Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo/Tempra 1.9 TD - turbosprężarka
Autor Wiadomość
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-04-2010, 21:18   Tipo/Tempra 1.9 TD - turbosprężarka

Witam wszystkich,
Jestem posiadaczem Lancii Delty z 1994 z silnikiem 1.9 TD. Z racji tego że Tipo czy też Tempra z tymże silnikiem są bliskimi sobie autami opiszę Wam swój problem na tym forum i byłbym wdzięczny za ewentualne podpowiedzi, sugestie. Być może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem.

Po przekroczeniu ok. 2-2.5tys obr/min włącza się kontrolka informująca o zbyt dużym ciśnieniu w turbosprężarce. Sprawdziłem zawór wastegate i nie jest zapieczony zaś dostęp jest na tyle niewygodny że nie miałem możliwości regulacji ciśnienia doładowania. Przewody od czujnika nadciśnienia też są raczej ok. Czy coś takiego może świadczyć o konieczności regeneracji? Czy może tylko wystarczy wyregulować zawór? Zauważyłem też że czasem jeśli "depnę" moc auta jest faktycznie odczuwalna a czasami obroty lecą w górę a auto tylko powoli przyspiesza...
Czy ktoś zna jakiś porządny warsztat na terenie Zagłębia na Śląsku gdzie można by to zdiagnozować?

Pozdrawiam
Mariusz
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 10-04-2010, 23:50   

Gramatyk napisał/a:
czasami obroty lecą w górę a auto tylko powoli przyspiesza...


może to wina ślizgającego się sprzęgła - piszesz o problemie z nim w innym temacie
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2010, 06:30   

Hmm może być sprawdzę dzisiaj to metodą o której słyszałem a mianowicie żeby zaciągnąć ręczny, wrzucić 4 bieg i spróbować ruszyć, jak zgaśnie to ok a jak nie to sprzęgło do roboty. nie ma to raczej nic wspólnego ze zbyt dużym ciśnieniem doładowania?
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 11-04-2010, 19:35   

Gramatyk napisał/a:
nie ma to raczej nic wspólnego ze zbyt dużym ciśnieniem doładowania?


no raczej nie bo sprzęgło ma swój zapas na moc. A wątpię żebyś miał ciśnienie na tyle duże żeby sprzęgło nie ogarniało.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 36 days
Network load