Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kody błędów dla układów GM Multec/Delco
Autor Wiadomość
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-01-2008, 00:52   Kody błędów dla układów GM Multec/Delco

Może komuś się przyda. W każdym bądź razie jest to sposób na szybką diagnozę autka wyposażone w układy GM Multec Delco. Na 100% tyczy się to autek z silnikami 149C2.046 (Tipo 1.6ie DOHC 66kW 90PS 1988-94) i z silnikami 159B9.000 (Tempra 1.6 OHC 66kW 90PS 1994-96)

Procedura wygląda następująco:
Po przekręceniu stacyjki na zapłon, należy zmostkować kabel jasnoniebiesko/biały i czarny w wtyczce diagnostycznej (znajduje się ona przy komputerze, pod deską rozdzielczą z prawej strony).
Po tej operacji zaświeci kontrolka wtrysku na desce rozdzielczej - na początek kod 12 (czyli najpierw 1 błysk i za moment 2 błyski - to daje kod 12). Po odstępie 2,3 sek. nastąpi następny - już kod usterki.
Jeżeli powtarza się kod 12 to znaczy,że nie ma usterek w pamięci.

A tu kody błędów (parę pozycji nie umiem sensownie przetłumaczyć - jeżeli ktoś orientuję się co one oznaczają, proszę dać znać to wtedy poprawię):
12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
13 Sonda lambda - brak sygnału
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
16 Czujnik spalania stukowego
17 Wtryskiwacz
18 System regulacji spalania stukowego
19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
21 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
24 Czujnik przebytej drogi - brak impulsów lub za niskie napięcie
25 Wtryskiwacz - zbyt niskie napięcie
28 Przekaźnik pompy paliwa - brak napięcia
29 Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
32 Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
33 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
34 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
35 Silnik krokowy - brak lub niewłaściwa liczba kroków
41 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
42 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
43 Primary ignition (distributor systems) High voltage

44 Sonda lambda - uboga mieszanka
45 Sonda lambda - bogata mieszanka
46 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) High voltage
47 Zawór recyrkulacji spalin
49 Akumulator - zbyt wysokie napięcie (powyżej 17V)
51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then echeck for fault codes). Memory failure
52 Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - zbyt niskie napięcie
53 Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - zbyt wysokie napięcie
54 Idle Carbon Monoxide (CO) potentiometer n/a
55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
56 Air control soleniod Low voltage
57 Air control soleniod High voltage

61 Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
62 Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
63 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
64 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
65 Primary ignition (distributor systems) Low voltage
66 Throttle position sensor (TPS) Hose broken
67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range)
68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency

69 Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
75 Kontrola momentu obrotowego (tylko skrzynki automatyczne) - zbyt niskie napięcie
76 Kontrola momentu obrotowego (tylko skrzynki automatyczne) - zbyt wysokie napięcie
81 Wtryskiwacz - zbyt wysokie napięcie
87 Air conditioning cut-off relay Low voltage
88 Air conditioning cut-off relay High voltage
92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit

93 Moduł sterujący QUAD

_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-05-2008, 23:33   

Może się przyda. Trochę, jak umiałem, to przetłumaczyłem. ;)
Jeśli będzie użyte, to mój post będzie można usunąć.
-----------------------------------------------------------------------


92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit
- Czujnik wałka rozrządu. Uszkodzony czujnik (efektu Halla) lub obwód
//możliwe, że chodzi nie o Camshaft, tylko o Crankshaft, czyli o wał korbowy. To by chodziło o czujnik CPW

66 Throttle position sensor (TPS) Hose broken
- Czujnik położenia przepustnicy (TPS). Zerwany wąż

55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
- Usterka ECU. Wymienić ECU

54 Idle Carbon Monoxide (CO) potentiometer n/a
- Potencjometr regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego i CO w spalinach nie odpowiada
//może brak sygnału

51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then echeck for fault codes). Memory failure
- ECU. Uszkodzony sterownik ECU (odłącz i ponownie podłącz (ECU), następnie sprawdź ponownie czy występują błędy). Awaria pamięci

