Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny hamulec
Autor Wiadomość
ITman 


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2009, 11:24   Dziwny hamulec

Witam
Mam pytanko co moze byc powodem bardzo dziwnego objawu podczas hamowania
jak wciskam pedal powoli to zchodzi do samego dolu i prawie wogole nie hamuje musze robic to na 2 czyli za drugim razem juz jest lepiej
jak wcisne szybko i raptownie tez spada w dol ale samochod staje

klocki/tarcze - ok
szczeki/beben - ok
uklad odpowietrzony
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 11-05-2009, 11:51   

ITman napisał/a:
uklad odpowietrzony


wszystko wskazuje na to, że jednak nie :)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ITman 


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2009, 12:01   

no niestety dlamnie tez to jest dziwne ale TAK zostal odpowietrzony i to 2 razy popma, tyl i przod
plyn nie ucieka nie ubywa jest pelny zbiorniczek a hamulec tak sie zachowuje
     Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-05-2009, 12:14   

odpowietrz jeszcze raz chyba ze z serwem cos sie dzieje
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
ITman 


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2009, 12:22   

serwo tez zostalo sprawdzone
dodam ze jak podpompuje i trzymam to pedal nie spada do dna tylko jest twardy
wszystko bylo testowane zarowno na wylaczonym jak i uruchomionym silniku
     Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2009, 12:43   

Wymień całą pompę hamulcową ! - Wbrew pozorom nie jest to duży wydatek ( 50-70zł ) !
     assistance
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-05-2009, 22:36   

może najpierw sprawdź przewody hamulcowe? Miałem ten sam efekt i wiem, że w T/T lubią strzelać
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2009, 23:07   

jelcyn, to by mu płynu ubywało,a pedał wpadł już definitywnie w podłogę. Jak dla mnie to albo ci przepuszcza pompa hamulcowa albo zapowietrzył się układ. (odpowietrzanie w serwisie nie daje ci gwarancji dobrze zrobionej usługi pamiętaj o tym :D nie wszyscy mechanicy więdza co robią :lalala: ). Poza tym ile lat ma płyn hamulcowy? Jak mniemam masz układ bez ABS'u? (piszesz że masz bębny z tyłu) sprawdziłbym jeszcze stan przewodów elastycznych przód tył, oraz korektor siły hamowania czy się nie uszkodził. Choć wydaje mi się że to będzie pompa (wydatek koło stówki) z abs'em kosztuje mniej więcej tyle http://www.allegro.pl/ite...mpra_z_abs.html
schab napisał/a:
Wbrew pozorom nie jest to duży wydatek ( 50-70zł ) !
nowej za tyle nie znajdzie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2009, 07:10   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
nowej za tyle nie znajdzie.

Jak sie ma znajomości w Krakowie - ul. Wielicka - Euro Moto Fan - to się dostanie ...
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2009, 11:05   

schab, Nie wiem jak ty ale ja już chodzę do nich od jakiegoś czau wcale nie chcą spuszczać z ceny. Jak masz znajomości to chętnie je wykorzystam bo miałbym parę części do kupienia :lalala: A i dodam że chodzę tylko po trudno dostępne części (te na zamówienie z eperu) bo mają ogólnie drogo (choć taniej niż aso).
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ITman 


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-05-2009, 11:06   

jelcyn napisał/a:
może najpierw sprawdź przewody hamulcowe? Miałem ten sam efekt i wiem, że w T/T lubią strzelać


mialem jeden walniety plus cylinderek ale zarowno przed wymiana jak i po wymianie efekt jest ten sam

odpowietrzenie robilem sam 2 razy staram sie omijac warsztaty jak tylko moge :)
     Moneta
 
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-06-2009, 17:13   Re: Dziwny hamulec

