Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jaka szpachla do czego?
Autor Wiadomość
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-12-2009, 21:42   jaka szpachla do czego?

Witam spotkałem się z takim problemem. W sklepie mają następujące szpachlówki do samochodów:
-szpachla miękka
-szpachla twarda
- z dodatkiem włókna szklanego
- z opyłkami aluminium

i pewnie było tego więcej ale wymieniłem te których było najwięcej. Niestety na przekór temu co obiecywali w reklamie, w Castoramie nie potrafili mi udzielić satysfakcjonującej odpowiedzi.

Tak więc która szpachlówka do czego się nadaje?
     Moneta
 
 
ivanovich81 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 55
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-12-2009, 15:53   

-szpachla miękka------------wykonczeniowa najlepiej sprawdza sie przy załamaniach krawedziach.nakładaj max 1mm

-szpachla twarda------------wykonczeniowa do płaskich powierzchni max do 2mm bo pęka

- z dodatkiem włókna szklanego---------do zapychania dziur i głebokich nierównosci

- z opyłkami aluminium----------moze byc jako wykonczeniowa mozna grubiej nakładac.
_________________
tak że tego----MOTOKOMMANDO
     assistance
 
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-12-2009, 09:05   

Dzięki wielkie. Niestety użyłem szpachli miękkiej do zaszpachlowania miejsca po dziurze i zaczęła się rozsypywać.
     Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-06-2010, 20:29   

Koledzy a szpachla uniwersalna? Taką mi wcisneli w sklepie i co?
A konkretniej:
UNI - SZPACHLÓWKA UNIWERSALNA NOVOL
Znalazłem opis:
Podstawowa szpachlówka wypełniająca. Stosunkowo twarda i o niewielkiej elastyczności, zalecana jest głównie do obróbki mechanicznej i niezbyt dużych powierzchni. Posiada dobrą przyczepność do różnych podłoży, nie jest jedynie zalecana do stosowania na stali ocynkowanej.

Poj. 250 g.

SPOSÓB UŻYCIA SZPACHLÓWKI POLIESTROWEJ UNIWERSALNEJ

Nakłada się ją szpachlą na oczyszczone, odtłuszczone i przeszlifowane podłoże. Grubość nakładanej jednorazowo warstwy nie powinna przekraczać 5 mm. Przed użyciem należy dodać do odmierzonej porcji szpachlówki 2÷3% utwardzacza i dokładnie wymieszać. Czas przydatności do użycia po wymieszaniu z utwardzaczem wynosi 4÷6min. w temperaturze 20°C. Po upływie 20÷30 minut powierzchnię szpachlówki można szlifować na sucho lub na mokro odpowiednim papierem ściernym, najpierw grubo-, a następnie drobnoziarnistym. Szpachlówki nie powinno się nakładać w temperaturach poniżej 10°C.

PRZECHOWYWANIE

Szpachlówkę Poliestrową Uniwersalną należy przechowywać w chłodnych pomieszczeniach i unikać naświetlania promieniami słonecznymi. Dostarczana jest w opakowaniach jednostkowych 0,25; 0,75; 2,00; 3,00; 6.00 kg. Opakowaniem zbiorczym są kartony, które mogą być ustawiane na europaletach i zabezpieczane folią.

Czy nadaje się do szpawów? Rantów i prostej blachy?
  
 
ivanovich81 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 55
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-06-2010, 10:02   

Twarda szpachla bedziesz sie pocił przy recznym szlifowaniu,możesz ranty spawy i inne tym podobne zaszpachlować.
_________________
tak że tego----MOTOKOMMANDO
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-07-2010, 23:25   

Koledzy, nie mogę uzyskać jednoznacznej odpowiedzi odnośnie tej szpachlówki i podłoża - najlepiej nakładać ją na:
a) powierzchnię zdartą z lakieru do gołej blachy
b) powierzchnię zdartą z lakieru do gołej blachy i zabezpieczoną podkładem
c) zmatowioną i zdartą tylko do podkładu warstwę starego lakieru??
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Sasza 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-07-2010, 06:53   

Zawsze przed położeniem szpachli trzeba powierzchnię oczyścić i zagruntować . Jeżeli powierzchnia jest metalowa lub ocynkowana najlepiej zastosować podkład epoksydowy . Po wyschnięciu cienka warstwa podkł. akrylowego i dopiero szpachla . Dzieki zagruntowaniu nawet gdyby z jakiś powodów pękła szpachla woda nie zrobi żadnych szkód ;)

Szpachlówkę którą ja polecam ,bo czasami używam to Standox , Novoll to taniocha i twarda ,przez co cięzka w obróbce .
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-07-2010, 19:15   

Ale to szpachlowanie jest przejeb... :sciana: Kupiłem 2 rodzaje szpachli - novoll z włóknem szklanym i novoll miękką wykończeniową. Męczyłem się dziś pół dnia, tam gdzie są malutkie ubytki czy rysy głębsze to poradziłem sobie bez problemu, ale jak przyszło mi wyszpachlować zagiętą blachę o powierzchni ok 10x10cm to przeklinałem jak szewc. Na spód szpachla z włóknem, na wierzch wykończeniówka. Chyba z 10 razy poprawiałem tą wykończeniową, niby ładnie, gładko ale za każdym razem jak spojrzę z profila to fale dunaju są porobione... chyba mam pofałdowaną rękę. Na dziś to zostawiłem jutro biorę od szwagra polerkę, może tym jakoś to podrównam, a jak nie to sąsiad mechanik będzie mi w najbliższym czasie konserwował podłogę to każę mu to poprawić bo nie wiem czy podołam temu zadaniu ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Sasza 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-07-2010, 13:01   

