Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Za rzadki płyn?
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-02-2008, 22:24   Za rzadki płyn?

W wakacje zmieniałem klocki i przy tej okazji odpowietrzyłem układ hamulcowy. Płyn miałem nie wiem jaki, ale problemów nie było. W sklepie dali mi DOT 3 Jurida. Od tego czasu mam problem z wpadającym pedałem hamulca. Wiem, że to może być wina pompy, ale popsuła się w sekundę?
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2008, 23:43   

mrk69 kto odpowietrzał układ? ty czy mechanik? Nawet naszym boskim specom z warsztatu zdarza się tak odpowietrzyć że jest gorzej niż było :lalala: Tu masz przyklejoną paradę dnia:

Usterka:
"Wpadający" pedał hamulca w trakcie zwalniania, przy niezauważalnie zmniejszonej skuteczności hamowania.

Prawdopodobna przyczyna:
Zużyte okładziny hamulcowe bębnów; zużyte ponad normę bębny; stary rozwodniony płyn hamulcowy; uszkodzona pompa hamulcowa.

Rozwiązanie:
Rozebrać bębny, sprawdzić zgodność grubości z normą producenta; sprawdzić stan szczęk hamulcowych; sprawdzić płyn hamulcowy. Jeżeli problem się powtarza konieczna wymiana pompy hamulcowej.

Uwagi:
Zalecany płyn hamulcowy DOT-4.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-02-2008, 08:14   

mrk69 napisał/a:
Wiem, że to może być wina pompy, ale popsuła się w sekundę?


Pompa nie popsuła się w sekundę, jednak nowy płyn hamulcowy mógł wypłukać nagromadzone w niej osady powodująć powstanie nieszczelności na tłoczku wskutek czego pedał zaczał Ci wpadać w podłoge.

Pytanie jeszcze czy wpada za każdym razem czy też jak ruszysz 2-3 razy pod rząd to twardnieje ?
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-02-2008, 15:13   

No jak go podpompuję to twardnieje i łapie wyżej;D
_________________
     Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-02-2008, 15:20   

to jest zapowietrzony układ...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-02-2008, 18:30   

Odpowietrzałem go sam. Całe nadkola sobie płynem zalałem i nic. Otworzyłem wieczko zbiornika i cisnę...przez chwilę luz a potem nic. Może wywalę cały płyn i naleję nowy w ogóle?
_________________
     Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-02-2008, 18:39   

mrk69, sam odpowietrzałeś układ? i sądzisz że zrobiłeś to dobrze?
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-02-2008, 19:31   

Robiłem zgodnie z instrukcjami jakie znalazłem na forum. Odkręciłem korek od zbiorniczka płynu i przy każdym zacisku osobno odkręcałem po parę razy zaworki. Za każdym razem ktoś deptał przy włączonym silniku na hamulec a jak był on prawie na samym dnie to zakręcałem zaworek. Wymieniałem tylko klocki, ale tłok wylazł za bardzo i się zaczęło, z tym, że przy zacisku nic nie leci ani płynu nie ubywa.
_________________
     Moneta
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-02-2008, 20:10   

Witam
Po pierwsze to odpowietrzasz przy zgaszonym silniku.
Po drugie zaczynasz od najdalszego koła - najdłuższego przewodu, a kończysz na lewym przednim (najkrótszym),
Możesz zdjąć do odpowietrzania wszystkie koła, ale tył musisz ustawić tak, by opierał się na wachaczach, inaczej korektor hamowania nie pozwoli Ci odpowietrzyć tylnich kół
Samo opdpowietrzanie odbywa się tak: jedna osoba w aucie naciska kilka razy na pedał hamulca aż staje się twardy (wysoki), wtedy druga osoba luzuje odpowietrznik, pedał hamulca opada, ale osoba w aucie nie zwalnia nacisku, wtedy zakręcasz szybko odpowietrznik, Powtarzasz operację kilka razy aż zacznie się wydobywać z odpowietrznika czysty płyn (bez pęcherzyków powietrza), potem kolejne koło...itd. po ostatnim kole nie ma prawa zmieniać się twardośc hamulca po kilkakrotnym naciskaniu, jesli robi się coraz twardszy, powtarzasz całą operację.
Cały czas pilnujesz by nie zabrakło płynu w zbiorniczku, inaczej zapowietrzysz go ponownie. Dla pewności najlepiej założyć na końcówkę odpowietrznika rurkę (przezroczystą, wtedy widzisz płyn w rurce), a jej drugi koniec zanurzasz w dodatkowym zbiorniczku z płynem, wtedy masz pewnosc że nie zaciąga Ci powietrza do układu w momencie kiedy zakręcasz odpowietrznik.
Powodzenia :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-02-2008, 20:50   

Ok dzięki, dobra rada z tym maczaniem rurki w płynie :) Może w końcu normalnie zahamuje. Z tyłu są jakieś odpowietrzniki? bo jak tam kiedyś majstrowałem to nic nie widziałem?
_________________
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-02-2008, 21:22   

powinny być chyba z tyłu za bębnem, do instrukcji sheriffnt nie można chyba nic dodać, jak tak odpowietrzysz to musi działać
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load