Pnematyczny maszt oświetleniowy. |
Autor |
Wiadomość |
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-01-2012, 22:24 Pnematyczny maszt oświetleniowy.
|
|
|
Witam. Już nie raz pomagaliście mi w sprawach nie związanych z TT więc i tym razem będe wdzięczny za wskazówki
Posiadamy na naszym samochodzie taki maszt pneumatyczny: http://www.ppoz.sklep.pl/...czna-p-567.html
Zasada działania jest prosta: Pompujemy ręczną pompka i wysuwają się dwa ramiona w górę na końcu których umieszczona jest taka belka z halogenami: http://www.ppoz.sklep.pl/...500w-p-563.html
Chce na własną rękę przerobić ten maszcik, aby był on w elektryce, mianowicie podnoszenie zdalne oraz obrót belką z halogenami o 360 stopni.
Patent na zdalnym podnoszeniem już opracowałem. Podnosi się on za sprawą zwykłej sprężarki samochodowej do kół, nie było to nic trudnego do zrobienia. Problem zaczyna się z obrotem, mianowicie nie wiem jaki silnik do tego celu zastosować i jak zamocować to do całości czyt. belki. Z montażem może na razie się wstrzymajmy a skupmy się na silniku. Ma się on obracać wolno i płynnie, możliwie bez zastosowania jakichkolwiek przekładani czyli żeby silnik sam w sobie obracał się bardzo wolno. Ktoś może ma pomysł od czego taki silnik by się nadawał? Zasilanie 12 lub 24 wielkość... nie większy jak silnik wycieraczek w TT
Będe wdzięczny za wskazówki bo nie mogę rozgryźć tego tematu |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2012, 22:52
|
|
|
Jeśli chcesz wolno i dokładnie zastosuj silnik ze zintegrowaną przekładnia planetarną. Duża moc/moment niska prędkość, może być dość dokładny.
Coś mniej więcej takiego
http://allegro.pl/motored...2039307116.html
Oczywiście jak poszukasz znajdziesz taniej no i nie musi być przecież nowy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-01-2012, 22:56
|
|
|
Nie chodzi mi o aż taką dokładność Nie ma filmu na YT bo bym pokazał. Ma obracać się po prostu wolno, tak że jak nacisne przycisk to żeby w ciągu sekundy nie obrócił mi się 0 360 stopni. Powiedzmy pełen obrót belki w czasie 5 sekund
** Dodano: 10-01-2012, 23:00 **
Ogólnie chodzi o to żebym mógł skierować światło w odpowiednim kierunku. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2012, 23:03
|
|
|
D@wIdS, no to masz wolno 63 obroty na minutę co daje pełen obrót wałka na ~1 sek można to zredukować jeszcze.
Masz jeszcze silniki bezpośredniego napędu "direct drive" ale są drogie i wymagają sterowania parametrami prądowymi. Zaleta potrafią być bardzo wolne jeśli tego chcesz i szybkie zarazem nie mają przekładni.
Albo szukaj używanego silnika z wyciągarki z przekładnią |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-01-2012, 07:18
|
|
|
A co myślisz żeby do silnika który polecasz dołożyć jeszcze falownik? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-01-2012, 11:21
|
|
|
A może skoro maszt jest pneumatyczny, to obracanie też zrobić na pneumatyce, np. wykorzystując mechanizm z klucza pneumatycznego? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-01-2012, 17:16
|
|
|
lynx napisał/a: | A może skoro maszt jest pneumatyczny, to obracanie też zrobić na pneumatyce, np. wykorzystując mechanizm z klucza pneumatycznego? | no macie fantazje naj lepiej zasilanego z tego co pisał D@wIdS, hehehe
D@wIdS napisał/a: | A co myślisz żeby do silnika który polecasz dołożyć jeszcze falownik? | yyyy.... to jest jakaś ironia czy jak bo nie kapuje |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-01-2012, 22:09
|
|
|
lynx napisał/a: | A może skoro maszt jest pneumatyczny, to obracanie też zrobić na pneumatyce, np. wykorzystując mechanizm z klucza pneumatycznego? |
Nie wiem jak sobie to wyobrażasz Nawet w nowych fabrycznych masztach napęd belki jest elektryczny. Pneumatyka to tylko rozkładanie go
JAM_BELFEGOR napisał/a: | D@wIdS napisał/a:
A co myślisz żeby do silnika który polecasz dołożyć jeszcze falownik?
