Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwna sprawa-nie mogłem odpalić Tipka
Autor Wiadomość
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-08-2008, 14:34   Dziwna sprawa-nie mogłem odpalić Tipka

nie wiedziałem czy to wina elektryki czy mechaniki więc napisałem tutaj.

sprawa ma się tak. Koło godziny 15 wyjechałem po żonkę do pracy. Samochód odpalił jak zwykle czyli bez żadnych problemów od pierwszego kopa. Dojechałem pod pracę żony (jakieś 10 km od domu) i czekałem na nią 10 min. Po jej przyjściu odpalam autko a tu lipa. Rozrusznik kręci normalnie jak zwykle a Tipek nie zapala. Kręciłem tak 5-6 razy przez 3-4 sekundy i nic. Po odczekaniu minuty może mniej spróbowałem odpalić po raz siódmy i zdziwienie-odpalił jak zwykle bez problemów. Nie wiem co się mogło stać. Podczas jazdy nie przygasał, obroty równe, nie dymi itp. Wszystko ok ale jednak nie odpalił. Zdarzyło mu się to pierwszy raz odkąd go mam. Macie jakiś pomysł bo wolałbym zapobiec ponownemu nieodpaleniu i naprawić usterkę bo jakaś chyba jest. Dzięki za pomoc.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-08-2008, 15:26   

Sucre79, na następny raz niech żonka wraca autobusem ;P. Oczywiście żartuje, twój przypadek to kolejan zecz która zaskakuje w t/t, mi przynajmniej trudno to określić bo też mi się tak kiedyś zdarzyło...... Myślę ze nie masz co się martwić bo to pewnie kolejne chwilowy kaprys autka :D , chyba że zacznie się to powtarzać.....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-08-2008, 17:07   

Sucre79, walczyłem kilka miesięcy temu z podobnym przypadkiem i okazało się, że przekaźnik od pompy paliwa padł i nie zawsze się załączał, a co za tym idzie nie startowała pompka,
trochę się z tym męczyłem, bo domyśliłem się, że to jego wina ale bezmyślnie zamieniłem go na próbę z tym od lambdy i auto dalej odpalało jak się udało a jak nie to nie, bo bez niego nie ma iskry
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-08-2008, 17:16   

a mi jak podobnie sie działo to okazało sie ze komputer nawalił ale wymienilem i wszysko oks do dzisiaj
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-08-2008, 18:01   

yoyo, a gdzie jest ten przekaźnik bo już 3 razy mi się to zdarzyło dzisiaj? Jeśli chodzi o takie cyknięcie jak przekręcam stacyjkę to zawsze cyka i dopiero po tym odpalam.

albert19912, zrobię reset kompa i zobaczę czy to coś pomoże.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 20-08-2008, 18:02   

Sucre79 napisał/a:
a gdzie jest ten przekaźnik

Pod maską przy scianie grodziowej pod takim czarnym plastikiem, są tam dwa przekazniki jeden od pompy a drugi od sondy ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-08-2008, 18:43   

dokładnie tak jak pisze egon., zamiennik w sklepie kosztuje ok 13zł, nówka chyba 60zł
w skrzynce są chyba takie same, więc możesz podmienić

możesz też położyć rękę na nim i sprawdzać czy cyka po włączeniu zapłonu, ale mój cykał a mimo to nie działał
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-08-2008, 19:47   

yoyo, ja słyszę jak cyka ale jutro to sprawdzę (podmienię) i zobaczę.

** Dodano: 21-08-2008, 12:22 **
dzisiaj stwierdziłem że silnik krokowy nie działa. Pokręciłem trochę przy tych dwóch bezpiecznikach-przekaźnikach i zadziałał.

** Dodano: 21-08-2008, 18:28 **
okazuje się że jak ruszyłem wiązkę przewodów zaznaczoną na fotce-ta która dochodzi do przekaźników- to zadziałał a raczej raz działa raz nie. POMOCY-chyba muszę rozpruć wiązkę i wymienić kable (sztukować) bo coś nie łączy. Klema od aku + zrobiła się siwa. Czyściłem 15 min. Porażka. Zrobiłem reset kompa i pomogło ale nie wiem na jak długo. Sęk w tym że jak już odpalę to jest wszystko ok. Obroty nie skaczą itp. ale jak go zgaszę i postoi trochę to już męczarnia z odpaleniem.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-08-2008, 19:56   

