Ciśnienie w cylindrach |
Autor |
Wiadomość |
RavOl
witamy nowego
Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 4 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 03-01-2007, 16:14 Ciśnienie w cylindrach
|
|
|
Witam
mam takie pytanie czy ktoś wie jakie piowinno być ciśnienie w tłokach silnika??
mam przyżąd do zmieżenia ciśnienia ale nie wiem jakie powinno być
pozdrawiam |
_________________ Temperówka 1.6 gaźnik tylko w bęzie |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-01-2007, 16:41
|
|
|
Witam.Na początek powinieneś wykrecic wszystkie świece.Akumulator i rozrusznik muszą być sprawne.Pomiar wykonuje się z maksymalnie otwartą przepustnicą.Ciśnienie dla zdrowego silnika powinno wynosic okolo 11 atm. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2007, 16:45
|
|
|
poszukaj na forum, ew na samej www.tempra.org bo gdzieś były podawane... w książkach obsługi też do T/T... w gaźnikowcu 1.6 (silnik 159.A3.000) jeśli się nie mylę to sprężania (jeśli przyrząd w miejsce np świecy wsadzasz)powinno być 11,2 czy wręcz 13 (dla silnika w stanie prawie nowym)... nie wiem jak wtryski czy jakieś specjalne wynalazki nie pamiętam dokładnie, ale mając przyrząd (manometr) wkręcony w miejsce świecy, jak kręcisz, to 8 czy 9 na skali to za mało
** Dodano: 03-01-2007, 16:53 **
stopień kompresji w gaźnikach to ~9,2 a ciśnienie, bo o to pytasz jak sądzę w nówce to bodajże 13,2 przy czym jeśli autko stare nastoletnie a było cały czas jeżdżone (wysłużony silnik) to wynik 12 czy 11-12 jest i tak dobry... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2007, 20:35
|
|
|
RavOl napisał/a: | Witam
mam takie pytanie czy ktoś wie jakie piowinno być ciśnienie w tłokach silnika?? |
Powyżej 10 atm, ale im więcej tym teoretycznie dla mocy silnika lepiej, ja się pochwalę, że po wymianie uszczelki i splanowaniu głowicy o 0,3mm u mnie jest prawie po 13 atm na każdym cylindrze
Do tego ca napisał lordbarth dodam, że przy pomiarze powinno się odłączyć zasilanie gaźnika/wtrysków w paliwo, żeby nie lało się do cylindra ja dodatkowo zdejmuję rurę z filtra powietrza niech silnik ssie bez żadnych oporów. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-01-2007, 19:04
|
|
|
ciśnienie "w tłokach" a zdrowy silnik to dwie różne rzeczy,ciśnienie może być dobre,a silnik padlina... ciśnieniem w tłokach nie zbadasz stan wału,panewek itp |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-01-2007, 19:23
|
|
|
ego dzięki za sprostowanie.Jest dokładnie tak jak mówisz.Sam się o tym przekonałem.Pisząc "zdrowy" miałem na myśli silnik który nie ciągnie oleju przez tłoki.
Zapomniałem dodać że zawory muszą być wyregulowane. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2007, 21:17
|
|
|
ego napisał/a: | ciśnienie "w tłokach" a zdrowy silnik to dwie różne rzeczy,ciśnienie może być dobre,a silnik padlina... ciśnieniem w tłokach nie zbadasz stan wału,panewek itp |
święte słowa, czego najlepszym przykładem jest silnik w moim tipaczu |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-01-2007, 22:26
|
|
|
ego napisał/a: | ciśnienie "w tłokach" a zdrowy silnik to dwie różne rzeczy,ciśnienie może być dobre,a silnik padlina... ciśnieniem w tłokach nie zbadasz stan wału,panewek itp |
Cisnienie w cylindrach zmierzysz...Cisnienie oleju zmierzysz...panewki słychać jak klepią. Zawory rowniez. Czego jeszcze chcesz? jak olej bierze to widać po dymie. Wszystko mozna.
** Dodano: 04-01-2007, 21:28 **
romano napisał/a: | o tego ca napisał lordbarth dodam, że przy pomiarze powinno się odłączyć zasilanie gaźnika/wtrysków w paliwo, żeby nie lało się do cylindra ja dodatkowo zdejmuję rurę z filtra powietrza niech silnik ssie bez żadnych oporów. |
Dodatkowo wykrecone wszystkie swiece i maxymalnie otwarta przepustnica...Rure z filtra po co sciagac...Zasilanie gaznika z paliwa mozna odłaczyc.
