Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z pracą silnika - zapłon
Autor Wiadomość
gond 
witamy nowego


Dołączył: 11 Mar 2005
Posty: 9
Skąd: Lubaczów
Wysłany: 11-03-2005, 15:50   Problem z pracą silnika - zapłon

Witam. Dzisiaj się stanęło. Samochód chodzi jakby na 2 garach przy przygazowaniu chodzą wszystkie, iskra jest na każdej świecy, na gazie i benzynie zachowuje się podobnie.Silnik chodzi na słuch raczej ok. Wie ktoś może w czym rzecz???
  
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-03-2005, 17:00   

Mam identyko objaw.Gaźnik cały rozłożony i nowe uszczelki i regulacja.Swiece kable nowizna kopółka także.Umnie głowica do robienia.Acha zapłon mam też bardzo dobry i sprawny.I przy digim raczej się nie reguluje za wiele.
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2005, 19:29   

Może pomoże wymiana uszczelniaczy w głowicy. Spływający przez nie olej zarzuca świece.
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-03-2005, 20:11   

Umnie tak ,swiece zawala.Najgorzej jest rano na ssaniu ,jak mam gorący to chodzi nieźle.Zuzycie mam ok 200gram na tys oliwy.Zrobić musze głowice +uszczelnaiacze.A także luknąc na gniazda zaworów i same zawory też raczej nowe dać .
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2005, 20:25   

Napewno dodatkowo splanują ci głowicę. Ogólny koszt nie jest znowu jakiś kolosalny a skutek naprawy naprawdę odczuwalny.

Mi jak puszczały uszczelniacze to rano jak otworzyłem korek wlewu oleju to normalie miałem tam prawie susze a powinien zostawać tam olej na szklankach.
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-03-2005, 21:05   

No głowice tez mam zamiar planować oczywiscie. Nie wiem czy jak zrobie głowice ,uszczelniacze to czy bede mógł przejsc na syntetyk olej?
Teraz smykam na szelu mineralnym 15/40 ze względu że te 200gram żarł.słyszałem ze niby tak nie wolno z minerala na syntetik?
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
gond 
witamy nowego


Dołączył: 11 Mar 2005
Posty: 9
Skąd: Lubaczów
Wysłany: 12-03-2005, 18:10   

Witam. Chyba się wyjaśniło , dzisiaj przełożyłem kopułkę i kable z tempry kumpla 2,0 i chodzi ok. Zamówiłem kopułke oraz kable championa. Pozdrawiam.
  
 
Radzio_wawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 141
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-03-2005, 01:55   

Cytat:
Może pomoże wymiana uszczelniaczy w głowicy. Spływający przez nie olej zarzuca świece.

Zaraz, zaraz. Panowie, mówicie, że jeśli na zimnym silniku tak jakby nie palą wszystkie cylindry, to oznacza to puszczające uszczelniacze gniazd zaworów??
Bo ja co rano tak mam, że praktycznie nie mogę ruszyć z miejsca! :x
_________________
'02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun :)

Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl
     Moneta
 
 
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-03-2005, 14:10   

Cytat:
Zaraz, zaraz. Panowie, mówicie, że jeśli na zimnym silniku tak jakby nie palą wszystkie cylindry, to oznacza to puszczające uszczelniacze gniazd zaworów??
Bo ja co rano tak mam, że praktycznie nie mogę ruszyć z miejsca! :x


Radzio , ja mam tak samo. Rano jest problem a jak się nagrzeje to chodzi dobrze. Czasem mnie krew zalewa. Mam nadzieję, ze kiedys ktos ujawni tą wielka tajemnicę Fiata tak samo jak to, że zapala i po 3 sekundach gasnie.

Pozdrawiam
_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2005, 17:01   

Radzio jeśli zapłon ok to mogą być uszczelniacze. Ubywa ci oleju? Rano jak odpalisz czuć coś oleju w spalinach? Możesz jeszcze sprawdziś tak:

Oo skończonej jeździe odczekaj chwile na zgaszonym silniku jak olej pospłuwa zerknij przez korek oleju ila zostaje oleju na głowicy. Rano zanim zapalisz sprawdź czy coś ubyło. To nie jest dokładne sprawdzanie ale możesz spróbować.
     assistance   Moneta
 
 
Radzio_wawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 141
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-03-2005, 23:52   

