Elektryczne szyby - defekt |
Autor |
Wiadomość |
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-05-2006, 21:06 Elektryczne szyby - defekt
|
|
|
Witam Panowie,
Wczoraj coś odmówiło posłuszeństwa w kwestii otwierania/zamykania szyb.
Objawy: 1. silniki elektryczne podnośników nie działają;
2. silniki są sprawne (jeden był awaryjnie uruchomiony "na krótko" i zadziałał);
3. przy odpalonym silniku w chwili naciskania przycisków sterujących słychac "pykanie" styczników/przekaźników, ale na tym się kończy...
4. nie działa również radio.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - są ok.
Awaria nastąpiła kilka minut po opuszczeniu myjni...
Pada podejrzenie na moduł sterujący szybami, ale czy radio ma coś do tego?!
Będę wdzięczny za pomoc. |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-05-2006, 21:48
|
|
|
Woda - wróg Fiata
Może faktycznie coś zamokło - daj czas na wyschnięcie - zostaw na słonku, jak nie pomoże, to:
Skoro słychać, że styczniki chodzą to bezpiecznik faktycznie raczej nie.
Warto w wolnej chwili ściągnąć tapicerkę z drzwi i oblookać jak to wygląda.
A co do radia to sprawdź jeszcze bezpiecznik w radiu.
Może masz podpięte radio gdzieś w pobliżu sterowania szyb i stąd problem |
_________________
|
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-05-2006, 22:57
|
|
|
Jakie jest prawdopodobieństwo tego, że:
1. Moduł sterujący szybami jest do wyrzucenia;
2. Kaseta z bezpiecznikami i przekaźnikami jest do wyrzucenia? |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-05-2006, 23:04
|
|
|
Opuść skrzynke bezpieczników żeby szybciej wyschła.Poczekaj z dzień lub dwa.Zdejmij podszybie i zobacz czy nie masz zatkanych odpływów,bo mogło się przelać do kabiny i zalać skrzynke.Dokładnie sprawdź bezpieczniki,bo nieraz nie widać że się spaliły. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2006, 08:21
|
|
|
Witam
Przy skrzynce bezpieczników jest takie czerwone ustrojstwo, odkręć je, wypnij wszystkie wtyczki. Ten sterownik szyb jest rozbieralny, więc zdejmij pokrywę i zerknij na takie 2 sprężynki, jeżeli są przepalone to masz odpowiedz na problem.
Jeżeli faktycznie tak jest, to można ich końce połączyć i wszystko powinno być ok. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-05-2006, 09:48
|
|
|
Maxdata a czy ty posiadasz elektryczne szyby z tyłu Bo u mnie ta skrzyneczka od szyb jest biała,a mam elektryke tylko z przodu. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2006, 10:47
|
|
|
Witaj. Nie nie mam z tyłu elektryki. Gdzieś na forum ktoś pisał że te centralki były czerwone i białe. Ale różnicy miedzy nimi nie znam. Otwórz tą puszkę i zobaczysz czy te oporniki są ok. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-05-2006, 20:47
|
|
|
Jeżeli chodzi o moduły sterujące szybami:
Ktoś pisał, są czerwone i czarne (byłem zaskoczony, bo facet pokazywał mi... biały)
Inny ktoś pisał, że są czerwone i białe...
Ja mam czarny.
Zatem są trzy typy: czerwony, czarny i biały.
Czy ktos z Was zamieniał je kiedyś? Czy mogę czarny zastąpic białym?
Moja usterka nadal nie daje spokoju. Jutro Tipolot jedzie do warsztatu na wymianę pasków rozrządu i napinaczy - poproszę facetów, żeby również to sprawdzili.
Co prawda sam lubię się bawic takimi pierdołami, ale czasu akurat brak.
Gdybyście mieli jakieś pomysły - dajcie znac.
Pzdr |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2006, 20:57
|
|
|
maxdata napisał/a: | Witaj. Nie nie mam z tyłu elektryki. Gdzieś na forum ktoś pisał że te centralki były czerwone i białe. Ale różnicy miedzy nimi nie znam. Otwórz tą puszkę i zobaczysz czy te oporniki są ok. |
a wiec juz kiedys poruszałem ten temat na forum i tak,czerwona skrzynka jest ponoc najbardziej rozbudowana i nie da rady zamienic ja ani na białą ani na czarną,kiedys podpiołem i jedna i druga i nic,musi byc czerwona po podpięciu białej przekaźniki tykały,ale szyby ani rusz,więc ten kolor napewno odpada i jeszcze jedno na pocieszenie,czerwona centralka jest dosyc trudno dostepna... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-05-2006, 22:02
|
|
|
Kolejne pytanie (chyba sie powtarzam ):
Moja czarna skrzynka "tyka", ale sygnał (jeżeli takowy z niej wychodzi) nie dociera do celu.
Czy tykanie jest gwarancją "zdrowia" skrzynki?
