ściegnięcie bebna-problem |
Autor |
Wiadomość |
czah666
Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-07-2008, 10:48 ściegnięcie bebna-problem
|
|
|
Witam!! Ostatnio ubywało mi często płynu hamulcowego i zaobserwowałem ze mam trochę mokry tylni prawy bęben. dziś chcąc rozebrać i zobaczyć czy to cylinderek czy coś innego natrafiłem na problem. Po odkręceniu 2 śrub mocujących bęben okazało sie ze na bębnie powstał chyba od zużycia jakiś próg i szczeki sie na nim blokują przez co uniemożliwiają ściągniecie bębna.... nie chciałbym tego targać na siłę, czy jest jakiś sposób aby zeszły??? poluzowałem na max linkę od ręcznego póki co. Czy przez otwory po śrubach od koła da sie jakoś może regulator ruszyć zęby sie szczeki bardziej zeszły?? |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-07-2008, 10:53
|
|
|
W otwory po szpilkach wkręć śruby " o nr większe " - szpilka ma bodaj fi 8 , wkręć "10" . W samym bębnie jest gwint - wkręcając weń śruby równocześnie w oba otwory - wypchniesz bęben na zewnątrz . |
|
|
|
|
czah666
Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-07-2008, 11:03
|
|
|
yy w otwory m8 wkręcić śrubę m10???? coś mi sie to nie widzi.. czy porostu dłuższe żeby sie zaparły o tylna cześć ? W ogóle to sam bęben chodzi leciutko wiec nie trzeba go na chama wypychać bo on pod wpływem śrubokręta odchodzi tylko ze nie całkiem bo go szczeki trzymają i myślę ze to w nich jest problem a nie chce ich powyrywać z bębnem... |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-07-2008, 21:03
|
|
|
czah666 napisał/a: | coś mi sie to nie widzi.. |
Nie musi Ci się widzieć, kolega Ci po prostu napisał jak się sciaga bębny, oczywiscie jeśli nie chcesz tak to możesz wbijać śrubokręty do okoła aż bęben zeskoczy ale to bezsensu, wkręcasz te sruby o których schab napisał i one Ci po prostu bęben odpychają od piasty aż zeskoczy. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-07-2008, 07:31
|
|
|
Hipo, hehe, nie ściągałem jeszcze bębnów z Temperki, ale zdanie: czah666 napisał/a: | otwory m8 wkręcić śrubę m10 |
też do mnie nie przemawia, trzeba by mieć siłę jak Gustlik z czterech pancernych
aczkolwiek jest to chyba kwestia składni i wiem o co biega |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-07-2008, 07:57
|
|
|
yoyo napisał/a: | aczkolwiek jest to chyba kwestia składni i wiem o co biega |
Ano biega o to że tam gdzie śruba jest dajmy na to M8 to otwór w bębnie ma gwint M10. Bo nie pamiętam już dokładnie jak tam to było ale zdaje mi się że tam gdzie są śruby trzymajace bęben do piasty wkręca się te M10 mające za zadanie odepchać bęben. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-07-2008, 15:43
|
|
|
yoyo napisał/a: | nie ściągałem jeszcze bębnów z Temperki (...)aczkolwiek jest to chyba kwestia składni i wiem o co biega |
Może najpierw spróbuj ściągnąć , a potem się wypowiadaj ! Ja ściągałem ... |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-07-2008, 21:15
|
|
|
z tego co wiem to taka metoda sciągania obowiązuje nie tylko w Tipo/Temprach , w innych Fiatach też da radę (praktykowane) |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-07-2008, 21:38
|
|
|
Potwierdzam, w wielu autach jest takie rozwiazanie. A rozwiazanie o ktorym napisali koledzy wyzej w 100% jest swietnym rozwiazaniem, lecz ja tak sciagalem tylko raz, a pozniej diaksem opilowalem ten rancik, ktory powstal na bembnie i nie ma juz problemow ze sciaganiem. Pozdrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-07-2008, 06:51
|
|
|
maciek_wk napisał/a: | z tego co wiem to taka metoda sciągania obowiązuje nie tylko w Tipo/Temprach , w innych Fiatach też da radę (praktykowane) |
Zgadza się ! Miałem : 2 Zastavy , 2 Ritma ; teraz mam jeszcze jedną Zastavę , kolejne Ritmo i do kompletu Malucha - wszędzie działa ten sam patent . |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-07-2008, 08:47
|
|
|
Ściagalem ponad miesiac temu z kolegami z forum bebny, i jakos bezproblemowo zeszly bez zadnego wypychania trzy pukniecia i recznie zeszly. A wczesiej byly sciagane ponad 3 lata temu, kiedy ojciec moj wymienial szczeki. W maluszku tez kiedys sciagalem i tez bezproblemowo schodzily. Ale to raczej sprawa farta jest, bo przeciez jak mozna zapobiegac zapiekaniu sie bebnow? Co miesiac by trza chyba sciagac... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-07-2008, 13:40
|
|
|
Cytat: | Może najpierw spróbuj ściągnąć , a potem się wypowiadaj ! Ja ściągałem ... |
tak jak napisałem, nie ściągałem w temprze, za to w ok 30 innych autkach, łącznie z Starami, Manami itp. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-07-2008, 13:56
|
|
|
yoyo napisał/a: | łącznie z Starami, Manami itp. |
No i tam niby jak się sciaga bęben ? bierzesz młot i napie...asz aż zejdzie albo pęknie ? przecież też sie wkręca śrube która odpycha bęben od piasty.
Ciechu78 napisał/a: | Ale to raczej sprawa farta jest, bo przeciez jak mozna zapobiegac zapiekaniu sie bebnow? |
Nie chodzi o zapiekanie się bębnów tylko o to że wraz z latami ekspoloatacji robi się rant na bębnie który trzyma szczęki i za to nie chce zejsć bęben. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-07-2008, 20:36
|
|
|
Hipo napisał/a: | No i tam niby jak się sciaga bęben ? |
dokłądnie tak samo jak i w innych autkach, ja nie czepiam się metody tylko składni zdania które ją opisuje |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-07-2008, 20:58
|
|
|
Hipo napisał/a: | Nie chodzi o zapiekanie się bębnów tylko o to że wraz z latami ekspoloatacji robi się rant na bębnie który trzyma szczęki i za to nie chce zejsć bęben. | no tak, jak sie trzema poldkami jezdzilo, to sie takich problemow nie mialo aczkolwiek w Temperce bardzo latwo bebny mi zeszly, choc od minimum 5 lat nie byly wymieniane ani przetaczane |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-07-2008, 13:10
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | no tak, jak sie trzema poldkami jezdzilo, to sie takich problemow nie mialo |
tu się muszę zgodzić, sam miałem 2 poldki i fiacika więc bębnami się nie przejmowałem, ale w poldku trucku już miałem i tam problem ze zdjęciem bębnów się pojawiał |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|