nie pozostaje Ci nic innego jak wziąć karteczkę, pospisywac jaki kabelek gdzie był (lub porobic fotki) po czym powypinać te przewody, poczyścić i poskładać od nowa

jeden z tych przekaźników wyłacza pompę paliwa - i silnik gaśnie
drugi odpowiada za podgrzewanie lambdy i ma też coś wspólnego z modułem zapłonowym, bo bez niego nie ma iskry - i silnik gaśnie

skontroluj też jeszcze pobliską masę - takie dwie śruby na kolektorze niedaleko przekaźników
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-08-2008, 20:02   

yoyo, silnik mi nie gaśnie. Po krótkim postoju-15 min nie mogę go odpalić a jak ruszam wiązką to słyszą jak silnik krokowy się włącza i wyłącza. Jak go odpale to wszystko jest ok nic nie gaśnie ani nie przerywa dlatego to mnie dziwi.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-08-2008, 20:09   

bez tego pseudokrokowca silnik i tak bedzie działał (jeżdziłem tak pół roku)
za sterowanie silniczka odpowiada CPP a bez niego już mogą być problemy z zapłonem
poszukaj tematu o CPP (czujnik położenia przepustnicy) i zbadaj go sobie multimetrem, być może pojawię się na niedzielnym zlocie to możemy tam zaglądnąć
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-08-2008, 18:52   

yoyo, dzięki ale ja widzę że jest jakieś zwarcie bo wariuje krokowiec i klema od + mi zszarzała a to nie jest normalne. Do zobaczenia w niedzielę-punkcik kolejny jest twój. Narka

teraz to już sam nie wiem- dzisiaj miałem podobne problemy jak wczoraj do tego raz zabrakło prądu i mi zgasł ale dziwne jest to że prąd był ale tak jakby nie dostawał go na zapłon. Po chwili sam z siebie (nic nie grzebałem) się naprawił.

mierzyłem miernikiem ładowanie i okazało się że chwilami ma skoki ładowania spadające na sekundę do 3v i później normalnie wraca do 13.76-14.40v i za chwilę znowu spada do 3v. Wymieniałem niedawno regulator napięcia i mostek w altku.

Już sam nie wiem co to może być.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-08-2008, 19:00   

przyobserwuj to ładowanie, aczkolwiek nawet jak nie ma ładowania to auto pojedzie jeszcze na akumulatorze i nie zgaśnie od razu
może masz faktycznie gdzieś zwarcie
skoro znalazłeś problem w okolicy przekaźników to tam zacząłbym szukać i czyścić wszystko po kolei
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-08-2008, 19:34   

sprawa wyjaśniona, a mianowicie rozprułem wiązkę dochodzącą do tych przekaźników pod maską. Obciąłem kable o około 30 cm. Wstawiłem tam kostkę i z tej kostki poprowadziłem nowe kable do przekaźników. Jak na razie krokowiec już nie wariuje i ładowanie ustabilizowało się na poziomie 13,86-14V. Jeszcze muszę obejrzeć szczotki altka i regulator ale to inna bajka. Dziękuję za pomoc-punkciki rozdane.

** Dodano: 23-08-2008, 20:33 **
no i lipa. zdechł mi na rondzie. ale obciach :sciana:

po 2 min odpalił.

jak wróciłem to wyjąłem aparat zapłonowy.

okazało się że jest strasznie zalany olejem i w miejscu gdzie łączy się śrubą z głowiczką na dole była skorupa z zaschniętego oleju.

wyczyściłem wszystko. Miałem inny aparat więc go wymieniłem i dobrze uszczelniłem wszystko.

czy jest możliwe że przez to gasł i nie mogłem odpalić?

czy możliwe jest że przez tę skorupę aparat niedokładnie łączył się z wałkiem rozrządu i przez to nie mogłem zapalić?

jutro będę testował to co dzisiaj zrobiłem i zobaczę czy coś pomogło.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-08-2008, 21:35   

nie wiem czy dobrze skumałem ale olej lał się z aparatu do kopułki??? jeśli tak to nie wiem czy w tipo jest tak jak w astrze ale jesli tak to poszedł Ci oring... podobno tania rzecz... mogł przez to gasnąć bo olej nie bardzo przewodzi prą... tak mi mówił mechanik...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-08-2008, 18:49   

Dzisiaj go testowałem. Jak na razie wszystko ok. Temat zamknięty chyba że ktoś się podepnie lub znowu coś wyjdzie z tą usterką. Dzięki jeszcze raz za pomoc.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load