|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wyje pompa wspomagania :((( |
Autor |
Wiadomość |
loki1985
Wiek: 39 Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 26 Skąd: Minsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-07-2009, 20:15 Wyje pompa wspomagania :(((
|
|
|
Witam,mam pytanie a zarazem prosze o wyczerpujaca pilna odpowiedz.Otoz,wymienilem plyn w zbiorniczku od wspomagania w temprze 1,6 ie,wlalem Hipol atf 2d (tak oznaczony) i teraz pompa wyje jak nie wiem co jak skrecam kolami,czy moze sie zapowietrzyla,czy co???Co mam zrobic,auto pilnie potrzebne a nie chce jej zabic:))) pomozecvie? Jak sie odpowietrza?czekam! PILNE!!!! |
|
|
|
|
Darek Jankowski
witamy nowego
Wiek: 55 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-07-2009, 20:28
|
|
|
Witaj kolego masz zapowietrzony układ ,aby go odpowietrzyć należy na włączonym silniku kilkadziesiąt razy kręcić kołami na przemian w lewo i prawo, warto sprawdzić też czy niema wycieku płynu |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-07-2009, 20:40
|
|
|
loki1985, Darek Jankowski dobrze radzi. Kręcić do oporu, to w lewo, to w prawo, aż przestanie wyć. Powinno wystarczyć z 5-6 takich serii. Jak nie, to może zdążyłeś zatrzeć pompę A z jakiego powodu wymieniałeś płyn? Miałeś jakieś wycieki? Robiłeś dolewki (jak często?) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
loki1985
Wiek: 39 Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 26 Skąd: Minsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-07-2009, 21:37
|
|
|
ciechu napisał/a: | loki1985, Darek Jankowski dobrze radzi. Kręcić do oporu, to w lewo, to w prawo, aż przestanie wyć. Powinno wystarczyć z 5-6 takich serii. Jak nie, to może zdążyłeś zatrzeć pompę A z jakiego powodu wymieniałeś płyn? Miałeś jakieś wycieki? Robiłeś dolewki (jak często?) |
Szczerze powiem ze dolewek nie robilem nigdy,a wymienilem z powodu tego iz jezdze juz 3 lata tempra i nie wymienialem,wiec postanowilem wymienic,z tym ze zrobilem pewnie blad w tym ze wyciagnelem strzykawka tylko z pojemniczka ten stary plyn a nalalem nowy,i tu pewnie ten blad?? jutro rano sprawdze wasza porade z tym kreceniem w lewo i prawo do oporu,aby pomoglo bo auto potrzebne.Jesli nie pomoze to probowac wylac caly olej z calego ukladu i wlewac nowy???Chyba to bedzie razsadna decyzja...Moze jeszcze bedzie na chodzie...Jak nie to wydatek nie unikniony:) Weze byly lekko spocone ale wyciekow widocznych nie bylo... |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-07-2009, 14:54
|
|
|
Ja już dawno dawno temu robiłem wymianę tego oleju w Tipo. Potrzebne są do tego 2 osoby - odciągasz strzykawką płyn ze zbiorniczka. Kiedy w zbiorniczku już nic nie ma to odpinasz od zbiorniczka wąż który powraca od maglownicy i kierujesz jego końcówkę w jakąś butelkę, żeby nie chlapało. Kiedy zaczniesz wlewać nowy płyn do zbiornika to druga osoba wsiada do wozu, odpala go i kręci cały czas kierownicą, to w lewo, to w prawo. Ty w tym czasie patrzysz na odpięty wąż i zwracasz uwagę jaki płyn z niego wypływa. Kiedy wszystkie syfy wypłyną i będzie leciał nowy olej to dajesz drugiemu znak żeby wyłączył silnik. Uzupełniasz resztę oleju do poziomu 3/4 zbiornika, zakładasz wąż powrotny i heja. zapomniałem jeszcze napisać że na czas tej operacji musisz zatkać otworek w zbiorniczku w miejscu gdzie odpiąłeś wąż, ale myślę, że to było oczywiste. Jeśli zarżnąłeś pompę to całkiem niedawno czytałem na forum o tym jak ją rozebrać i co zrobić - uruchom szukajkę. Jeśli wymienisz olej tą metodą to nie ma ch#@% żeby się układ zapowietrzył Tylko uważaj bo olej dość szybko przelatuje przez cały układ i może chlapać. A przed wymianą pompa Ci nie wyła??
