|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
1.4 gaznik po kolizji rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Marecky
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 40 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-08-2011, 21:16 1.4 gaznik po kolizji rozrządu
|
|
|
Witam . Panowie i Panie , mam mały problem . Otóż zerwał mi się pasek rozrządu , poszedl aparat zaplonowy po sie zaciął , zawory , przy okazji nowe uszczelniacze i uszczelki . Poskładałem samochód do kupy . palił palił aż zdechł . Pomyslałem znów aparat , ale nie . Aparat znów nowy to poszukałem dalej zdjąłem pokrywę górną zaworów i co się okazało ?? krzywka 1+4 ssące zdarta do okrągłego a reszta już zaczęła się niszczyć . Pierwsze pytanie co mogło być przyczyną takiej masakry ?? po drugie jak mam teraz dobrać płytki popychaczy skoro tamte stare są zniszczone i nie da się odczytać grubości która i tak już będzie inna . Co teraz ??
Dzieki serdeczne za odpowiedzi .
Pozdrawiam Marek Olszewski |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-08-2011, 08:16
|
|
|
teraz to po pierwsze musisz wałek rozrządu wymienić na dobry |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-08-2011, 08:35
|
|
|
a po drugie zmierzyć luz zaworowy szczelinomierzem i dobrać podkładki |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-08-2011, 10:47
|
|
|
Marecky, Zacznijmy od tego iż płytki się dobiera do wałka a konkretniej do jego stopnia zużycia, a nie po tym co pisało na starej płytce. Skoro zniszczył się wałek to oczywiste jest że musisz znaleźć nowy. Możesz nawet trochę podnieść moc szukając trochę ostrzejszego niż fabryczny. Pisz do kolegi Kajlon i spytaj się od z jakiego fiata on swój wałek przeszczepił. Po drugie przyczyna zużycia wałka mogą być przytkane kanały olejowe, a te z kolei można załatwić uszczelniając np dekiel zaworów silikonem. Odrywające się drobiny (zatykają je), lub ktoś źle doprał płytki nie zachowując odpowiedniego luzu. Poza tym jak mógł się zaciąć aparat zapłonowy? Tam praktycznie nie ma co się zaciąć. No chyba że ktoś coś kombinował i wsadził jakiś inny aparat niż oryginalny i przycięło go na wałku pośrednim. Zastanowił bym się jeszcze czy nowy pasek jest dobrze założony.
Tu masz jak wymienić pasek w 1.4 http://forum.tempra.org/d...detail&df_id=22
P.S: co to za wersja Tipo SW? Może być S, SX, GT, AGT, Sedi... SW to była tempra kombi |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 10:22
|
|
|
Co do wałka pasuje od:
TT 1.4/1.6 SOHC (ie, mpi, carb)
Uno 1.4/1.5 NA 1.3/1.4 Turbo
Punto 1.4 GT / 1.6 Mpi
Lancia Dedra 1.6 Mpi
Fiat X1/9 1.3/1.5
coś by tam jeszcze wyszukał parametry wałków wiszą gdzieś w necie a jeśli chodzi o zjedzone krzywki to tak jak JAM_BELFEGOR, pisze |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 11:02
|
|
|
Kajlon napisał/a: | a jeśli chodzi o zjedzone krzywki to tak jak JAM_BELFEGOR, pisze | testowane na Maćkowym białym |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Marecky
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 40 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 19:58
|
|
|
Kajlon, te walki pasują bez żadnych przeróbek ?? kanały nie były zatkane bo jak zdjąłem tą "głowiczke" z wałkiem to było pełno oleju . a aparata najnormalniej w świecie zacięło bo jak rozebrałem to był cały zmielony w środku jak by ktoś ukręcił . powiedzcie mi jeszcze czy z wtryskowej wersji 1.4 będzie pasował wałek , przecież tam jest inaczej aparat zapłonowy .
Dzieki za odpowiedzi . Pozdrawiam |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 21:40
|
|
|
Marecky, Będzie, bo aparat nie ma tu nic do gadania w gaźnikowcu 1.4 masz mechaniczny aparat który ma 360 stopni swobodnego obrotu, możesz sobie go jak chcesz ustawić do nowego wałka, byle byś miał 10 stopni przed GPM |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 21:42
|
|
|
Marecky, będzie pasował, różnica jest tylko w wycięciu na napęd aparatu montowanego w głowiczce ale w gaźnikowcu to nie przeszkadza.
Wszystkie wałki pasują z modeli wypisanych wyżej |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 21:43
|
|
|
Marecky napisał/a: | kanały nie były zatkane bo jak zdjąłem tą "głowiczke" z wałkiem to było pełno oleju | to o niczym nie świadczy olej zawsze będzie wystarczy że ci częściowo przytka. Poza tym może być to wina że dobranych płytek. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Marecky
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 40 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-08-2011, 05:13
|
|
|
JAM_BELFEGOR, co do zatkanych kanałów to jestem pewien an 100% bo nigdy nie uzywam półśrodków . a co do płytek to tu już sam nei wiem . Chyba biorę czesci od kolegi z forum . Jak cos to opisze całą operację . Pozdrawiam
** Dodano: 18-08-2011, 21:52 **
Dobra części dzięki uprzejmości i kontaktowi ze strony Maćka z Gliwic mam już wszystkie potrzebne części .
Jutro zabieram się do roboty jeszcze tylko uszczelki i montuje .
Maciek Dzieki jeszcze raz
Pozdrawiam Marecky
** Dodano: 19-08-2011, 21:14 **
No i nic panowie . Strzela po ustawieniu zapłonu w gaznik . Ale jak ustawie zapłon tak jak powinien byc i przestawie kable WN z 1 na 4 i odwrotnie to silnik chodzi ale dławi się . Przeciez nei da się zle ustawić znaków no nie ?? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|