Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sposób na mniejsze spalanie gazu!!!????
Autor Wiadomość
kerimonn 


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-12-2007, 21:39   Sposób na mniejsze spalanie gazu!!!????

Witam.przeglądając neta natrafiłem na taką opinię.Właśnie sprawdzam teraz spalanie w moim Tipo 1.4 lpg.,bo pali mi w mieście 13 litrów.Po przetestowaniu tej metody podzielę się rezultatem...

Opinia:

Mam Tipo 1,4 S 94r. (gaźnik) 138 tyś km przejechane bez większych problemów, od roku na LPG. Pierwsze miesiące palił gazu ile mu się podobało a dynamika pozostawiała wiele do życzenia. Wizyty u mechaników, regulacje - bez efektów, mechanicy twierdzili zgodnie - Tipo to auto oporne dla gazu (???). Niedawno trafiłem na mechanika, który wyśmiał podobne opinie, po wymianie miksera gazu na AB203 f - my LandiRenzo, który super pasuje do silnika Tipo 1,4 - 1,6 , dodatkowo unieruchomił termostat na wlocie powietrza (zamykając na stałe dolot ciepłego powietrza znad kolektora - b. ważne, bowiem ciepłe powietrze jest rozrzedzone i destabilizuje wszelkie regulacje)w końcu na analizatorze poustawiał punkty regulacyjne i dziękując za wiztytę życzył szerokiej drogi. Od trzech miesięcy spalanie jest bardzo stabilne 9,5 - 11 L/100km w zależności od obciążenia, zaś dynamika niczym nie odbiega od bęzyny.

Wszystkim „Tipowiczom” na LPG życzę powodzenia.
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 29-12-2007, 21:52   

kerimonn, ciekawa opinia, ale ja mam wlot ciepłego powietrza zatkany odkad pamietam i spalanie mam na granicy 11-12,5l. Fakt faktem dawno regulowany nie był.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-12-2007, 00:29   

ja mam swiezo po regulacji i jak zatankowałem mu 6,66 L gazu to po miescie przy minusowych temp caly czas z 4 osobami na pokladnie i w miare dynamicznej jezdzie starczylo na 52 kilometry. Sporo tez chodzil w miejscu z zimnym silnikiem i na krotkich dystansach. Mysle ze nie jest to najgorszy wynik. A dynamika nawet nawet ale wiadomo ze troche slabszy niz na pb
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-12-2007, 09:46   

Zapamietajcie jedno, tylko prawidłowo wyregulowana mieszanka daje małe spalanie, jak zbytnio zubozycie to na zdrowy rozsadek wydaje sie ze auto powinno mniej palic a jest wrecz odwrotnie!!!

Moja rada:
- mikser dobrany porzadnie do danego auta, a nie zadne patenty z uniwersalnymi mikserami, wkretkami w gaznik itp.
- do regulacji wymiencie filtry gazu fazy cieklej i powietrza
- układ zaplonowy musi byc w stanie idealnym, swiece, przewody, kopólka, palec - inaczej przy nawet wypadajacych pojedynczych zaplonach analizator pokaze za duze HC w spalinach i jesli traficie na niezbyt ogarnietego gazownika ten stwierdzi ze mieszanka za bogata i zubozy co bedzie owocowalo wiekszym spalaniem i mniejsza dynamika auta.

NO i radze tankowac gaz na dobrych stacjach a nie u Pana Ziutka, w tej chwili smigam na sekwencyjnym wtrysku gazu i widze jak duzy rozrzut w jakosci gazu jest pomiedzy stacjami, niestety wtrysku gazu sie nie oszuka tak jak wtrysku PB, jesli zalejemy zly gaz to komp i tak sobie zwiekszy dawke i wypali go duzo wicej niz zaoszczedzimy tankujac po te pare groszy taniej.
Ze swojej strony moge polecic gaz ze stacji STAOIL ewentualnie ORLEN, tu jest najwieksza powtarzalnosc jakosci gazu i najlepsze wyniki spalania.


pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 30-12-2007, 10:12   

Co do gazu to jest tak: tankuje prawie zawsze na BP (ponad 2 lata) i w porównaniu z Orlenem jest tak, że na BP przykładowo ''do pełna" jest za 50 zeta a na Orlenie za 45zł ale i tak robie tą samą ilość kilometrów na pełnym baku. Co do jakości gazu to nie mam zastrzeżeń bo po 2 latach nie było ani kropli "szlamu" w parowniku.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-12-2007, 19:16   