ITman napisał/a:
Witam
Mam pytanko co moze byc powodem bardzo dziwnego objawu podczas hamowania
jak wciskam pedal powoli to zchodzi do samego dolu i prawie wogole nie hamuje musze robic to na 2 czyli za drugim razem juz jest lepiej
jak wcisne szybko i raptownie tez spada w dol ale samochod staje

klocki/tarcze - ok
szczeki/beben - ok
uklad odpowietrzony


Witam od pewnego czasu mam to samo hamulce z przodu slabe wogole jak hamuje gwaltownie nie ma piskow, tez mi wlasnie jak trzymie na hamulec powoli spada w podloge.
A mam pytanko czy jest moze jakis zestaw naprawczy do pompy hamulcowej?
_________________
TIPO 1.4 AGP '90 +gaz granatowy
Opel Vetcra 1.6 16V '99
     assistance
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-06-2009, 17:19   

karols77, na bank pompa. Zestawy naprawcze są, ale czy to się opłaca rozbierać? Pompy nie są drogie, a taki zestaw też nie każdy sklep ma, albo nawet nie zamówi.
_________________
     Moneta
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2009, 18:29   Re: Dziwny hamulec

karols77 napisał/a:

A mam pytanko czy jest moze jakis zestaw naprawczy do pompy hamulcowej?


Pompa kosztuje ok 100 zł i nie ma sensu bawić się w naprawę.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2009, 18:50   

karols77, nie opłaca się naprawiać pompy hamulcowej bo raptem zaoszczędzisz 20-30 zł a różnicy między starą a nową pompą chyba nie trzeba tłumaczyć. Nowa pompa oscyluje w okolicy od 120zł do 150zł w zależności od producenta abs'u itp. Przy okazji wymiany pompy, zwróciłbym uwagę na serwo czy jest w porządku.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ITman 


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-06-2009, 23:56   

regenerowac mozna pompe wody alternator, ale nie pompe hamulcowa jestes wstanie stwierdzic czy powodem jest tloczek czy moze wzery w obudowie, regeneracja to wymiana uszczelek i tloczkow a co z obudowa.
Hamulce to twoje bezpieczenstwo lepiej kupic nowa niz regenerowac samemu
     Moneta
 
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-06-2009, 06:52   

moze wiecie gdzie tanio mozna kupic nową pompe hamulcową katowice (okolice)
_________________
TIPO 1.4 AGP '90 +gaz granatowy
Opel Vetcra 1.6 16V '99
     assistance
 
 
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-07-2009, 12:06   dziwne zjawisko...

siemka sluchajcie dziwna sprawa jechalem sobie do miasta i bylo ok z hamulcami...pozniej zajechalem z powrotem na chawire ale musialem zajechac do urzedu zalatwilem w urzedzie wszystko i .wsiadam do auta wyjezdzam na trase i chce przychamowac troszke a tu nagle pedal hamulca wpada w podloge bez zadnego oporu...wtrza bylo recznym hamowac wydygalem troszke ale nic jechalem powolutku i hamulec juz dzialal prawie normalnie z tym ze jeszcze nie lapal na samym poczatku wcisniecia tylko w polowie wysokosci pedala....zajechalem do domu i jest ok...plyn nie ucieka ani nic nie ubylo...na przegladzie sila hamowania 95% co moze byc przyczyna ze pedal w podloge siadl....zadnej plamy po plynie pod autem nie ma....
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-07-2009, 12:26   Re: dziwne zjawisko...

dspmatrix napisał/a:
siemka sluchajcie dziwna sprawa jechalem sobie do miasta i bylo ok z hamulcami...pozniej zajechalem z powrotem na chawire ale musialem zajechac do urzedu zalatwilem w urzedzie wszystko i .wsiadam do auta wyjezdzam na trase i chce przychamowac troszke a tu nagle pedal hamulca wpada w podloge bez zadnego oporu...wtrza bylo recznym hamowac wydygalem troszke ale nic jechalem powolutku i hamulec juz dzialal prawie normalnie z tym ze jeszcze nie lapal na samym poczatku wcisniecia tylko w polowie wysokosci pedala....zajechalem do domu i jest ok...plyn nie ucieka ani nic nie ubylo...na przegladzie sila hamowania 95% co moze byc przyczyna ze pedal w podloge siadl....zadnej plamy po plynie pod autem nie ma....


