Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kto posiada/posiadał Tipka z 1.6 DOHC 8V? Pilne...
Autor Wiadomość
adrian8503 


Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-04-2009, 18:11   Kto posiada/posiadał Tipka z 1.6 DOHC 8V? Pilne...

Wiatam , kupiłem parę dni temu Tipolota z silniczkiem 1.6 DOHC 8V na monowtrysku (ma podajże 90 KM).
Pomocy chciałem szukać w książce ale tego silnika nie opisują:(
A chodzi o to, że mam małe zastrzeżenia co do pracy tego układu. O konkretach napiszę późńiej.
P.S. Jeśli kto kolwiek ma lub miał doczynienia z owym silnikiem i co nieco wie prosze o pomoc.
Z góry wielkie dzięki.
_________________
Było:
Tipo 1.6 DOHC DGT(149C2.046),
Jest:
Tipo 1.4 (78KM)(159A2.000)
Marea Weekend 1.9JTD(105KM)
     assistance
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-04-2009, 18:14   

Napisz do kolegi luki21 z tego co pamiętam t on ma/miał tipka z takim motorem.
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-04-2009, 18:27   

adrian8503, co tam się dzieje ?
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 09-04-2009, 19:13   

Adrian pisz konkretnie od razu co sie dzieje, bo jak narazie to temat nadaje sie do kosza...
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
osama 33 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 324
Skąd: Łódz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-04-2009, 20:03   

ubek, 2 jego post a ty odrazu do kosza??!! swieta ida daj spokoj :lol:
_________________
fiat uno 1,4 ,omega 1987,Ford eskort,Fiat Tempra,espero, Opel Senator 2,6 .seat toledo,Opel senator 3.0 24v,
Omega Kombi 96/97 2.016v
Ford windstar 3,8 Eskort kombi 1,8 td
omega 2,5 v6 Tipo 1,4,Laguna
opel astra kombi 1,7d f tempra 1,9td
     Moneta
 
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-04-2009, 20:07   

Zrób fotke tego silnika, aby się nie okazało później że masz 1.6 8V 78KM
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 09-04-2009, 20:18   

Przeciez nie kasuje, zwracam uwage :) jak narazie nic konkretnego tu nie ma ;D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
osama 33 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 324
Skąd: Łódz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-04-2009, 20:29   

ubek, oki:-) pozdro dla ciebie 8)
_________________
fiat uno 1,4 ,omega 1987,Ford eskort,Fiat Tempra,espero, Opel Senator 2,6 .seat toledo,Opel senator 3.0 24v,
Omega Kombi 96/97 2.016v
Ford windstar 3,8 Eskort kombi 1,8 td
omega 2,5 v6 Tipo 1,4,Laguna
opel astra kombi 1,7d f tempra 1,9td
     Moneta
 
 
adrian8503 


Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-04-2009, 20:57   

Sorki...ale jestem nowy i...rozumiecie:P

Jak pisałem na początku, coś mi nie pasuje w tym moim Tipo. Przedewszystkim chodzi o to , że jak na owe 90 KM to bardzo zamulony jest ( Nexia 1.5 8V chyba 75 KM bo taką też mam to rakieta!).

I. Co to jest za rurka?? Która jest przykręcona do dwururki od kolektora (pod tymi dwoma słynnymi przekaźnikami)
Jest to rurka w kształcie "rurki fermentacyjnej do
win" (ma taką pętelkę) i dalej łączy się z wężem gumowym który to trafia
do jakiegoś rozgałęźnika.
Zdjęcie dostępne pod tym adresem: http://adrian8503.wrzuta....LNuqdL4n/rurka1

II. Zdkęcie nr 2 http://adrian8503.wrzuta....ecie_pod_maska1

1. Kolorem zielonym zaznaczyłem ten rozgałęźnik, dodam, że jak ta rurka
była urwana to na desce ruszał się wskaźnik - i to mnie zdziwiło -
ciśnienia turbinki...digital chyba z diesla:-O a obroty wzrastały gdy silnik się zagrzał. Po zainstalowaniu tej rurki
obroty wróciły do normy.

2. Kolorem żółtym zaznaczyłem, puszeczkę której nie widziałem na innych
zdjęciach podobnych silników z tipka...być może nie zauważyłem...:-P

3. Kolorem niebieskim - to jest ten słynny czujnik, który odpowiada za
wyższe obroty na zimnym silniku??

4. Kolor czerwony - co to za czujnik??

Jeszcze jedna rzecz mnie zadziwia (być może tak ma być), dlaczego ja
mam dwa zbiorniczki wyrównawcze cieczy chłodzącej??? jeden jest
zaznaczony na różowo a drugi nie widoczny obok akumulatora oba są
połączone w innych miejscach.

