mrożno |
Autor |
Wiadomość |
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-01-2010, 20:02 mrożno
|
|
|
suwałki w nocy -24`C
dolnyśląsk w nocy -23`C
a jak w innych regionach jak zabezpieczacie auta przed takim mrozem?hm..?
|
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-01-2010, 20:07
|
|
|
u mnie jak zwykle cieplej niż gdzie indziej -15
dspmatrix napisał/a: | a jak w innych regionach jak zabezpieczacie auta przed takim mrozem?hm..? |
wyjmuję aku i trzymam w domu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-01-2010, 20:17
|
|
|
Luczu, a Ty codziennie używasz samochodu? I kręci jakos lepiej? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-01-2010, 20:20
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Luczu, a Ty codziennie używasz samochodu? I kręci jakos lepiej? |
ostatnio na tych mrozach stał 4 dni ( aku w domu ) odpalił za 5 razem na LPG,
na drugi dzień też jeździłem ( aku w domu na noc ) podobnie odpalił
oczywiście że kręci lepiej. Zwłaszcza że mój aku już jest w tym stanie, że po 24 godzinach w takim mrozie ledwo co kręci |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-01-2010, 23:19
|
|
|
okolice Radomia dziś rano -29,4, aż zrobiłem foto ale nie mam "blutucha" w kompie (w centrum miasta było ponoć coś koło 24-26), teraz mamy -23,6 i auto po 2 dniach (od niedzieli) stania na mrozie odpaliło za pierwszym kręceniem, ciężko miał ale załapał na PB. gazu nie włączałem bo by mi zamarzł parownik, nawet nie ma co próbować
** Dodano: 26-01-2010, 23:21 **
aha aku nie wyjmowałem z auta od niedzieli
jak przetrwa tę zimę to nikt nigdy mnie nie przekona że fiat to gówno opinie opiniami a parę passatów i mazd już nie odpaliło podczas gdy mój 20 letni fiat pali za pierwszym razem. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-01-2010, 23:28
|
|
|
Świstak napisał/a: | gazu nie włączałem bo by mi zamarzł parownik, nawet nie ma co próbować |
ta ja takiego problemu nie mam |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-01-2010, 23:30
|
|
|
Luczu, bo masz gaźnik... ja mam mono... :/ ale jakbym polał wrzątkiem na parownik jak ojciec w temprze to też by złapał |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-01-2010, 23:32
|
|
|
Cytat: | odpalił za 5 razem na LPG, |
Odkąd tu jestem stwierdziłem że jest liczne grono osób którzy mają problemy z odpalaniem lub muszą długo kręcić. Dla mnie to jest dziwne bo nigdy gdy wszystko było sprawne nie miałem z tym problemów, co dziwne wczoraj i dziś przy takich mrozach akumulator przy suwach sprężania sie na chwile zająkną (aż kontrolki przygasły) ale po tym suwie odrazu wskoczył na obroty. Czy może to być przyczyna dobrej kompresji ? Autko około 1,5 roku temu miało badaną kompresje i na wszystkich garkach resik wyszedł poza skale, nie pamiętam czy tam było 15 czy 17at.
Cytat: | oczywiście że kręci lepiej. Zwłaszcza że mój aku już jest w tym stanie, że po 24 godzinach w takim mrozie ledwo co kręci |
Też bym chętnie tak zrobił (wyjmował na noc) no ale z drugiej strony, gdyby coś się wydarzyło i musiał byś nagle pojechać np. do szpitala? Mój akumulator ma niecały rok wiec przez jakiś czas nie powinien przynosić problemów. Myślałem juz że by kupić jakiś pokrowiec ale nie wiem czy jest sens? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-01-2010, 23:41
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Czy może to być przyczyna dobrej kompresji ? |
pewnie też ma to coś do rzeczy ale na pewno nie odpalasz na lpg
Rok temu około miałem mierzoną kompresję i wyszło coś koło 11.5 - 12.5 z tym ze to bylo wtedy co siadł rozrusznik i ledwo co kręcił ( po pomiarze kompresji musiałem odpalać na pych ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-01-2010, 23:44
|
|
|
Cytat: | na pewno nie odpalasz na lpg |
Jesteś o tym przekonany? Po założeniu instalacji autko cały czas chodziło na gazie, nikt nie bawił się z zapalaniem i grzaniem na benzynie i też nie było problemów, tyle że nie odpalił za pierwszym przekręceniem ale nie długą chwile potem więc nie mam na co narzekać. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-01-2010, 23:53
|
|
|
Larry075, dla pełnej jasności - masz gaźnik czy wtrysk ?
ja mam 1.4 gaźnik i przy - 20 chyba nie ma szans odpalić za 1 czy 2 razem hehe |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-01-2010, 00:02
|
|
|
No właśnie gaźnik!
Cytat: | ja mam 1.4 gaźnik i przy - 20 chyba nie ma szans odpalić za 1 czy 2 razem hehe |
Dlatego właśnie trudno mi pojąć sytyuacje kiedy nawet po długim kręceniu tipo nie odpala. Wyraźnie przed suwem sprężania silnik się zatrzymał, poczym ruszył i silnik działa. Garaż mam nieogrzewany, na podwórku.
Na parkingu w mieście odpalił chyba za 3-4 obrotem bo gdy tam parkowałem przełączyłem na benzynie i nie dokońca sobie ją zassał. Wq mnie to złoty samochód. A jaki u Ciebie jest przebieg?
@edit@
Oczywiście mówie o odpalaniu z ssaniem przy troche wciśniętym gazie. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-01-2010, 00:16
|
|
|
Larry075 napisał/a: | A jaki u Ciebie jest przebieg? |
licznikowo 140 tys. Ja sam przez 2.5 roku zrobiłem nim 20 tys hehe
Instalacja I gen wiadomo - ma około 8 lat. Parownik pewnie też tyle ma bez regeneracji.
Ja cały czas na LPG odpalam, z tego co wiem poprzedni właściciel też.
U mnie po załóżmy 2 dniowym staniu na - 20 stopni to nawet nie mam zamiaru za 1 odpalić tylko kręcę tak z 3 sekundy, przerwa później też 3 sek. Przerwa ... Później daję " pompkę " LPG - taki czerwony guziczek i słychać syczenie, kręcę - na początku szybciej zakręci jak by łapał i dalej kręci, Przestaję ... Później znowu pompka i odpalam i zazwyczaj zaskoczy hehe
** Dodano: 27-01-2010, 00:22 **
rok temu czy 2 lata temu lepiej odpalał ... Teraz może świece trochę przeszkadzają ( od lipca 2008 ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-01-2010, 07:08
|
|
|
Mam taką (podobną) instalacje, z guziczkiem. Tzw. SSanie gazowe, pomaga, mój tez ma przejechana około 130-140tys jednak licznik mam zmieniony na taki. który na starcie miał 175tys. musze obliczyć różnice i sprawdze. Instalacja też jest u mnie dość stara, powiem juz że chyba juz jest wyeksplatowana, zalany do pełna ma mocne przepały, a czasami się zdarzy że po zgaszeniu na gorącym silniku nie chce odpalić, doszedłem ze w kolektorze zbiera się za dużo gazu (jakiś zawór nie trzyma) i pomaga wciśnięcie gazu do deski. No świece masz kolego dysyć stare co w gaźie bardzo ważne, u mnie były zmieniane w grudniu (pod koniec) 2009. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-01-2010, 10:04
|
|
|
Larry075, na to chyba już osobny temat by się nadał, co nie? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|