Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-01-2010, 01:06 Swap na 2.0 16V to przeżytek....
Nie wiem, czy ktoś o tym słyszał, ale powstał samochód na bazie Rovera SD1. Wszystko byłoby fajnie i normalnie gdyby nie to, że to coś ma silnik z czołgu Pojemność tego wynalazku to 27000cm3, czyli 27 litrów i do tego V12. Moment obrotowy 2170 Nm przy 1600 RPM, a RPM na jałowym 400. Oczywiście trzeba było nieco przerobić przedział silnikowy (i sięga teraz prawie do połowy kabiny - silnik się tak grzeje, że nie można wstawić szyby, bo pękała, więc jego konstruktor jeździ w okularach ), ale z wierzchu samochód wyróżnia się zasadniczo tylko garbem na masce. Zastosowano też części z innych pojazdów - np. z autobusu żeby to jakoś się toczyło. Co najśmieszniejsze silnik działa na LPG, bo na Pb za drogo Vmax tego wynalazku to 320 km/h. Nie podali ile waży, ani ile pali i czy można nim holować haubicę
Cytat z wyżej wymienionej strony, wyjęty z opisu pierwszej wersji 2A1:
"Czołg napędzany jest za pomocą 12 cylindrowego, chłodzonego cieczą, wielopaliwowego silnika o zapłonie samoczynnym typu MTU MB 873 Ka-501. Jego pojemność to 47,6 litra, moc 1500 KM (1100kW) przy 2600 obr./min. W silniku zastosowano dwie turbosprężarki i chłodnice sprężonego powietrza. Silnik wraz z hydrokinetyczną planetarną przekładnią HSWL-354 (o czterech przełożeniach do przodu i dwóch do tyłu) tworzy jednolity zespół napędowy (tzw. power-pack) wymienialny w przeciągu 15 minut. Łączna pojemność czterech zbiorników paliwa to 1160 litrów, co przy zużyciu około 250 litrów na 100 km drogi utwardzonej pozwala na przejazd około 500km. Zużycie paliwa w terenie może wynieść do 500 litrów na 100km. Układ napędowy umożliwia uzyskanie na drodze prędkości do 72km/h oraz 32 km/h ze startu zatrzymanego w czasie 6 sekund."
T-34 to palił setkę w najlżejszej wersji z początku IIWW. Wersja T-34/85 już miała spalanie powyżej 200l na setkę i to na drodze
No to jednak ten Rover będzie palił "trochę" mniej, bo ma prawie 2 razy mniejszy silnik
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
nie przesadzasz? T-34 około 100, A1M1 abrams też koło setki, a z tego co wiem, to to są jedni z największych paliworzerców.
Słyszałem że w terenie T-34 potrafił spalić 230litrów benzyny na 100km, i to z powotu tego, iż nie było wspomagania sprzęgła a nacisk który trzeba było na niego władować to prawie 40kg więc często podczas jakiś "akcji" był używany 2gi bieg i wysokie obroty. A po za tym myśle że ten pojazd ma spalanie około 50litrów na 100km. Pomyślmy ile ważył czołg i jaki miał napewnd a ta karoseria dla tego silnika nie jest pewnie zadnym obciążeniem.
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.