|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Kody błędów dla układów GM Multec/Delco |
Autor |
Wiadomość |
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-01-2008, 00:52 Kody błędów dla układów GM Multec/Delco
|
|
|
Może komuś się przyda. W każdym bądź razie jest to sposób na szybką diagnozę autka wyposażone w układy GM Multec Delco. Na 100% tyczy się to autek z silnikami 149C2.046 (Tipo 1.6ie DOHC 66kW 90PS 1988-94) i z silnikami 159B9.000 (Tempra 1.6 OHC 66kW 90PS 1994-96)
Procedura wygląda następująco:
Po przekręceniu stacyjki na zapłon, należy zmostkować kabel jasnoniebiesko/biały i czarny w wtyczce diagnostycznej (znajduje się ona przy komputerze, pod deską rozdzielczą z prawej strony).
Po tej operacji zaświeci kontrolka wtrysku na desce rozdzielczej - na początek kod 12 (czyli najpierw 1 błysk i za moment 2 błyski - to daje kod 12). Po odstępie 2,3 sek. nastąpi następny - już kod usterki.
Jeżeli powtarza się kod 12 to znaczy,że nie ma usterek w pamięci.
A tu kody błędów (parę pozycji nie umiem sensownie przetłumaczyć - jeżeli ktoś orientuję się co one oznaczają, proszę dać znać to wtedy poprawię):
12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
13 Sonda lambda - brak sygnału
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
16 Czujnik spalania stukowego
17 Wtryskiwacz
18 System regulacji spalania stukowego
19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
21 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
24 Czujnik przebytej drogi - brak impulsów lub za niskie napięcie
25 Wtryskiwacz - zbyt niskie napięcie
28 Przekaźnik pompy paliwa - brak napięcia
29 Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
32 Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
33 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
34 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
35 Silnik krokowy - brak lub niewłaściwa liczba kroków
41 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
42 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
44 Sonda lambda - uboga mieszanka
45 Sonda lambda - bogata mieszanka
46 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) High voltage
47 Zawór recyrkulacji spalin
49 Akumulator - zbyt wysokie napięcie (powyżej 17V)
51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then echeck for fault codes). Memory failure
52 Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - zbyt niskie napięcie
53 Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - zbyt wysokie napięcie
54 Idle Carbon Monoxide (CO) potentiometer n/a
55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
56 Air control soleniod Low voltage
57 Air control soleniod High voltage
61 Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
62 Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
63 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
64 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
65 Primary ignition (distributor systems) Low voltage
66 Throttle position sensor (TPS) Hose broken
67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range)
68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency
69 Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
75 Kontrola momentu obrotowego (tylko skrzynki automatyczne) - zbyt niskie napięcie
76 Kontrola momentu obrotowego (tylko skrzynki automatyczne) - zbyt wysokie napięcie
81 Wtryskiwacz - zbyt wysokie napięcie
87 Air conditioning cut-off relay Low voltage
88 Air conditioning cut-off relay High voltage
92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit
93 Moduł sterujący QUAD
|
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-05-2008, 23:33
|
|
|
Może się przyda. Trochę, jak umiałem, to przetłumaczyłem.
Jeśli będzie użyte, to mój post będzie można usunąć.
