Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
co to może być??
Autor Wiadomość
bmpeter 
witamy nowego


Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 8
Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
Wysłany: 02-05-2006, 14:45   co to może być??

mam taki problemik w tipku 1,4 ´93. Zawsze jest tak że jak auto odpale to dusi się po przejechaniu 200m i potem już normalnie jedzie. No i czasem jak zimny to zaraz po odpaleniu zanim się rozgrzeje to gaśnie na wolnych obrotach i pracuje na nich nierównomiernie. O co chodzi?? :roll:

dzieki za pomoc

pozdrawiam
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 02-05-2006, 15:20   

Witam też bym chciał wiedzieć bo mam podobnie, powiem tylko że czujnik temp powietrza i wody odpada. :)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-05-2006, 23:31   

A jakie macie świece w swoich Tipkach? Podobno przy świecach NGK to normalne (ja tak mam).
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-05-2006, 23:39   

Witam !

Przyczyna moga byc kable WS. Swiece NGK mam przykre doswiadczenia w temprze ale nei takie by silnik gasl. Wykrec swiece zobacz jak wygladaja. Silnik dusi sie czyli dokladniej ?? Czy auto lubi szarpnac mocniej wtedy ?
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
keves 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 104
Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-05-2006, 23:46   

marcinwodnik napisał/a:
Witam !

Przyczyna moga byc kable WS. Swiece NGK mam przykre doswiadczenia w temprze ale nei takie by silnik gasl. Wykrec swiece zobacz jak wygladaja. Silnik dusi sie czyli dokladniej ?? Czy auto lubi szarpnac mocniej wtedy ?
Też bym w to celował.
_________________
Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/
  
 
 skype
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-05-2006, 23:48   

Acha jeszcze jedno dokladnie 200m czy np. 15 sekund pracy silnika? niepalacy gar obajwia sie tak najczesciej::


silnik sobie dyla na 900 rpm dodajesz gazu przechodzi przez 1000 rpm zacznie charakterystycznie trzasc sie auto chwile i przestanie, bena bedzie wydmuchiwana przez wydech z tyl auta. ale obstawiam kable WS, ...daj znac czy cos pomogly te uwagi :)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-05-2006, 10:56   

W moim mobilu wygląda to tak: odpalam silnik (chodzi nawet dobrze) wbijam wsteczny i wtedy jak chcę ruszyć to silnik zaczyna się mulić i czasem zgaśnie, jak nie zgaśnie to pracuje na ok 600 obr. lekko trzęsię - dodam gazu ustępuje. Natomiast przy rozgrzanym silniku czasami nie mogę odpalić -kręcę kręcę i nic (dodam gazu zapali)
Posiadam świece NGK i przewody WN Janmor (całość ma przebieg 15 tyś km)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-05-2006, 11:15   

Tez tak mam! jak silnik ma ok 70st.C to po wciśnięciu ssania na luzie, albo podczas hamowania gaśnie. Kable WN mam jakieś 3 tygodnie (KAGER) (na starych też tak było[były jeszcze oryginalne] :lol: ) ale mam już z dwa lata świece NGK i teraz zastanawiam sie czy to ich wina... Jak samochód sie rozgrzeje na dobre to nie gaśnie i co zrobić?
Przecież nie bede podnosił obrotów zeby przez pierwsze 10 min. mi samochód nie gasł...
A ssania też nie bede trzymal do 90stC
Jesli kupic nowe świeczki to jakie?
w zaprzyjaźnionym sklepie mają Iskry, NGK i Bosche czy wybrać te ostatnie?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-05-2006, 11:26   

MiKuS napisał/a:

w zaprzyjaźnionym sklepie mają Iskry, NGK i Bosche czy wybrać te ostatnie?


Do tego silnika polecam Bosche Yttrium
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
bmpeter 
witamy nowego


Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 8
Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-05-2006, 12:11   

marcinwodnik napisał/a:
Acha jeszcze jedno dokladnie 200m czy np. 15 sekund pracy silnika? niepalacy gar obajwia sie tak najczesciej::


silnik sobie dyla na 900 rpm dodajesz gazu przechodzi przez 1000 rpm zacznie charakterystycznie trzasc sie auto chwile i przestanie, bena bedzie wydmuchiwana przez wydech z tyl auta. ale obstawiam kable WS, ...daj znac czy cos pomogly te uwagi :)


czy jest to 200m czy 15sek to musze to sprawdzic ale to raczej bywa różnie, czasem silnik po odpaleniu chodzi ok i po przejechaniu jakiegos odcinka dusi sie (szarpie) 5sekund i łapie obroty i już nornalnie. A czasem po odpaleniu na jałowym nierównomiernie chodzi i gaśnie a potem normalnie :lol: hehehe sprawa jest skomplikowana :lol: a jakie tam są swiece to sprawdze i napisze (a poza tym coś za dużo żre paliwka :) )
  
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-05-2006, 12:22   

Marcin - fiattipo.pl napisał/a:
Do tego silnika polecam Bosche Yttrium


A ile kosztuje kpl. takowych? bo wydaje mi się (obym się mylił) że te świece są bardzo drogie... Czy to tylko te 'wyczynowe" modele yttrium są takie drogie, a normalne są tańsze..?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
bmpeter 
witamy nowego


Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 8
Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-05-2006, 12:36   

YaSIu napisał/a:
A jakie macie świece w swoich Tipkach? Podobno przy świecach NGK to normalne (ja tak mam).


