Sposób na mniejsze spalanie gazu!!!???? |
Autor |
Wiadomość |
kerimonn
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 36 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 21:39 Sposób na mniejsze spalanie gazu!!!????
|
|
|
Witam.przeglądając neta natrafiłem na taką opinię.Właśnie sprawdzam teraz spalanie w moim Tipo 1.4 lpg.,bo pali mi w mieście 13 litrów.Po przetestowaniu tej metody podzielę się rezultatem...
Opinia:
Mam Tipo 1,4 S 94r. (gaźnik) 138 tyś km przejechane bez większych problemów, od roku na LPG. Pierwsze miesiące palił gazu ile mu się podobało a dynamika pozostawiała wiele do życzenia. Wizyty u mechaników, regulacje - bez efektów, mechanicy twierdzili zgodnie - Tipo to auto oporne dla gazu (???). Niedawno trafiłem na mechanika, który wyśmiał podobne opinie, po wymianie miksera gazu na AB203 f - my LandiRenzo, który super pasuje do silnika Tipo 1,4 - 1,6 , dodatkowo unieruchomił termostat na wlocie powietrza (zamykając na stałe dolot ciepłego powietrza znad kolektora - b. ważne, bowiem ciepłe powietrze jest rozrzedzone i destabilizuje wszelkie regulacje)w końcu na analizatorze poustawiał punkty regulacyjne i dziękując za wiztytę życzył szerokiej drogi. Od trzech miesięcy spalanie jest bardzo stabilne 9,5 - 11 L/100km w zależności od obciążenia, zaś dynamika niczym nie odbiega od bęzyny.
Wszystkim „Tipowiczom” na LPG życzę powodzenia. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 29-12-2007, 21:52
|
|
|
kerimonn, ciekawa opinia, ale ja mam wlot ciepłego powietrza zatkany odkad pamietam i spalanie mam na granicy 11-12,5l. Fakt faktem dawno regulowany nie był. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-12-2007, 00:29
|
|
|
ja mam swiezo po regulacji i jak zatankowałem mu 6,66 L gazu to po miescie przy minusowych temp caly czas z 4 osobami na pokladnie i w miare dynamicznej jezdzie starczylo na 52 kilometry. Sporo tez chodzil w miejscu z zimnym silnikiem i na krotkich dystansach. Mysle ze nie jest to najgorszy wynik. A dynamika nawet nawet ale wiadomo ze troche slabszy niz na pb |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 09:46
|
|
|
Zapamietajcie jedno, tylko prawidłowo wyregulowana mieszanka daje małe spalanie, jak zbytnio zubozycie to na zdrowy rozsadek wydaje sie ze auto powinno mniej palic a jest wrecz odwrotnie!!!
Moja rada:
- mikser dobrany porzadnie do danego auta, a nie zadne patenty z uniwersalnymi mikserami, wkretkami w gaznik itp.
- do regulacji wymiencie filtry gazu fazy cieklej i powietrza
- układ zaplonowy musi byc w stanie idealnym, swiece, przewody, kopólka, palec - inaczej przy nawet wypadajacych pojedynczych zaplonach analizator pokaze za duze HC w spalinach i jesli traficie na niezbyt ogarnietego gazownika ten stwierdzi ze mieszanka za bogata i zubozy co bedzie owocowalo wiekszym spalaniem i mniejsza dynamika auta.
NO i radze tankowac gaz na dobrych stacjach a nie u Pana Ziutka, w tej chwili smigam na sekwencyjnym wtrysku gazu i widze jak duzy rozrzut w jakosci gazu jest pomiedzy stacjami, niestety wtrysku gazu sie nie oszuka tak jak wtrysku PB, jesli zalejemy zly gaz to komp i tak sobie zwiekszy dawke i wypali go duzo wicej niz zaoszczedzimy tankujac po te pare groszy taniej.
Ze swojej strony moge polecic gaz ze stacji STAOIL ewentualnie ORLEN, tu jest najwieksza powtarzalnosc jakosci gazu i najlepsze wyniki spalania.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-12-2007, 10:12
|
|
|
Co do gazu to jest tak: tankuje prawie zawsze na BP (ponad 2 lata) i w porównaniu z Orlenem jest tak, że na BP przykładowo ''do pełna" jest za 50 zeta a na Orlenie za 45zł ale i tak robie tą samą ilość kilometrów na pełnym baku. Co do jakości gazu to nie mam zastrzeżeń bo po 2 latach nie było ani kropli "szlamu" w parowniku. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 19:16
|
|
|
Przykro mi, ale w 6 l to ja nie wierzę.