-----------------------------------------------------------------------
92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit
- Czujnik wałka rozrządu. Uszkodzony czujnik (efektu Halla) lub obwód
//możliwe, że chodzi nie o Camshaft, tylko o Crankshaft, czyli o wał korbowy. To by chodziło o czujnik CPW
66 Throttle position sensor (TPS) Hose broken
- Czujnik położenia przepustnicy (TPS). Zerwany wąż
55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
- Usterka ECU. Wymienić ECU
54 Idle Carbon Monoxide (CO) potentiometer n/a
- Potencjometr regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego i CO w spalinach nie odpowiada
//może brak sygnału
51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then echeck for fault codes). Memory failure
- ECU. Uszkodzony sterownik ECU (odłącz i ponownie podłącz (ECU), następnie sprawdź ponownie czy występują błędy). Awaria pamięci
88 Air conditioning cut-off relay High voltage
- Przekaźnik wyłączający układ klimatyzacji. Duże napięcie (chodzi pewnie o zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji)
87 Air conditioning cut-off relay Low voltage
- Przekaźnik wyłączający układ klimatyzacji. Niskie napięcie (chodzi pewnie o zbyt niskie ciśnienie w układzie klimatyzacji)
43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
- Pierwotny obwód zapłonu (inaczej cewki zapłonowej) (system rozdzielania). Zbyt wysokie napięcie
65 Primary ignition (distributor systems) Low voltage
- Pierwotny obwód zapłonu (inaczej cewki zapłonowej) (system rozdzielania). Zbyt niskie napięcie
67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range)
- Czujnik przepływu powietrza, gorący przewód (miernik przepływu powietrza). Wartość sygnału jest poza normalnymi parametrami (poza skalą)
68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency
- Czujnik przepływu powietrza, gorący przewód (miernik przepływu powietrza). Błędny sygnał miernika przepływu powietrza, nieprawidłowa częstotliwość |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 09:13
|
|
|
a czy temperówki takie jak moja:
Tempra SW 1,6SX ie LPG 159.A3.046 1992
też mają jakiś odpowiednik tej procedury ? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 04-05-2008, 10:21
|
|
|
yoyo niestety nie ma możliwości odczytania kodów bez podpięcia pod złącze diagnostyczne. Więc nie ma cyferkowych kodów tylko kody można odczytać na kompie.
a jeszcze odnośnie odczytania kodów które napisał przemog666 to zmostkować wtyczkę należy tak ;]
|
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-05-2008, 21:39
|
|
|
akj3, ja mam taką wtyczkę, ale z dwoma kablami. Czarno-niebieski i żółto-czerwony. Ale czarnego brak.
A chciałem sobie sprawdzić, czy mam jakieś błędy, bo mi kontrolka wtrysku się czasem zaświeca.
** Dodano: 05-05-2008, 22:43 **
A propos, akj3, w jaki sposób można tak dołączyć zdjęcia do postu, by były w takiej ramce, jak u Ciebie teraz? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-05-2008, 23:06
|
|
|
Wieprz, pod emotami jest napis :Uwaga! Duże zdjęcia wrzucaj przy pomocy naciskasz ten czarny napisIMGSHACK i otwiera się okienko aby załadować fotkę,a potem klikasz przycisk pod górnym linkiem załaduj do postu i gotowe. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-04-2009, 10:09
|
|
|
przemog666 napisał/a: | Po przekręceniu stacyjki na zapłon, należy zmostkować kabel jasnoniebiesko/biały i czarny w wtyczce diagnostycznej (znajduje się ona przy komputerze, pod deską rozdzielczą z prawej strony). |
szukałem tej wtyczki, ale nie znalazłem. może ktoś podać dokładniejszy namiar? jakiś rysunek, zdjęcie mile widziane |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 15-04-2009, 17:00
|
|
|
mnie ta wtyczka zmajduje sie przy kompie w komorze silnika po lewej stronie
** Dodano: 15-04-2009, 18:01 **
chciałem zdjecie wkjeic ale nie moge
** Dodano: 15-04-2009, 18:13 **
|
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-04-2009, 14:08
|
|
|
tymek110976, u Ciebie komp jest w komorze silnika,ponieważ masz mono-motronic.W układzie wtryskowym mono-jetronic komp jest tuż nad nogami pasażera,za czarnym plastikiem przymocowanym dwoma wkrętami. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
chopin25
Dołączył: 08 Kwi 2007 Posty: 28 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-08-2009, 18:27
|
|
|
a czy wie ktoś z szanownych kolegów co oznacza kod 23 ..bo taki mi wyskoczył a w opisie nie występuje? |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-08-2009, 23:45
|
|
|
Kiedyś na necie znalazłem książkę o diagnostyce samochodów, z racji że całość zajmuje ponad 50 mega pozwoliłem sobie wyciąć część o fiacie i umieścić na naszym serwerze. Mam nadzieję że się przyda
http://www.tempra.org/upl...dy_useterek.pdf |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|