Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Padająca pompa hamulcowa -objawy-wymiana-odpowietrzanie-
Autor Wiadomość
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21-12-2007, 16:55   Padająca pompa hamulcowa -objawy-wymiana-odpowietrzanie-

Akcja dotyczy pompy hamulcowej bez ABS

Objawy:

Lekkie stałe naciskanie pedału hamulca powodowało zejście pedału bardzo nisko i generalnie słabe hamowanie. Silne enrgiczne depnięcie na hamulec sprawiało, że auto hamowało doskonale. Hamulce były odpowietrzane i nic się nie zmieniało.

Przyczyny usterki stwierdzone po rozebraniu pompy:

Zużyte gładzie / korozja, wżery, "narośla"/ w cylindrze pompy hamulcowej oraz wyrobione uszczelki gumowe.
Naprawa w postaci regeneracji czyli wymiany uszczlek mijała sie z celem.

ROZBIÓRKA POMPY HAMULCOWEJ:
Od strony trzpienia jest pierścień segera -wymontować specjalnymi cążkami z okragłymi końcówkami. -wyciągnąć podkładkę metalową i uszczelkę gumowa- wyciagnąć pierwszą sekcję pompy ja wyciagałem kombinerkami bo "narośla" w pompie hamowały tłok.
Wyciągnięcie drugiej sekcji pompy należy wykonywać BARDZO OSTROŻNIE. jest tam napięta silna spręzyna. Sprężynę ściskamy jakimś prętem metalowym lub kołkiem drewnianym i haczykiem z drutu wyciągamy blokadę, która znajduje się na zasilaniu pompy w jedym z gniazd z uszczelką gumową /uszczelkę należy wcześniej wyjąć i mały pireścień dystansowy także/ Późnie powoli popuszczać spręzynę i ...gotowe pompa rozebrana.

Wymiana całej pompy to szybka i prosta sprawa ale... u mnie było inaczej.
Wymieniłem pompę na nową , podłączyłem przewody metalowe, zalałem płynem i pompuję czyli odpowietrzam tradycyjnie tak jak w książce. Udało się uruchomić tylko jedną sekcję pompy czyli prawy tył i lewy przód. tak tak sekcje pompy zasilają hamulce krzyżowo.
Taki stan rzeczy wystąpił ponieważ pompa hamulcowa była zapowietrzona, gdyż odkręcałem jeden zacisk i spłynął cały płyn z przewodu. I niestety nie sposób było napompować płynu w ten przewód za pomocą pompy bo ciągle zasysała powietrze z tego przewodu hamulcowego.

ODPOWIETRZANIE POMPY HAMULCOWEJ:

Wystarczyło do przewodu hamulcowego strzykawką wlać płunu, aż przeleje się odpowietrznikiem przy zacisku hamulcowym i ponownie podłączyć pompę. Warto wlać też płynu /jeśli sam nie napłynie do króćców wylotowych z pompy hamulcowej u mnie napływało w ślimaczym tempie/
A później już tylko pompowanie i odpowietrzanie w tradycyjnej kolejności.

Opisałem to po intensywnych poszukiwaniach w necie kilkakrotnie spotkałem się z takim stanem rzeczy czyli zapowietrzoną pompą.

Myślę, że gdyby pompa mogła grawitacyjnie przelewać płyn w przewody/ niektóre tak mają ale moja nie puszczałą tzn bardzo b. wolno to szło./ to nie było by problemu tylko wystraczyło by troche poczekać aż płyn zasili wszystkie przewody oczywiście przy poluzowanych odpowietrznikach. Można chyba też poradzić sobie jakimś urzadzeniem ciśnieniowym do odpowietrzania układu jak w serwisach jak ktoś ma :)
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2007, 17:32   

bdb opis, przydatny, jeszcze tylko jakbyś fotki może miał z operacji to super;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 05-01-2008, 13:00   

Poniżej zdjęcie rozebranej na części starej popy hamulcowej /tipo bez ABS/ Brakuje tylko jednej blaszki zabezpieczającej sprężynkę dociskającą uszczelkę gumową w przedniej sekcji.



_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load