P.S. Wielkie dzięki za tak szybkie odpowiedzi na mojego posta.:) Pozdrawiam
_________________
Było:
Tipo 1.6 DOHC DGT(149C2.046),
Jest:
Tipo 1.4 (78KM)(159A2.000)
Marea Weekend 1.9JTD(105KM)
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 09-04-2009, 21:02   

adrian8503, troche nagrzebane masz tam :P
adrian8503 napisał/a:
4. Kolor czerwony - co to za czujnik??

Czujnik temp. cieczy chłodzącej ;)
Co do reszty to poczekaj, niech sie ktos inny wypowie ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
adrian8503 


Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-04-2009, 21:06   

egon., właśnie nagrzebane i to sporo...a chcę to autko doprowadzić do stanu... powiedzmy lepszego ;D

** Dodano: 09-04-2009, 22:08 **
egon., no i dzięki...przynajmniej już wiem co to za czujniczek :uklony:
_________________
Było:
Tipo 1.6 DOHC DGT(149C2.046),
Jest:
Tipo 1.4 (78KM)(159A2.000)
Marea Weekend 1.9JTD(105KM)
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2009, 21:09   

sam mam inny silniczek ale tak na pierwszy rzut oka:

adrian8503 napisał/a:
I. Co to jest za rurka?? Która jest przykręcona do dwururki od kolektora (pod tymi dwoma słynnymi przekaźnikami)

myślę że ktoś dorabiał podcisnienie, być może dla digitala i dla tego idzie do rozgałęźnika

adrian8503 napisał/a:
2. Kolorem żółtym zaznaczyłem, puszeczkę

nie mam pojęcia co to jest, ja w tym miejscu mam zbiornik oleju do wspomagania

adrian8503 napisał/a:
3. Kolorem niebieskim - to jest ten słynny czujnik

myślę że tak - to będzie czujnik temp silnika lda komputera

adrian8503 napisał/a:
4. Kolor czerwony - co to za czujnik??

to czujnik temp. silnika - ten od wskazań na desce rozdzielczej

adrian8503 napisał/a:
dlaczego ja
mam dwa zbiorniczki wyrównawcze cieczy chłodzącej???

nie mma pojęcia

sprawdź w eper, lub prześlij mi nr VIN ( ten długi z dowodu rejestracyjnego np. ZFAxxxxxxxxxxx) jakie było orginalne wyposażenie - może masz silnik po przeszczepie i np. wcześniej tam dieselek siedział
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
adrian8503 


Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-04-2009, 21:19   

yoyo, jutro Ci podeślę nr VIN. Też mi się zdaje, że to był kiedyś diesel...ale znaczki by się zgadzały co do obecnego silniczka 1.6i.e.cat DGT??
Inny problem to taki, że niby mam podpięty obrotomierz a wskazuje czasem jakieś 500 obrotów...po przegazowaniu. Ale to może wina tego że obrotek jest pod diesla??
Nie wiem :sciana:
_________________
Było:
Tipo 1.6 DOHC DGT(149C2.046),
Jest:
Tipo 1.4 (78KM)(159A2.000)
Marea Weekend 1.9JTD(105KM)
     assistance
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2009, 21:59   

adrian8503 tutaj masz link do ePer rel.45
http://82.147.141.68:7080/navi?FORCED=TRUE sam sobie wpisz VIN.Klikasz "Czesci zamienne" wybierasz "Fiat" i na dole wpisujesz VIN.Gdyby nie bylo polskiego jezyka wciskasz srodkowy napis u gory.Otwierac tylko w Internet Explorer i najlepiej wrocic do jezyka jaki byl na poczatku bo dlugo nie pochodzi.

Przy okazji jakis dobroduszny mod moze dodac do listy ePer-ow.Nie wiadomo jak dlugo bedzie chodzil.Wyglada na serwer w Bulgarii
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
CZARNY 


Wiek: 39
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-04-2009, 22:57   Kto posiada/posiadał Tipka z 1.6 DOHC 8V? Pilne...

ja mam ten sam problem jak kolega adrian8503 tak samo nagrzebane.....ta rorka idaca od wydechu dochodzi ona do tak jakby papki co naj leprze fordowskiej a nadodatek laczy sie z serwem czy to mozliwe?
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2009, 11:28   

adrian8503 napisał/a:

I. Co to jest za rurka?? Która jest przykręcona do dwururki od kolektora (pod tymi dwoma słynnymi przekaźnikami)
Jest to rurka w kształcie "rurki fermentacyjnej do
win" (ma taką pętelkę) i dalej łączy się z wężem gumowym który to trafia
do jakiegoś rozgałęźnika.
2. Kolorem żółtym zaznaczyłem, puszeczkę której nie widziałem na innych
zdjęciach podobnych silników z tipka...być może nie zauważyłem

