Szybkoo! - pytanie o śruby do stalówek |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2007, 17:25 Szybkoo! - pytanie o śruby do stalówek
|
|
|
Sprawa na wczoraj.Mam takie śruby w alu. Na allegro sprzedawane są takie same (z tym stożkiem) jako do stalówek. Więc jak to ma być? Bo wymieniam koła i nie chcę żeby odleciały.
P.S. W sklepie jako do stalówek chcieli mi dać takie same jak mam w alu i twierdzą, że innych nie mają, a ja pamiętam, że w dużym fiacie mój dziadek miał bez tego stożka. Co będzie jak przykręcę na te ze stożkiem? |
_________________
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-11-2007, 18:07
|
|
|
Te od stalówek a od alu róznią tylko katem stożka bo czy stalowe czy alu to stożek posiadają. Tak na oko ciezko stwierdzić do czego jest śruba .... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2007, 18:51
|
|
|
mrk69, na moje oko za krótkie ale zrób testa. śruba powinna wkręcić się przynajmniej 4 obroty (info od wulkanizatora) czyli zakładając że ma być bezpiecznie to powinna się wkręcić 6razy. a co do stożka to w moich śrubach (przejeździłem sezon na nich) jest taki sam. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2007, 19:05
|
|
|
konikks napisał/a: | a co do stożka to w moich śrubach (przejeździłem sezon na nich) jest taki sam | Właśnie o to mi chodziło. Dzięki!
** Dodano: 01-12-2007, 12:47 **
Świetnie. Pojechałem do motoryzacyjnego i pytam o takie śruby do stalówek - nie ma. Pojechałem do drugiego i pokazuję na wzór z drugiego Tipola. Powiedzieli, że to śruby od cieniasa i że mają. Mówię, że chcę 16 takich, na co usłyszałem, że mają tylko 2. Lekko wkurw....pojechałem do aso. Oryginały fiatowe owszem mogę kupić, ale to kosztuje po 5 zł za jedną i na piątek (ja potrzebuję na dzisiaj). Zszedłem do warsztatu i podbiłem do "pana miecia" a on mówi, że ma trochę inne i używki. Kupiłem, dałem za nie 50 zł. Montuję - dupa. Za długie śruby za mało gwintu - blokują hampla. Szybki objazd po mechanikach - kto nagwintuje. Jeden się znalazł i nawet nagwintuje i obetnie - ciekawe za ile Ale dobrze, że w ogóle da radę. |
_________________
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-03-2013, 11:20
|
|
|
Odświeżę temat, żeby nie zakładać nowego. Życie zmusiło mnie do założenia dystansów na tylną oś. Co prawda niewielkie bo 7mm i mam teraz pytanie. Śruby i felgi stalowe są oryginalne - fabryczne. Bez dystansów musiałem zrobić 11 pełnych (360st) obrotów kluczem żeby dokręcić koło. Po założeniu dystansów robię około 5,5 - 6 obrotów - czy to jest bezpieczne, czy raczej powinienem dobrać śruby dłuższe o owe 7mm? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 27-03-2013, 11:23
|
|
|
meter30 napisał/a: | Po założeniu dystansów robię około 5,5 - 6 obrotów - czy to jest bezpieczne, |
Nie
meter30 napisał/a: | czy raczej powinienem dobrać śruby dłuższe o owe 7mm? |
Tak powinieneś od razu zrobic |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-03-2013, 14:41
|
|
|
Wystraszyłeś mnie i zamówiłem w lokalnym sklepie 8 dłuższych śrub po 4zł/szt wytrzymałość 8.8. W gruncie rzeczy nie pieniądze, a tu chodzi o bezpieczeństwo |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
manieek133
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-03-2013, 18:10
|
|
|
meter30 napisał/a: | Wystraszyłeś mnie i zamówiłem w lokalnym sklepie 8 dłuższych śrub po 4zł/szt wytrzymałość 8.8. W gruncie rzeczy nie pieniądze, a tu chodzi o bezpieczeństwo |
Do kół powinny być śruby o twardości 10.9 |
_________________ "Nie jestem Pinokio, żebym się pier**ł z pajacami" |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2013, 19:14
|
|
|
ja juz trzeci sezon zakładam alu na srubach od poloneza (zdobyte na zaprzyjaznionym złomie za 10zeta gość chciał na piwo za nie wiec sie szarpnołem i dałem mu na trzy)
http://allegro.pl/sruby-d...i3071633179.htm
takie jak te i jest ok |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-03-2013, 19:49
|
|
|
Kupowałem kiedyś śruby zabezpieczające do alu i w instrukcji pisało minimum 6 pełnych obrotów klucza,to może by jeszcze przeszło ale tak jak napisał manieek133 twardość jest bardzo ważna. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-03-2013, 17:24
|
|
|
Tak jak dzuira pisze - twardość i 6 obrotów klucza , oczywiście jak zrobisz 5 to też się nic nie stanie ale 4 obroty to już stanowczo za mało |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-03-2013, 23:58
|
|
|
Kupiłem i zamontowałem dłuższe o twardości 8.8 wkręcają się na 12 obrotów. Twardości starych niestety nie byłem w stanie odczytać ale przy ich wkręceniu na 5.5 obrotu przejechałem 200km i żadna się nie poluzowała. Ale kiedy u mnie w mieście szukałem śrub do kół to w 5 sklepach mieli tylko o twardości 8.8, więc pewnie też są dopuszczalne. Najwyżej jak koło odpadnie to wkręcę 2 dłuższe i 2 krótsze |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|