Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
EUROSCAN i pusta lista błędów
Autor Wiadomość
MaciejK 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 35
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-09-2009, 21:10   EUROSCAN i pusta lista błędów

Byłem w serwisie na sprawdzaniu kodów błędów, ale po długiej serii prób połączenia się z komputerem wykazało, że lista błędów jest pusta. Ponieważ wspólnie z panami z serwisu doszliśmy do wniosku, że taka sytuacja jest mało prawdopodobna nie musiałem płacić za usługę. W tym tygodniu kupiłem sobie urządzenie do diagnozy (trochę trzeba było się pomęczyć by zaczęło to działać pod windowsem ale się udało). Po podłączeniu się do komputera (dodam, że komputer ma oznaczenie IAW 4U6 P8/PLD-EM) znowu okazało się, że lista błędów jest pusta. Program EUROSCAN nie posiada dokładnie takiego typu na liście(co zresztą sygnalizuje), ale na działającym silniku pokazuje wszystkie możliwe parametry pracy silnika (temperatura obroty, kąt wyprzedzenia zapłonu itd.) oraz pojawia się błąd sondy lambda (wyświetla się napis OFF i miga wykrzyknik). Do momentu wyłączenia stacyjki błąd jest na liście ale po wyłączeniu stacyjki i ponownym włączeniu (nawet po chwili) listna znowu jest pusta.
Teraz mam pytanie czy ktoś się spotkał z taką sytuacją? czy też raczej to sprawka byłego właściciela (po którym parę rzeczy już musiałem naprawiać).
Jeżeli raczej to drugie to gdzie mam szukać miejsca ingerenci w instalacje (przy samym komputerze już szukałem i okolice wtyczki i samego złącza komputera wyglądają na nietknięte. Ale za to już wtyczka diagnostyczna pod schowkiem ma tylko 2 przewody, które są oklejone taśmą i podpinając się pod nią EUROSCAN głupieje
A jeżeli chodzi o błąd sondy lambda to tez jest ciekawa historia. Bo błąd wyświetla się na benzynie, jak przełączę na gaz, to pojawiają się belki tak jakby sonda pracowała normalnie, ale najprawdopodobniej jest to spowodowane tym, że instalacja gazowa ma emulacje sondy i w momencie biegu jałowego to ona daje sygnał, a gdy się przygazuje to znowu nie ma sygnału, więc raczej jest problem z samą sondą... albo to wina błędnego podłączenia tego emulatora przez gazoli...

Czy możecie pomóc?
_________________
Była: Fiat Tempra SW 1.8 159A4.046 + LPG '93
Jest: Opel Astra II 1.8 16V
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-09-2009, 07:06   

MaciejK, mam inny silnik i sterowanie i nie czaje go za bardzo ale może poprzedni właściciel odciął zasilanie podtrzymujące pamięć kompa i z tego powodu masz pewnie czystą listę.Musisz wziąć schemat połączeń kompa i sprawdzić czy masz wszystko jak trzeba.Pewnie łapał jakieś błędy po dłuższej jeździe i autko kiepsko śmigało.
A co do sondy to jest padnięta tylko jak mówisz na gazie śmiga emulator i dlatego niby jest OK.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-09-2009, 08:33   

Mały offtop.

MaciejK, o kolega z Torunia ;)
Trzeba się zintegrować. Tą Temprą przypadkiem nie parkujesz na ul. Gagarina?


Co do komputera to zapewne jak Zielony wspomina jakiś magik od instalacji LPG odciął mu zasialnie i po wyłączeniu zapłonu komputer nie dostaje napięcia do potrzymania pamięci. Dlatego nie trzyma błędów. Miernik w dłoń, schematy komputerka jak dobrze pamiętam można znaleść w downloadzie i trzeba podejrzeć gdzie powinno iść napięcie.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
MaciejK 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 35
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-09-2009, 19:34   

To będę musiał z miernikiem pewnie powalczyć (swoją drogą to instalacja w kabinie ma trochę namieszane... nie wiem czemu ale były właściciel przeciął nawet przewody od podtrzymania pamięci panelu elektronicznego sterowania nawiewem, nie mówiąc już o kostce od radia i zapalniczce). Ale to niestety na dalszy plan... na ten weekend zostaje mi wymiana chłodnicy... bo dziś zauważyłem, że cieknie...

miszko
Co do parkowania to ta Tempra przy Gagarina to nie moja... :) Moja parkuje przy Filomatów na I Rubinkowie. A co do integracji to bardzo chętnie tylko powiedz gdzie i kiedy



W weekend wymieniłem sonde lambda (na uniwersalną) jak się później okazało (bo po co sprawdzać przed montażem czy do mojego samochodu można taką montować) istnieje parę rodzajów sond 3 przewodowych a ta akurat nie była do tempry ale wzrostu ani spadku zużycia gazu nie odnotowałem więc puki co to nie będę tego ruszał. Jeżeli chodzi o przywrócenie pamięci komputerowi to niestety nic z tym nie zrobiłem. W dziale download znalazłem 2 schematy do komputerów ale, żaden do IAW 4U6, a, że oba się różniły co do podpięcia zasilania to odpuściłem na razie temat.
_________________
Była: Fiat Tempra SW 1.8 159A4.046 + LPG '93
Jest: Opel Astra II 1.8 16V
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load