świece są chyba jakieś zwykłe iskry, ale ojciec zmienił je z bosch super plus i na bosch'ach było to samo :lol:
  
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-05-2006, 14:19   

Witam !

Tomilee sprzwdz czy to nie jest wina elektrozaworu...lub np. filter powietrza brudny zawalony wilgocia. Klopoty z uruchomieniem cieplego silnika to moga byc swiece..ale takze motor moze sie zalewac. Czy masz sprawny czujnik temp. powietrza jak temp czynnika chlodzacego ?? klopot z odpaleniem to racze jsie bedzie zalewal jak i te 600 rpm.. musisz posprawdzac czujniki i ten elektrozawor nie zacinal ci sie nigdy ???

Co do swiec..powinny byc wkrecone takie jak napisal producent czyli pewnei champion. Na iskrach tez powinien chodzic dobrze nie mzona wszytskiego zwalac tylko na swiece zaplonowe i oslawione kable WS. Bo zaczniemy wszyscy mozwic jak wielcy fachowcy gazownicy:) moze modul zaplonowy siada?? Duze zuzycie paliwa to moga byc przytkane filtry, lejace wtryski,sonda lambda..map sensor, czujniki IAT,ECT.

Jak silnik tak szarpie raz chodzi raz nie proponuje sprawdzic czujnik polozenia walu. Moze masz przetarte gdzies przewody i dostaje 'mase' na nie ??

eh ale sie rozpisalem..a taka super pogoda :)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-05-2006, 14:51   

Czujnik temp powietrza i płynu chłodzącego mam wymieniony, pompa paliwa sprawdzona (daje ok 7-8 bar i trzyma ponad godzinę ok 5 barów) Zostaje mi map sensor, CPW i sonda lambda. a może silnik krokowy i potencjometr od przepustnicy (mam jakiś nie oryginalny - nie wiem jaki powinien być oryginal)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-05-2006, 15:17   

MiKuS napisał/a:


A ile kosztuje kpl. takowych? bo wydaje mi się (obym się mylił) że te świece są bardzo drogie... Czy to tylko te 'wyczynowe" modele yttrium są takie drogie, a normalne są tańsze..?


To są pośrednie świece między "zwykłymi", a czteroelektrodowymi. Czterdzieści kilka zł komplet.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2006, 16:38   

hmmm... chyba miałem podobne objawy przy temp<-5. Silnik po zapaleniu chodził sekundę po czym gasł. Gdy odpaliłem go drugi raz - wszystko było OK. Powodowało to bardzo duże problemy przy zapalaniu samochodu przy temperaturze <-15st.
Nie udało mi się znaleźć przyczyny takiego zachowania. Kable WN i świece (champion) miałem nowe.
     Moneta
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-05-2006, 19:19   

Ja wczoraj wykreciłem wszystkie świece i okazało się że jedna świeca miała nagar :( pierwszy raz odkąd jeżdze Temperką spotkałem sie z czymś takim, ciekawe co było powodem , po oczyszczeniu świec silnik pracuje równiutko :)
Świece są firmy Iskra
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-05-2006, 00:24   

nio,jak miala nagar to silniczek zaczyna palic olej!!!!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-05-2006, 08:44   

Jeszcze jedno pytanie!
Moze troche dziwnie zabrzmi, ale nigdy osobiście nie wkrecałem swiec.:
Jak sie wkreca świece? Mam specjalny klucz, ale nie pytam, w która stronę sie odkręca:) tylko chodzi mi o to, czy nowa świece wkreca sie do oporu czy musi ona być w jakiejs pozycji?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-05-2006, 10:37   

Świece wkręcasz tak jak śrube,do oporu tylko z umiarem bo kto to później odkręci.A jeżeli wkręcasz nową świece to trzeba ją troche mocniej dociągnąć,bo musi się wyłożyć metalowa podkładka świecy.No i sprawdź odstęp elektrod.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bmpeter 
witamy nowego


Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 8
Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
Wysłany: 05-05-2006, 11:40   dodam cos jeszcze...

cały czas świeci mi się ładowanie i w momencie kiedy np. na wolnych obrotach chodzi nierówno to wtedy wskaźnik mruga równo z obrotami, i jeszcze ten wskaźnik od jazdy ekonomicznej też skacze w te i w te strone :)
  
 
ManiekPIM 



Wiek: 42
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 120
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-05-2006, 17:27   

Witam, miałem podobny problem z nierówną pracą na rozgrzanym silniku. Mechanik doradzil abym odpiął na jakieś pół godziny kleme (-) od akumulatora. Podobno ustawienia kompa wracaja do fabrycznych. O dziwo zabieg ten pomógł, zrobiłem 30 kilosów i jest git. Ale to sprawdze dokladnie jutro bo wybieram sie w dłuższa trase. Pozdrawiam
_________________
W Temprze pokochałem moją Żonę raz pierwszy ;) .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load