yyyy.... to jest jakaś ironia czy jak bo nie kapuje |
Gdzieś na jakimś forum przeczytałem że w celu spowolnienia silnika zakłada się między niego a zasilania jakiś falownik Że niby bzdura? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-01-2012, 22:36
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | Gdzieś na jakimś forum przeczytałem że w celu spowolnienia silnika zakłada się między niego a zasilania jakiś falownik Że niby bzdura? | No dobrze przeczytałeś falownikiem wysterujesz jak chcesz silnik ale sprawdziłeś sobie ile to kosztuje? jak rozumiem OSP nie dysponuje jakimś straszliwym budżetem i chciałbyś pewnie zrobić to w miarę tanim kosztem i w miarę proste zapewne Ja to widzę tak, maszt musisz sobie ułożyskować by ładnie się obracał i na sztywno skręcić np. z pojazdem w którym tam chcesz miejscu. Na maszt nabić lub zespawać z nim koło zębate większe a na silnik np 3 razy mniejsze koło będziesz miał przełożenie 1:3 czyli jak silnik obraca się 63 razy na minute to jest ok 1 razy na sekundę to w takim układzie obróci całym masztem w 3 sek myślę że jest to wystarczająco wolno jeśli będzie za mało to zmniejszysz jeszcze koło na silniku albo zwiększysz to na maszcie. Obydwa koła zęba te spinasz zwykłym łańcuchem silnik mocujesz na obok masztu. Do silnika zasilanie z bezpiecznikiem, 10m lub więcej przewodu do sterowania a na końcu wyłącznik impulsowy czyli działa jak go trzymasz. Możesz sobie zrobić obroty w prawo w lewo zamieniając bieguny w silniku, tak jak sterowanie el szybami. Wtedy dajesz wyłącznik podwójny impulsowy, tyle proste jak cep i skuteczne. Koszt to silnik z przekładnią planetarną, dwa koła zębate np. od roweru łańcuch, przewody, wyłącznik, bezpiecznik, parę śrub a i łożyska do masztu. Wszystko może być z odzysku. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-01-2012, 22:49
|
|
|
Ja tam nie wiem ile kosztuje taki falownik, ale nie ważne, podoba mi się Twój pomysł Chyba innej opcji nie ma bo silnika z mniejszymi obrotami chyba nie znajdę |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-01-2012, 22:50
|
|
|
No dobra zagolopowałem sie z tym sterowaniem pneumatycznym ale w końcu maszt jest wysuwany pneumatycznie.
Co do falownika, to falowniki stosuje się do regulacji silników na prąd zmienny. Zakładam że maszt będzie wykorzystywany w terenie, wiec najpierw musisz się zastanowic z jakiego napięcia będzie zasilane sterowanie masztu - bezpośrednio z agregatu, czy np z 12/24 V. Do obracania można też zastosować wkrętarkę elektryczną - silnik z przekładnią zasilany z 12V. Moim zdaniem lepsze będzie rozwiązanioe niskonapięciowe, bo w terenie różnie bywa - deszcz itp. |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-01-2012, 22:58
|
|
|
Z agregatu obsługiwane będą tylko halogeny. Napięcie zasilania to 12 lub 24. Bez różnicy bo pod jeden aku też sie mogę podpiąć.
lynx napisał/a: | Do obracania można też zastosować wkrętarkę elektryczną - silnik z przekładnią zasilany z 12V. Moim zdaniem lepsze będzie rozwiązanioe niskonapięciowe, bo w terenie różnie bywa - deszcz itp. |
Teraz bym musiał specjalnie wkrętarke kupić, i faktycznie jak napisał JAM_BELFEGOR, to nie mają być wielkie pieniądze |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-01-2012, 06:10
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | Teraz bym musiał specjalnie wkrętarke kupić |
Mam sprawną wkrętarkę do oddania jakby co za 50 zł z teczką, końcówkami, wiertłami, baterią i ładowarką + wysyłka - nieużywana na 14,4 V. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-01-2012, 15:18
|
|
|
kaminkrz, kupić to nie problem. Trzeba by to logicznie przemyśleć żeby potem się nie okazało że nie da rady tego zamontować lub podłączyć. Pierwsza rzecz to czy 12V to ruszy? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-01-2012, 15:33
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | kupić to nie problem |
Wiem, że nie problem, ale w razie co, to chętnie się pozbędę, bo mi nie potrzebna.
D@wIdS napisał/a: | czy 12V to ruszy? |
Nie wiem - ktoś bardziej kompetentny musi się wypowiedzieć. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-01-2012, 15:37
|
|
|
kaminkrz napisał/a: | Wiem, że nie problem, ale w razie co, to chętnie się pozbędę, bo mi nie potrzebna. |
Ja jak się czegoś pozbywam to daje to za grosze |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-01-2012, 19:27
|
|
|
Wiertarka się nie nadaje bo ma za szybki silnik |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-01-2012, 19:36
|
|
|
Wiertarka może nie, ale wkretarka juz tak - ma zabudowaną przekładnie planetarną i regulację obrotów. |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-01-2012, 19:40
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | Ja jak się czegoś pozbywam to daje to za grosze |
W takim razie 50 zł i wysyłka już wliczona |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-01-2012, 19:07
|
|
|
kaminkrz, będę miał to na uwadze, ale stwierdziłem że jeszcze poczekam bo mamy zmienić belkę na inna ponieważ obecna trafi na maszt przenośny. Poczekam i zobaczę jak to będzie z mocowaniami.
Na razie jest wysuw w elektryce |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2012, 19:13
|
|
|
Do łożyskowania masztu można wykorzystać łożysko mcpersona. |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
|