Pompa hamulcowa do wymiany mialem to samo niedawno, jechalem sobie na lotnsko i chcialem zahamowac a hamulec myk w podloge hamowanie recznym i pozniej bylo lepiej ale juz pompe mam wymienioną kupilem uzywaną (nie bede nowej kupowac bo jeszcze rok pojezdze i na zlom albo do sprzedania ) teraz jest oki
_________________
TIPO 1.4 AGP '90 +gaz granatowy
Opel Vetcra 1.6 16V '99
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-07-2009, 12:57   

dziwne ... przecież na wyłączonym silniku pompa też nie działa a pedał twardy jest ... to wygląda na zapowietrzony układ tylko czemu później już ok było? :|
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-07-2009, 22:05   

zobacze jutro zpuszcze caly plyn z ukladu i zaleje nowym plynem bo na dzien dzisiejszy plyn jakis ma czarny kolor moze stary jakis czort wie kiedy byl wymieniany..?
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-07-2009, 23:20   

Luczu napisał/a:
przecież na wyłączonym silniku pompa też nie działa a pedał twardy jest
jest tak dlatego, że na wyłączonym silniku tłoczki w pompie są zablokowane i jak naciskasz pedał, to ciśnienie tak naprawdę tworzysz przed pompą. jeśli pompę masz popsutą, to twoja wypowiedź brzmi, jakbyś nie znał T/T, przy najmniejszej awarii uszkodzona część działa w bardzo nieprzewidywalny sposób. Moim zdaniem przyczyna jest inna. dspmatrix, przed tym ,,wpadnięciem'' hamulca, tak przez godzinę wcześniej normalnie używałeś hamulca, nie? to jeśli piszesz, że:
dspmatrix napisał/a:
plyn jakis ma czarny kolor moze stary jakis czort wie kiedy byl wymieniany..
, to mógł być on zawodniony. Chodzi o to, że płyn hamulcowy, a najbardziej to stosowane w naszych maszynach dot-3 i dot-4 są silnie higroskopijne(wyciągają wilgoć z powietrza). a jak wiadomo, woda wrze w temperaturze dużo niższej niż ,,zdrowy'' płyn. efektem jest właśnie takie zjawisko podobne do mocno zapowietrzonych hamulców. zacznij od wymiany płynu, i w zbiorniku i w przewodach. odpowietrz porządnie.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-07-2009, 20:46   

.. no i może zainteresuj się stanem przewodów hamulcowych, te gumowe elastyczne odcinki; są niedrogie a jak się blokują od wewnątrz/odblokowują, cudują, to efekty podobne możesz też czasem mieć...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
lemarmarian 
witamy nowego


Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 2
Skąd: Wierzbowo
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 25-11-2009, 23:18   

Witam mam problem z hamulcem. Czasami podczas hamowania dochodzi do niebezpiecznej sytuacji, hamulce przestają działać. Wciskając pedał hamulca, początkowo hamulec działa prawidłowo, a przy dalszym etapie hamowania pedał nagle zaczyna szybko wibrować, jest twardy i hamulce nie działają. Dodam, że czasami kontrolki na desce rozdzielczej zapalają się od świateł stop. Niedawno wymieniłem wszystkie 4 tarcze i klocki hamulcowe. Wiecie co może być z moimi hamulcami?
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
KarolTTT 


Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: Ustroń
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-11-2009, 00:54   

Należy sprawdzić przewody hamulcowe :)
Ja tak miałem, że raz depnąłem fest i wszystko pękło :)
Po czym cały płyn mi uciekł a hamulców było jakies 20% :/
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load