problemy z biegami |
Autor |
Wiadomość |
solac
Wiek: 56 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 20 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 06-06-2006, 10:47 problemy z biegami
|
|
|
Pozdro! dla wszystkich klubowiczów TTT!!!
Właśnie stałem się szcęśliwym posiadaczem Tipo 1.4 (1994), i z mety mam problem z lewarkiem zmiany biegów; jest "lużny"nie można wyczuć położenia poszczególonych biegów np. wrzucając (3)-kę,jest zgrzyt jedynki(nie da się prawie jeżdzic).Na postoju (bieg jałowy) słychać stukanie w kanale poniżej lewarka, ustępuje gdy lewarek zostanie lekko przesunięty na bok.Do tej pory dawałem sobie radę z tym " Typkiem " ale teraz nie bardzo wiem co może być przyczyną.
Fajnie że istnieje taki klub z taką stroną , może dzięki Wam uda mi się uniknąć zbędnych kosztów na mechaniorów. |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 06-06-2006, 11:48
|
|
|
Witaj.Kupiłeś i wdu...ś Sprawdż najlepiej na kanale jak wyglądają połączenia na całości drążka.Przede wszystkim między wajchą a prętem który idzie w kierunku przekładni kierowniczej.Powinna być prawdopodobnie tuleja która chyba będzie do bani.Przeglądnij cięgna na skrzyni i tak zwany sierżant.O nim poszukaj na forum.Jest to połączenie cięgien mocowane na przekł.kier. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
solac
Wiek: 56 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 20 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 06-06-2006, 12:33
|
|
|
Temat sierżanta i cięgieł śledzilem na forum, ale u mniejest raczej ok (sierżant porusza się a luzy na cięgłach nie wyczuwam 'ręką').Dżwignia ma duży luz góra ,dół jabłko jest opuszczone względem tego platikowego pierścienia po ktorym się ślizga.Zostaje mi tylko zobaczyć od dołu czy mam zwrocać uwagę na coś specjanie!? Aha- gdy probuję właczyć biegi caly silnik przesuwa się;Czy jest to normalne czy mogą być zużyte poduszki? |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-06-2006, 13:09
|
|
|
Jak cały silnik się rusza przy zmianie biegów, to faktycznie mogą być poduszki. |
_________________
|
|
|
|
|
maxio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 73 Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-06-2006, 13:17
|
|
|
ja też miałem problemy z biegami np.1 3 5 mi wyskakiwały i wymieniłem poduszki szt.3 razem cena za 3 to ok.140 zł +wymiana 50 zł i teraz biegi prawie same wchodzą |
_________________ siemka / było tipo 1.4 ie |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 06-06-2006, 18:16
|
|
|
No jak silnik się buja to faktycznie poduszki.Ja zapłaciłem za nie 2*34pln i 1*68pln.A z opadniętym drążkiem to chyba trzeba zobaczyć pod auto a dokładnie pod blachę osłaniającą dolną część lewarka. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
solac
Wiek: 56 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 20 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 05:40
|
|
|
Czy ktoś miał podobną przygodę z dzwignią biegów!??Jeżeli tak to proszę o podpowieć i poradę.
Pozdro i dzieki za posty!! |
|
|
|
|
Kolaborus
witamy nowego
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2005 Posty: 4 Skąd: Konin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-08-2006, 09:29
|
|
|
witam panowie mam problem taki sam jak w temacie piszecie gdy wżucam biegi 1,3,5to wcale prawie sie niezakleszcza cały silnik sie suwa na boki.
Byłem u mehanika i gadał ze poduszki są oki??? czyżby jak odkręce 3 drązki od skrzynki to biegi sie wrzucają ładnie.Napewno poradziliście sobie ztym dotej pory prosze o podpowiedz co to kurka jest.
zgóry wielkie dzięki |
|
|
|
|
maxio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 73 Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-08-2006, 10:43
|
|
|
sprawa była już na forum ale to tak. jak poduszki są ok. to na 100 procent przesmaruj wszystkie drażki od biegów a w szczególnosci tzwanego sierżanta i bedzie jak nówka u mnie było to samo teraz biegi aż chce się zmieniać .ps jak mechanik niewie gdzie jest sierżant to zmień mechanika :dance: :dance: |
_________________ siemka / było tipo 1.4 ie |
|
|
|
|
Kolaborus
witamy nowego
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2005 Posty: 4 Skąd: Konin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-08-2006, 11:32
|
|
|
przesmarowałem sieierżanta i nic to samo odpycha skrzynke biegi1,3,5 yskakują po skręcie w prawo moze to drązki?? |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-08-2006, 12:41
|
|
|
Prawdopodobnie są już takie luzy na "sierżancie", że samo przesmarowanie niewiele da.
Chyba trzeba go będzie wymienić... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-08-2006, 19:15
|
|
|
Miałem podobny problem okazało się że była zużyta tulejka gumowa na końcówce drążka idącego do sierżanta. Zamówiłem w serwisie Fiata w cenie 2,68 zł i po problemie |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
solac
Wiek: 56 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 20 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 14-08-2006, 21:45
|
|
|
Witam!! Maly urlopik dlatego tak póżno odpowiadam.Panowie sprawę załatwila zmiana dżwigni biegów(a roboty zwłaszcza jak pierwszy raz się to robi )Poprostu wypracowal się dolny pierścień i cała dżwignia opuściła się w dół (zmiana położenia sierzanta i dlatego biegi ciEżko było znależć,żle wchodzily,i wyskakiwały na zakrętach).Jeżeli potrzebne będą wskazówki do demontażu slużę podpowiedzią.
Pozdrawiam!!!
Solac.
[ Dodano: 14-08-2006, 22:49 ]
Potwierdzam opinię "bob-a96" tę tulejkę warto wymienić!!! |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-08-2006, 11:18
|
|
|
Trochę podłączam sie pod post - Jak zdjąć tą blachę od dołu od podłogi, tą co osłania cała dźwignię zmiany biegów? Mam dość duży luz na dźwigni i chciałbym to zrobić (drążki są ok). Zdjąłem już cały wydech i odkręciłem wszystki śruby mocujące tą blachę do podłogi a i tak nie chce ona zejść. Jak sobie z tym poradzić? |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
solac
Wiek: 56 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 20 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 22-08-2006, 04:58
|
|
|
Jeżeli odkręciłeś cały dół to zostaje jeszcZe odkręcić śrubę od góry (odręć oslony a przed lewarkiem zobaczysz jedną pojedynca srubę ) jezeli odkręcisz ją dalej powinno być bez problemu.
Pozdrawiam !!
[ Dodano: 22-08-2006, 06:05 ]
Śruba o której pisałem jest na klucz 13" ijest odsunięta wkierunku deski okoł 8-10cm,niepomyl z dwiema mniejszymi bo odkręcenie ich nic Ci nie da. |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-08-2006, 22:11
|
|
|
Dzięki za info. Nie wiedziałem, że od góry też jest śruba. Jak znajdę chwilę podczas weekendu to znów się tym zajmę. Pozdrawiam. |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-10-2006, 17:24
|
|
|
Dostałem wyczerpujące informacje od Boba96. Jesli się sprawdza masz u mnie duże piwo...Dzięki... |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
|