Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciśnienie w cylindrach
Autor Wiadomość
RavOl 
witamy nowego


Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 4
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 03-01-2007, 16:14   Ciśnienie w cylindrach

Witam
mam takie pytanie czy ktoś wie jakie piowinno być ciśnienie w tłokach silnika??
mam przyżąd do zmieżenia ciśnienia ale nie wiem jakie powinno być

pozdrawiam
_________________
Temperówka 1.6 gaźnik tylko w bęzie
  
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-01-2007, 16:41   

Witam.Na początek powinieneś wykrecic wszystkie świece.Akumulator i rozrusznik muszą być sprawne.Pomiar wykonuje się z maksymalnie otwartą przepustnicą.Ciśnienie dla zdrowego silnika powinno wynosic okolo 11 atm.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2007, 16:45   

poszukaj na forum, ew na samej www.tempra.org bo gdzieś były podawane... w książkach obsługi też do T/T... w gaźnikowcu 1.6 (silnik 159.A3.000) jeśli się nie mylę to sprężania (jeśli przyrząd w miejsce np świecy wsadzasz)powinno być 11,2 czy wręcz 13 (dla silnika w stanie prawie nowym)... nie wiem jak wtryski czy jakieś specjalne wynalazki :) nie pamiętam dokładnie, ale mając przyrząd (manometr) wkręcony w miejsce świecy, jak kręcisz, to 8 czy 9 na skali to za mało :)

** Dodano: 03-01-2007, 16:53 **
stopień kompresji w gaźnikach to ~9,2 a ciśnienie, bo o to pytasz jak sądzę w nówce to bodajże 13,2 przy czym jeśli autko stare nastoletnie a było cały czas jeżdżone (wysłużony silnik) to wynik 12 czy 11-12 jest i tak dobry...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2007, 20:35   

RavOl napisał/a:
Witam
mam takie pytanie czy ktoś wie jakie piowinno być ciśnienie w tłokach silnika??

Powyżej 10 atm, ale im więcej tym teoretycznie dla mocy silnika lepiej, ja się pochwalę, że po wymianie uszczelki i splanowaniu głowicy o 0,3mm u mnie jest prawie po 13 atm na każdym cylindrze :D
Do tego ca napisał lordbarth dodam, że przy pomiarze powinno się odłączyć zasilanie gaźnika/wtrysków w paliwo, żeby nie lało się do cylindra ja dodatkowo zdejmuję rurę z filtra powietrza niech silnik ssie bez żadnych oporów.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-01-2007, 19:04   

ciśnienie "w tłokach" a zdrowy silnik to dwie różne rzeczy,ciśnienie może być dobre,a silnik padlina... ciśnieniem w tłokach nie zbadasz stan wału,panewek itp
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-01-2007, 19:23   

ego dzięki za sprostowanie.Jest dokładnie tak jak mówisz.Sam się o tym przekonałem.Pisząc "zdrowy" miałem na myśli silnik który nie ciągnie oleju przez tłoki.
Zapomniałem dodać że zawory muszą być wyregulowane.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2007, 21:17   

ego napisał/a:
ciśnienie "w tłokach" a zdrowy silnik to dwie różne rzeczy,ciśnienie może być dobre,a silnik padlina... ciśnieniem w tłokach nie zbadasz stan wału,panewek itp

święte słowa, czego najlepszym przykładem jest silnik w moim tipaczu :(
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 04-01-2007, 22:26   

ego napisał/a:
ciśnienie "w tłokach" a zdrowy silnik to dwie różne rzeczy,ciśnienie może być dobre,a silnik padlina... ciśnieniem w tłokach nie zbadasz stan wału,panewek itp


Cisnienie w cylindrach zmierzysz...Cisnienie oleju zmierzysz...panewki słychać jak klepią. Zawory rowniez. Czego jeszcze chcesz? jak olej bierze to widać po dymie. Wszystko mozna.

** Dodano: 04-01-2007, 21:28 **
romano napisał/a:
o tego ca napisał lordbarth dodam, że przy pomiarze powinno się odłączyć zasilanie gaźnika/wtrysków w paliwo, żeby nie lało się do cylindra ja dodatkowo zdejmuję rurę z filtra powietrza niech silnik ssie bez żadnych oporów.

Dodatkowo wykrecone wszystkie swiece i maxymalnie otwarta przepustnica...Rure z filtra po co sciagac...Zasilanie gaznika z paliwa mozna odłaczyc.

