Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Temat z zakresu hutnictwa szkła i jego obróbki
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-03-2006, 17:47   Temat z zakresu hutnictwa szkła i jego obróbki

Słuchajcie nurtuje mnie taki temat. Czy jest szansa wypolerować szkło? Chodzi mi o to, że mam szkło które jest tak 'odlane' że ma bruzdy, 'wypustki' i wypukłe napisy, a ja chciałbym się ich pozbyć. Po to aby szkło wyło gładkie jak pupcia niemowlęcia. Żeby było gładziutkie i nie odbijało, nie powodowało refleksów światła... 8)
Czy jest szansa coś takiego zrobić? Czym? Jakimi narzędziami? :roll:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
marcin_m 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 139
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-03-2006, 19:31   

podejrzewam, że można wypolerowac szkło, ale myślę że w domowych warunkach tego nie dasz rady zrobić. Obróbka szkła jest bardzo trudna, wiem bo byłem w zakładzie obróbki szkła.
Życzę powodzenia w działaniu i pozdrawiam
_________________
był zagazowany tipolot 1,6 i.e. SX 93', jest bravo JTD 01'
     assistance   Moneta
 
 
bornek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 110
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 09-03-2006, 20:06   

Raku, lepiej sam nie prubuj kiedys Ojciec muj tez chcial coś takiego zrobić i poszedł do zakładu szklarskiego i mu powiedzieli ze da rade ale jest to cholernie drogie wiec spróbował sam i mu nie wyszło ( szczerze mówiąc to wyglądało gorzej niż było )
_________________
Fiat Tipo 1994 r. 1,4 benzyna + LPG , kolorek bordo

Opel Kadet 1990 r. 1,7 diesel, niebieski

Nissan Primera 1994 r. 2,0 1.6V benzyna+LPG

     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-03-2006, 20:07   

ja równiez pracowałem przy szkle,ale nic mi o takim czyms nie wiadomo,a jesli juz to pewnie jest to bardzo droga usługa...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-03-2006, 22:12   

Wiem że drogie, bo kosztuje 80zł za sztuke!:0
http://www.allegro.pl/ite...ozne_auta_.html
Ale po waszych odpowiedziasz widać, że jak już robić to nie ma co oszczędzać...
Szkoda, bo myślałem że np. dremelem czy szlifierką kontową lekko zedrzeć wypukłości, a później pasta polerska i wjo... 8)
Albo coś, może kiedyś się skusze.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-03-2006, 22:25   

jak juz sie chcesz sam za to brać,to sa specjalne preparaty do szlifowania szkła,najprostszym jest woda,papier ścierny i heja :lol:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2006, 11:03   

No właśnie, ale czy np. ze szkła trzeba odprowadzić temperature która się wytworzy podczas tarcia? Czyli na bardzo mokro szlifować?
No a jak bardzo mokro to z prądem nie podchodzić itd.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-03-2006, 11:25   

A dlaczego nie.Bierzesz docierarke,zakładasz papier wodny o odpowiedniej grubości i wąż z lekkim stumykiem wody no i jazda.Najlepiej na jakimś niepotrzebnym kawałku szkła najpierw sprawdzić,co się będzie działo.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-03-2006, 17:03   

Zielony dobrze mowi. Sa preparaty do slzifowania skzla, najpierw papier scierny pozniej preparat i jazda :D

a tam do wody mozna z pradem tylko trzeba nalezyta ostroznosc a na mokro nie znaczy sie odrazu kapac :-) wystarczy ze powierzchnia jest wilgotna
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-03-2006, 23:06   

Poleruje sie szkło ręcznie, mając trochę praktyki i stosując odpowiednią technikę można nawet wykonać zwierciadło teleskopu o średnicy 10 cm które jest dosyć dobrej jakości i nadaje się do obserwacji astronomicznych.
Do takich prac polerskich można stosować korund o róznej granulacji (lub pasty korundowe).
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-03-2006, 02:30   

Napisz co i jak...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-03-2006, 08:51   

Raku napisał/a:
Napisz co i jak...

Jest sporo stron traktujących o astronomii amatorskiej oraz o samodzielnym wykonaniu zwierciadeł teleskopu zwierciadlanego.
Zbuduj wlasne zwieciadlo
amatorski teleskop

Z tym korundem przeinaczyłem - miało być karborund ;)
Z tego co wiem to w warunkach amatorskich da sie robić zwierciadła, ale raczej nie da sie robić soczewek (albo jest to bardzo trudne). Po prostu wady i niedokladnosci wykonania maja mniejsze znaczenie dla swiatla odbitego niż dla swiatla przechodzacego przez szklo. Nie wiem co chcesz osiagnac, ale może ta wiedza z tych stronek będzie przydatna.
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-03-2006, 15:09   

To nie jest tak, że chce coś teraz z tym robić...
Zastanawiam się tylko 'jak to działa'.
Myśle, że i tak nie ma sensu się w to bawić przy seryjnym oświetleniu, bo usuwając przetłoczenia w reflektorze snop światła nie będzie niczym ograniczony, rozproszony. Czyli świtło będzie świeciło gdzie chce, i najpewniej będzie to prosto w oczy innych użytkowników drogi... :roll:
Jeżeli kiedyś będe miał za dużo kasy o jakieś 1500zł to sobie założe ksenony i do tego wypoleruje szkło reflektorów. :D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load