Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zapłonem
Autor Wiadomość
wilson 


Wiek: 44
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-02-2010, 09:02   Problem z zapłonem

Witam mam problem kupilem aparat zaplonowy do mojego tipo i teraz nie mam zielonego pojecia jak ustawic zaplon .chcialbym nadmienic ze jest to aparat zaplonowy w bloku silnika a nie w glowicy . Prosze o pomoc :(
  
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2010, 20:38   

wilson napisał/a:
Witam mam problem kupilem aparat zaplonowy do mojego tipo
Dla chcącego nic trudnego, aukcje internowane, masz tyle portali: allegro, ebay, świstaki etc. potem oczywiście klubowy dział sprzedam/kupię można dostać prawie wszystko, dalej szroty okoliczne.
wilson napisał/a:
nie mam zielonego pojecia jak ustawić zaplon
bez lampy stroboskopowej sam nie ustawisz, jak będziesz już ją miał to po montażu dostaniesz fotkę wstępnego ustawienia, potem już dokładnie oświetlając znaczniki na kole w skrzyni biegów dokładnie ustawisz kąt wyprzedzenia między 10 a 12 stopni (10 - fabryczny, 12 - tuning :lalala: dla tych co tankują dobre paliwo).
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Piotrek_144 


Wiek: 33
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Sokółka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 03-02-2010, 23:17   

Aby ustawic krecisz aparatem zapłonowym w lewo lub prawo.. Mozna regulowac i bez lampy... Ja reguluje w ten sposób, ze ustawiam na słuch i jezeli silnik chodzi równo (nie telepie, nie muli się, ma odpowiednią reakcje na gaz) to zamykam mache i robię jazdę testową. Jezeli przyspiesza odpowiednio i nie wystepuje spalanie stukowe (tylko na benzynie, bo na gazie nigdy nie wystepuje) to regulacje uwazam za skonczoną... Od kiedy kupiłem fiata przestalem wierzyc ksiazce i parametrom zawartych w niej... Moze są dobre do w miare nowego silnika, ale do podeksploatowanego już i wiekowego silniczka nie za bardzo ;) Pzdr
_________________
Obecnie pod blokiem:
Fiat Tipo 1,6 DGT (149.C2.046)
FSO Polonez Caro+ 1,6 GSi
  
 
wilson 


Wiek: 44
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-02-2010, 10:49   

mam juz aparat zalozylem go i nie chce wogole zapalic silnik . Krece w lewo w prawo raz strzela w tlumik a raz w gaznik . Nie wiem jak to ustawic .Pomocy

** Dodano: 04-02-2010, 15:59 **
Dzięki za pomoc musialem pokombinowac i mi sie udalo ustawilem zaplon i teraz jezdzi lepiej niz przedtem .Tipo znowu lata.
  
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2010, 21:53   

Piotrek_144 napisał/a:
Aby ustawic krecisz aparatem zapłonowym w lewo lub prawo.. Mozna regulowac i bez lampy... J
gratuluje ustawiania bez lampy. Proponuje ustawiać również gaźnik bez analizatora spalin.
Piotrek_144 napisał/a:
Od kiedy kupiłem fiata przestalem wierzyc ksiazce i parametrom zawartych w niej...Moze są dobre do w miare nowego silnika, ale do podeksploatowanego już i wiekowego silniczka nie za bardzo ;) Pzdr
nie musisz 10-12 stopni to przetestowane kąty, a 12 stopni to już optimum dla dobrego paliwa tuż przed spalaniem stukowym, rwie wtedy jak burza :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-02-2010, 22:00   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
10-12 stopni to przetestowane kąty, a 12 stopni to już optimum dla dobrego paliwa tuż przed spalaniem stukowym, rwie wtedy jak burza :lalala:


ot - 12 stopni - ile można zyskać po przestawieniu z 10stopni 0-100 tak orientacyjnie ? Daje to coś pod tym względem czy tylko wzrasta nieznaczne dynamika przy niższych obrotach ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Piotrek_144 


Wiek: 33
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Sokółka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 04-02-2010, 22:48   

JAM_BELFEGOR, Co prawda gaznika nie mam, ale jeszcze 2 lata temu był u nas w rodzinie poldek 1,5.. Jeszcze nie mając prawka dłubałem w nim troche, to ustawiałem gaznik bez zadnego analizatora ;) Dłubnałem w rurkach emulsyjnych troche, dyszki porozwiercałem, na koniec dostroiłem metodą prob i błedow, do wyeliminowania stukowego i zachowania jakiejs dynamiki... Swiece z czarnych okopconych, zmienily kolorek na kawowy, jak przy idealnej mieszance ;) Na analizatorze nie sprawdzałem (Takiej technologii w zielonych plucach polski nawet stacje diagnostyczne nie posiadają :D ) ale myślę, ze najgorzej nie było ;)
_________________
Obecnie pod blokiem:
Fiat Tipo 1,6 DGT (149.C2.046)
FSO Polonez Caro+ 1,6 GSi
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2010, 06:13   

Cytat:
ot - 12 stopni - ile można zyskać po przestawieniu z 10stopni 0-100 tak orientacyjnie ? Daje to coś pod tym względem czy tylko wzrasta nieznaczne dynamika przy niższych obrotach ?
lepiej się zbiera i to czuć.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load