Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wymienić manszetę
Autor Wiadomość
JACA 


Dołączył: 23 Kwi 2005
Posty: 47
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-11-2005, 09:23   Jak wymienić manszetę

Jak wymienić gumową osłonę przegłubu po stronie pasażera, czy półoś wyciąga sie z przegłubu przy kole?, czy z drugiej strony, czy trzeba odkręcać śrubę na osi? (chyba klucz 36 ). W ogóle HELP całe nadkole w smarze z przegłubu :(

FT 1,9TD SX SW `93
     assistance   Moneta
 
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 02-11-2005, 11:51   

Trzeba odkręcić tą dużą nakrętkę, potem ściągnąć ściągaczem końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy, odkręcić trzy sróby przy skrzynce przekładniowej. No i trzeba ruszać zwrotnicą i wyjmiesz półoś ze skrzynki i z piasty. Nie pamiętam czy ta duża nakrętka ma lewy czy prawy gwint. A jak nie masz ściągacza to i młotkiem dasz radę tylko uważaj na gwint. Najlepiej uderzaj w zwrotnicę gdzie wchodzi przegub kulowy powinien wyskoczyć drążek. Ale to już jest drastyczne posunięcie.
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 02-11-2005, 13:15   

LOL

A po co wyjmowac polos ze skrzyni biegow???
Odkrecasz nakretkt(j.w.) ,odpinasz wahacz dolny i na przegubie przy kole(od strony wewn.) masz prawdopodobnie pierscien zabezpieczajacy zieggera(czy jakos tak on sie nazywa)Jest on po to by rozlaczyc polos od przegubu. Zdejmujesz pierscien i odchylajac cala kolumne(po to odpinasz wahacz dolny) wyjmujesz z piasty kola przegul wraz z polosia(cala polos zostaje w skrzyni ale jest odpieta od koła). Wymieniasz gume i skladasz. Pamietaj aby dac tam swiezy smar grafitowy(do kupienia- specjalny do przegubow). Jak juz zalozysz gume i napchasz smaru i nadejdzie czas by zalozyc opaski zaciskowe na gume,pamietaj aby wypuscic powietrze z manszety. Lekko podwaz manszete az "pyknie" powietrzem i wtedy pozakladaj opaski zaciskowe. Skrecasz wszystko i finito. Robota prosta jak drut. :]

Jesli nie masz sciagacza to pukaj mlotkiem w nastepujacy sposob.
Przykladasz motek po przeciwnej stronie do miejsca w ktore bedziesz walil i jednoczesnie wez jakis łom i pchaj wahacz w dol. Metoda tzw. na dwa mlotki. Powinien spokojnie wyskoczyc.Niegdy nie wal w gwint bo go splaszczysz i juz jest do wymiany. Jak walic w gwint to przez nakretke...Powodzenia. tego nie idzie spieprzyc. :]
     assistance
 
JACA 


Dołączył: 23 Kwi 2005
Posty: 47
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-11-2005, 14:15   

Czy ten pierścień zieggera(czy jakos tak on sie nazywa) jest od strony zewnetrznej czy wewnętrznej. W fiacie CC ten pierścień jest od strony osłony czyli wewnętrznej widać go w wycięciu przegłubu i nie trzeba odkręcać tarczy. Może ktoś ma przekrój poprzeczny przedniego koła z przegłubem i półosią.
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-11-2005, 14:18   

Od strony wewnetrznej (od strony silnika) Trzba wziasc i "zciagnąć" - zscisnąć ta zawleczke i popchnac poloske do skrzyni, wtedy poloska wyjdzie.

Tak samo pewnie bedzie jak w CC. Robilem kiedys w UNO wymiane tej oslony i bylo tak samo jak w Temprze.

Co do tego o co pytasz, to poszukaj w downloadzie, jakies manuale typu Portert, Hayens. Tam beda fotki.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
koper 


Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 64
Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-11-2005, 15:38   całe ufajdane wsmarze czy w oleju

mam te manszety ale one są dobre nie wiem dlaczego są cały czas mokre od smary.Olej się leje czy ten smar wychodzi?dodam,że dzieje się tak na tych manszetach które wychopdzą ze skrzyni(nie są porozrywane te koło kół są suche.Może ktoś poradzić jaka jest tego przyczyna ?Ośki mi się niedługo urwą czy co?
  
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-11-2005, 15:56   

Koper w manszetach sa uszczelniacze do wymiany a mokre sa od oleju ze skrzyni.
_________________
Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-11-2005, 17:38   

Cytat:
mam te manszety ale one są dobre nie wiem dlaczego są cały czas mokre od smary.Olej się leje czy ten smar wychodzi?dodam,że dzieje się tak na tych manszetach które wychopdzą ze skrzyni(nie są porozrywane te koło kół są suche.Może ktoś poradzić jaka jest tego przyczyna ?Ośki mi się niedługo urwą czy co?

Ośki czy się nie urwią, ale jak masz duże wycieki to trochę oleju ze skrzyni wyleci i może skrzynia głosniej chodzić.
Wymień uszczelniacze na półośkach i pozbędziesz się problemu.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
koper 


Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 64
Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-11-2005, 18:35   dzięki

dzięki za radę trzeba będzie zrobić
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load