Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki model kompa w 1,8?
Autor Wiadomość
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-03-2007, 12:43   Jaki model kompa w 1,8?

Powiedzcie jeśli to mozliwe czy dobry model komputera mam: IAW 4U7 ,
poza tym przepustnica 52 CFL 94, potencjometr przepustnicy PF 09/04 , czujnik temp. powietrza ATS 04 , czujnik temp. cieczy chłodzacej BOSCH 864...czy to standardowe wyposarzenie 1,8 czy 2,0 czy może jeszcze inna konfiguracja powinna być ....
Pozdrawiam
Ps. mój 1,8 wyglada jak 2,0.....
  
 
 
pypenciusz 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 15
Skąd: Białogard
Wysłany: 31-03-2007, 11:42   

Czy masz dwie cewki zapłonowe?
Czy masz aparat zapłonowy?
Jeśli nie, to masz silnik 1.8.
Z wyglądu się niczym nie różnią, poza tymi cewkami i aparatem. Tipo 1.8 nie ma aparatu zapłonowego i ma dwie cewki wysokiego napięcia.
Mam taki sam. W wolnej chwili sprawdze, czy mam takie oznaczenia na komputerze.
Pozdrawiam :piwko:



Ja śmigam Tipkiem 1.8 z 1993r. To moje drugie tipo i nie mam co narzekać. Jedynie mam problem z obrotomierzem w digitalu. Wsześniej miałem 2.0 16V SEDICIVALVOLVE - To dopiero był samolot.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH POSIADACZY FIATÓW !!!!!
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-03-2007, 13:22   

1.8 i 2.0 to ta sama rodzina silników. Z wyglądu praktycznie się nie różnią.

1.4 i 1.6 też są wspólne tylko one są jednowałkowe, zaś 1.8 i 2.0 są DOHC.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-04-2007, 15:11   

W sumie pytałem tylko o osprzet? generalnie mój 1,8 wygląda i ma osprzet jak w 2.0 dlatego pytam....np właśnie nie mam 2 cewek zapłonowych tylko jedną i rozdzielacz....przepustnica tez z zaworem obejściowym a nie z silniczkiem krokowym jak podobno powinno byc w 1,8...
a 1,4( i 1,6) juz przerabiałem w poprzednim tipku którego dalej uzytkuje mój tata :D
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-04-2007, 16:31   

Były dwa rodzaje silników 1.8 8V (159 A.4000) i (835 C.2000) ten drugi ma komputer 8F-52 i dwie cewki ,niestety nie powiem ci jaki posiada ten pierwszy.A w 2.0 były 4Q5-P8 i 4U3.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-04-2007, 10:40   

ja mam 159A.4046 ( 1.8) z jedna cewka jak juz pisałem....ciekawi mnie strasznie czy mój silnik to składak jakiś czy poprostu były takie wersje??
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2007, 14:36   

W związku z innym postem znalazłem listę ECU z której wynika że było 5 modeli do silnika 1.8 8v :4T3 , 4U7 , 8F-52 , 8F-5M , 8F-5W .Wiec twój jest w 100% oryginał.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-04-2007, 15:06   

dzięki ...odszukałem listę i faktycznie jest tam taki ....
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
bichon 
witamy nowego


Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 2
Skąd: Wieliczka
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-05-2012, 17:00   

lordabarth napisał/a:
W związku z innym postem znalazłem listę ECU z której wynika że było 5 modeli do silnika 1.8 8v :4T3 , 4U7 , 8F-52 , 8F-5M , 8F-5W .Wiec twój jest w 100% oryginał.

Witam, występuję tutaj gościnnie, na co dzień jestem na forum lancii.
Szukam tutaj informacji na temat komputerów (ECU) do fiatowskich silników 1.8 8v. W delcie ten silnik występował w 2 wersjach, o mocy 66KW i 76KW (90 i 103KM). Nie znalazłem żadnych różnic w tych silnikach poza zastosowanym ECU (tak przynajmniej mądrzejsi prawili). Szukam więc, jak do tej pory bezskutecznie, które ECU były montowane w wersji słabszej, a które w mocniejszej.
Mam plan podmienić ECU w swojej delcie. Czy ktoś tutaj jest w stanie mi pomóc?
Dla utrudnienia powiem jeszcze, że nie wiem jaki mam symbol ECU zamontowanego w mojej delcie, do tego jestem baaardzo daleko od domu i nie mam jak sprawdzić jeszcze przez jakiś czas.
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-05-2012, 19:55   

A nie lepiej wkładać od razu od 2.0 + ew. zmiana przepustnicy i wtryskiwacze, myślę że dało by to parę km więcej a osprzęt podobno identyczny/
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 31-05-2012, 21:03   

Ja mam Tipo 1.8 103 km 2 cewki. Mialem pomysł podmienić kompa od tempry która była na jednej cewce i vae ale to raczej kiepski pomysł musiał bym zmienic osprzet a dla 2 koni nie warto.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
bichon 
witamy nowego


Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 2
Skąd: Wieliczka
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-06-2012, 02:09   

Dzięki za odpowiedzi.
Moim celem jest podniesienie mocy minimalnym kosztem - jeżeli tylko da się to zrobić. Dlatego myślałem o wymianie samego komputera na ten z mocniejszej wersji, ale tylko wtedy, jeżeli nie wiązało by się to z wymianą innego osprzętu. Nie chcę z tego samochodu robić zabawki do szaleństw (od tego mam 200-konną kappę), ale jeżeli dało by się podnieść moc samochodu o 15 koni kosztem, powiedzmy 50zł (średnia cena podobnych ECU na allegro), to dlaczego by nie spróbować?

Pytanie o ilość cewek trochę dało mi do zastanowienia, ile właściwie mam u siebie, ale szukajka na formum pokazała mi to:
Cytat:
silnik 835... z kolei - to produkcja 93-96 ( moc 105KM - de facto pochodzący z Lancii Dedry ) różniący się na wygląd zapłonem bezrozdzielaczowym : na przedłużeniach wałków są zamocowane cewki . Jedna zasila świece na cylindrach 1-4 , druga 2-3 .

Więc sprawa wyjaśniona, mam dwie cewki.

Jeszcze jedno - staram się usystematyzować wiedzę, jakie ECU były zamontowane w jakich silnikach (90/103KM, cały czas o 1.8 8v). Przeszukałem połowę internetu i nigdzie nie trafiłem na rozpiskę. Jeżeli macie dostęp do danych, to napiszcie, jaki komputer (symbol) siedzi w jakiej wersji tego silnika.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load