Przy dużej powierzchni użyj gumowego klocka pod papier :) wtedy masz na bank idealną powierzchnię :D . Jak użyłeś novola to wiesz że to trarda w obróbce szpachla , na drugi raz kup coś bardziej cywilizowanego :D

pozdr...

ps. jakim papierem to szlifujesz?
zapodaj foto :)
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-07-2010, 17:11   

Eee, tak to rozkisiłem że wstyd wóz pokazywać... Zrobiłem fotki, ale nie wiem czy one coś pomogą. Na początek używałem papieru 80 potem 100, ale teraz obydwa się już skończyły i stoi taki odrapany niedokończony :( Brak mi zapału i precyzji żeby takie większe powierzchnie równo zrobić. Dziś do docierania używałem podstawki gumowej od szlifierki oscylacyjnej, ale nie skończyłem. Chyba najprościej wyszła mi ta klapa tylna, ale jeszcze jest niewyrównana. Jutro kupię papier i tą szpachlę standox i będę kończył, a jak mi się nie uda to zostawię to i każe mechanikowi poprawić jak będzie mi podłogę konserwował.




już chyba lepiej wyglądał jak miał ten bok porysowany...


** Dodano: 13-07-2010, 18:13 **
mam nadzieję że kiedy się kładzie podkład to zakrywa on większość takich mikro-rysek??
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-07-2010, 21:25   

meter30, wybacz że nie wniosę nic konkretnego do tematu ale przypomniało mi się jak kiedyś się uparłem by mały wgniot (2cmx1,5cm) na dachu zakryć. Przygotowanie powierzchni, nałożenie szpachli, przeszlifowanie, znów szpachla, znów szlifowanie x10, później farba, trochę mi nie wyszło, to przeszlifowanie, znów farba, tym razem jakiś paproch, lekkie przeszlifowanie aż w końcu efekt olśniewający. Chwytam za denaturat by odtłuścić przed nałożeniem bezbarwnego a tu zonk. Nie ta butelka i rozpuszczalnikiem po dachu pojechałem... Pod koniec żałowałem że nie zostawiłem tak tego bo prawie niewidoczny wgniot był a pół dachu rozwaliłem i w h nerwów mnie to kosztowało. Morał taki czy nie lepiej oszczędzić nerwów i oddać to mechanikowi?
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-07-2010, 08:51   

meter30 napisał/a:
Morał taki czy nie lepiej oszczędzić nerwów i oddać to mechanikowi?

Taka opcja jest jak najbardziej prawdopodobna bo już nie mam siły do tego. Dziś ostatnie podejście. Jeśli będzie w supermarkecie jakaś promocja na "jednorazowe" szlifierki oscylacyjne to kupię takową i spróbuję tym docierać bo podobno efekt jest dużo lepszy i schodzi 10 razy szybciej. A jak nie to za 2 tygodnie samochód leci do mechanika ;)

** Dodano: 14-07-2010, 15:09 **
Zakupiłem dziś tą szlifierkę oscylacyjną - bajka. Przy jej pomocy w 2 godziny zrobiłem więcej niż w 2 dni. Idzie tym wyprowadzić każdy kształt bez żadnego wysiłku, nie bolą ręce od dociskania i palce od docierania. Koszt 45zł (żeby tylko wytrzymała docieranie), ale naprawdę warto było, praktycznie teraz to jest przyjemność ;) na fotkach może i tego nie widać, ale w dotyku powierzchnia jest idealnie prosta, gdyby nie inna naturalna faktura szpachli i lakieru to po dotyku nie idzie poznać że jest coś robione. Jeszcze tylko klapę tylną dopracuję i wcięcie na listwę boczną, kiedyś wrzucę jeszcze fotkę jak to wygląda po położeniu podkładu ;)
PS. Byłem w 5 sklepach w mieście i wszędzie mają tylko szpachlę novola, niektórzy nawet nie słyszeli o Standox...



_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Sasza 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-07-2010, 16:10   

Wygląda znacznie lepiej , do niektórych prac przydałby Ci sie hebel :) .
pozdr...
     assistance
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-07-2010, 20:06   

Sasza napisał/a:
Wygląda znacznie lepiej , do niektórych prac przydałby Ci sie hebel :) .
pozdr...


a co to ? :D ale poza tym to jakaś szpachle oceniacie najlepiej ? i na jakie podłoże najlepiej dawać ? Czym wyczyścić itd. Powiedzmy mam wgniecienie i chce je zrobić to jak powinno się to najlepiej zrobić ? (w rzeczywistości daruje sobie póki co taką robote ;P )
     Moneta
 
Sasza 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-07-2010, 07:30   

Hebel lub ściernica ,poszukaj na allegro :)

Jak masz wgniote to najpierw wyklepać trzeba :) potem ewentualne nierówności uzupełnić szpachla :) .Ja polecam Standoxa ,wiem że nie wszędzie sie go kupi ale to szpachla która nie siada i bdb sie trzyma podłoża ,przez co nie pęka :D
     assistance
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-11-2010, 20:15   

A czym zakleić dziurę w Tipo w tylnej klapie ? Kupiłem Tipka z dziurą w klapie gość chyba dojechał do jakiejś wystającej rurki , wiadomo ze klapa jest plastikowa ... potem szpachla , jaka ? I co dalej ? proszę o pełny opis czynności aż do malowania włacznie Lakier metalizowany
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-11-2010, 07:01   

robertRK, jeśli chodzi o zalepienie dziury to wydaje mi się, że odpowiedni będzie zestaw reparacyjny novola (żywica + mata z włókna szklanego)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load