Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Digiplex 2 Magneti Marelli MED 433 N
Autor Wiadomość
Shinshuke 
witamy nowego


Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-10-2008, 12:02   Digiplex 2 Magneti Marelli MED 433 N

Witam. Jestem tu nowy, Moja sytuacja zmusiła mnie, abym prosil was o pomoc. Mianowicie: W mojej Temprze padl mi moduł zapłony "Magneti Marelli Digiplex 2 MED 433 N". Niestety nie wiem gdzie mozna kupic itaki modul... Szukalem juz w googlach, na allegro ale nic nie znalazlem. Sa moduly np 437a albo inne ktore wygladaja identycznie. i teraz moje pytanie. Gdzie mogę kupic modul 433 N? Badz rowniez jaki modul mogę kupic do Mojej tempry zeby dzialal? czy np 437a bedzie dobry?
  
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-10-2008, 12:10   

Shinshuke, ja mam digi2 od tipo 1.4 ale nie wiem czy to jest taki sam.

** Dodano: 24-10-2008, 13:22 **
sprawdzę później typ to ci podam
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-10-2008, 12:37   

Digiplex Med 433N były 3 wersje, ta "N", B(tylko w Tipo) i A (też w Temprze).
Generalnie postaraj się poszukać układu o tym oznaczeniu (ostatnia litera jest już mniej ważna).
Jeżeli nic nie znajdziesz poszukaj MED 474 M, to jest odpowiednik 433 z tym tylko, że był montowany w układach już z wtryskiem (w których i tak zapłon był sterowany przez digiplexa).

Wiem też, że ludzie kładki digiplexy do 1.4 z 1.6 i odwrotnie i to chodziło.
Po prostu te układy miały inne mapy zapłonu. Generalnie po tych zamianach pisali, że silnik chodził ok.
Np. MED 439M to wersja z silnka 1.4.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Shinshuke 
witamy nowego


Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-10-2008, 12:58   

No dobra dzieki wam, ale mapa zaplonu tzn? silnik bedzie chcial pracowac jak 1.4 a mam 1.6 wiec chyba osiagi troche spadna? czy sie myle? nie wiem ;)
  
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-10-2008, 13:02   

Shinshuke, ja sie nie znam. jak się na niego zdecydujesz to daj znać. Model wkleje na forum koło 16 jak wróce z roboty do domu.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-10-2008, 13:57   

Gdzies na forum ktos kiedys napisal, ze te moduly mozna zalozyc od czegos innego.....jezeli mnie pamiec nie myli to ktos nawet od Cromy 2.0 to zalozyl do 1,6 i dziala.....podobno to sie tylko rozni mapami zaplonu, ale jakotako znacznie na prace silnika ani na jego spalanie nie wniknie....podkreslam, ze opieram sie tylko o slowa ktore kiedys tu wyczytalem - pozdrawiam
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-10-2008, 16:45   

Z mojego doświadczenie wynika, że spokojnie można używać zamiennie digiplex'y między sobą. U siebie w 1,6 gaźnik miałem z 1,4 wtrysk i żadnej różnicy w pracy silnika/spalaniu/osiągach nie odczułem.

A tak swoją drogą to mam na sprzedaż właśnie digiplex'a 439M z 1,4 wtrysk, jakby coś to na pw.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-10-2008, 16:51   

Shinshuke, tak jak obiecałem piszę ci typ mojego Digiplexa.

Mam digiplex2 MED 439M i chętnie tanio się go pozbędę. Rzuć cenę a na pewno się dogadamy bo zalega mi na półce i niedługo porośnie mchem ;)
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-10-2008, 17:38   

Przerabiałem na swojej temprze kilka modułów i każdy pracował tak samo a miały różne oznaczenia i literki. Pozdrawiam
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-10-2008, 00:19   

maciekt8 napisał/a:
Przerabiałem na swojej temprze kilka modułów i każdy pracował tak samo a miały różne oznaczenia i literki. Pozdrawiam
wiec Kolega po krotce potwierdzil moje slowa - pozdrawiam :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Shinshuke 
witamy nowego


Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-10-2008, 10:20   

No dzieki Panowie, ale dzisiaj odbieram wlasnie mojego digiplexa, wszystkei cyferki sie zgadzaja;D Z anonsów z fiata tempry na czesci, a jak bedzie zly to kupie od Was. Dzieki za poswiecony czas, Pozdrawiam:)
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-10-2008, 13:17   

Daj znac, czy cos sie zmienilo.....czy jest po zalozeniu dobrze....pozdrawiam
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-10-2008, 13:31   

Po ostatnich postach na forum dotyczących cut-off mam pewną wątpliwość co do pełnej kompatybilności digiplexów między wersjami stosowanymi we wtryskach i w gaźnikach.
Jak wiadomo w wersjach gaźnikowych z digiplexem, to właśnie on steruje zaworkiem cut-off w gaźniku natomiast we wtryskach funkcją cut-off zarządza komputer od wtrysku i teraz się nasuwa pytanie, czy digiplex z silnika wtryskowego ma funkcję cut-off i jest ona niewykorzystana przy wtrysku czy jej nie ma, co oznaczałoby, że po podłączeniu go do silnika o zasilaniu gaźnikowym pozbywamy się cut-off'a.

Sam miałem w swoim byłym Tipo z gaźnikiem digiplex'a od wersji wtryskowej, ale nie przyszło mi wtedy do głowy sprawdzenie czy zaworek cut-off działa czy nie. Przy najbliższym spocie wezmę swojego wtryskowego digiplex'a i się podłączy go do jakiegoś 1,6 na gaźniku i zobaczy czy steruje on zaworkiem czy nie.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-10-2008, 13:53   

Dobre spostrzeżenie, ciekaw jestem wyników.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load