** Dodano: 04-01-2007, 21:30 **
o szlag ale to juz napisal abarth wczesniej hehe
11 atm to juz malo.10 to juz wogole. Zdrowy ma ze 13. I roznica pomiedzy cylindrami powinna byc niewielka. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-01-2007, 10:45
|
|
|
Ninja napisał/a: | panewki słychać jak klepią |
a jak nie klepią to sa wporządku według Ciebie? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-01-2007, 12:48
|
|
|
ego napisał/a: | Ninja napisał/a: | panewki słychać jak klepią |
a jak nie klepią to sa wporządku według Ciebie? |
odpowiedz sobie sam na to pytanie...
chcesz silnik rozbierac po to zeby zobaczyc w jakim stanie są panewki czy jezdzic samochodem? Nie klepią to jezdzij i nie marudz. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2007, 14:47
|
|
|
Nie przesadzajmy z tym że 11 to już mało. Instrukcja mówi 11+-2 atm. dla zdrowego silnika.
Mi mierzyli dwa razy, ale różni ludzie. Jednym wyszło 9.0 8.5 8.2 9.2 i powiedzieli że silnik jest zdrowy. Inni mierzyli później i wyszło od 10.5 do 11.5. Ci też twierdzą że silnik jest w dobrym stanie. To pewnie zależy od czasu pomiaru lub przyrządu. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-01-2007, 15:20
|
|
|
kamin napisał/a: | 9.0 8.5 8.2 9.2 |
ze niby co??? Zdrowy? Zmien mechanika stary...
11 jeszcze moze byc. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
EGON:
Wiek: 44 Dołączył: 09 Gru 2005 Posty: 69 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-01-2007, 13:42
|
|
|
ciśnienie nie powino być tez wieksze od zalecanego |
_________________ LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2007, 13:48
|
|
|
EGON napisał/a: | ciśnienie nie powino być tez wieksze od zalecanego |
Samo się nie zrobi większe ...
Musiałby ktoś wcześniej zaingerować w silnik : albo drastycznie planując głowicę , albo zmieniajac tłoki na garbate . |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-02-2007, 16:49
|
|
|
panowie ogolnie cisnienie w 1,4 1,6 to 13 bar.
gdy masz ponizej 8,5 to juz troche zastanawiajace. ale bez przesady. jesli nie ciagnie oleju i ma jeszcze sile to nie ma co zalamywac rak.
dla przykladu dodam ze u magi-marcina silniczek mial 14 bar.
i mial krzepe.
jesli chodzi o samo badanie to krecisz silnikiem z 6 - 8 razy. z reguly wskazania przyrzadow przestaja wzrastac. najleprzy jest wkrecany w gniazdo swiecy. wtedy masz realne badanie. jesli masz wciskany to mozesz 100 razy mierzyc i co innego ci za kazym razem wyjdzie.
a teraz ciekawostka.:
PROBA OLEJOWA::::
robisz badanie kompresji normalnie. zapisujesz wyniki dla kazdego cylindra.
nastepnie przed ponownym badaniem wlewasz 20 - 30 cm3 oleju (tego ktory masz w silniku) i sprawdzasz kompresje.
UWAGA:
jesli wynik badania drugiego jest wyzszy oznacza to ze przyczyna zmniejszonej kompresji sa pierscienie.
jesli wynik nie wzrosnie oznacza to wypalone gniazda zaworow lub uszkodzone uszczelniacze.
oczywiscie jest to pogladowe badanie bo i tak po rozebraniu silnika moze sie okazac ze i pierscienie i zawory mialy duzy udzial w niskiej kompresji.
jest to informacja pogladowa dzieki ktorej w prosty sposob mozna ocenic koszty naprawy. wiadomo oczywiscie ze nie dokladnie ale chociaz w przyblizeniu. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-02-2007, 17:56
|
|
|
TEMPRAWG napisał/a: | jesli wynik nie wzrosnie oznacza to wypalone gniazda zaworow lub uszkodzone uszczelniacze. |
A co mają do tego uszczelniacze.Są one na trzonkach zaworów więc nie mają one żadnego wpływu na kompresję w cylindrze. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-02-2007, 20:35
|
|
|
TEMPRAWG napisał/a: | nastepnie przed ponownym badaniem wlewasz 20 - 30 cm3 oleju (tego ktory masz w silniku) i sprawdzasz kompresje. |
przy takiej ilości wlanego oleju to nawet w nowym silniku wzrośnie kompresja, przecież komora spalania w zależności od pojemności silnika i stopnia sprężania ma pojemność 25-40 cm3.
Ja przy próbie olejowej wlewam ok 5-10ml i kręcę silnikiem bez przyrządu aby olej się rozprowadził po cylindrze i "uszczelnił" połączenie tłok cylinder a nadmiar został wyrzucony.
Zresztą to wszystko zależy o ile wzrośnie ciśnienie jeżeli o kilka barów to wiadomo, że padnięte są pierścienie. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|