[MPI] Czujnik temperatury cieczy chłodzącej |
Autor |
Wiadomość |
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-09-2008, 14:25 [MPI] Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
|
|
|
Witam mam nadal problemy z odpaleniem auta z rana jak jest zimny i zarówno na benzynie jak i na gazie nie chce odpalić a gdy jest ciepły pali bez problemowo wyczytałem ze winny temu jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub czujnik temperatury powietrza i oto moje pytanie gdzie on dokładnie jest w moim silniku 1.6 mpi wiem ze jest w kolektorze dolotowym ale nie wiem który to załączam zdjęcia silnika niech ktoś na nich zaznaczy który to ten czujnik
|
_________________ TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692 |
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-09-2008, 14:43
|
|
|
Jedrzej, Na tych fotkach go nie widać, zrób zdjęcia bardziej od tyłu silnika ... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-09-2008, 14:55
|
|
|
Jedrzej napisał/a: | wyczytałem ze winny temu jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej | z walnietym czujnikiem cieczy chłodzącej auto odpala bez problemu... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-09-2008, 15:14
|
|
|
to powiedzcie mi co może być przyczyną za na zimnym silniku nie moge go odpalić ani na benzynie ani na gazie dodam ze restartowałem komputer i nic nie pomogło, a i oglądałem teraz dokładnie kolektor dolotowy i nie ma tam od tyłu żadnego czujnika do którego ida jakieś przewody elektryczne jast tylko to co widać na zdjęciach a z tyłu jest jakiś pier*ol(mały wkręconu w kolektor) do którego dochodzą jakies wężyki czarne tak jakby jakieś podciśnienia, z dwom pinami jest tylko czujnik ten w węży od filtra powietrza i czyjnik temperatury cieczy chłodzacej znajduje sie od pod modułem zapłonowym
Oto zdjęcia tyłu kolektora dolotowego
a to zdjęcie czujnika temperatury płynu
a to zdjęcie ogółne i powiedzcie mi co to jest
a to jest z tąd
|
_________________ TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692 |
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 12-09-2008, 19:35
|
|
|
Jedrzej, a sprawdzałeś czy wszystkie węże od podciśnienia są szczelne? nie popękane? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-09-2008, 19:41
|
|
|
szcelne są oglądałem je ale odpalić go nie moge tylko z rana jak jest zimny a po 2 minutach jak już go odpale to później pali na dotyk
zaraz zaraz czy czasami czujniki temperatury powietrza nie były montowane tylko w jednopunktowym wtrysku |
_________________ TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-09-2008, 20:09
|
|
|
Jedrzej, na ostatnim zdjęciu na rurze do przepustnicy jest czujnik temperatury zasysanego powietrza... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-09-2008, 20:12
|
|
|
i to on może być przyczyną tego ze nie odpala na zimnym
Czujnik temperatury zasysanego powietrza. Jest to czujnik termistorowy zmieniający swą rezystancję w zależności od temperatury. Zmiana temperatury zasysanego powietrza powoduje konieczność zmiany dawkowania paliwa. Przy niskich temperaturach czas wtrysku jest wydłużany przez co mieszanka jest wzbogacana. W razie uszkodzenia tego czujnika dalsza jazda jest możliwa, gdyż centralka podstawia wartość zastępczą = 20 °C.
jutro o 06:00 rano musze jechać autem i jak pomyśle że znów będe go męczył by odpalił to aż mi sie niechce noi szkoda rozrusznika bo wkońcu padnie |
_________________ TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-09-2008, 20:26
|
|
|
Jedrzej, ale wygladem przypomina przepływomierz,spróbuj go przeczyścić... Nie mam w tej chwili epera pod reka |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-09-2008, 21:04
|
|
|
Jedrzej napisał/a: | - Czujnik położenia przepustnicy | według Mnie to powinieneś miec ciągłe problemy z rozruchem,niezależnie od temperatury silnika ( aczkolwiek elektronika czasami potrafi wyprowadzić w pole) Jedrzej napisał/a: | -Czujnik temperatury wody chłodzącej | w bravo miałem to walniete i prócz zapalającej sie kontrolki nie było zadnych innych objawów. Informacja potwierdzona po podpięciu komputera. Nie znam objawów uszkodzenia czujnika temperatury powietrza. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-09-2008, 21:13
|
|
|
Znalazłem coś takiego związanego z tym czujnikiem
