|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo dostał KOPA! Czyli moja historia |
Autor |
Wiadomość |
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-10-2010, 22:16 Tipo dostał KOPA! Czyli moja historia
|
|
|
Witam drogich kolegów.
Wczoraj bawiłem sie z samochodem, zmieniłem lewą końcówke drążka, pojechałem na przegląd (i PRZESZEDŁ ), oczywiście jak co tydzień miałem coś w stylu "wieczór dla tipo" - więc wytarłem silnik, że by się świecił jak zawsze (i zatrzymuje kropelki oleju które na siłe próbują "zaznaczyć teren" ), wymieniłem filtr powietrza i tak sie tam bawiłem gdy...
na oczy zobaczyłem pęknięty przewód od podciśnienia przy Podciśnieniowym przyśpieszaczu zapłonu. Jak się później okazało pękał wzdłuż a z uwagi na to, że gdy go kupiliśmy to juz tak było (11lat temu chyba), nikt nie chciał tego ruszać. Dzis byłem w szkole, pojeździłem po sklepach i znalazłem taki, który był otwarty w niedziele i zakupiłem przewód podciśnieniowy. Odrazu założyłem i jakie zdziwko
Na kilku kilometrowej prostej drodze na której udało mi się rozpędzić maks do 140 w dodatku z trudem a po tej "modyfikacji" MOJE TIPO zamknęło obrotomierz na 5tym biegu (SZCZEŚĆ TYSIĘCY). Nie mam pojęcia ile jechałem ale licznik zatrzymał się na 170 i strzałka tylko się telepotała.
Czy to możliwe aby taki mały przewodzik miał takie znaczenie?! Wcześniej gdy wcisnełem gaz w podłoge gwałtownie to samochód się normalnie dusił i musiałem małymi kroczkami wciskać gaz proporcjonalnie z obrotami. Teraz depnę gaz w podłoge i normalnie przyśpiesza! Powyżej 3K zaczyna dopiero ciagnąć
Nie moge tego pojąć! Odkąd ten samochód użytkuje nie widziałem go z tej perspektywy i szczerze mówiąc, dziwiłem się że niektórzy z was mają takie osiągi.
aaa... i doszedł mi nowy wydatek, wychamować taką mase z tak duzej prędkości to MASAKRA, zagotowałem hamulce i tarcza mi się hmm... pogieła ale warto było. Montował ktoś może w tipo tarcze zamiast tylnich bębnów? Jeszcze chyba mam troche adrenaliny. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-10-2010, 22:42
|
|
|
no u mnie też go spowalnia jak na 5 biegu dam do dechy :/ Tyle, że coraz bardziej wywala uszczelkę pod gaźnikiem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-10-2010, 22:55
|
|
|
Luczu to sprawdź czy wszystko zapłonem wporządku, rozbierz dokładnie, przebadaj stroboskopem. Teraz jak wciskam gaz do deski to przez chwile słysze jak ssie powietrze i normalnie przyśpiesza jak nigdy, jak będe miał możliwość to nakręce jakiś filmik, porównam z poprzednimi i podeśle. Teraz się zastanawiam ile ja mogłem wtedy jechać.
Teraz wyprzedzanie tira przyjemność |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-10-2010, 05:05
|
|
|
Larry075, Nie ma co się dziwić, beż podciśnienia nie przesterował ci się kont zapłonu cud że się w ogóle rozpędziłeś do 140 jak jeszcze trochę podłubiesz to będzie rakieta. A właśnie a propo konta ustaw sobie początkowy na 12 stopni zobaczy dopiero jak rwie tylko lej dobre paliwko, bo będzie dochodziło do samo zapłonu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-10-2010, 10:29
|
|
|
JAM_BELFEGOR, bardzo wolno szedł powyżej 120 i to z pedałem w podłodze, jak sobie załatwie na dłużej stroboskop (bo miałem tylko na chwile) to ustawie na więcej. Niby gaz ma 100oktanów ale zobacze jak będzie jechał. Dziś nakarmiłem Tipacza pełnym bakiem dobrej 98 oktanówki i na benzinie nie ma nawet porównania do wcześniejszego stanu. W dodatku jak się dynamicznie szybciej zmieni bieg na niskich obrotach to nie ma takich szarpnięć jak wcześnej. No powiem, że jestem miło zaskoczony...
ps. apropo beny, słyszał ktoś może o tej mieszance 85% etanolu? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-10-2010, 13:29
|
|
|
Larry075, nakręć filmik na lpg od 0 Porównam z moim |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-10-2010, 22:07
|
|
|
Sory za moją nie wiedze, ale czy ten Larry075 napisał/a: | przewód od podciśnienia przy Podciśnieniowym przyśpieszaczu zapłonu | to taki nie gruby przewodzik lączący Digiplex z ekonomajzerem i idący gdzieś tam do wtrysku czy inne miejsce (nie pamiętam dokładnie a żeby sprawdzić musiałbym biec do auta). Bo u mnie występuje jeszcze taka przypadłość że przy pełnym gazie dostaje takiego muła że lepiej się rozpędza gdy pedał gazu mam na 3/4 wciśnięty... Może to być coś z tym wężykiem nie tak? |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-10-2010, 22:15
|
|
|
Nie ma digiplexa, gaźnik webera a to bankowo przyśpieszacz podciśnieniowy bo wiem jak wygląda i dokładnie widać z kąd dokąd idzie.
** Dodano: 06-10-2010, 23:16 **
yeah90, masz gaz LPG? |
|
|
|
|
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-10-2010, 22:29
|
|
|
mie, nie mam. zwykłe 1.4 ie. więci digiplex jest. |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-10-2010, 22:45
|
|
|
To nie masz przyśpieszacza zapłonu, masz elektoronicznie sterowany moment wyprzedzenia zapłonu na podstawie czujników rozmieszczonych w silniku. Być może to normalne we wtryskach. Trzeba było by spytać kolegów którzy się nimi poruszają. |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-10-2010, 12:00
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Być może to normalne we wtryskach. Trzeba było by spytać kolegów którzy się nimi poruszają. |
yeah90 napisał/a: | Bo u mnie występuje jeszcze taka przypadłość że przy pełnym gazie dostaje takiego muła że lepiej się rozpędza gdy pedał gazu mam na 3/4 wciśnięty |
Nie jest to normalne. Szukaj może sonde lambda, świece, kable. Może podjedź na komputer i coś pokaże(jakiś czujnik). |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|