|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
ECU 2.0 MPI |
Autor |
Wiadomość |
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-02-2006, 21:04 ECU 2.0 MPI
|
|
|
Witam!
Mam dwa pytanka dotyczace ECU 2.0 MPI (tipo/tempra).
1. Czujnik polozenia i predkosci obrotowej walu znjaduje sie na kole pasowym czy na kole zamachowym. Jesli ktos dyspionuje zdjeciem zamocowanego czujnika bylbym wdzieczny.
2. ECU w tym silniku steruje cewka zaplonowa, czy zaplon jest niezlezny ? |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-02-2006, 21:09
|
|
|
Binio napisał/a: | 1. Czujnik polozenia i predkosci obrotowej walu znjaduje sie na kole pasowym czy na kole zamachowym. Jesli ktos dyspionuje zdjeciem zamocowanego czujnika bylbym wdzieczny. |
Nie mam foto, jutro moge zrobic, ale czujnik znajduje sie na kole zamachowym.....
Binio napisał/a: | 2. ECU w tym silniku steruje cewka zaplonowa, czy zaplon jest niezlezny ? |
Na to pytanie nie znam niestety odpowiedzi, ale jak ktoś ją zna niech napisze bo też jestem tego ciekaw... |
_________________
|
|
|
|
|
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-02-2006, 21:52
|
|
|
Czyli czujnik jest jeden w skrzyni biegow i dziala na wypustki znajdujace sie na kole zamachowym - wiesz moze ile jest tych wypustek ?
Z schamatu wyglada na to ze ECU dosteje sygnal z czujnika znajdujacego sie w aparacie zaplonowym - pytanie czy ten czujnik podaje jeszcze sygnal na modol cewki zaplonowej, czy jest on przesylany z ECU |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-02-2006, 22:05
|
|
|
Binio, na zdrowy rozsądek, to będzie przez ECU szło do cewki. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-02-2006, 22:39
|
|
|
Wlanie tego sie obawiam - dysponujesz moze zdjeciem gniazda ecu (ewentualnie wtyczki) bo zastanawim sie czy jest taki sam jak u mnie, czy trzeba zmienac wiaske. |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2006, 13:52
|
|
|
uknij TUTAJ .Tam sa schematy |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
muflonek
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 84 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2006, 13:54
|
|
|
bez jaj chlopaki! W 2.0 czujnik predkosci obrotowej walu jest przy kole pasowym a nie zamachowym!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-02-2006, 13:59
|
|
|
Ta Kamil musi zweryfikowac swoje wiadomosci
Ja nie wiem gdziwe sie ten czujnik znajduje bo nie mam tej wersji silnikowej. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2006, 20:09
|
|
|
Były montowane różnie zależy od numeru silnika ale nie mam bliższych danych. Jak nie ma przy kole pasowym to jest przy zamachowym. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-02-2006, 02:18
|
|
|
Binio
1. Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego znajduje się na kole pasowym wału korbowego napędzającym rozrząd. Na kole są cztery zęby, które mijając czujnik zmniejszają w nim impedancję powodując nagły zwiększony przepływ prądu. Znajdziesz go od strony pompy wspomagania układu kierowniczego. Kostka do czujnika jest na górze w pobliżu plastykowej osłony rozrządu. Zmierz oporność i czy nie ma przebicia na masę samochodu.
2. ECU otrzymuje sygnał z czujnika pkt. 1 i natychmiast wysterowuje moduł "mocy" zapłonowy. Tak więc moduł zapłonowy steruje cewką zapłonową na sygnał z ECU. Moduł jest przykręcony do cewki od dołu.
W tym samochodzie Tipo / Tempra 2.0 i.e. jest tylko jedno urządzenie do sterowania pracą silniką.
Mam dla Ciebie zadanie polegające na pomiarze oporności świec przy pomocy omomierza z zakresem pomiarowym 100 kΩ. Pomiar należy wykonać na świecach wkręconych w silniku. Zdejmujesz przewód z świecy i z omomierza jeden przewód na świecę a drugi na masę.
Napisz jakie masz wyniki!
W moim samochodzie gdy nie chciał uruchomić się silnik i pracował jakby na jeden cylinder pomiary były następujące:
1 cylinder: nieskończoność!
2 cylinder: 50 kΩ.
3 cylinder: 30 kΩ.
4 cylinder: 50 kΩ.
Świece oczyściłem i silnik po dwóch tygodniach poszukiwań odżył.
Jest jeszcze jeden element elektryczny wbudowany w świecę. Jest to opornik, który w świecy NGK ma wartość 5kΩ. Wbudowany jest w tę elektrodę , która jest zamknięta "porcelaną". Zakładając nową świecę zmierz oporność tej elektrody przykładając przewody omomierza do główki i stopki tej elektrody.
Sprawdź także oporność między elektrodami powinna być większa niż 1 MΩ (nieskończonkość dla zakresu 100kΩ omomierza).
To jest test dla Twego samochodu , jeżeli świece są dobre pod względem elektrycznym j.w. to możesz rozpocząć poszukiwania w pozostałej instalacji!
Czekam na rzetelne pomiary! |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-02-2006, 18:12
|
|
|
Jadodada dzieki za info - niestety nie bede mogl podac interesujacych ciebie danych, poniewaz ja u siebie mam zupelnie inny silnik i zupelnie ine ecu |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|