** Dodano: 29-07-2009, 15:58 **
P.S jak masz pompę zajechaną to przecież można z tym jeździć, jedyny dyskomfort to wycie. Jeśli zdecydujesz się na wymianę to koszt używki ok 100zł (mi kiedyś udało się wylicytować za 40zł w stanie idealnym) lub nowa za 460zł. Czas wymiany - około godziny, może trochę dłużej, tylko nowy płyn wlewaj koniecznie metodą którą wyżej opisałem. Powodzenia
** Dodano: 29-07-2009, 16:13 **
Regeneracja pompy
http://forum.tempra.org/t...generacja+pompy |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-07-2009, 19:10
|
|
|
wg producenta płyn wspomagania nie wymaga wymiany. Oczywiscie nie wiadomo czy producent przewidzial uzytkowanie tych aut tyle lat |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
loki1985
Wiek: 39 Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 26 Skąd: Minsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-08-2009, 11:26
|
|
|
ciechu napisał/a: | wg producenta płyn wspomagania nie wymaga wymiany. Oczywiscie nie wiadomo czy producent przewidzial uzytkowanie tych aut tyle lat |
Witam.Wymienilem plyn na nowy i lipa,wyje dalej i zadne rady nie pomogly (( Ale jak przystawilem ucho do pompy i dodalem gazu to slychac metaliczny lekki dzwiek,tak jakby jakby jakies lozysko mialo luz(to przyklad) bo nie wiem czy tam jest lozysko,w kazdym razie w pompie jest dziwny dzwiek i nie chodzi cicho...Czy to efekt zatarcia i trzeba wymieniac??? |
|
|
|
|
Darek Jankowski
witamy nowego
Wiek: 55 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-08-2009, 13:23
|
|
|
Witam ,jeżeli nie pomogło odpowietrzanie układu ,ani wymiana płynu to rzeczywiście pompa została uszkodzona.Można zregenerować lub kupić pompę regenerowaną jest to koszt ok 500 zł ale w zamian jest praktycznie nowa pompa z gwarancją .Pompy używane? na pewno są tańsze ale kto zagwarantuje że po otrzymaniu i zamontowaniu pompy nie będzie ona wyła jak jej poprzedniczka. Można też zostawić pompę w spokoju ,jedynym problemem będzie jej głośna praca. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-08-2009, 15:14
|
|
|
jakiś czas temu miałem podobny epizod , mechanicy wlali nowy płyn orlen-owskiego hipola i wspomaganie zaczęło dziwnie wyć. wylałem to gówno i zalałem elfomatica oczywiście zapowietrzając przy tym układ wspomaganie przestało wyć dopiero po ok miesiącu codziennego używania auta ( nie zliczona ilość pełnych skrętów w prawo i lewo ) |
|
|
|
|
DR112
witamy nowego
Wiek: 47 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 4 Skąd: Tczew
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-08-2009, 19:09
|
|
|
U mnie też wyło wspomaganie. Wylałem to coś czarne, co było w zbiorniczku i wlałem zwykłego hipola. Po odpowietrzeniu śmiga normalnie (a jak lekko się kręci po wymianie oleju)
Mam inny problem nie wiem, jakie i gdzie węże do wspomagania kupić. Zna ktoś jakiś sklep internetowy z częściami do tipo?
Już znalazłem sam punkt dorabiania węży, poradziłem sobie bez pomocy forum... |
_________________ http://nonsensopedia.wiki...zpoznacgeja.jpg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|