Pomóżcie tempra/lancia 1,6ie dymi podczas odpalania!!!!! |
Autor |
Wiadomość |
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-07-2007, 18:56 Pomóżcie tempra/lancia 1,6ie dymi podczas odpalania!!!!!
|
|
|
witam niestety moj tipek zmienił właściciela,niestety bo tam wiedziałam co mam i co trzeba bylo zrobic... kupiłem luksusową jego odmiane lancie delte i mam ją tydzien i powoli mam jej dość problem jak wyżej w temacie.silnik jest identyczny jak ten w temprze czy w tipo ma 75km.A niedomagania jego sa szczegołowo takie po nocy bądż po dłuższym postoju wydobywa sie podczas odpalenia niebieski dym z rury wydechowej trwa to tylko pare sekund potem mozna silnik śmiało gazowac,hamowac biegami,katowac go dowoli i nie pusic nawet najmniejszej chmurki...co to moze byc?mieliście taką przyczyne?czy są to uszczelniacze?a moze pierscionki sie skonczyły..?uszczelka pod głowica podobno wymieniano tak mowił poprzedn własciciel zreszta nawet tak wyglada jakby była nowa...nie ma płynu w oleju ani odwrotnie wiec nie wiem co pomocy nie wiem co mam robic a troche na mechanice sie znam... |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-07-2007, 20:27
|
|
|
Ja bym powiedział że kończą się powoli uczelnienia na prowadnicach zaworów albo ktoś kiedyś autko przegrzał. Ale raczej to pierwsze bo po dobrym przegrzaniu cały czas by kopcił. Według mnie narazie nie ma co kombinować tylko jeździć skoro ma taki objaw tylko przez chwilkę po uruchomieniu. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-07-2007, 20:55
|
|
|
Niebieski dym oznacza spalanie oleju wraz z mieszanką paliwowo-powietrzną. Jeśli dymi wyłącznie po dłuższym postoju, to najprawdopodobniej nieszczelność jest na uszczelniaczach. Olej grawitacyjnie dostaje się do cylindrów. Napisz jaki przebieg ma ten Twój nowy nabytek |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-07-2007, 21:41
|
|
|
Broadway napisał/a: | Niebieski dym oznacza spalanie oleju wraz z mieszanką paliwowo-powietrzną. Jeśli dymi wyłącznie po dłuższym postoju, to najprawdopodobniej nieszczelność jest na uszczelniaczach. Olej grawitacyjnie dostaje się do cylindrów. Napisz jaki przebieg ma ten Twój nowy nabytek |
Grawitacyjnie to on sie tam nie dostanie gwoli scisłości bo zawory są zamkniete ( nie wszystkie oczywiscie) więc jak .... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-07-2007, 22:52
|
|
|
Hipo napisał/a: | Grawitacyjnie to on sie tam nie dostanie gwoli scisłości bo zawory są zamkniete ( nie wszystkie oczywiscie) więc jak .... |
A dlaczego by się nie miał tam dostać. Podczas postoju nad zaworem jest olej jak wiesz i to właśnie on spływa po trzonku zaworu i w momencie gdy uszczelniacze są w kiepskim stanie podcieka pod uszczelniacz i dostaje się między trzonek zaworu a prowadnicę i spływa aż na grzybek zaworu.Podczas zapalania,olej ten zostaje zassany do komory spalania razem z mieszanką przez co widać niebieski dym. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-07-2007, 10:26
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Hipo napisał/a: | Grawitacyjnie to on sie tam nie dostanie gwoli scisłości bo zawory są zamkniete ( nie wszystkie oczywiscie) więc jak .... |
A dlaczego by się nie miał tam dostać. Podczas postoju nad zaworem jest olej jak wiesz i to właśnie on spływa po trzonku zaworu i w momencie gdy uszczelniacze są w kiepskim stanie podcieka pod uszczelniacz i dostaje się między trzonek zaworu a prowadnicę i spływa aż na grzybek zaworu.Podczas zapalania,olej ten zostaje zassany do komory spalania razem z mieszanką przez co widać niebieski dym. |
Ale jesli już chcemy być tacy szczegółowi to przez zamkniety zawór Ci nie przepłynie tylko się na grzybku zatrzyma. Natomiast jak silnik uruchomisz i zawór się otowrzy to przez czas jego otwarcia nie ma możliwości żeby olej był w stanie spłynać w sposób podkreślam jeszcze raz grawitacyjny. Wciaga go do cylindra mieszanka paliwowopowietrzna. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-07-2007, 13:03
|
|
|
Hipo, jak najbardziej przez zamknięty zawór olej nie wleci do cylindra,ale jak dobrze wiesz nie ma takiego momentu żeby wszystkie zawory były zamknięte.