jednym z bardziej znanych uszkodzeń jest przerwa w obwodzie ( np. przerwanie kabelka), kiedy komp nie widzi czujnika. komp wtedy automatycznie podkłada sobie mapę taką jak dla ciepłego silnika niezaleznie od jego aktualnej temperatury. podczas jazdy nie bedzie to dokuczało, ale zimnego silnika raczej juz nie odpalimy a napewo bedzie ciezko. poprostu nie bedzie wtedy ssania, bo komp widzi ciepły silnik. |
_________________ TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-09-2008, 14:42
|
|
|
Jedrzej, Jeżeli problem masz też z odpaleniem na gazie,to będzie to raczej coś z układem zapłonowym.U Ciebie nie ma tego dużo ale pasowało by przeglądnąć świece,cewkę WN i złącze zasilające a zwłaszcza przewody,bo widzę że masz janmory (bardzo złe doświadczenia z nimi miałem ).Dobrze by też było gdy by ktoś zobaczył jaka jest iskra podczas zapalania. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-09-2008, 17:27
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Jedrzej, Jeżeli problem masz też z odpaleniem na gazie,to będzie to raczej coś z układem zapłonowym.U Ciebie nie ma tego dużo ale pasowało by przeglądnąć świece,cewkę WN i złącze zasilające a zwłaszcza przewody,bo widzę że masz janmory (bardzo złe doświadczenia z nimi miałem ).Dobrze by też było gdy by ktoś zobaczył jaka jest iskra podczas zapalania. |
zgadzam sie z tobą lecz to jest sprawdzone i jest ok ale ja go tylko na zimnym silniku nie mogę zapalić musze kręcić i kręcić kilkakrotnie tak z 10 minut i wtedy jakoś odpala a na ciepłym silniku pali na dotyk
dziś rano a było strasznie zimno wyjołem czujnik temperatury zasysanego powietrza podgrzałem zapalniczką troche ten czujnik temperatury zasysanego powietrza i wsiadłem i ku mojego zdziwieniu zapalił po jakiejś nie całej minucie dziś go wypiołem wziołem do domu i jutro ruszam o 04:00 także przed wyjściem do zagrzeje w wodzie i zobaczymy czy odpali a jeszcze słyszałem żeby na goracym silniku odpiąć go od zasilania i wtedy zgasić silnik i nie podpinając do jak silnik jest zimny odpalić ze powinien ładnie za pierwszym razem załapać i tu pytanie czy to prawda
tak to wygląda bliżej trochę słabą jakość zdjęć złe światło
odwiedziłem dziś sklep motoryzacyjny i nie dostane tego wogóle tylko w serwisie teraz pytanie ile zapłacę za to w serwisie |
_________________ TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-09-2008, 12:02
|
|
|
Gdybyś go zmierzył miernikiem,to można by było powiedzieć mniej więcej czy jest dobry.Co prawda nie wiem jaką ma mieć wartość ten czujnik w silniku MPI ale swego czasu miałem uszkodzony ten czujnik u siebie ale w SPI.Po jego wymianie nie odczułem najmniejszej różnicy w zapalaniu czy jeździe moim autem.Może u Ciebie pełni większą rolę.
Jak byś mi podesłał na priv numer VIN Twojego auta to może bym go znalazł w E-Perze.
EDIT:Znalazłem coś takiego po numerze Twojego silnika.Możesz zadzwonić do najbliższego serwisu i zapytać o aktualną cenę.
EDIT 2:Jeszcze takie coś znalazłem
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-10-2008, 14:38
|
|
|
Jednak jest to ten czujnik który wkleiłem dwa posty wyżej.Według VIN-u który mi podałeś jest to czujnik o numerze 7778979.Najlepiej zadzwoń do jakiegoś pobliskiego serwisu i zapytaj o dostępność i cenę.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-10-2008, 12:06
|
|
|
U mnie na jedno punkcie było by to proste,ale u Ciebie już nie.Może to być wina cewki,ale i też braku odpowiedniego ciśnienia paliwa.Ale ja bym się raczej zainteresował zapłonem.
Dobrze by też było jak byś sobie przygotował troszkę paliwa,strzykawkę i w momencie gdy tylko byś zauważył że nie chce Ci zapalić wlać mu trochę przez kolektor ssący.Jeżeli by to pomogło to trzeba szukać w układzie paliwowym.
Pisałeś że problem jest też na gazie,więc nadal obstawiam układ zapłonowy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-10-2008, 19:35
|
|
|
czyli czujnik położenia wału odpada a dowiedziałem sie ze możliwe ze jak jest zimny to zawilgaca i po prostu nie łączy coś jeszcze 2 tygodnie i wyjde z wojska i będe miał wreszcie czas przy nim pogmerać
** Dodano: 26-10-2008, 04:06 **
Panowie
Dziekuję wszystkim za pomoc problem rozwiązany teraz jest godzina 04:00 i fura pali bez problemowo a mróz na dworze jest spory bo szyby zamarznięte, problem tkwił w świecach wymieniłem na nowe i problem znikł tylko co dziwne bo wcześniej świece sprawdzałem i były dobre a nie palił na zimnym silniku |
_________________ TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692 |
|
|
|
|
|