Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak działa elektr. pompa paliwa...
Autor Wiadomość
wolinski 


Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2006, 21:14   Jak działa elektr. pompa paliwa...

Jak wygląda sprawa ............

Zamontowałem nową ( znaczy się używaną) pompę paliwa w plastikowym koszyczku, raczej chyba o niczym nie zapomiałem, chcąc ją sprawdzić czy dobrze działa zalałem na dno bańki 5 litrowej ponad litr paliwa, tak aby koszyczek był zalany przynajmniej do połowy, podałem napięcie 15 V z zasilacza, zamonowałem przewody zwrotne do bańki i załączyłem.....

Przez pierwsze kilka sekund pompa pracuje bez zarzutów, poźniej słychać jest jakby dostawała za dużo powietrza i w paliwie zaczyna się pojawiać powietrze ???

Z czym tkwi problem?
Może w układzie zamkniętym zachowuje się zupełenie inaczej?

Pozdro
Tipo 1.6 i.e
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-01-2006, 22:24   

Moze za duze napiecie i poprostu za "ostro" pompuje. Nie wiem ile idzie Volt w aucie. Ale tak jakos mi chodzi po glowie, ze mozliwe ze za duzo V.

Raczje powinna normalnie chodzic czyli bez lapania powietrza. Bo zwrot paliwa i tak wpada prosto do baku.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-01-2006, 22:29   

miszko napisał/a:
Nie wiem ile idzie Volt w aucie


12?:;>
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-01-2006, 22:32   

Raku napisał/a:
12?

Heh ;) Tez tak zakladalem, ale czasami zdarza sie ze idzie mniej voltów do jakis ukladow.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
wolinski 


Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2006, 22:36   

Napewno nie jest to róznica napięcia, ponieważ na początku pracuje poprawnie, poza tym podłączałem ją też do małego akumulatora 7Ah, który na początku miał 12,46 V zmierzone dokładnym voltomierzem....
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-01-2006, 22:58   

A może poprostu dostaje zamoło paliwa?:;>
Nie znam się więc takie tam głupoty wypisuje...;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 06-01-2006, 23:32   

Całkiem mozliwe że się pompa zapowietrza bo nie jest cała część ssawna zalana. Powietrze samo się z nikąd nie weźmie - jeżeli cała pompa pujdzie pod benzin to nie ma bata musi pompować benzin. Natomiast przy małym stanie może być już tak wypruta że przez uszczelniacze zabiera trochę powietrza - ale to raczej gdybanie.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
mitsubishit 


Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 45
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-01-2006, 21:59   

A nie powina pompa działać pod ciśnieniem?? 2-3 bay to nie malo. Sprubuj podlaczyć ją jeszcze raz, ściskając lekko króciec wylotowy. powinno być dużo lepiej....
_________________
Tipo 1.6 i.e. DGT 1990r (149C2.046)
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-01-2006, 03:17   

wolinski

Problem tkwi w tym, że elektryczna pompa paliwa służy do wytworzenia ciśnienia paliwa doprowadzanego do wtryskiwacza lub wtryskiwaczy.
Należy założyć na pompę manometr i odczytać ciśnienie wytworzone.
W moim samochodzie nowa pompa powinna mieć 10 barów. Moja obecnie ma ok 8 Barów.

Pompa nie służy do przelewania paliwa w układzie otwartym ( z dostępem powietrza) lecz do zasilania wtryskiwacza w ukladzie zamkniętym bez dostępu powietrza z szczelnymi przewodami tj. zasilajacym i odprowadzającym.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-01-2006, 07:28   

Kolega Jadodada ma racje ciśnienie paliwa w układzie zasilania to podstawa. Problem może nie leżeć w samej pompie tylko w regulatorze ciśnienia.
     assistance   Moneta
 
 
wolinski 


Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2006, 11:03   

Do sprawdzenia poprawnej pracy pompy wcale nie jest potrzebny układ zamknięty, pompa zanurzona w cieczy powinna ją pompwać pod odpowiednim ciśnieniem w górę, jej budowa niczym się nie różni od zwykłej pompy, którą np. zanurzamy w studni głębinowej, niestety manometru nie posiadam, także ciśnienia nie zmierzę......
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2006, 18:31   

Bez obrazy ale takim sposobem to można sobie wylewać wodę z akwarium.

A tak serio to większość ludzi nie zdaje sobie jak ważną rzeczą jest utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie zasilania. A potem się okazuje że auto dużo pali i niepotrzebnie grzebie się w elektronice.
     assistance   Moneta
 
 
pticu 
witamy nowego


Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 3
Skąd: Brzeg dolny
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-03-2006, 12:35   

tez mialem przeboje z pompa w tipku. podstawowym bledem mechanikow wszelkiej masci byl po prostu montaz wkladu pompy do koszyczka/filrta, obecnie dostepne wklady posiadaja za dlugi kruciec dolny ssacy paliwo, po zalozeniu tej wkladki okazuje sie, ze kruciec ma styk z filtrem i paliwo nie ma odpowiedniego ssania, po obcieciu krucca, cisnienie wrocilo do normy, w ASO FIAT we wrocku powiedzieli mi ze cisnienie powinno byc ok 1-1.2 bara (tipo 1.4ie), przy nie obcietym kroccu bylo 0.2 (gdy kruciec dociskal do obudowy filtra) i 0.8 (gdy dociskal do siateczki). narazie chyba tyle, ide szukac pradu w przednim migaczu , zarowka dobra a pradu nima.
_________________
TIPO 1.4 ie, lpg, 160000 km
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load