U mnie ok. 12 litrów LPG to norma przy jeździe po Poznaniu. |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-12-2007, 20:39
|
|
|
Tobi,
LUCIACIA, pisał o 6,66l na 52 km a nie 100 czytaj uważnie |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-12-2007, 09:50
|
|
|
Powiem to co i tak zapewne wszyscy wiedzą, a mało kto stosuje.... Regulacja LPG napóxniej co 20 tys km, filtr LPg, powietrza, paliwa, swiece także co 20.tys. Nie odpalać auta na LPg przy tymp poniżej 10st C. A najlepiej zawsze palić na Pb.. W ten sposób dbamy o membranę w parowniku. Ja tak smiogam już dłuższy czas i spalanie średnie mam 11l na mieście, a 8,4 na trasie ( przy 120 - 150 km/h ). Oczywisci edane dotyczą Opla Vectry ale analopgicznie licząc do mojej Temperki 1.6 to spalanie Pb na jednym i na drugim było identyczne. Wiec sugeruję że LPG wypada podobnie. |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 08-01-2008, 08:34
|
|
|
Jeżdzę na gazie od 7 miesięcy. Tipo 1,4 gaźnik.
Pierwsze kłopoty miałem zaraz po założeniu gazu - jak się dobrze rozgrzał to były kłopoty z wolnymi obrotami i z przyspieszaniem.
Powodem był wspomniany wcześniej termostat regulujący temperaturę zasysanego powietrza. Po zablokowaniu termostatu wszystko było OK
Następnym kłopotem było duże spalanie gazu (15,5l/100 w mieście). Wymiana filtra powietrza i ponowna regulacja gazu przyniosła skutek. Teraz co 5 tyś wymieniam filtr.
Efekty lato: miasto 12l, trasa 9,5-10 (110km/h) lub 11-11,5 (130km/h)
Efekty zima: miasto 13-13,5l, trasa j.w.
Ostatnio przejechałem dystans 330km trybem: 25% miasto, 25% trasa 110km/h, 50% trasa 85km/h. Sumarycznie wyszło 8,4 l/100km |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-01-2008, 15:21
|
|
|
MarcinWrocław napisał/a: | Nie odpalać auta na LPg przy tymp poniżej 10st C. |
ja i na minusowych temp. odpalam na LPG. Znajomy gazownik powiedział że to nie szkodzi
** Dodano: 08-01-2008, 15:23 **
Rudiger napisał/a: | Efekty lato: miasto 12l, |
Mam identyczny silnik i przed regulacja palil 9/10 L/100 po miescie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-01-2008, 17:37
|
|
|
[quote="LUCIACIA"] MarcinWrocław napisał/a: | Nie odpalać auta na LPg przy tymp poniżej 10st C. |
ja i na minusowych temp. odpalam na LPG. Znajomy gazownik powiedział że to nie szkodzi
powiem tylko jedno - zmień gazownika.... |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 08-01-2008, 21:06
|
|
|
LUCIACIA napisał/a: | ja i na minusowych temp. odpalam na LPG. Znajomy gazownik powiedział że to nie szkodzi |
To niech Ci ten gazownik jeszcze powie po co nowe instalacje gazowe mają wymuszony start silnikana Pb? chyba nie tylko po to żeby wlew paliwa zardzewiał |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-01-2008, 21:16
|
|
|
to ja juz nic nie wiem ... rozwalają mnie ludzie jeden mowi tak a drugi inaczej... i to tak jest w każdej dziedzinie :/ |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 08-01-2008, 21:33
|
|
|
LUCIACIA,
Ale tak na zdrowy rozsądek to lepiej jest odpalac na Pb bo ma lepsze smarowanie co jest ważne przy rozruchu silnika. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-01-2008, 00:14
|
|
|
Cytat: | To niech Ci ten gazownik jeszcze powie po co nowe instalacje gazowe mają wymuszony start silnikana Pb? |
Odpalanie na benzynie ma na celu zaadoptowanie silnika do prawidłowej pracy na gazie. A to dlatego, że reduktor jest zimny i w skrajnym przypadku może zamarznąć(prawa fizyki).
