|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Digiplex 2 Magneti Marelli MED 433 N |
Autor |
Wiadomość |
Shinshuke
witamy nowego
Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 9 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 12:02 Digiplex 2 Magneti Marelli MED 433 N
|
|
|
Witam. Jestem tu nowy, Moja sytuacja zmusiła mnie, abym prosil was o pomoc. Mianowicie: W mojej Temprze padl mi moduł zapłony "Magneti Marelli Digiplex 2 MED 433 N". Niestety nie wiem gdzie mozna kupic itaki modul... Szukalem juz w googlach, na allegro ale nic nie znalazlem. Sa moduly np 437a albo inne ktore wygladaja identycznie. i teraz moje pytanie. Gdzie mogę kupic modul 433 N? Badz rowniez jaki modul mogę kupic do Mojej tempry zeby dzialal? czy np 437a bedzie dobry? |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 12:10
|
|
|
Shinshuke, ja mam digi2 od tipo 1.4 ale nie wiem czy to jest taki sam.
** Dodano: 24-10-2008, 13:22 **
sprawdzę później typ to ci podam |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 12:37
|
|
|
Digiplex Med 433N były 3 wersje, ta "N", B(tylko w Tipo) i A (też w Temprze).
Generalnie postaraj się poszukać układu o tym oznaczeniu (ostatnia litera jest już mniej ważna).
Jeżeli nic nie znajdziesz poszukaj MED 474 M, to jest odpowiednik 433 z tym tylko, że był montowany w układach już z wtryskiem (w których i tak zapłon był sterowany przez digiplexa).
Wiem też, że ludzie kładki digiplexy do 1.4 z 1.6 i odwrotnie i to chodziło.
Po prostu te układy miały inne mapy zapłonu. Generalnie po tych zamianach pisali, że silnik chodził ok.
Np. MED 439M to wersja z silnka 1.4. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Shinshuke
witamy nowego
Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 9 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 12:58
|
|
|
No dobra dzieki wam, ale mapa zaplonu tzn? silnik bedzie chcial pracowac jak 1.4 a mam 1.6 wiec chyba osiagi troche spadna? czy sie myle? nie wiem |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 13:02
|
|
|
Shinshuke, ja sie nie znam. jak się na niego zdecydujesz to daj znać. Model wkleje na forum koło 16 jak wróce z roboty do domu. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-10-2008, 13:57
|
|
|
Gdzies na forum ktos kiedys napisal, ze te moduly mozna zalozyc od czegos innego.....jezeli mnie pamiec nie myli to ktos nawet od Cromy 2.0 to zalozyl do 1,6 i dziala.....podobno to sie tylko rozni mapami zaplonu, ale jakotako znacznie na prace silnika ani na jego spalanie nie wniknie....podkreslam, ze opieram sie tylko o slowa ktore kiedys tu wyczytalem - pozdrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 16:45
|
|
|
Z mojego doświadczenie wynika, że spokojnie można używać zamiennie digiplex'y między sobą. U siebie w 1,6 gaźnik miałem z 1,4 wtrysk i żadnej różnicy w pracy silnika/spalaniu/osiągach nie odczułem.
A tak swoją drogą to mam na sprzedaż właśnie digiplex'a 439M z 1,4 wtrysk, jakby coś to na pw. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 16:51
|
|
|
Shinshuke, tak jak obiecałem piszę ci typ mojego Digiplexa.
Mam digiplex2 MED 439M i chętnie tanio się go pozbędę. Rzuć cenę a na pewno się dogadamy bo zalega mi na półce i niedługo porośnie mchem |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-10-2008, 17:38
|
|
|
Przerabiałem na swojej temprze kilka modułów i każdy pracował tak samo a miały różne oznaczenia i literki. Pozdrawiam |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-10-2008, 00:19
|
|
|
maciekt8 napisał/a: | Przerabiałem na swojej temprze kilka modułów i każdy pracował tak samo a miały różne oznaczenia i literki. Pozdrawiam | wiec Kolega po krotce potwierdzil moje slowa - pozdrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Shinshuke
witamy nowego
Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 9 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-10-2008, 10:20
|
|
|
No dzieki Panowie, ale dzisiaj odbieram wlasnie mojego digiplexa, wszystkei cyferki sie zgadzaja;D Z anonsów z fiata tempry na czesci, a jak bedzie zly to kupie od Was. Dzieki za poswiecony czas, Pozdrawiam:) |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-10-2008, 13:17
|
|
|
Daj znac, czy cos sie zmienilo.....czy jest po zalozeniu dobrze....pozdrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-10-2008, 13:31
|
|
|
Po ostatnich postach na forum dotyczących cut-off mam pewną wątpliwość co do pełnej kompatybilności digiplexów między wersjami stosowanymi we wtryskach i w gaźnikach.
Jak wiadomo w wersjach gaźnikowych z digiplexem, to właśnie on steruje zaworkiem cut-off w gaźniku natomiast we wtryskach funkcją cut-off zarządza komputer od wtrysku i teraz się nasuwa pytanie, czy digiplex z silnika wtryskowego ma funkcję cut-off i jest ona niewykorzystana przy wtrysku czy jej nie ma, co oznaczałoby, że po podłączeniu go do silnika o zasilaniu gaźnikowym pozbywamy się cut-off'a.
Sam miałem w swoim byłym Tipo z gaźnikiem digiplex'a od wersji wtryskowej, ale nie przyszło mi wtedy do głowy sprawdzenie czy zaworek cut-off działa czy nie. Przy najbliższym spocie wezmę swojego wtryskowego digiplex'a i się podłączy go do jakiegoś 1,6 na gaźniku i zobaczy czy steruje on zaworkiem czy nie. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-10-2008, 13:53
|
|
|
Dobre spostrzeżenie, ciekaw jestem wyników. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|