Silniki poruszajace szybami są z pewnością sprawne. Gdzie sygnał może się gubic???
Radio też nie działa, mimo, że jego bezpiecznik jest OK. |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-05-2006, 23:09
|
|
|
Witaj !
Sprawdz czy woda nie cieknie do wnetrza kabiny!.. |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-05-2006, 23:37
|
|
|
ego napisał/a: | a wiec juz kiedys poruszałem ten temat na forum i tak,czerwona skrzynka jest ponoc najbardziej rozbudowana i nie da rady zamienic ja ani na białą ani na czarną,kiedys podpiołem i jedna i druga i nic,musi byc czerwona |
Czerwona badz czerwono-pomaranczowa. Chyba najbardziej rozbudowana z tego co ja wiem tez. Posiada czujniki przeciw-przeciążeniowe i chyba tez autodomykanie szyby kierowcy.
Biale puszki sa ubozsze wlasnie o te bajery.
O czarnych nie slyszalem. A moze to jakies dodatkowe, montowanie nie fabrycznie sobie ktos wsadzil? Bo o takich nie slyszalem.
[ Dodano: 24-05-2006, 00:40 ]
mac napisał/a: | Czy tykanie jest gwarancją "zdrowia" skrzynki? |
To raczej wiesz ze sygnal sterujacy dochodzi. Wiec cos jest zle na drodze albo do przekaznika , albo sam przekaznik chodzi, ale nie "przepuszcza dużego" prądu, badz juz za przekaznikiem doszlo do uszkodzenia kabla. Sprawdz czy za przekaznikiem po wcisnieciu guzika i zalczeniu sie przekaznika podawany jest prad na silniki.
Kable od silnikow latwo odroznic, bo sa zdecydowanie grubsze od innych.
Poszukaj tez w schematach elektryki w Downloadzie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-05-2006, 21:35
|
|
|
mac
Z opisu wynika , że przekaźniki działają i ich sterowanie jest możliwe przyciskami. Zatem nie ma tylko zasilania w prąd, który ma przepływać przez przekaźniki do silników podnośników szyb.
Sprawdź bezpiecznik w dodatkowej skrzynce bezpieczników znajdującej się z lewej strony skrzynki bezpiecznikowej pod deską rozdzielczą.
Znacznie łatwiej jest wyjąć i wymienić bezpieczniki , jeżeli się najpierw wyjmie się lewą półkę na drobiazgi zamocowaną 5 śrubami.
Bezpiecznik 25A elektryczne podnoszenie szyb bocznych przednich.
Jeżeli masz ABS to powinien być tam bezpiecznik 10A.
Jeżeli masz diesla to powinien tam być bezpiecznik 30A od elektrowentylatora chłodnicy.
Jeżeli masz turbo diesla to powinien tam być bezpiecznik 50A od elektrowentylatora chłodnicy.
Jeżeli masz podgrzewacz kolektora ssącego (benzyna) lub fitru oleju (diesel) to powinien tam byc bezpiecznik 20A.
Zatem wiecej ostrożności przy wymianie ze względu na ograniczoną widoczność.
Polecam ogólne sprawdzenie, gdyż jeżeli jest bezpiecznik to powinno być dodatkowe urządzenie. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-05-2006, 18:15
|
|
|
Jadodada, dzięki za pomoc. Mam tam bezpiecznik 10A i rzeczywiście "odpowiada" on za ABS.
Zresztą - chyba mamy te same silniki pod maskami naszych bolidów...
Co do problemu - okazało się, że jeden z kabli poluzował się i wypadł z wtyczki...
Teraz wszystko gra
Dzięki wszystkim za cenne uwagi.
Pzdr |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-05-2006, 19:12
|
|
|
mac
Obecnie rozpracowuję system sterownia aby znaleźć przyczynę nadmiernego zużycia paliwa. Jest to w temacie MAP sensor. Jest to temat trudny i wymaga wielu informacji, a w szczególności o parametrach elektrycznych "komputera" itd. Zapraszam do tematu. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-05-2006, 17:54
|
|
|
radio sobie podłącz bezpośrednio do akku i będziesz wiedział czy działa (na moment jakimkolwiek drutkiem);
cykanie to przekaźniki, ale czy one coś podają - musiałbyś mierzyć, a może coś siadło i do skrzynki nie wszystko dochodzi a one nie podają wtedy dalej...
coś zalałeś i pewno było dobre zwarcie... może tylko jeszcze jakieś bezpieczniki o których jeszcze nie wiesz a może upalone złączki/kable...
pozostaje miernik-multimetr( wykorzystasz omomierz do przerw w kablu a woltomierz czy jest napięcie na końcu kabla/kabli) czy choćby sam woltomierz i szukasz... niestety...
jak naprawdę dobrze nie zalałeś (jakieś porządne zwarcie) to skrzynka powinna przeżyć, może tylko jakiś kabel gdzieś przyspawało lub wzłączkę...... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|