Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z przewodami wys. napiecia
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-01-2005, 21:09   Problem z przewodami wys. napiecia

Mam male pytanie.
Czy mial ktos problem z przewodami wysokiego napiecia tzn. zasuwaja mi iskierki po dwoch kablach i tak mysle wlasnie czy to napewno wina przewodow bo one nie "biegaja" w jednym miejscu tylko na dosc dlugiej czesci kabla.
Jak przyblizylem srubokret to biegly za nim jak pies za kielbasa :D
Nie chce wydac 50 zl. na prozno?
Slyszalem ze moze to byc wina swiec?
Czy mial ktos podobny problem?

Pzdr.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-01-2005, 21:31   Re: Problem z przewodami wys. napiecia

Emf napisał/a:
Mam male pytanie.
Czy mial ktos problem z przewodami wysokiego napiecia tzn. zasuwaja mi iskierki po dwoch kablach i tak mysle wlasnie czy to napewno wina przewodow bo one nie "biegaja" w jednym miejscu tylko na dosc dlugiej czesci kabla.
Jak przyblizylem srubokret to biegly za nim jak pies za kielbasa :D
Nie chce wydac 50 zl. na prozno?
Slyszalem ze moze to byc wina swiec?
Czy mial ktos podobny problem?

Pzdr.



Sądze że winne są kable tzn mają przebicia polece kable championa :D
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 17-01-2005, 21:46   

Gdyby winne były świece to iskry przeskakiwałyby koło nich (z kapturka przewodu po porcelance ) lub koło kopułki. Wtedy jednak silnik by nierówno pracował. Z reguły w takich przypadkach iska jest duża i dośc łatwo o porażenie.
Jeśli iskra przeskakuje na przewodzie i jest dość mała (nie "kopie") to raczej przewody, ale jesli dawno nie zmieniane świece to i świece dobrze by wymienić. Ja osobiście polecam NGK- niedrogie i bardzo dobre. Wytrzymałe na wysoka temperaturę!
Co do przewodów WN to zależy jaki masz silnik. Jeśli jest kopułka to nawet Janmor (www.janmor.pl), a jeśli moduł to tylko Bosch NGK lub Champion. Tu myślę że jakośc jest podobna, natomiast stosunek cen idzie w kolejności jak podałem od najdroższych. Pamiętaj że wiekszość przewodów NW do modułów musi mieć oporniki w sobie (5 i 1 kOhm).
Ważne też że moduły mają zwykle końcówki Boschowskie a nie DINowskie jak kopułki. To ważne przy zakupie i najlepiej podać numery silnika (rodzaj), żeby ograniczyć zbędne latanie i wymianę niepasujacyh. A niestety Fiat ma ogromną różnorodnośc przewodów WN.
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-01-2005, 23:06   

Dzieki za info.
Jutro bede sie musial udac po kabelki i je wymienic bo te iskry nie beda sobie tak harcowac po moim silniku :D
Czytalem w ktoryms z postow o wymianie plynu we wspomaganiu i czy wiecie moze, bo takie pytanie zadal mi gosc w hurtowni, czy w ukladzie znajduje sie plyn czy olej.
Ja sadze ze plyn ale nie mam pewnosci bo nie byl jeszcze wymieniany i jest juz dosyc czarny, wolajacy wprost o wymiane.
Gosc mowi ze z katalogu nie da sie tego sprawdzic, co mnie nieco dziwi bo takie dane raczej w hurtowniach maja.
Fakt ze koles nie jest zbyt mily wiec pewnie mu sie chce :roll:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-01-2005, 05:06   

Emf napisał/a:
Dzieki za info.
Jutro bede sie musial udac po kabelki i je wymienic bo te iskry nie beda sobie tak harcowac po moim silniku :D
Czytalem w ktoryms z postow o wymianie plynu we wspomaganiu i czy wiecie moze, bo takie pytanie zadal mi gosc w hurtowni, czy w ukladzie znajduje sie plyn czy olej.
Ja sadze ze plyn ale nie mam pewnosci bo nie byl jeszcze wymieniany i jest juz dosyc czarny, wolajacy wprost o wymiane.
Gosc mowi ze z katalogu nie da sie tego sprawdzic, co mnie nieco dziwi bo takie dane raczej w hurtowniach maja.
Fakt ze koles nie jest zbyt mily wiec pewnie mu sie chce :roll:




Też mam czarny hehe :lol:


Jest to dość rzadkiej konsystencji płyn .Podobny troche do rzadkiego oleju.

Sądze że wymana nie zaszkodzi wręcz odwrotnie ,każdy olej czy płyn z biegiem czasu swojej pracy traci sw własciwości


Planuje go zmienić dopiero przy regeneracji kolumny kierowniczej :D


Przy wymianie warto pamiętać żeby wlać taki sam nowy o tej samej charakterystyce
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 18-01-2005, 09:37   

To jest normalny olej przekładniowy, nazywany przez niektórych płynem. Powiedz Dextron lub czerowny płyn to będa wiedzili o co chodzi.Do Tempr i Tipo dobry jest Hipol. Ja wlałem i jest super. Układ chodzi cicho i łatwo.
Każdy Ci powie, że tu nie ma sensu wydziwiania z super olejami, bo sto razy lepsze efekty da Ci Hipol za 14zł wymieniany co rok, niż super cośtam za 30zł niezmieniany latami!!
POszukaj w postach to znajdziesz opis wymiany płynu. Prościutko, ale potrzebujesz kogoś do pomocy! Tylko nie pozwól żeby pompa pracowała bez oleju. Wylej ten z pojemniczka i dolewaj, az z odpiętego węża wyleci czerowny olej. Zużyjesz ok 0,5l więc zostanie na kolejną wymianę.
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load