|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Za rzadki płyn? |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-02-2008, 22:24 Za rzadki płyn?
|
|
|
W wakacje zmieniałem klocki i przy tej okazji odpowietrzyłem układ hamulcowy. Płyn miałem nie wiem jaki, ale problemów nie było. W sklepie dali mi DOT 3 Jurida. Od tego czasu mam problem z wpadającym pedałem hamulca. Wiem, że to może być wina pompy, ale popsuła się w sekundę? |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-02-2008, 23:43
|
|
|
mrk69 kto odpowietrzał układ? ty czy mechanik? Nawet naszym boskim specom z warsztatu zdarza się tak odpowietrzyć że jest gorzej niż było Tu masz przyklejoną paradę dnia:
Usterka:
"Wpadający" pedał hamulca w trakcie zwalniania, przy niezauważalnie zmniejszonej skuteczności hamowania.
Prawdopodobna przyczyna:
Zużyte okładziny hamulcowe bębnów; zużyte ponad normę bębny; stary rozwodniony płyn hamulcowy; uszkodzona pompa hamulcowa.
Rozwiązanie:
Rozebrać bębny, sprawdzić zgodność grubości z normą producenta; sprawdzić stan szczęk hamulcowych; sprawdzić płyn hamulcowy. Jeżeli problem się powtarza konieczna wymiana pompy hamulcowej.
Uwagi:
Zalecany płyn hamulcowy DOT-4. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-02-2008, 08:14
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Wiem, że to może być wina pompy, ale popsuła się w sekundę? |
Pompa nie popsuła się w sekundę, jednak nowy płyn hamulcowy mógł wypłukać nagromadzone w niej osady powodująć powstanie nieszczelności na tłoczku wskutek czego pedał zaczał Ci wpadać w podłoge.
Pytanie jeszcze czy wpada za każdym razem czy też jak ruszysz 2-3 razy pod rząd to twardnieje ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-02-2008, 15:13
|
|
|
No jak go podpompuję to twardnieje i łapie wyżej;D |
_________________
|
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-02-2008, 15:20
|
|
|
to jest zapowietrzony układ... |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-02-2008, 18:30
|
|
|
Odpowietrzałem go sam. Całe nadkola sobie płynem zalałem i nic. Otworzyłem wieczko zbiornika i cisnę...przez chwilę luz a potem nic. Może wywalę cały płyn i naleję nowy w ogóle? |
_________________
|
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-02-2008, 18:39
|
|
|
mrk69, sam odpowietrzałeś układ? i sądzisz że zrobiłeś to dobrze? |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-02-2008, 19:31
|
|
|
Robiłem zgodnie z instrukcjami jakie znalazłem na forum. Odkręciłem korek od zbiorniczka płynu i przy każdym zacisku osobno odkręcałem po parę razy zaworki. Za każdym razem ktoś deptał przy włączonym silniku na hamulec a jak był on prawie na samym dnie to zakręcałem zaworek. Wymieniałem tylko klocki, ale tłok wylazł za bardzo i się zaczęło, z tym, że przy zacisku nic nie leci ani płynu nie ubywa. |
_________________
|
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-02-2008, 20:10
|
|
|
Witam
Po pierwsze to odpowietrzasz przy zgaszonym silniku.
Po drugie zaczynasz od najdalszego koła - najdłuższego przewodu, a kończysz na lewym przednim (najkrótszym),
Możesz zdjąć do odpowietrzania wszystkie koła, ale tył musisz ustawić tak, by opierał się na wachaczach, inaczej korektor hamowania nie pozwoli Ci odpowietrzyć tylnich kół
Samo opdpowietrzanie odbywa się tak: jedna osoba w aucie naciska kilka razy na pedał hamulca aż staje się twardy (wysoki), wtedy druga osoba luzuje odpowietrznik, pedał hamulca opada, ale osoba w aucie nie zwalnia nacisku, wtedy zakręcasz szybko odpowietrznik, Powtarzasz operację kilka razy aż zacznie się wydobywać z odpowietrznika czysty płyn (bez pęcherzyków powietrza), potem kolejne koło...itd. po ostatnim kole nie ma prawa zmieniać się twardośc hamulca po kilkakrotnym naciskaniu, jesli robi się coraz twardszy, powtarzasz całą operację.
Cały czas pilnujesz by nie zabrakło płynu w zbiorniczku, inaczej zapowietrzysz go ponownie. Dla pewności najlepiej założyć na końcówkę odpowietrznika rurkę (przezroczystą, wtedy widzisz płyn w rurce), a jej drugi koniec zanurzasz w dodatkowym zbiorniczku z płynem, wtedy masz pewnosc że nie zaciąga Ci powietrza do układu w momencie kiedy zakręcasz odpowietrznik.
Powodzenia |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-02-2008, 20:50
|
|
|
Ok dzięki, dobra rada z tym maczaniem rurki w płynie Może w końcu normalnie zahamuje. Z tyłu są jakieś odpowietrzniki? bo jak tam kiedyś majstrowałem to nic nie widziałem? |
_________________
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2008, 21:22
|
|
|
powinny być chyba z tyłu za bębnem, do instrukcji sheriffnt nie można chyba nic dodać, jak tak odpowietrzysz to musi działać |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|