|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Problem z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
oli
Wiek: 58 Dołączył: 11 Mar 2007 Posty: 14 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-09-2008, 09:08 [Benzyna] Problem z odpalaniem
|
|
|
Witam kolegów! Przejrzałem forum chyba ze dwa razy i mimo że tematów z tym problemem jest wiele to każdy inny.Mianowicie mam problem z odpalaniem,niezależnie czy zimny czy ciepły.Aby odpalić autko trzeba sporo pokręcić,jak zapali to wszystko jest ok. Niepokoi mnie to dlatego że czasami zdarzy się że zapali na "dotyk".Żadnych problemów z pracą,spalaniem,po zapaleniu nie ma wszystko w najlepszym porządku! Świece,kable WN i czujnik CPW wymieniony.Martwię się że zimą mój aku może tego nie wytrzymać. Co jeszcze mogę sprawdzić żeby zawsze odpalał na dotyk?
Samochodzik to Tipo 1,6(159A3.048),wtrysk mono,jeden wałek rozrządu,benzyna.Może ktoś spotkał się z tym problemem. Dzięki za podpowiedzi i Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-09-2008, 10:38
|
|
|
Witam. Tematów o problemie z odpalaniem jest sporo i usterek również trzeba zacząć od najprostszych rzeczy Połączenia elektryczne. Jeśli masz moduł digiplex to to proponowałbym wyczyścić dobrze gniazdo w tym module. Miałem tak że kupiłem na złomie w/w moduł wkładam i auto nie odpala wyjąłem wyczyściłem gniazdo i od razu zapalił. Masy na kolektorze sprawdzić pod akumulatorem również. W momencie kiedy nie odpala sprawdzić czy jest iskra ew kiedy nie chce zapalić upewnić się że CPW jest dobry zmierzyć jego oporność powinna mieć około 620-900 Ohm. Mogą to być też przekaźniki które są na ścianie grodziowej pod plastikową obudową mocowaną na dwie śruby. Miałem taki przypadek że nie chciał odpalać z tego powodu, jak poruszałem kablami od tych przekaźników to odpalał. Docelowo przekaźniki poszły do wymiany i styki w podstawkach wyczyszczone.
Najlepiej poszukać w postach i sprawdzać kolejno te rzecze o których pisali Koledzy. |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
oli
Wiek: 58 Dołączył: 11 Mar 2007 Posty: 14 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-09-2008, 16:56
|
|
|
Wszystkie styki posprawdzane,tak naprawdę to nie było wiele do czyszczenia ponieważ wszystko było czyściutkie bez odznak śniedzi czy korozji.CPW ma 898 ohm. A silniczek nadal musi wykonać kilkadziesiąt obrotów zanim zaskoczy.Zaczynam się zastanawiać czy aby problem nie dotyczy jakiś zaworów zwrotnych utrzymujących odpowiednie ciśnienie paliwa w przewodach w układzie paliwa o ile takowe istnieją. |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-09-2008, 11:41
|
|
|
Rozumiem że z zapłonem wszystko ok. Czyli w takim przypadku trzeba się zainteresować się układem paliwowym. Zdjąć przewód paliwowy z wtrysku zaznaczone są strzałkami po zdjęciu obudowy filtra powietrza. Waż włożyć do butelki i przekręcić kluczyk powinno popłynąć paliwo w tym momencie powinno być słychać pompę paliwa(jeśli jej nie słychać to albo pompa padła lub z jej zasilaniem jest kłopot) . Raczej wykluczam filtr paliwa chyba że jest tak zarąbany. Może pompa szwankuje i nie daje ciśnienia.
Można jeszcze sprawdzić jedną rzecz trzeba wyciągnąć cały kosz z mocowaniem pompy paliwa dostęp z bagażnika po zdjęciu dywanu mieści się pod pokrywką przykręcaną na cztery śruby i obejrzeć wąż który idzie od pompy do górnego dekla. Przez ten przewód pompowane jest paliwo może być sparciały i paliwo leje się do baku z powrotem.
Raczej wykluczam zawór pochłaniacza oparów paliwa, a o zaworach zwrotnych nie słyszałem jest tylko jeden zawór bezpieczeństwa koło wlewu paliwa pod nadkolem ale to nie będzie to.
Pozdrawiam |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
oli
Wiek: 58 Dołączył: 11 Mar 2007 Posty: 14 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-09-2008, 07:57
|
|
|
Jak znajdę trochę wolnego czasu to na pewno sprawdzę pompę paliwa.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Jak znajdę przyczynę to na pewno napiszę.
Tymczasem Pozdrawiam i wielkie dzięki! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|