|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo/Tempra 1.9 TD - turbosprężarka |
Autor |
Wiadomość |
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-04-2010, 21:18 Tipo/Tempra 1.9 TD - turbosprężarka
|
|
|
Witam wszystkich,
Jestem posiadaczem Lancii Delty z 1994 z silnikiem 1.9 TD. Z racji tego że Tipo czy też Tempra z tymże silnikiem są bliskimi sobie autami opiszę Wam swój problem na tym forum i byłbym wdzięczny za ewentualne podpowiedzi, sugestie. Być może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem.
Po przekroczeniu ok. 2-2.5tys obr/min włącza się kontrolka informująca o zbyt dużym ciśnieniu w turbosprężarce. Sprawdziłem zawór wastegate i nie jest zapieczony zaś dostęp jest na tyle niewygodny że nie miałem możliwości regulacji ciśnienia doładowania. Przewody od czujnika nadciśnienia też są raczej ok. Czy coś takiego może świadczyć o konieczności regeneracji? Czy może tylko wystarczy wyregulować zawór? Zauważyłem też że czasem jeśli "depnę" moc auta jest faktycznie odczuwalna a czasami obroty lecą w górę a auto tylko powoli przyspiesza...
Czy ktoś zna jakiś porządny warsztat na terenie Zagłębia na Śląsku gdzie można by to zdiagnozować?
Pozdrawiam
Mariusz |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 10-04-2010, 23:50
|
|
|
Gramatyk napisał/a: | czasami obroty lecą w górę a auto tylko powoli przyspiesza... |
może to wina ślizgającego się sprzęgła - piszesz o problemie z nim w innym temacie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-04-2010, 06:30
|
|
|
Hmm może być sprawdzę dzisiaj to metodą o której słyszałem a mianowicie żeby zaciągnąć ręczny, wrzucić 4 bieg i spróbować ruszyć, jak zgaśnie to ok a jak nie to sprzęgło do roboty. nie ma to raczej nic wspólnego ze zbyt dużym ciśnieniem doładowania? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 11-04-2010, 19:35
|
|
|
Gramatyk napisał/a: | nie ma to raczej nic wspólnego ze zbyt dużym ciśnieniem doładowania? |
no raczej nie bo sprzęgło ma swój zapas na moc. A wątpię żebyś miał ciśnienie na tyle duże żeby sprzęgło nie ogarniało. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|