Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 1.6 i.e. nagle zgasł
Autor Wiadomość
flederborn 



Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 43
Skąd: Konin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-05-2013, 22:58   Tipo 1.6 i.e. nagle zgasł

Witam
w niedziele jadąc autem nagle zgasł silnik i wszystkie kontrolki . Próba odpalenia nic nie dała rozrusznik kreci ale nie odpala . Podczas holowania zapaliła się kontrolka od abs i wtrysku inne na zmianę żarzyły się i gasły . Gdy dotarłem na holu do domu to odpalił ale tylko jak trzymałem drążek od biegów pociągniety do siebie . bo w innym położeniu nie chciał odpalić . Wszystkie bezpieczniki ok
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-05-2013, 23:10   

To wygląda jak historia z brakiem dobrego zmasowania. Sprawdź wszystkie kable masowe idące do silnika. Głównie ten od akumulatora do skrzyni. Znajdź kawałek grubego przewodu i połącz bezpośrednio korpus silnika z masa akumulatora. Idealnie było by jakbyś miał kable rozruchowe. Tylko musi być bardzo gruby albo taśma. Zobacz co wtedy będzie się działo. Jak nie pomorze będziemy myśleć co dalej, to może być masa innych rzeczy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 07-05-2013, 23:25   

Potwierdzam co napisał JAM_BELFEGOR, :) u mnie w 1 tipku takie jaja właśnie masa robiła :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-05-2013, 11:45   

P.S: gdybyś przypadkiem nie wiedział o co chodzi to chodzi o przewody minusowe "-" czyli kolor czarny.

Co ciekawe gdy elektryk który nigdy nie grzebał w samochodzie może być zdziwiony, gdyż kolorem czarnym lub brązowym zaznacza się przewody fazowe czyli dostarczające napięcie, a w aucie odwrotnie :lalala: a mnie z kolei od grzebania w autach ciężko było się przyzwyczaić do normalnej elektryki bo co rusz chciałem niebieski dawać jako fazowy L a czarny/brązowy jako zerowy - neutralny N :lalala: Jedynie czerwony nie jest mylący bo w instalacjach nisko prądowych zazwyczaj oznacza "+"
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
flederborn 



Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 43
Skąd: Konin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-05-2013, 22:36   

dzieki za pomoc
po pierwsze poruszalem przewodami ktore ida do lampy lewej i auto odpalilo ale nie chodzi jak wczesniej i swieci kontrolka wtrysku i skacze wskaznik paliwa . jak jest ok to odpala a jak lezy to nie odpala
co do masy bede po kolei wszystkie czyscil i na nowo przykrecal mam nadziej ze znajde przyczyne
_________________
Jest Dziadek 1.6 i.e.
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-05-2013, 23:15   

To co piszesz tylko utwierdza mnie w tym że to masa. Weź kabel rozruchowy i połącz na krótko korpus silnika (nie ważne gdzie byle dobrze trzymało się) z klemą "-" akumulatora będziesz od razu wiedział czy to to. Czyszczenie może nie pomóc czasem kabel masowy główny utlenia się w środku bądź na styku koło śruby i czyszczenie nie pomoże.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 09-05-2013, 06:35   

trzeba dodac do tego tez kabel masowy w bagazniku, wbrew pozorom stwarza spore problemy z pompka paliwa
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
flederborn 



Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 43
Skąd: Konin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-05-2013, 19:28   

dzięki za podpowiedzi
poruszyłem wiązka kabli która idzie do lampy lewej i auto odpaliło ale zapaliła się kontrolka wtrysku i jeszcze skacze wskaźnik paliwa
wiec jak narazie bede wszystkie masy czyścił i sprawdzał czy nie są utlenione w środku kable
_________________
Jest Dziadek 1.6 i.e.
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-05-2013, 19:40   

http://allegro.pl/kable-m...3225026075.html warto zainwestować i wykonać dodatkowe uziemienie z nadwoziem. Koszt nie wielki.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
flederborn 



Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 43
Skąd: Konin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-05-2013, 20:44   

Przeczyściłem punkt połączenie masy na podłużnicy od akumulatora i do skrzyni i auto ożyło . Po odłączeniu akumulatora na godzinkę kontrolka sondy zgasła ale silnik nie pracuje jak powinien . Jutro diagnostyka kablem i poznam wszystkie zapisane błędy .
Jedynie nawiew umarł i nie działa na żadnym biegu ale to jutro będę szukał .
_________________
Jest Dziadek 1.6 i.e.
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-05-2013, 21:19   

Naładuj jeszcze aku i wyczyść klemy i bolce na akumulatorze.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
flederborn 



Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 43
Skąd: Konin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-07-2013, 23:25   

juz wszystko oki
zakupiłem akumulator i przy okazji tego wyczysciłem wszystkie widoczne pod maska punkty masy i klemy
nawiew juz naprawiony winny był zaśniedziąły bezpiecznik
_________________
Jest Dziadek 1.6 i.e.
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load