Miałem kiedyś Ritmo 90 s.i.e z tym samym silnikiem , co Twoje Tipo .
Też miałem w nim spiralnie zwiniętą rurkę ( która nawiasem mówiąc wciąż się łamała ) . Był to fragment układu recyrkulacji spalin . Rurka ta przechodziła przez podciśnieniowo sterowany zawór , dalej już jako gumowa szła do takiej samej puszeczki , która jednak nie wisiała na przegrodzie tylko swoim końcem stykała się z wlotem powietrza do filtra .
     assistance
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-04-2009, 17:24   

adrian8503, moim zdaniem do fotki nr1 to tam powinna być lambda ja mam zaślepione i sonde w innym miejscu
co do zbiorniczków od chłodnicy to masz jakąś przekładkę chłodnicy albo silnika bo tych autach nie było takich zbiorniczków
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
adrian8503 


Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2009, 19:24   

Dzięki chłopaki za pomoc. Kurcze zauważyłem jeszcze coś, rano np. dzisiaj muszę go trzymac przez chwilę na gazie by mi nie zgasł, a jak już się zagrzeje to na biegu jałowym ma takie momenty żę obroty mu spadają do 500 lub mniej i gaśnie...jadę dalej i jest ok czyli trzyma obroty na ok 800 lub 1000(wiem bo wymieniłem wczoraj digitala z diesela na benzynkę i działa mi obrotek), przejadę znowu kawałek i znów to samo, czyli gaśnie :sciana: w takich sytuacjach muszę lekko wcisnąć gaz by nie umarł ;D . A wtych momentach (gdy spada z obrotów na luzie) to podczas jazdy gdy mocniej wcisnę pedał gazu to albo szarpie albo wogule żadnej reakcji a jak już to jakaś spóźniona.
Przytoczę fakt iż wczoraj na parkingu odkryłem zę z jakiegoś trójnika obok zbiornika płynu od wspomagania jakiś wężyk ciągnie lewe powietrze bo syczy :sciana:
P.S. Ale nawet jeśli nie gaśnie i niby chodzi równo to jest tak słaby że nawet kołami nie zamieli na asfalci tylko go przydusi...a niby ma 90 kucyków

Pytanie do luki21, możesz zrobić jakieś fotki tych przewodów podciśnienowych jak mają być połaczone bo wydaje mi się że były właściciel coś namieszał i dlatego taki słaby....a chę te przewody wymienić na nowe, bo te są łączone i wogóle...do bani.
luki21, a tak z ciekawości ile Ci pali Twój Tipolot :?: :?:

** Dodano: 11-04-2009, 20:38 **
schab napisał/a:
Miałem kiedyś Ritmo 90 s.i.e z tym samym silnikiem , co Twoje Tipo .
Też miałem w nim spiralnie zwiniętą rurkę ( która nawiasem mówiąc wciąż się łamała ) . Był to fragment układu recyrkulacji spalin . Rurka ta przechodziła przez podciśnieniowo sterowany zawór , dalej już jako gumowa szła do takiej samej puszeczki , która jednak nie wisiała na przegrodzie tylko swoim końcem stykała się z wlotem powietrza do filtra .


schab, a jak myślisz można by to wywalić i zaślępić?? Jakie miałeś objawy gdy rurka się złamała :?: :?:
P.S. Ja właśnie ją naprawiałem bo była złamana ;D
_________________
Było:
Tipo 1.6 DOHC DGT(149C2.046),
Jest:
Tipo 1.4 (78KM)(159A2.000)
Marea Weekend 1.9JTD(105KM)
     assistance
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-04-2009, 10:18   

adrian8503, mój to na bp tak z 9do 10 po mieście i 7 w trasie
na lpg to do 15 dochodzę w mieście a na trasie koło 10 ale mam ciężką nogę
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-04-2009, 09:24   

adrian8503 napisał/a:
schab, a jak myślisz można by to wywalić i zaślępić?? Jakie miałeś objawy gdy rurka się złamała :?: :?:
P.S. Ja właśnie ją naprawiałem bo była złamana ;D

Objawem było głośne syczenie z wydechu i zapach spalin w kabinie . Nic ponadto ! Na początku też miałem obiekcje , ale po trzeciej - czwartej naprawie zaślepiłem otwór na wydechu na stałe . Zdemontowałem rurki i węże pozostawiając jednak zawór podciśnieniowy i sterujący nim elektrozaworek . Chodziło mi o to , żeby silnik nie dostawał lewego powietrza , a przez brak elektrozaworu - sterownik silnika nie traktował jako błędu i nie przełączał się w tryb serwisowy .
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load