|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak działa elektr. pompa paliwa... |
Autor |
Wiadomość |
wolinski
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 42 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-01-2006, 21:14 Jak działa elektr. pompa paliwa...
|
|
|
Jak wygląda sprawa ............
Zamontowałem nową ( znaczy się używaną) pompę paliwa w plastikowym koszyczku, raczej chyba o niczym nie zapomiałem, chcąc ją sprawdzić czy dobrze działa zalałem na dno bańki 5 litrowej ponad litr paliwa, tak aby koszyczek był zalany przynajmniej do połowy, podałem napięcie 15 V z zasilacza, zamonowałem przewody zwrotne do bańki i załączyłem.....
Przez pierwsze kilka sekund pompa pracuje bez zarzutów, poźniej słychać jest jakby dostawała za dużo powietrza i w paliwie zaczyna się pojawiać powietrze ???
Z czym tkwi problem?
Może w układzie zamkniętym zachowuje się zupełenie inaczej?
Pozdro
Tipo 1.6 i.e |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-01-2006, 22:24
|
|
|
Moze za duze napiecie i poprostu za "ostro" pompuje. Nie wiem ile idzie Volt w aucie. Ale tak jakos mi chodzi po glowie, ze mozliwe ze za duzo V.
Raczje powinna normalnie chodzic czyli bez lapania powietrza. Bo zwrot paliwa i tak wpada prosto do baku. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-01-2006, 22:32
|
|
|
Heh Tez tak zakladalem, ale czasami zdarza sie ze idzie mniej voltów do jakis ukladow. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
wolinski
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 42 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-01-2006, 22:36
|
|
|
Napewno nie jest to róznica napięcia, ponieważ na początku pracuje poprawnie, poza tym podłączałem ją też do małego akumulatora 7Ah, który na początku miał 12,46 V zmierzone dokładnym voltomierzem.... |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 06-01-2006, 23:32
|
|
|
Całkiem mozliwe że się pompa zapowietrza bo nie jest cała część ssawna zalana. Powietrze samo się z nikąd nie weźmie - jeżeli cała pompa pujdzie pod benzin to nie ma bata musi pompować benzin. Natomiast przy małym stanie może być już tak wypruta że przez uszczelniacze zabiera trochę powietrza - ale to raczej gdybanie. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
mitsubishit
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2005 Posty: 45 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-01-2006, 21:59
|
|
|
A nie powina pompa działać pod ciśnieniem?? 2-3 bay to nie malo. Sprubuj podlaczyć ją jeszcze raz, ściskając lekko króciec wylotowy. powinno być dużo lepiej.... |
_________________ Tipo 1.6 i.e. DGT 1990r (149C2.046) |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-01-2006, 03:17
|
|
|
wolinski
Problem tkwi w tym, że elektryczna pompa paliwa służy do wytworzenia ciśnienia paliwa doprowadzanego do wtryskiwacza lub wtryskiwaczy.
Należy założyć na pompę manometr i odczytać ciśnienie wytworzone.
W moim samochodzie nowa pompa powinna mieć 10 barów. Moja obecnie ma ok 8 Barów.
Pompa nie służy do przelewania paliwa w układzie otwartym ( z dostępem powietrza) lecz do zasilania wtryskiwacza w ukladzie zamkniętym bez dostępu powietrza z szczelnymi przewodami tj. zasilajacym i odprowadzającym. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-01-2006, 07:28
|
|
|
Kolega Jadodada ma racje ciśnienie paliwa w układzie zasilania to podstawa. Problem może nie leżeć w samej pompie tylko w regulatorze ciśnienia. |
|
|
|
|
wolinski
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 42 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-01-2006, 11:03
|
|
|
Do sprawdzenia poprawnej pracy pompy wcale nie jest potrzebny układ zamknięty, pompa zanurzona w cieczy powinna ją pompwać pod odpowiednim ciśnieniem w górę, jej budowa niczym się nie różni od zwykłej pompy, którą np. zanurzamy w studni głębinowej, niestety manometru nie posiadam, także ciśnienia nie zmierzę...... |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 18:31
|
|
|
Bez obrazy ale takim sposobem to można sobie wylewać wodę z akwarium.
A tak serio to większość ludzi nie zdaje sobie jak ważną rzeczą jest utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie zasilania. A potem się okazuje że auto dużo pali i niepotrzebnie grzebie się w elektronice. |
|
|
|
|
pticu
witamy nowego
Dołączył: 14 Lis 2005 Posty: 3 Skąd: Brzeg dolny
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-03-2006, 12:35
|
|
|
tez mialem przeboje z pompa w tipku. podstawowym bledem mechanikow wszelkiej masci byl po prostu montaz wkladu pompy do koszyczka/filrta, obecnie dostepne wklady posiadaja za dlugi kruciec dolny ssacy paliwo, po zalozeniu tej wkladki okazuje sie, ze kruciec ma styk z filtrem i paliwo nie ma odpowiedniego ssania, po obcieciu krucca, cisnienie wrocilo do normy, w ASO FIAT we wrocku powiedzieli mi ze cisnienie powinno byc ok 1-1.2 bara (tipo 1.4ie), przy nie obcietym kroccu bylo 0.2 (gdy kruciec dociskal do obudowy filtra) i 0.8 (gdy dociskal do siateczki). narazie chyba tyle, ide szukac pradu w przednim migaczu , zarowka dobra a pradu nima. |
_________________ TIPO 1.4 ie, lpg, 160000 km |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|