|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z przewodami wys. napiecia |
Autor |
Wiadomość |
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-01-2005, 21:09 Problem z przewodami wys. napiecia
|
|
|
Mam male pytanie.
Czy mial ktos problem z przewodami wysokiego napiecia tzn. zasuwaja mi iskierki po dwoch kablach i tak mysle wlasnie czy to napewno wina przewodow bo one nie "biegaja" w jednym miejscu tylko na dosc dlugiej czesci kabla.
Jak przyblizylem srubokret to biegly za nim jak pies za kielbasa
Nie chce wydac 50 zl. na prozno?
Slyszalem ze moze to byc wina swiec?
Czy mial ktos podobny problem?
Pzdr. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-01-2005, 21:31 Re: Problem z przewodami wys. napiecia
|
|
|
Emf napisał/a: | Mam male pytanie.
Czy mial ktos problem z przewodami wysokiego napiecia tzn. zasuwaja mi iskierki po dwoch kablach i tak mysle wlasnie czy to napewno wina przewodow bo one nie "biegaja" w jednym miejscu tylko na dosc dlugiej czesci kabla.
Jak przyblizylem srubokret to biegly za nim jak pies za kielbasa
Nie chce wydac 50 zl. na prozno?
Slyszalem ze moze to byc wina swiec?
Czy mial ktos podobny problem?
Pzdr. |
Sądze że winne są kable tzn mają przebicia polece kable championa |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-01-2005, 21:46
|
|
|
Gdyby winne były świece to iskry przeskakiwałyby koło nich (z kapturka przewodu po porcelance ) lub koło kopułki. Wtedy jednak silnik by nierówno pracował. Z reguły w takich przypadkach iska jest duża i dośc łatwo o porażenie.
Jeśli iskra przeskakuje na przewodzie i jest dość mała (nie "kopie") to raczej przewody, ale jesli dawno nie zmieniane świece to i świece dobrze by wymienić. Ja osobiście polecam NGK- niedrogie i bardzo dobre. Wytrzymałe na wysoka temperaturę!
Co do przewodów WN to zależy jaki masz silnik. Jeśli jest kopułka to nawet Janmor (www.janmor.pl), a jeśli moduł to tylko Bosch NGK lub Champion. Tu myślę że jakośc jest podobna, natomiast stosunek cen idzie w kolejności jak podałem od najdroższych. Pamiętaj że wiekszość przewodów NW do modułów musi mieć oporniki w sobie (5 i 1 kOhm).
Ważne też że moduły mają zwykle końcówki Boschowskie a nie DINowskie jak kopułki. To ważne przy zakupie i najlepiej podać numery silnika (rodzaj), żeby ograniczyć zbędne latanie i wymianę niepasujacyh. A niestety Fiat ma ogromną różnorodnośc przewodów WN. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-01-2005, 23:06
|
|
|
Dzieki za info.
Jutro bede sie musial udac po kabelki i je wymienic bo te iskry nie beda sobie tak harcowac po moim silniku
Czytalem w ktoryms z postow o wymianie plynu we wspomaganiu i czy wiecie moze, bo takie pytanie zadal mi gosc w hurtowni, czy w ukladzie znajduje sie plyn czy olej.
Ja sadze ze plyn ale nie mam pewnosci bo nie byl jeszcze wymieniany i jest juz dosyc czarny, wolajacy wprost o wymiane.
Gosc mowi ze z katalogu nie da sie tego sprawdzic, co mnie nieco dziwi bo takie dane raczej w hurtowniach maja.
Fakt ze koles nie jest zbyt mily wiec pewnie mu sie chce |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-01-2005, 05:06
|
|
|
Emf napisał/a: | Dzieki za info.
Jutro bede sie musial udac po kabelki i je wymienic bo te iskry nie beda sobie tak harcowac po moim silniku
Czytalem w ktoryms z postow o wymianie plynu we wspomaganiu i czy wiecie moze, bo takie pytanie zadal mi gosc w hurtowni, czy w ukladzie znajduje sie plyn czy olej.
Ja sadze ze plyn ale nie mam pewnosci bo nie byl jeszcze wymieniany i jest juz dosyc czarny, wolajacy wprost o wymiane.
Gosc mowi ze z katalogu nie da sie tego sprawdzic, co mnie nieco dziwi bo takie dane raczej w hurtowniach maja.
Fakt ze koles nie jest zbyt mily wiec pewnie mu sie chce |
Też mam czarny hehe
Jest to dość rzadkiej konsystencji płyn .Podobny troche do rzadkiego oleju.
Sądze że wymana nie zaszkodzi wręcz odwrotnie ,każdy olej czy płyn z biegiem czasu swojej pracy traci sw własciwości
Planuje go zmienić dopiero przy regeneracji kolumny kierowniczej
Przy wymianie warto pamiętać żeby wlać taki sam nowy o tej samej charakterystyce |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-01-2005, 09:37
|
|
|
To jest normalny olej przekładniowy, nazywany przez niektórych płynem. Powiedz Dextron lub czerowny płyn to będa wiedzili o co chodzi.Do Tempr i Tipo dobry jest Hipol. Ja wlałem i jest super. Układ chodzi cicho i łatwo.
Każdy Ci powie, że tu nie ma sensu wydziwiania z super olejami, bo sto razy lepsze efekty da Ci Hipol za 14zł wymieniany co rok, niż super cośtam za 30zł niezmieniany latami!!
POszukaj w postach to znajdziesz opis wymiany płynu. Prościutko, ale potrzebujesz kogoś do pomocy! Tylko nie pozwól żeby pompa pracowała bez oleju. Wylej ten z pojemniczka i dolewaj, az z odpiętego węża wyleci czerowny olej. Zużyjesz ok 0,5l więc zostanie na kolejną wymianę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|