Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo dostał KOPA! Czyli moja historia
Autor Wiadomość
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-10-2010, 22:16   Tipo dostał KOPA! Czyli moja historia

Witam drogich kolegów.
Wczoraj bawiłem sie z samochodem, zmieniłem lewą końcówke drążka, pojechałem na przegląd (i PRZESZEDŁ :supz: ), oczywiście jak co tydzień miałem coś w stylu "wieczór dla tipo" - więc wytarłem silnik, że by się świecił jak zawsze (i zatrzymuje kropelki oleju które na siłe próbują "zaznaczyć teren" :bambam: ), wymieniłem filtr powietrza i tak sie tam bawiłem gdy...
na oczy zobaczyłem pęknięty przewód od podciśnienia przy Podciśnieniowym przyśpieszaczu zapłonu. Jak się później okazało pękał wzdłuż a z uwagi na to, że gdy go kupiliśmy to juz tak było (11lat temu chyba), nikt nie chciał tego ruszać. Dzis byłem w szkole, pojeździłem po sklepach i znalazłem taki, który był otwarty w niedziele i zakupiłem przewód podciśnieniowy. Odrazu założyłem i jakie zdziwko 8) 8)

Na kilku kilometrowej prostej drodze na której udało mi się rozpędzić maks do 140 w dodatku z trudem a po tej "modyfikacji" MOJE TIPO zamknęło obrotomierz na 5tym biegu (SZCZEŚĆ TYSIĘCY). Nie mam pojęcia ile jechałem ale licznik zatrzymał się na 170 i strzałka tylko się telepotała.

Czy to możliwe aby taki mały przewodzik miał takie znaczenie?! Wcześniej gdy wcisnełem gaz w podłoge gwałtownie to samochód się normalnie dusił i musiałem małymi kroczkami wciskać gaz proporcjonalnie z obrotami. Teraz depnę gaz w podłoge i normalnie przyśpiesza! Powyżej 3K zaczyna dopiero ciagnąć 8)

Nie moge tego pojąć! Odkąd ten samochód użytkuje nie widziałem go z tej perspektywy i szczerze mówiąc, dziwiłem się że niektórzy z was mają takie osiągi.

aaa... i doszedł mi nowy wydatek, wychamować taką mase z tak duzej prędkości to MASAKRA, zagotowałem hamulce i tarcza mi się hmm... pogieła ale warto było. Montował ktoś może w tipo tarcze zamiast tylnich bębnów? Jeszcze chyba mam troche adrenaliny. Pozdrawiam
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 03-10-2010, 22:42   

no u mnie też go spowalnia jak na 5 biegu dam do dechy :/ Tyle, że coraz bardziej wywala uszczelkę pod gaźnikiem
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-10-2010, 22:55   

Luczu to sprawdź czy wszystko zapłonem wporządku, rozbierz dokładnie, przebadaj stroboskopem. Teraz jak wciskam gaz do deski to przez chwile słysze jak ssie powietrze i normalnie przyśpiesza jak nigdy, jak będe miał możliwość to nakręce jakiś filmik, porównam z poprzednimi i podeśle. Teraz się zastanawiam ile ja mogłem wtedy jechać.

Teraz wyprzedzanie tira przyjemność 8) 8)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-10-2010, 05:05   

Larry075, Nie ma co się dziwić, beż podciśnienia nie przesterował ci się kont zapłonu cud że się w ogóle rozpędziłeś do 140 ;D jak jeszcze trochę podłubiesz to będzie rakieta. A właśnie a propo konta ustaw sobie początkowy na 12 stopni zobaczy dopiero jak rwie tylko lej dobre paliwko, bo będzie dochodziło do samo zapłonu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2010, 10:29   

JAM_BELFEGOR, bardzo wolno szedł powyżej 120 i to z pedałem w podłodze, jak sobie załatwie na dłużej stroboskop (bo miałem tylko na chwile) to ustawie na więcej. Niby gaz ma 100oktanów ale zobacze jak będzie jechał. Dziś nakarmiłem Tipacza pełnym bakiem dobrej 98 oktanówki i na benzinie nie ma nawet porównania do wcześniejszego stanu. W dodatku jak się dynamicznie szybciej zmieni bieg na niskich obrotach to nie ma takich szarpnięć jak wcześnej. No powiem, że jestem miło zaskoczony...

ps. apropo beny, słyszał ktoś może o tej mieszance 85% etanolu?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-10-2010, 13:29   

Larry075, nakręć filmik na lpg od 0 :) Porównam z moim
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
yeah90 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 103
Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-10-2010, 22:07   

Sory za moją nie wiedze, ale czy ten
Larry075 napisał/a:
przewód od podciśnienia przy Podciśnieniowym przyśpieszaczu zapłonu
to taki nie gruby przewodzik lączący Digiplex z ekonomajzerem i idący gdzieś tam do wtrysku czy inne miejsce (nie pamiętam dokładnie a żeby sprawdzić musiałbym biec do auta). Bo u mnie występuje jeszcze taka przypadłość że przy pełnym gazie dostaje takiego muła że lepiej się rozpędza gdy pedał gazu mam na 3/4 wciśnięty... Może to być coś z tym wężykiem nie tak?
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA :)
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..."
     assistance
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-10-2010, 22:15   

Nie ma digiplexa, gaźnik webera :) a to bankowo przyśpieszacz podciśnieniowy bo wiem jak wygląda i dokładnie widać z kąd dokąd idzie.

** Dodano: 06-10-2010, 23:16 **
yeah90, masz gaz LPG?
  
 
yeah90 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 103
Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-10-2010, 22:29   

mie, nie mam. zwykłe 1.4 ie. więci digiplex jest.
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA :)
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..."
     assistance
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-10-2010, 22:45   

To nie masz przyśpieszacza zapłonu, masz elektoronicznie sterowany moment wyprzedzenia zapłonu na podstawie czujników rozmieszczonych w silniku. Być może to normalne we wtryskach. Trzeba było by spytać kolegów którzy się nimi poruszają.
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-10-2010, 12:00   

Larry075 napisał/a:
Być może to normalne we wtryskach. Trzeba było by spytać kolegów którzy się nimi poruszają.


yeah90 napisał/a:
Bo u mnie występuje jeszcze taka przypadłość że przy pełnym gazie dostaje takiego muła że lepiej się rozpędza gdy pedał gazu mam na 3/4 wciśnięty


Nie jest to normalne. Szukaj może sonde lambda, świece, kable. Może podjedź na komputer i coś pokaże(jakiś czujnik).
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load