Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ekonomizer i duże spalanie
Autor Wiadomość
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-02-2009, 22:28   Ekonomizer i duże spalanie

Witam, mam Tipo 1,6 DOHC z deską digital i stało ono tydzień na dworze nie używane. Po tygodniu chcieliśmy je uruchomić, ale niestety akumulator już sie rozładował, więc naładowaliśmy owy akumulator i po podłączeniu i uruchomieniu samochodu wycieraczki chodziły a klakson wył, nie dało sie ich wyłączyć. Potem wszystko sie uspokoiło i odkryliśmy poważniejszą rzecz, przy prędkości powyżej 80 km/h ekonomizer przełącza się już na POWER i auto strasznie dużo pali. Co może być przyczyną?

Pozdrawiam serdecznie
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-02-2009, 22:51   

komp się rozregulował ... poszukaj bo było o tym sporo tematów

na szybko mogę napisać, że aby go ustawić tutaj cytat zielonegotbg "Zapalasz silnik bez dotykania pedału gazu i ma tak chodzić aż do włączenia się wentylatora na chłodnicy."
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-02-2009, 23:14   

Ale to chyba trochę potrwa? ja chyba mam też coś z termostatem bo coś mi tych 90 stopni nie osiąga.
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-02-2009, 23:17   

w czasie normalnej jazdy też można ale ... zalecają tym sposobem. A nie wiesz jakie Ci teraz spalanie wychodzi ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-02-2009, 23:49   

Będę musiał sprawdzić i przeliczyć, ale na pewno duży wyższe niż normalnie.
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 18-02-2009, 02:48   

To ze spalanie bedzie wyzsze to rzecz normalna, w koncu mamy wieksze mrozy.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-02-2009, 13:26   

To w sumie jak wyregulować ten komputer? wychodzi na to, że po prostu wystarczy pojeździć? bo ja już zrobiłem dobrych ponad 100 km i nic to nie dało. Może coś robie nie tak?

Czy jedynym wymogiem jest osiągnięcie 90 stopni? czy też nie przekraczać jakiejś prędkości albo coś innego? Zwątpiłem już, że zdołam to sam naprawić :(

Pomocy
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-02-2009, 23:42   

Iwan, nie jeździć! Zresetować kompa (czyli odłączyć masę od aku i przytrzymać pedał stopu na 10-15 sekund) a następnie odpalić silnik nie dotykając pedału gazu i nie gazować go aż do momentu załączenia się wentylatora chłodnicy. Ot, tyle roboty Cię czeka. Może z 15 minut na to stracisz.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-02-2009, 03:36   

Oki, a tak z ciekawości co daje naciskanie hamulca?
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 19-02-2009, 04:19   

Naciskajac pedal pozbywasz sie resztek pradu poztalego po odpieciu aku. W ten sposób masz pewnosc ze komp na pewno sie zresetowal.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-06-2009, 16:40   

Cześć, niestety muszę kontynuować temat. Przez ostatnie miesiące jeździłem tylko po mieście więc nie mogłem sprawdzić jak chodzi ten ekonomizer. Wczoraj pojechałem w trasę i niestety przy ok 85km/h włącza się POWER, wcześniej było to przy 120 km/h. Reset kompa oczywiście był, ale jak widać nie pomógł. Natomiast spalanie wyszło mi na poziomie 7,5-8L więc całkiem znośnie. Co z tym zrobić?

** Dodano: 04-06-2009, 12:16 **
Jakieś pomysły???
_________________
Tipo 1,6 DOHC 90KM
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load