Ale prawda jest taka że wystarczy że olej dostanie się do dolotu silnika a reszta zrobi się już sama. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-07-2007, 13:21
|
|
|
Dzieki za podpowiedzi....mam ndzieje że to są uszczelniacze...bo ewentualny koszt to 250zł ze wszystkim-byłem dziś u mechanika...a i powiedział żeby sie nie przejmowac tylko obserwowac olej i płyn,a byłem też na kompie......okazało sie że sonde lambda moge zkopac w ogródku....a tak poza tym to auto jest ok boże po jaką choler była mi ta lanca.....A i teraz nie wiem bo miałem zakładac gaz cZy jak założe czy nie skończy sie w miesiąc silnik.....albo nie bedzie palił litrów oleju....nic chyba musze wźiąśc dodatkowe godziny w pracy.... |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-07-2007, 13:40
|
|
|
250zł ? qrde to masz "taniego" mechanika, chyba że gość w tej cenie robi planowanie głowicy i docieranie gniazd i zaworów. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-07-2007, 13:43
|
|
|
a to moje cudo ma obecnie 111 tyś.....mało jak na 94 ale jest ksiażka serwisowa ostatni wpis był w 2004 i miał tam 81 tyś wg książki niby przebieg by sie zgadzała.....śrdoek też nie poniszcziny nawet folel nie wytarty, kireownica też spoko,gumki na pedałach orginalne lancia adekwatnie starte do przebiegu........ale....tipo miałem z 95 i miał 180 jak sprzedawałem i to moim zdaniem jest realny przebieg jak na auto w tym wieku....
** Dodano: 18-07-2007, 14:47 **
powidział ze bez zdejmowania głowicy wymieni te uszczelniacze......a nie dziwi mnie to bo w poprzednim samochodzie ojca tak zrobił i było wszystko ok
** Dodano: 18-07-2007, 14:49 **
co innego jakby miał wymieniac pierścionki......to nawet nie pytałem o koszty.......
** Dodano: 18-07-2007, 15:22 **
ale dzieki wielkie wam za odpowiedzi....jestem zalogowany też na forum lanica....ale tam nie ma takiego ruchu jak na TTT....
** Dodano: 18-07-2007, 15:39 **
a jeszcze jedno jaką sąde lambda polecacie? może byc NGK/NTK czy musi byc orginal?????? |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-07-2007, 14:53
|
|
|
cwynarx napisał/a: | ** Dodano: 18-07-2007, 15:39 **
a jeszcze jedno jaką sąde lambda polecacie? może byc NGK/NTK czy musi byc orginal?????? |
Nie musi być oryginalna. Zobacz jakie rodzaje pasują do Twojego autka:
http://katalog.fota.pl/Ka...px?GenArtNr=485 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-07-2007, 11:33
|
|
|
Troche mnie to zastanawia jak gość chce powymieniać uszczelnienia prowadnic bez wyjmowania zaworów ... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-07-2007, 11:58
|
|
|
Uszczelniacze dobry mechanik wymieni bez problemu i wyjmowania zaworów.Wałek na bok, sprężyny też i da się je wydłubać, potem nowe i lepsze to niż zwalanie głowicy i nowa uszczelka. Ale 250zł to rozbój Mój dobry przyjaciel i dobry mechanik bierze max 150 za taką robotę.