88 Air conditioning cut-off relay High voltage
- Przekaźnik wyłączający układ klimatyzacji. Duże napięcie (chodzi pewnie o zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji)

87 Air conditioning cut-off relay Low voltage
- Przekaźnik wyłączający układ klimatyzacji. Niskie napięcie (chodzi pewnie o zbyt niskie ciśnienie w układzie klimatyzacji)

43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
- Pierwotny obwód zapłonu (inaczej cewki zapłonowej) (system rozdzielania). Zbyt wysokie napięcie

65 Primary ignition (distributor systems) Low voltage
- Pierwotny obwód zapłonu (inaczej cewki zapłonowej) (system rozdzielania). Zbyt niskie napięcie

67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range)
- Czujnik przepływu powietrza, gorący przewód (miernik przepływu powietrza). Wartość sygnału jest poza normalnymi parametrami (poza skalą)

68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency
- Czujnik przepływu powietrza, gorący przewód (miernik przepływu powietrza). Błędny sygnał miernika przepływu powietrza, nieprawidłowa częstotliwość
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
  
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2008, 09:13   

a czy temperówki takie jak moja:
Tempra SW 1,6SX ie LPG 159.A3.046 1992
też mają jakiś odpowiednik tej procedury ?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 04-05-2008, 10:21   

yoyo niestety nie ma możliwości odczytania kodów bez podpięcia pod złącze diagnostyczne. Więc nie ma cyferkowych kodów tylko kody można odczytać na kompie.

a jeszcze odnośnie odczytania kodów które napisał przemog666 to zmostkować wtyczkę należy tak ;]

_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 05-05-2008, 21:39   

akj3, ja mam taką wtyczkę, ale z dwoma kablami. Czarno-niebieski i żółto-czerwony. Ale czarnego brak. :zolta:


A chciałem sobie sprawdzić, czy mam jakieś błędy, bo mi kontrolka wtrysku się czasem zaświeca. ;>

** Dodano: 05-05-2008, 22:43 **
A propos, akj3, w jaki sposób można tak dołączyć zdjęcia do postu, by były w takiej ramce, jak u Ciebie teraz? ;)
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
  
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-05-2008, 23:06   

Wieprz, pod emotami jest napis :Uwaga! Duże zdjęcia wrzucaj przy pomocy naciskasz ten czarny napisIMGSHACK i otwiera się okienko aby załadować fotkę,a potem klikasz przycisk pod górnym linkiem załaduj do postu i gotowe.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-04-2009, 10:09   

przemog666 napisał/a:
Po przekręceniu stacyjki na zapłon, należy zmostkować kabel jasnoniebiesko/biały i czarny w wtyczce diagnostycznej (znajduje się ona przy komputerze, pod deską rozdzielczą z prawej strony).

szukałem tej wtyczki, ale nie znalazłem. może ktoś podać dokładniejszy namiar? jakiś rysunek, zdjęcie mile widziane
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
tymek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 314
Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 15-04-2009, 17:00   

mnie ta wtyczka zmajduje sie przy kompie w komorze silnika po lewej stronie

** Dodano: 15-04-2009, 18:01 **
chciałem zdjecie wkjeic ale nie moge :(

** Dodano: 15-04-2009, 18:13 **
_________________
BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-04-2009, 14:08   

tymek110976, u Ciebie komp jest w komorze silnika,ponieważ masz mono-motronic.W układzie wtryskowym mono-jetronic komp jest tuż nad nogami pasażera,za czarnym plastikiem przymocowanym dwoma wkrętami.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
chopin25 


Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 28
Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-08-2009, 18:27   

a czy wie ktoś z szanownych kolegów co oznacza kod 23 ..bo taki mi wyskoczył a w opisie nie występuje?
  
 
p_r_z_e_m_k_o 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 355
Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-08-2009, 23:45   

Kiedyś na necie znalazłem książkę o diagnostyce samochodów, z racji że całość zajmuje ponad 50 mega pozwoliłem sobie wyciąć część o fiacie i umieścić na naszym serwerze. Mam nadzieję że się przyda 8)

http://www.tempra.org/upl...dy_useterek.pdf
_________________
Tipo 1,9 Tds - Mariana :)
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load