Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Konserwacja mechanizmu zamykania, otwierania szyb...
Autor Wiadomość
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 08-07-2005, 17:37   Konserwacja mechanizmu zamykania, otwierania szyb...

Jak w temacie, mam taki zamiar by to troszke przeczyscic, w koncu nigdy nikt tego nie robił,moze ktoś z szanownego grona??Jakieś fotki, jak sie zabrac do tego??/Duzo przy tym roboty???
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-07-2005, 17:45   

Mi szyby chodzą bdb, ale..... troszke drżą linki w tych rurkach.Myślałem zeby w prowadnice linek wstrzyknac gesty smar przekładniowy.Jeśli chodzi o dojscie to jest całkiem dobre ,wystarczy zdjac boczek.A bok rozbiera sie w pare minut.Mam wprawe bo robiłem wymine zamka na nowy od kierowcy,a od pasazera naprawa cięgna zamka 8) ,ciegno mi sie zacinało te ktore idzie do klamki w kabinie :lol:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 08-07-2005, 17:55   

Boczek tez umiem ściągać, a nie wiem co dalej-odkręcać te wszystkie blachy??
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-07-2005, 21:37   

JAk zdejmiesz bok ,to nie odkrecaj czarnej blachy tej pod folią .Odkreciłem ja kiedys ale nie potrzebna robota.Zdejmi boczek, i wstrzykni gesty smar w rurke, w ktorej chodzi linka szyby.

Bedzie ok napewno.8) Sam to tez zrobie , w wolnej chwili to w koncu max 20 min roboty :yay:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-07-2005, 22:59   

Cytat:
Boczek tez umiem ściągać, a nie wiem co dalej-odkręcać te wszystkie blachy??


To jest tylko 1 duza blacah. Przykrecana jest srubami, jakos 2 sruby na strone.
Przy zamku dodatkowo sa wpiete 2 plastikowe kolki, musisz ich sie tez pozbyc jesli bedziesz chcial zdjac cala ta blache.

Uwaga zdjecie blachy i odpiecie mechanizmu od szyb moze spowodowac ze caly mechanizm Ci opadnie wraz z szyba.

Uchwyt szyby przy szynie jest tez zabezpieczony takim okraglym kolkiem z bolcem w srodku. Musisz go srubokretem wypchnac.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 09-07-2005, 08:16   

GRAFIT napisał/a:
JAk zdejmiesz bok ,to nie odkrecaj czarnej blachy tej pod folią .Odkreciłem ja kiedys ale nie potrzebna robota.Zdejmi boczek, i wstrzykni gesty smar w rurke, w ktorej chodzi linka szyby.

Bedzie ok napewno.8) Sam to tez zrobie , w wolnej chwili to w koncu max 20 min roboty :yay:
Zrobię według wskazówek Grafita, zobaczymy...Jak mnie nie zadowoli tocałośc porozkręcam:D
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-07-2005, 22:21   

nie martw się na zapas :-) a nawet gdybyś chciał całe drzwi porozkręcać, łącznie z blachami by mieć maksymalnie swowodny dostęp to nie jest tak źle, za pierwszym razem może pójdzie wolniej, ale jak dokadnie zapamiętasz co i jak było to potem kolejne drzwi rozkręcać i składać to chwila roboty tylko...
uważaj tylko by np folii 'foliowych' nie porwać czy pozaginać, dobrze wszystko poukadać by się szybki ładnie ruszały potem a także - pod tapicerką, jeszcze przed 'foliowymi' foliami, blachami wewnętrznymi itp jest taka 'niefoliowa' :-) folia, tworzywo sztuczne elastyczne częściowo, żółta osłona jak z cinkiego plastiku; powoli i równomiernie ją odczepiaj jak łatwo nie pójdzie (jest o ile pamiętam na krawędziach na jakby kleju, klejącej się mazi jak smoła :-) i może ma parę 'wypustek' do dziurek powciskanych jak klocki lego :-)
to żółte tworzywo baaardzo się lubi rwać jak jest starsze (czyli każda temperka właściwie :-) pomijając może ostatnie tofas :-) ) więc trza z nim troszkę ostrożniej...
tak to raczej niespodzianek nie ma, jak zapamiętasz co skąd wykręciłeś...
ewentualnie jakbyś np. cięgna zamków poprzestawiał czy inne dźwigienki to troszkę zabawy by trafić nimi na miejsca ale to też nie problem... możesz sobie dodatkowo zamki w środku i cięgna przesmarować...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-07-2005, 12:02   

Unk mozna rozebrac całosc ale nie ma takiej potrzeby :P ,do tego sie dojdzie bez wyjecia czarnej blachy.Kiedys zjołem czarną blache i jest troche roboty,szyba mu zjedzie :lol: i po co.Nasmaruje linke bez zdejmoawnia blachy.

Acha uwarzaj na rece ta czarna blacha ma krawedzie żyletki !! wiem bo w -20 wymieniałęm zamek! #-o Rece miałem pociete hehe ale teraz wiem jak sie zabrac ,zamek tez idzie na luzie wyjac bez zdjecia blachy czarnej.

Trening czyni mistrza!! 8)

rozebranie boku 5 min , zegary wyjecie z deski max 6-7 min :P :P:P
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load