|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ekonomizer i duże spalanie |
Autor |
Wiadomość |
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 22:28 Ekonomizer i duże spalanie
|
|
|
Witam, mam Tipo 1,6 DOHC z deską digital i stało ono tydzień na dworze nie używane. Po tygodniu chcieliśmy je uruchomić, ale niestety akumulator już sie rozładował, więc naładowaliśmy owy akumulator i po podłączeniu i uruchomieniu samochodu wycieraczki chodziły a klakson wył, nie dało sie ich wyłączyć. Potem wszystko sie uspokoiło i odkryliśmy poważniejszą rzecz, przy prędkości powyżej 80 km/h ekonomizer przełącza się już na POWER i auto strasznie dużo pali. Co może być przyczyną?
Pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-02-2009, 22:51
|
|
|
komp się rozregulował ... poszukaj bo było o tym sporo tematów
na szybko mogę napisać, że aby go ustawić tutaj cytat zielonegotbg "Zapalasz silnik bez dotykania pedału gazu i ma tak chodzić aż do włączenia się wentylatora na chłodnicy." |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 23:14
|
|
|
Ale to chyba trochę potrwa? ja chyba mam też coś z termostatem bo coś mi tych 90 stopni nie osiąga. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-02-2009, 23:17
|
|
|
w czasie normalnej jazdy też można ale ... zalecają tym sposobem. A nie wiesz jakie Ci teraz spalanie wychodzi ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 23:49
|
|
|
Będę musiał sprawdzić i przeliczyć, ale na pewno duży wyższe niż normalnie. |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 18-02-2009, 02:48
|
|
|
To ze spalanie bedzie wyzsze to rzecz normalna, w koncu mamy wieksze mrozy. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 13:26
|
|
|
To w sumie jak wyregulować ten komputer? wychodzi na to, że po prostu wystarczy pojeździć? bo ja już zrobiłem dobrych ponad 100 km i nic to nie dało. Może coś robie nie tak?
Czy jedynym wymogiem jest osiągnięcie 90 stopni? czy też nie przekraczać jakiejś prędkości albo coś innego? Zwątpiłem już, że zdołam to sam naprawić
Pomocy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 23:42
|
|
|
Iwan, nie jeździć! Zresetować kompa (czyli odłączyć masę od aku i przytrzymać pedał stopu na 10-15 sekund) a następnie odpalić silnik nie dotykając pedału gazu i nie gazować go aż do momentu załączenia się wentylatora chłodnicy. Ot, tyle roboty Cię czeka. Może z 15 minut na to stracisz. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-02-2009, 03:36
|
|
|
Oki, a tak z ciekawości co daje naciskanie hamulca? |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 19-02-2009, 04:19
|
|
|
Naciskajac pedal pozbywasz sie resztek pradu poztalego po odpieciu aku. W ten sposób masz pewnosc ze komp na pewno sie zresetowal. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-06-2009, 16:40
|
|
|
Cześć, niestety muszę kontynuować temat. Przez ostatnie miesiące jeździłem tylko po mieście więc nie mogłem sprawdzić jak chodzi ten ekonomizer. Wczoraj pojechałem w trasę i niestety przy ok 85km/h włącza się POWER, wcześniej było to przy 120 km/h. Reset kompa oczywiście był, ale jak widać nie pomógł. Natomiast spalanie wyszło mi na poziomie 7,5-8L więc całkiem znośnie. Co z tym zrobić?
** Dodano: 04-06-2009, 12:16 **
Jakieś pomysły??? |
_________________ Tipo 1,6 DOHC 90KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|