Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problemy z biegami
Autor Wiadomość
solac 


Wiek: 56
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 20
Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 06-06-2006, 10:47   problemy z biegami

Pozdro! dla wszystkich klubowiczów TTT!!!
Właśnie stałem się szcęśliwym posiadaczem Tipo 1.4 (1994), i z mety mam problem z lewarkiem zmiany biegów; jest "lużny"nie można wyczuć położenia poszczególonych biegów np. wrzucając (3)-kę,jest zgrzyt jedynki(nie da się prawie jeżdzic).Na postoju (bieg jałowy) słychać stukanie w kanale poniżej lewarka, ustępuje gdy lewarek zostanie lekko przesunięty na bok.Do tej pory dawałem sobie radę z tym " Typkiem " ale teraz nie bardzo wiem co może być przyczyną.
Fajnie że istnieje taki klub z taką stroną , może dzięki Wam uda mi się uniknąć zbędnych kosztów na mechaniorów.
  
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 06-06-2006, 11:48   

Witaj.Kupiłeś i wdu...ś :lol: Sprawdż najlepiej na kanale jak wyglądają połączenia na całości drążka.Przede wszystkim między wajchą a prętem który idzie w kierunku przekładni kierowniczej.Powinna być prawdopodobnie tuleja która chyba będzie do bani.Przeglądnij cięgna na skrzyni i tak zwany sierżant.O nim poszukaj na forum.Jest to połączenie cięgien mocowane na przekł.kier.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
solac 


Wiek: 56
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 20
Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 06-06-2006, 12:33   

Temat sierżanta i cięgieł śledzilem na forum, ale u mniejest raczej ok (sierżant porusza się a luzy na cięgłach nie wyczuwam 'ręką').Dżwignia ma duży luz góra ,dół jabłko jest opuszczone względem tego platikowego pierścienia po ktorym się ślizga.Zostaje mi tylko zobaczyć od dołu czy mam zwrocać uwagę na coś specjanie!? Aha- gdy probuję właczyć biegi caly silnik przesuwa się;Czy jest to normalne czy mogą być zużyte poduszki?
  
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-06-2006, 13:09   

Jak cały silnik się rusza przy zmianie biegów, to faktycznie mogą być poduszki.
_________________

     assistance   Moneta
 
maxio 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 73
Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-06-2006, 13:17   

ja też miałem problemy z biegami np.1 3 5 mi wyskakiwały i wymieniłem poduszki szt.3 razem cena za 3 to ok.140 zł +wymiana 50 zł i teraz biegi prawie same wchodzą
_________________
siemka / było tipo 1.4 ie
     Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 06-06-2006, 18:16   

No jak silnik się buja to faktycznie poduszki.Ja zapłaciłem za nie 2*34pln i 1*68pln.A z opadniętym drążkiem to chyba trzeba zobaczyć pod auto a dokładnie pod blachę osłaniającą dolną część lewarka.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
solac 


Wiek: 56
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 20
Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 07-06-2006, 05:40   

Czy ktoś miał podobną przygodę z dzwignią biegów!??Jeżeli tak to proszę o podpowieć i poradę.

Pozdro i dzieki za posty!!
  
 
Kolaborus 
witamy nowego


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 4
Skąd: Konin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-08-2006, 09:29   

witam panowie mam problem taki sam jak w temacie piszecie gdy wżucam biegi 1,3,5to wcale prawie sie niezakleszcza cały silnik sie suwa na boki.
Byłem u mehanika i gadał ze poduszki są oki??? czyżby jak odkręce 3 drązki od skrzynki to biegi sie wrzucają ładnie.Napewno poradziliście sobie ztym dotej pory prosze o podpowiedz co to kurka jest. :(
zgóry wielkie dzięki
  
 
maxio 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 73
Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-08-2006, 10:43   

sprawa była już na forum ale to tak. jak poduszki są ok. to na 100 procent przesmaruj wszystkie drażki od biegów a w szczególnosci tzwanego sierżanta i bedzie jak nówka u mnie było to samo teraz biegi aż chce się zmieniać .ps jak mechanik niewie gdzie jest sierżant to zmień mechanika :dance: :dance:
_________________
siemka / było tipo 1.4 ie
     Moneta
 
 
Kolaborus 
witamy nowego


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 4
Skąd: Konin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-08-2006, 11:32   

przesmarowałem sieierżanta i nic to samo odpycha skrzynke biegi1,3,5 yskakują po skręcie w prawo moze to drązki??
  
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-08-2006, 12:41   

Prawdopodobnie są już takie luzy na "sierżancie", że samo przesmarowanie niewiele da.
Chyba trzeba go będzie wymienić...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-08-2006, 19:15   

Miałem podobny problem :( okazało się że była zużyta tulejka gumowa na końcówce drążka idącego do sierżanta. Zamówiłem w serwisie Fiata w cenie 2,68 zł i po problemie :D
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
solac 


Wiek: 56
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 20
Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 14-08-2006, 21:45   

Witam!! Maly urlopik dlatego tak póżno odpowiadam.Panowie sprawę załatwila zmiana dżwigni biegów(a roboty zwłaszcza jak pierwszy raz się to robi :D )Poprostu wypracowal się dolny pierścień i cała dżwignia opuściła się w dół (zmiana położenia sierzanta i dlatego biegi ciEżko było znależć,żle wchodzily,i wyskakiwały na zakrętach).Jeżeli potrzebne będą wskazówki do demontażu slużę podpowiedzią.
Pozdrawiam!!!
Solac. :lol:

[ Dodano: 14-08-2006, 22:49 ]
Potwierdzam opinię "bob-a96" tę tulejkę warto wymienić!!!
  
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-08-2006, 11:18   

Trochę podłączam sie pod post - Jak zdjąć tą blachę od dołu od podłogi, tą co osłania cała dźwignię zmiany biegów? Mam dość duży luz na dźwigni i chciałbym to zrobić (drążki są ok). Zdjąłem już cały wydech i odkręciłem wszystki śruby mocujące tą blachę do podłogi a i tak nie chce ona zejść. Jak sobie z tym poradzić?
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
solac 


Wiek: 56
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 20
Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 22-08-2006, 04:58   

Jeżeli odkręciłeś cały dół to zostaje jeszcZe odkręcić śrubę od góry (odręć oslony a przed lewarkiem zobaczysz jedną pojedynca srubę ) jezeli odkręcisz ją dalej powinno być bez problemu.

Pozdrawiam !!

[ Dodano: 22-08-2006, 06:05 ]
Śruba o której pisałem jest na klucz 13" ijest odsunięta wkierunku deski okoł 8-10cm,niepomyl z dwiema mniejszymi bo odkręcenie ich nic Ci nie da.
  
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-08-2006, 22:11   

Dzięki za info. Nie wiedziałem, że od góry też jest śruba. Jak znajdę chwilę podczas weekendu to znów się tym zajmę. Pozdrawiam.
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-10-2006, 17:24   

Dostałem wyczerpujące informacje od Boba96. Jesli się sprawdza masz u mnie duże piwo...Dzięki...
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load