P.S. ktoś zagrzał nieźle motor jeżeli przy tym przebiegu uszczelniacze puszczają. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-07-2007, 12:02
|
|
|
No ale jak zdejmiesz głowice to przy okazji widzisz stan reszty motoru, czasami może się okazać że przydałby sie szlifnąć gniazda czy coś z tych rzeczy a tak same gumki to wiesz... według mnie to taki półśrodek. No i wtedy wiesz za co płacisz te 250zł ... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-07-2007, 12:27
|
|
|
Właśnie wspominiał że zrzuci walek i od tej strony to zrobi.....a znalazlem sonde na allegro za w sumie 100zł podobno NGK/NTK sklep jest w rudzie śląskiej wiec sie przejade i na żywo zobacze....bo cena bosha mnie powaliła 380zł.......co tam tyle kosztuje????Mam nadzieje ze nie bedzie jak u mojego kumpla w uno pochodzi 2 miesiące i musiał kupic orginała........ |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-07-2007, 13:41
|
|
|
cwynarx napisał/a: | ...bo cena bosha mnie powaliła 380zł.......co tam tyle kosztuje???? |
Znaczek firmowy :] |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-07-2007, 14:29
|
|
|
Hipo, co do wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy, to praktykuje się nawet doprowadzanie sprężonego powietrza do cylindra, które przytrzyma zawór w pozycji zamkniętej. Można wymieniać też bez takich patentów. Sprawdzone własnoręcznie . |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-07-2007, 21:38
|
|
|
Hipo napisał/a: | planowanie głowicy |
sory za OT ale po co sie w takiej temprze np planuje glowice??Zeby byla wieksza komprecha Bo wiem ze np w takim maluchu planuje sie glowke zeby zwiekszyc kompresje i dzieki temu "pare"konikow wpadnie/odzyska sie
A no i jeszcze przy okazji niech ktos powie o ile planowac zeby sie tlok z zaworem nie spotkal .W malcu to jest tak okolo do 2,5mm a pozniej to trzeba robic takie "lezki" na tlokach na zawory.
Pytam dlatego ze mam ten sam problem-dymi po odpaleniu z nocy np, przez 3sekundy okolo i mechanik powiedzial ze to wlasnie jakies tam uszczelniacze w glowicy do roboty sa
Silnik to 1,6 na gazniku |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-07-2007, 22:15
|
|
|
Planowanie robi się teoretycznie po każdym zdjęciu głowicy aby wyrównać delikatne skrzywienia głowicy, wszelkie wżery i syfy, lepiej leży wtedy na uszczelce.
Poza tym tipo i tempra to nie maluch i jakoś tych koników starcza. :yawinkle: |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-07-2007, 19:24
|
|
|
///M3, w tym wypadku to miałem na myśli planowanie majace na celu usunięcie potencjalnych nierówności głowicy jak napisał powyżej kolega slavol. Takie planowanie zdejmuje setne częsci milimetra, czasem dziesiate w zależności od szlifierki jaka się wykonuje ta operacje i od stanu głowicy. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-07-2007, 23:30
|
|
|
wiec trzeba sie chyba wziasc za to bo denerwujace jest dolewanie oleju co pareset km a z tego co piszecie to przez te uszczelniacze , wiadomo ze silnik tez cos tam sobie lyknie - wkooncu ma przejechane 180,000km ale chyba nie okolo 1litr na 400 -450km |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-07-2007, 16:51
|
|
|
Bardzo dużo oleju Ci bierze. Lepiej sprawdzić kompresję, bo tak duże zużycie oleju może świadczyć o zużyciu pierścieni/gładzi cylindrowych. |
|
|
|
|
|