Co do praktycznego podejścia to ja preferuję odpalanie na gazie. Co prawda membrany szybko się zużywają, ale jakby przeliczyć koszt wymiany membran do kosztu spalonej benzyny zużytej do rozgrzania silnika to za tą benzynę kupić by można 10 albo i więcej zestawów naprawczych do reduktora. Poza tym silnik szybciej się nagrzewa -spalanie LPg jest w wyższej temperaturze. |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 09-01-2008, 15:08
|
|
|
zetor napisał/a: | Co prawda membrany szybko się zużywają, ale jakby przeliczyć koszt wymiany membran do kosztu spalonej benzyny zużytej do rozgrzania silnika |
Silnik wystarczy odpalić na LPG na 15 sekund i przełączyć na Pb
zetor napisał/a: | Poza tym silnik szybciej się nagrzewa |
Z pewnością. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2008, 15:28
|
|
|
zetor napisał/a: | le jakby przeliczyć koszt wymiany membran do kosztu spalonej benzyny zużytej do rozgrzania silnika to za tą benzynę kupić by można 10 albo i więcej zestawów naprawczych do reduktora. |
zależy kto ma jaki reduktor. do mojego zestaw naprawczy to koszt 100zł... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 09-01-2008, 15:33
|
|
|
konikks,
Też racja ale kolega chyba nie policzył ile autko spali paliwa w trakcie tych przykładowo 15 sekundach. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-01-2008, 17:42
|
|
|
tipacz96vc napisał/a: | Też racja ale kolega chyba nie policzył ile autko spali paliwa w trakcie tych przykładowo 15 sekundach. |
Ano kolega policzył...
Przy zapalaniu auta na benzynie i przełączeniu na gaz jak troszku rozgrzeje- wskazówka wskaźnika drgnie albo po przejechaniu dystansu do 1km to musiałem tankować ok 50zł miesięcznie.
50zł*12=600zł
W moim przypadku koszt regeneracji wynosi ok. 60zł (Lovato). Tym sposobem w kieszeni zostaje mi 500zł w skali roku(po odjęciu kosztów przesyłki i piwka po robocie ). |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 09-01-2008, 18:07
|
|
|
zetor,
A kto Ci każe jechac aż kilometr na gazie? Ja odpalam na Pb i po chwili przełączam na LPG i tankuje paliwa za 30 zeta raz na 5 pełnych tankowań LPG
EDIT |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 09-01-2008, 21:20
|
|
|
tipacz96vc napisał/a: | Ja odpalam na gazie i po chwili przełączam na Pb |
Odpalasz na Pb a jezdzisz na gazie rozumiem
Ja robie podobnie jak tipacz96vc |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-01-2008, 23:41
|
|
|
A ja odpalam na gazie. Lovato jest tanie w regeneracji więc mogę sobie pozwolić. Poza tym łyka mi benzynkę jak mam w baku a działa na LPG, co mnie złości i denerwuje i będzie trzeba z tym coś zrobic... |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-01-2008, 16:38
|
|
|
dcfan napisał/a: | ...łyka mi benzynkę jak mam w baku a działa na LPG... |
Mi też łykał benzynę. Rozwiązanie jest proste. Wystarczy wpiąć przekaźnik w przewód zasilający pompę paliwa:
1.Przekaźnik musi być na 12V i minimum 10A, kupimy w każdym sklepie elektronicznym. Ja kupiłem w sklepie za ok 6 zetów, bo nie chciało mi się czekać na przesyłkę z allegro. Poz tym lepiej kupić ten większy na 30A, bo na większe piny, pod które możemy zastosować samochodowe "wsuwki" kabli.
2. Potrzebujemy ok. 1,5m kabla jednożyłowego.
3. Odkręcamy obudowę bezpieczników:
są tu 2 bezpieczniki, musimy zlokalizować który jest od pompy paliwa. Po prostu wyjmujemy, sprawdzamy zapłon, jak nie odpala, to jest ten.
4. przecinamy kabel i połączmy 2 przewody, które łączymy z przekaźnikiem. Lepiej zastosować "wsuwki" żeby nie bawić się w lutowanie( można uszkodzić przekaźnik).
5. Musimy zlokalizować zasilanie elektrozaworu. Powinien być oznaczony "+" na obudowie. Możemy dla pewności sprawdzić miernikiem. Jak samochód będzie zasilany benzyną, to nie powinno być na nim prądu, przełączamy na gaz i prąd jest. Do tego kabla podpinamy się długim przewodem, który wpinamy do przekaźnika.
5. Podłączamy masę do przekaźnika i gotowe.
6. Izolujemy złącza taśmą i jest git .
Jak przekaźnik będzie przełączał się usłyszymy małe pstryk
PS. Kolory kabli mogą być inne, niż normalnie. W moim przypadku Gazownik do niebieskich podłączył "+" więc lepiej sprawdzić. |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
|