** Dodano: 04-01-2007, 21:30 **
o szlag ale to juz napisal abarth wczesniej :P hehe
11 atm to juz malo.10 to juz wogole. Zdrowy ma ze 13. I roznica pomiedzy cylindrami powinna byc niewielka.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-01-2007, 10:45   

Ninja napisał/a:
panewki słychać jak klepią

a jak nie klepią to sa wporządku według Ciebie?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 06-01-2007, 12:48   

ego napisał/a:
Ninja napisał/a:
panewki słychać jak klepią

a jak nie klepią to sa wporządku według Ciebie?


odpowiedz sobie sam na to pytanie...
chcesz silnik rozbierac po to zeby zobaczyc w jakim stanie są panewki czy jezdzic samochodem? Nie klepią to jezdzij i nie marudz. :lalala:
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-01-2007, 14:47   

Nie przesadzajmy z tym że 11 to już mało. Instrukcja mówi 11+-2 atm. dla zdrowego silnika.
Mi mierzyli dwa razy, ale różni ludzie. Jednym wyszło 9.0 8.5 8.2 9.2 i powiedzieli że silnik jest zdrowy. Inni mierzyli później i wyszło od 10.5 do 11.5. Ci też twierdzą że silnik jest w dobrym stanie. To pewnie zależy od czasu pomiaru lub przyrządu.
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 14-01-2007, 15:20   

kamin napisał/a:
9.0 8.5 8.2 9.2

ze niby co??? Zdrowy? Zmien mechanika stary...
11 jeszcze moze byc.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
EGON: 



Wiek: 44
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 69
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-01-2007, 13:42   

ciśnienie nie powino być tez wieksze od zalecanego
_________________
LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl
     assistance
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-01-2007, 13:48   

EGON napisał/a:
ciśnienie nie powino być tez wieksze od zalecanego

Samo się nie zrobi większe ...
Musiałby ktoś wcześniej zaingerować w silnik : albo drastycznie planując głowicę , albo zmieniajac tłoki na garbate .
     assistance
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-02-2007, 16:49   

panowie ogolnie cisnienie w 1,4 1,6 to 13 bar.
gdy masz ponizej 8,5 to juz troche zastanawiajace. ale bez przesady. jesli nie ciagnie oleju i ma jeszcze sile to nie ma co zalamywac rak.

dla przykladu dodam ze u magi-marcina silniczek mial 14 bar. 8)
i mial krzepe.

jesli chodzi o samo badanie to krecisz silnikiem z 6 - 8 razy. z reguly wskazania przyrzadow przestaja wzrastac. najleprzy jest wkrecany w gniazdo swiecy. wtedy masz realne badanie. jesli masz wciskany to mozesz 100 razy mierzyc i co innego ci za kazym razem wyjdzie.

a teraz ciekawostka.:
PROBA OLEJOWA::::

robisz badanie kompresji normalnie. zapisujesz wyniki dla kazdego cylindra.
nastepnie przed ponownym badaniem wlewasz 20 - 30 cm3 oleju (tego ktory masz w silniku) i sprawdzasz kompresje.

UWAGA:
jesli wynik badania drugiego jest wyzszy oznacza to ze przyczyna zmniejszonej kompresji sa pierscienie.

jesli wynik nie wzrosnie oznacza to wypalone gniazda zaworow lub uszkodzone uszczelniacze.

oczywiscie jest to pogladowe badanie bo i tak po rozebraniu silnika moze sie okazac ze i pierscienie i zawory mialy duzy udzial w niskiej kompresji.

jest to informacja pogladowa dzieki ktorej w prosty sposob mozna ocenic koszty naprawy. wiadomo oczywiscie ze nie dokladnie ale chociaz w przyblizeniu.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-02-2007, 17:56   

TEMPRAWG napisał/a:
jesli wynik nie wzrosnie oznacza to wypalone gniazda zaworow lub uszkodzone uszczelniacze.


A co mają do tego uszczelniacze.Są one na trzonkach zaworów więc nie mają one żadnego wpływu na kompresję w cylindrze. :D :D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-02-2007, 20:35   

TEMPRAWG napisał/a:
nastepnie przed ponownym badaniem wlewasz 20 - 30 cm3 oleju (tego ktory masz w silniku) i sprawdzasz kompresje.

przy takiej ilości wlanego oleju to nawet w nowym silniku wzrośnie kompresja, przecież komora spalania w zależności od pojemności silnika i stopnia sprężania ma pojemność 25-40 cm3.
Ja przy próbie olejowej wlewam ok 5-10ml i kręcę silnikiem bez przyrządu aby olej się rozprowadził po cylindrze i "uszczelnił" połączenie tłok cylinder a nadmiar został wyrzucony.
Zresztą to wszystko zależy o ile wzrośnie ciśnienie jeżeli o kilka barów to wiadomo, że padnięte są pierścienie.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load