Przykro mi, ale w 6 l to ja nie wierzę.
U mnie ok. 12 litrów LPG to norma przy jeździe po Poznaniu.
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 30-12-2007, 20:39   

Tobi,

LUCIACIA, pisał o 6,66l na 52 km a nie 100 :!: czytaj uważnie
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-12-2007, 20:58   

To ja przepraszam. 13 litrów to bardzo typowe spalanie :)
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-12-2007, 09:50   

Powiem to co i tak zapewne wszyscy wiedzą, a mało kto stosuje.... Regulacja LPG napóxniej co 20 tys km, filtr LPg, powietrza, paliwa, swiece także co 20.tys. Nie odpalać auta na LPg przy tymp poniżej 10st C. A najlepiej zawsze palić na Pb.. W ten sposób dbamy o membranę w parowniku. Ja tak smiogam już dłuższy czas i spalanie średnie mam 11l na mieście, a 8,4 na trasie ( przy 120 - 150 km/h ). Oczywisci edane dotyczą Opla Vectry ale analopgicznie licząc do mojej Temperki 1.6 to spalanie Pb na jednym i na drugim było identyczne. Wiec sugeruję że LPG wypada podobnie.
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 08-01-2008, 08:34   

Jeżdzę na gazie od 7 miesięcy. Tipo 1,4 gaźnik.
Pierwsze kłopoty miałem zaraz po założeniu gazu - jak się dobrze rozgrzał to były kłopoty z wolnymi obrotami i z przyspieszaniem.
Powodem był wspomniany wcześniej termostat regulujący temperaturę zasysanego powietrza. Po zablokowaniu termostatu wszystko było OK
Następnym kłopotem było duże spalanie gazu (15,5l/100 w mieście). Wymiana filtra powietrza i ponowna regulacja gazu przyniosła skutek. Teraz co 5 tyś wymieniam filtr.
Efekty lato: miasto 12l, trasa 9,5-10 (110km/h) lub 11-11,5 (130km/h)
Efekty zima: miasto 13-13,5l, trasa j.w.

Ostatnio przejechałem dystans 330km trybem: 25% miasto, 25% trasa 110km/h, 50% trasa 85km/h. Sumarycznie wyszło 8,4 l/100km :D
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-01-2008, 15:21   

MarcinWrocław napisał/a:
Nie odpalać auta na LPg przy tymp poniżej 10st C.


ja i na minusowych temp. odpalam na LPG. Znajomy gazownik powiedział że to nie szkodzi

** Dodano: 08-01-2008, 15:23 **
Rudiger napisał/a:
Efekty lato: miasto 12l,


Mam identyczny silnik i przed regulacja palil 9/10 L/100 po miescie
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-01-2008, 17:37   

[quote="LUCIACIA"]
MarcinWrocław napisał/a:
Nie odpalać auta na LPg przy tymp poniżej 10st C.


ja i na minusowych temp. odpalam na LPG. Znajomy gazownik powiedział że to nie szkodzi

powiem tylko jedno - zmień gazownika....
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 08-01-2008, 21:06   

LUCIACIA napisał/a:
ja i na minusowych temp. odpalam na LPG. Znajomy gazownik powiedział że to nie szkodzi


To niech Ci ten gazownik jeszcze powie po co nowe instalacje gazowe mają wymuszony start silnikana Pb? chyba nie tylko po to żeby wlew paliwa zardzewiał :lalala:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-01-2008, 21:16   

to ja juz nic nie wiem ... rozwalają mnie ludzie jeden mowi tak a drugi inaczej... i to tak jest w każdej dziedzinie :/
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 08-01-2008, 21:33   

LUCIACIA,

Ale tak na zdrowy rozsądek to lepiej jest odpalac na Pb bo ma lepsze smarowanie co jest ważne przy rozruchu silnika.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-01-2008, 00:14   

Cytat:
To niech Ci ten gazownik jeszcze powie po co nowe instalacje gazowe mają wymuszony start silnikana Pb?

