|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Historia silników 1.8 i 2.0. |
Autor |
Wiadomość |
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-10-2010, 19:53 Historia silników 1.8 i 2.0.
|
|
|
Witam, tak się zaczynam zastanawiać. Kiedy zaczęto produkować te silniki? Mają coś wspólnego z wcześniejszymi markami? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-10-2010, 20:21
|
|
|
silniki z tempry/tipo 2.0 zaczęli chyba od 91 roku wkładać i wydaje mi się że to były nowe konstrukcje, w cromie chyba wkładali wcześniej prawie identyczne jednostki, a z poprzedników to pewnie regata i inne fiaty z lat 70-80... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-10-2010, 20:38
|
|
|
Bdm napisał/a: | inne fiaty z lat 70-80... |
O nie właśnie mi chodzi, w jakich fiatach? Z napędem na tył?
** Dodano: 28-10-2010, 21:39 **
Wiem że 1,4 pochodzi od fiata ritmo 1,3 ale jest bardzo duzo modów. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-10-2010, 20:59
|
|
|
Larry075, nie wiem dokładnie ale wydaje mi się że regata fiat 132 itp, na forum jest kilku kolegów którzy lepiej ogarniają temat starszych silników więc trzeba czekać na ich wypowiedzi |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-10-2010, 21:01
|
|
|
To bardzo ważne dla mnie, jeśli od fiata 132 to byłbym w 7-dmym niebie |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 21:27
|
|
|
Nie będzie w 100% pasował do Poloneza ani 125p (mniemam ze do takiego chcesz zamontować).Silnik jest podobny i ma miejsce do zamocowania łap do montażu wzdłużnego.Niestety miska olejowa przy takim montażu bedzie pod kątem.Pompa oleju jest inna niz w 132,131,Argenta gdzie napedzana jest z wałka pośredniego a w silnikach montowanych w T,T jest osadzona na wale.Aparat zapłonowy w 132 itp jest w bloku lub z boku w głowiczce wałka.Jesli dobrze pamietam to średnice tłoka mają taką samą. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-10-2010, 21:30
|
|
|
Skoro ma miejsce do montowania łap, to może i mocowanie skrzyni by pasowało z fiatem 132?
o jakim kącie miski mówisz? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 22:26
|
|
|
Larry075 napisał/a: | o jakim kącie miski mówisz? | silniki Fiata w samochodach przednionapędowych są pochylone a w RWD nie .Co za tym idzie miska ma dno pod kątem
|
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 22:29
|
|
|
Larry075 napisał/a: | o jakim kącie miski mówisz? |
Mniemam że jeśli miska w takim montażu będzie pod kątem to będzie lichsze smarowanie wału czy też smok pompy oleju będzie inaczej zbierał olej. Przy innym kącie nachylenia silnika będzie też inne nachylenie skrzyni biegów a więc i dyfer będzie cierpiał. Proszę wyprowadzić mnie z błędu jeśli źle rozumuję, ale wypiłem kilka głębszych |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-10-2010, 23:09
|
|
|
.Jeśli tak, to wystarczyło by nalać więcej oleju do miski i po kłopocie. Jednak zrobienie miski to nie problem, pytanie brzmi czy po połączeniu ze skrzynią RWD silnik będzie nachylony czy będzie stał prosto. Jeśli będzie stał prosto to było by świetnie, wystarczyło by dorobić miche, przemodelować smoka. Czy misa olejowa ma to miejsce gdzie zbiera się olej z porzodu czy jednak z tyłu (od strony koła zamachowego). W polonezie jest belka zawieszenia która idzie akuratnie przed kołem zamachowym (problem przy silnikach forda).
meter30, W RWD dyfer jest z tyłu, i jego pochylenie jest niezależnie od ustawienia silnika i skrzyni. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-10-2010, 07:27
|
|
|
Larry075 napisał/a: | To bardzo ważne dla mnie, jeśli od fiata 132 to byłbym w 7-dmym niebie |
Dodając jeden szczegół do uwag Lordabarth : wylot wody z termostatu w F132 był między kołami rozrządu . Ponadto - jeżeli założysz silnik 2,0 , albo 1,8 z aparatem zapłonowym na przedłużeniu wałka rozrządu - to aparat ten w F125 , czy Poldku - wypadnie ci w środku nagrzewnicy . Musisz szukać silnika z bezrozdzielaczowym zapłonem - 2 cewki które generują iskrę - można przenieść na boki , a króciec wychodzący z termostatu obrócić o 120' .
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-10-2010, 18:52
|
|
|
Larry075 napisał/a: | pytanie brzmi czy po połączeniu ze skrzynią RWD silnik będzie nachylony czy będzie stał prosto |
Silnik będzie stał prosto ale dno miski będzie pod kątem i olej będzie się zbierał po prawej stronie.
Larry075 napisał/a: | Czy misa olejowa ma to miejsce gdzie zbiera się olej z porzodu czy jednak z tyłu |
Smok jest z przodu wiec tam się musi olej zbierać.Trzeba sprawdzić czy miska z DOHC RWD będzie pasować do bloku z nowszego DOHC. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-11-2010, 23:44
|
|
|
Dobra, mam juz lepszy silnik M42 produkcji BMW, co o tym myślicie? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|