Zapłon raczej ok, bo u mnie się nie reguluje. Dziwny ten sposób z głowicą, bo wydaje mi się, że olej do rana zawsze zejdzie trochę niżej. Poza tym nie wiem którędy go może ubywać, bo puszcza mi uszczelka pod miską - muszę ją najpierw wymienić. :)
A może by tak świece rano obejrzeć? Tylko czego mam na nich szukać? Oleju??
_________________
'02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun :)

Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl
     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-03-2005, 05:38   

Radzio wawka sądze że masz do robienia głowice !! ja robić będe również kompletnie od podstaw cała głowiczka koszta około 700-800zł na gotowo.Zalewa ci rano olej swiece ,poza tym nie masz mocy bo masz nieszczelnosci na głowicy .Po zagrzaniu ustaje .Więc masz głowice.Metal głowicy pod wpływem temperatury ma rożne własciwosci !! rozszeży się jak jest gorący i jest lepiej mimo to głowice zrobić warto .Dostanie ducha po tym 8)Wszystko stanie się szczelne i dopiero będzie moc!! 8)


Na swiecach rano zobacz !! :roll: czarne mokre będa lekko tłuste i wszystko jasne. :lol:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Radzio_wawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 141
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-03-2005, 11:42   

A żebyś wiedział, że zobaczę! :lol:
_________________
'02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun :)

Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl
     Moneta
 
 
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-03-2005, 12:23   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
ja robić będe również kompletnie od podstaw cała głowiczka koszta około 700-800zł na gotowo


Jeżeli możesz napisac gdzie i w jakim warsztacie będziesz robić głowicę. Ja w swojej mam stuki jak od zaworów i nikt nie chce się podjąć zrobienia a jak już, to mówią , że lepiej jest silnik kupić.

Pozdrawiam
_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-03-2005, 21:36   

Silnik kupisz i się okaże że padło co litr oleju łyka ,dasz za takie ge ok 1tys zł i co dalej??

Kapitalka u mojego mechanika tego silnika ok 1500zł na nówke.
Głowica ok 700zł ,w poznaniu jest min ok.3-4 warsztaty takie naprawde dobre, które robia tylko głowiczki to ich specjalnosc.Ja własnie w przeciągu miesiąca mam zamiar rozebrac całkowice silnik.I zrobić co trzeba .Sądze że tylko głowica umnie jest do roboty.Zużycie oleju mam ok 200gram na tys km co jest złym objawem w tym silniku.Olej mi idzie na prowadnicach i uszczelniaczach tak sądze upewnie się jak się go rozkręci :lol:


ps. same odnowienie na nowych czesciach oczywiscie mówie 8) głowicy do nówki kosztuje ok 400zł + robocizna mechanika co to rozkręci i złoży 8)
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-03-2005, 20:23   

Zdaje mi się że przesadzacie z tymi remontami silników. W maszynie takiej jak maluch po 100 tyś wymienia się prowadnice zaworów w poldku po 150 tyś a koszt to jakieś 100 zł.
Lepiej 2 razy się zastanowić niż wybebeszyć cały silnik bo zaraz się znajdzie coś co trzeba by wymienić. Silniki fiat tipo powinny bez większych remontów łyknąc ok 250 - 300 tyś, a "robić" głowice to można nawet w samochodzi co wyjedzie z fabryki - tylko po czy aby tylko po to żeby coś zrobić ?
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Radzio_wawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 141
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-03-2005, 00:36   

W sumie jestem podobnego zdania. Jeśli ktoś ma warsztat, to niech sobie naprawia, ale w innym przypadku, to wychodzi nieco za drogo. Dla porównania w Wawie koszt planowania głowicy, wymiany uszczelniaczy i szlifowania gniazd, razem z robocizną w warsztacie oscyluje w granicach 1500 zł. A to jednak niebagatelna suma w stosunku do wartości pojazdu.
_________________
'02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun :)

Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl
     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-03-2005, 05:28   

Mam inne zdanie .Koszt zrobienia głowicy na nowych czesciach za ok 400stówki,plus robota to zależy już od mechanika.

A to ile te silniki robią to ja wiem .Liczy się dlamnie jakość pracy!!!! A po takiej naprawie nie dosc że bedzie chodził super ,to dostanie moc jak nie fabryczną 86 kucy to sądze że nawet większą .Mowa o robieniu solidnie głowicy na nowych czesciach,planowaniu,wymiana uszczelek


Co do ceny 1.500 to smiech za tyle moge zrobić całkowity remont silnika -z tym że to mi jeszcze długo nie potrzeba..Pytałem nawet w aso o głowice to u nich 1 tys zł czyli 300zł drożej niż zwykli mechanicy ale nie 1500zł !
To wawie macie ale cennik .
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load