Odpalanie na benzynie ma na celu zaadoptowanie silnika do prawidłowej pracy na gazie. A to dlatego, że reduktor jest zimny i w skrajnym przypadku może zamarznąć(prawa fizyki).
Co do praktycznego podejścia to ja preferuję odpalanie na gazie. Co prawda membrany szybko się zużywają, ale jakby przeliczyć koszt wymiany membran do kosztu spalonej benzyny zużytej do rozgrzania silnika to za tą benzynę kupić by można 10 albo i więcej zestawów naprawczych do reduktora. Poza tym silnik szybciej się nagrzewa -spalanie LPg jest w wyższej temperaturze.
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 09-01-2008, 15:08   

zetor napisał/a:
Co prawda membrany szybko się zużywają, ale jakby przeliczyć koszt wymiany membran do kosztu spalonej benzyny zużytej do rozgrzania silnika


Silnik wystarczy odpalić na LPG na 15 sekund i przełączyć na Pb

zetor napisał/a:
Poza tym silnik szybciej się nagrzewa


Z pewnością.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2008, 15:28   

zetor napisał/a:
le jakby przeliczyć koszt wymiany membran do kosztu spalonej benzyny zużytej do rozgrzania silnika to za tą benzynę kupić by można 10 albo i więcej zestawów naprawczych do reduktora.


zależy kto ma jaki reduktor. do mojego zestaw naprawczy to koszt 100zł...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 09-01-2008, 15:33   

konikks,

Też racja ale kolega chyba nie policzył ile autko spali paliwa w trakcie tych przykładowo 15 sekundach.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-01-2008, 17:42   

tipacz96vc napisał/a:
Też racja ale kolega chyba nie policzył ile autko spali paliwa w trakcie tych przykładowo 15 sekundach.

Ano kolega policzył... :lalala:

Przy zapalaniu auta na benzynie i przełączeniu na gaz jak troszku rozgrzeje- wskazówka wskaźnika drgnie albo po przejechaniu dystansu do 1km to musiałem tankować ok 50zł miesięcznie.
50zł*12=600zł
W moim przypadku koszt regeneracji wynosi ok. 60zł (Lovato). Tym sposobem w kieszeni zostaje mi 500zł w skali roku(po odjęciu kosztów przesyłki i piwka po robocie :piwko: ).
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 09-01-2008, 18:07   

zetor,

A kto Ci każe jechac aż kilometr na gazie? Ja odpalam na Pb i po chwili przełączam na LPG i tankuje paliwa za 30 zeta raz na 5 pełnych tankowań LPG

EDIT
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 09-01-2008, 21:20   

tipacz96vc napisał/a:
Ja odpalam na gazie i po chwili przełączam na Pb

Odpalasz na Pb a jezdzisz na gazie rozumiem :roll:
Ja robie podobnie jak tipacz96vc
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 11-01-2008, 23:41   

A ja odpalam na gazie. Lovato jest tanie w regeneracji więc mogę sobie pozwolić. Poza tym łyka mi benzynkę jak mam w baku a działa na LPG, co mnie złości i denerwuje i będzie trzeba z tym coś zrobic...
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-01-2008, 16:38   

dcfan napisał/a:
...łyka mi benzynkę jak mam w baku a działa na LPG...


Mi też łykał benzynę. Rozwiązanie jest proste. Wystarczy wpiąć przekaźnik w przewód zasilający pompę paliwa:

1.Przekaźnik musi być na 12V i minimum 10A, kupimy w każdym sklepie elektronicznym. Ja kupiłem w sklepie za ok 6 zetów, bo nie chciało mi się czekać na przesyłkę z allegro. Poz tym lepiej kupić ten większy na 30A, bo na większe piny, pod które możemy zastosować samochodowe "wsuwki" kabli.


2. Potrzebujemy ok. 1,5m kabla jednożyłowego.
3. Odkręcamy obudowę bezpieczników:

są tu 2 bezpieczniki, musimy zlokalizować który jest od pompy paliwa. Po prostu wyjmujemy, sprawdzamy zapłon, jak nie odpala, to jest ten.
4. przecinamy kabel i połączmy 2 przewody, które łączymy z przekaźnikiem. Lepiej zastosować "wsuwki" żeby nie bawić się w lutowanie( można uszkodzić przekaźnik).
5. Musimy zlokalizować zasilanie elektrozaworu. Powinien być oznaczony "+" na obudowie. Możemy dla pewności sprawdzić miernikiem. Jak samochód będzie zasilany benzyną, to nie powinno być na nim prądu, przełączamy na gaz i prąd jest. Do tego kabla podpinamy się długim przewodem, który wpinamy do przekaźnika.

5. Podłączamy masę do przekaźnika i gotowe.
6. Izolujemy złącza taśmą i jest git :) .


Jak przekaźnik będzie przełączał się usłyszymy małe pstryk :)

PS. Kolory kabli mogą być inne, niż normalnie. W moim przypadku Gazownik do niebieskich podłączył "+" więc lepiej sprawdzić.
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load