. Z góry dziękuję za odpowiedź. |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-01-2008, 09:34
|
|
|
nie... nie ma termozaworu. zamiast tego jest CPP- czujnik położenia przepustnicy |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-01-2008, 14:07
|
|
|
yagi2
Tak, jak koledzy radzą wyżej sprawdź najpierw wszystkie elementy elektroniczne:
CPP, silniczek krokowy, czujnik temperatury, sonda lambda.
Jak nie potrafisz sam tego zrobić, to odżałuj paru dych i pojedź na sprawdzenie błędów komputera do dobrego warsztatu. Np. w moim mieście to koszt 60zł. To na początek.
Druga sprawa, o której pisałeś- miałeś zapowietrzony układ wodny. Jeżeli długo tak jeździłeś, to mogła się uszkodzić uszczelka pod głowicą. Od tego też może szarpać, poza tym wtedy są problemy z rozruchem i kopci na biało. Sprawdź świece- jak mają nalot od płynu chłodniczego, to uszczelka do wymiany.
Szarpanie to też może być sonda lambda, ale niekoniecznie. Posprawdzaj jeszcze wszystkie połączenia, węże podciśnienia, itp. |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 13:06
|
|
|
Powrócę jeszcze do tematu:)Po wymianie silnika krokowego,mam znowu problem z obrotami,ale tym razem są one za wysokie,w przedziale 3000-4000obr/min nawet jak silnik się nagrzeje,to obroty nie spadają,czujnik temp. ten niebieski też był wymieniony;/ Już nie wiem co z tym autem.Proszę pomóżcie.Pozdrawiam |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 13:17
|
|
|
yagi2,\
CHAŁUPNICZO: zdejmij wtyczkę z silniczka krokowego i zewrzyj 3 i 4 pin(we wtyczce), załóż wtyczkę - normalnie jest on zwierany gdy palec silniczka dotknie krzywki gazu
i wtedy opisz czy się poprawiło (z tym że to nie rozwiąże problemu na dłuższą metę - podczas jazdy ze zwartym silniczek będzie się wieszał w różnych pozycjach)
FACHOWO: zdejmij wtyczkę z silniczka i zmierz multimetrem opór na 3 i 4 pinie (w gniazdku), powinno być 0, a później to samo naciskając palec silniczka - wtedy multimetr powinien pokazać jakąś wartość
Jeśli opór się pojawia to możesz jeszcze spróbować przeregulować silnik krokowy - ta końcówka palca ze sprężynką jest wkręcana - od tego jak bardzo ją wkręcisz/wykręcisz zależy opór na 3 i 4 pinie a co za tym idzie sygnał dla komputera - tym sposobem można np wyregulować jak wysokie maja być obroty na "ssaniu" (gdy silnik pracuje).
Analogicznie jeśli jest opór(oznacza o właśnie zwarte te 2 piny), a palec silniczka nie dotyka krzywki to trzeba ją troszkę wykręcić (pomocne będą kombinerki bo to ciężko chodzi), aż opór zniknie |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 14:55
|
|
|
Zwarcie 3 i 4 pinu pomogło,ale teraz krokowiec zachowuje się tak jak jego poprzednik,czyli po wciśnięciu gazu obroty latają od 1000 do 3000 w tą i z powrotem,dopiero po prze gazowaniu jest normalnie.Czyli żeby wszystko było dobrze muszę kręcić tym bolcem aż oporność wyniesie 0,dobrze rozumie??? Czy jest jakieś inne rozwiązanie?? |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 15:25
|
|
|
skoro pomogło, to problem tkwi w bolcu, lub w CPP.
podepnij multimetr pod te piny i wykręć bolec na tyle aby oporność wynosiła 0, ale po naciśnięciu go palcem oporność ma wzrosnąć |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 15:29
|
|
|
Ok,zaraz pójdę to porobić,można kręcić tą śrubką,która właśnie styka się z bolcem silnika krokowego?? Chyba mam jeszcze CPP walnięty,bo silnik krokowy jest nowy,co prawda jest to zamiennik,ale chyba od razu by się nie popsuł.ile kosztuje CPP?? |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 15:35
|
|
|
tak kręcisz tym bolcem na który jest guma założona - u mnie bardzo ciężko szło
nie wiem ile kosztuje cpp - też mam walnięty, gdzieś na forum chyba Dakota opisywał jak się go reguluje ale teraz aura nie sprzyja
ja chałupniczo rozwiązałem problem dorabiając przycisk zwierający te piny - gdy silniczek na zaskakuje (głównie z rana) to pykam guziczek na sekundkę i już działa
P.S. Jeśli moje rady pomogą to kliknij "pomógł" |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 15:41
|
|
|
yoyo napisał/a: | tak kręcisz tym bolcem na który jest guma założona - u mnie bardzo ciężko szło |
Wiem,że chodziło Ci o ten bolec z gumą od krokowca,mi chodzi czy można coś wyregulować tą śrubką,która styka się właśnie z tym nolcem od krokowca,jest ona na imbus i mozna ją wkręcać i wykręcać i właśnie chcę się dowiedzieć,czy to coś da,bo może za bardzo mam ją wkręconą.Dzięki wielkie za pomoc. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 15:51
|
|
|
u mnie nie ma żadnej śrubki tylko bolec dochodzi do blachy więc tego akurat nie wiem, jeżeli u Ciebie bolec styka się ze śrubką, to na pewno jest to jakaś regulacja - na pewno można nią zmniejszyć dystans jaki dzieli silniczek od krzywki gazu w położeniu początkowym a co za tym idzie wpłynie to na liczbę kroków i obroty podczas działania silniczka i/lub na wolne obroty |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 21:52
|
|
|
hehe,ten samochód mnie ciągle zadziwia,po zwarciu 3 i4 pinu tak jak kolega radził obroty spadły poniżej 1000.Później postanowiłem wszystko przywrócić do normy,więc zdjąłem "zworke" z 3 i 4 pinu z silnika krokowego,pokręciłem troszke śrubką,która właśnie styka się z trzpieniem silnika krokowego(tego w osłonie gumowej)podokręcałem,posprawdzałem różne wężyki,świeżo kupiony czujnik temp. cieczy chłodzącej zamieniłem na oryginał(poprzedni to zamiennik)o dziwo co wykręcam ten czujnik,to wylatuje mi troche płynu chłodzącego,gdzie czytałem,że powinno być sucho.Zdjąłem klemy z aku,poczekałem z 20minut,włączyłem auto,poczekałem,aż załączy się wiatrak w chłodnicy,później próba i autko chodzi normalnie,tzn. jak osiągnie swoją temp. to obroty spadają do ok. 1000obr./min :)Jutro lub pojutrze jeszcze mnie czeka wymiana sondy lambda i termostatu,bo podczas dłuższej jazdy temp. nie osiąga 90st. celcjusza,chyba że często się zatrzymuję(warunki miejskie)Pozdrawiam |
|
|
|
|
dakota
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 63 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 15:06
|
|
|
yoyo, Przed wymianą CPP można go odkręcić, przeczyścić i delikatnie podgiąć blaszki. Do tego regulacja na rozgrzanym do 90 stopni silniku... dopiero jeżeli będzie bez zmian, pomyśl nad wymianą...
U mnie przez źle ustawiony CPP, szalał krokowiec ... chodził jak maszyna do szycia jak mi Grabarz wyregulował, to wszystko wróciło do normy... Niby taka pierdoła, a potrafi skutecznie życie uprzykrzyć... |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 17:41
|
|
|
dakota, no właśnie dlatego zasugerowałem yagi2, żeby poszukał Twojego postu o regulacji CPP |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|