|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
tipo 2.0 16v- zastany w garażu potrzebuje reanimacji;) |
Autor |
Wiadomość |
mlodyboruch
witamy nowego
Dołączył: 28 Lis 2006 Posty: 8 Skąd: poznan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-11-2006, 02:11 tipo 2.0 16v- zastany w garażu potrzebuje reanimacji;)
|
|
|
mam taki mały problem...
w spadku po dziadku dostałem tipo 2.0 16v w stanie naprawde idealnym auto od 1998 roku wiecej stało w garażu niz jezdziło(przez 8 lat przejechał 10tyskm), gdyz było to drugie auto dziadka i jedził nim tylko latem w ładna słoneczna pogode. tak wiec przez wszystke zimy stał w garazu niejezdzony, jednak na lato nie było z nim żadego problemu z odpaleniem po tak długim postoju az do dzisiaj. ostatni raz tipo z garazu wyjechało w kwietniu br roku. zrobiło małą rundke po okolicy i znowu wróciło do garazu. teraz po ponad półroku stania chciałem go zapalic i nic. silnik kreci ale nie zapala, nawet lekko nie zaskoczy. z tego co zauważyłem to prawdopodobnie nie chodzi pompa paliwa, gdyz po przekreceniu kluczyka nie słychać jej, a wczesniej zawsze dawała o sobie znac z tego co pamietam... i teraz moje pytanie jest nastepujace: jak sprawdzic czy pompa daje paliwo czy nie? gdzie w komorze silnika jest węrzyk paliwa idący od pompy?? moze ktoś zrobic zdjecie komory silnika i go zaznaczyc?? czy jak pompa nie bedzie dawac paliwa to znaczy ze siadła czy jest jakis przekaznik lub bezpiecznik od niej i gdzie on sie znajduje??
jezeli sie okaże że pompa daje paliwo a silnik dalej nie kreci to co byscie obstawiali że jest niesprawne?? świece, kable, kopułke??? jak najlepiej sprawdzic czy jest iskra, nie powodujac przy tym spalenia modułu lub cewki itp.
z góry dziekuje za wszelkie informacje i sugestie:) |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-11-2006, 07:52
|
|
|
Dziadek wiedział co dobre,jesli rzeczywiście jest w takim stanie jak piszesz to tylko pozazdrościć.
bezpiecznik od pompy paliwa jest pod maska obok podszybia na środu,wystarczy jak odkręcisz ten czarny plastik i pod spodem bedziesz miał kilka przekaźników i bezpiecznik od pompy.
może tez byc tak,że nie podaje iskry,kable raczej odpadaja,moga byc tez świece.. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
mlodyboruch
witamy nowego
Dołączył: 28 Lis 2006 Posty: 8 Skąd: poznan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-11-2006, 00:25
|
|
|
ego napisał/a: | Dziadek wiedział co dobre,jesli rzeczywiście jest w takim stanie jak piszesz to tylko pozazdrościć.
bezpiecznik od pompy paliwa jest pod maska obok podszybia na środu,wystarczy jak odkręcisz ten czarny plastik i pod spodem bedziesz miał kilka przekaźników i bezpiecznik od pompy.
może tez byc tak,że nie podaje iskry,kable raczej odpadaja,moga byc tez świece.. |
rzeczywiscie jest w stanie super
bezpiecznik sprawdziłem i jest dobry. po przekreceniu stacyjki nadal pompy nie słychac... no chyba że nie pompuje bo w układzie paliwowym jest juz benzyna?? jest to mozliwe?
ponownie wznawiam pytanie odnosnie węża od paliwa- gdzie on dokładnie sie znajduje bo chce sprawdzic czy dochodzi z pompy palwo.... pomoze ktos?? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-11-2006, 00:50
|
|
|
Pompa paliwa włącza się zawsze na parę sekund po włączeniu zapłonu aby nabić paliwo w układzie, a potem się wyłącza.Po zapaleniu silnika pompa pracuje cały czas.Ja mam silnik 1.6 więc dokładnie nie wiem gdzie to jest,ale najlepiej zobacz przewody które są wpięte w listwę wtryskową.Stojąc przed autem za głowicą znajdziesz 4 wtryski do których dochodzą przewody elektryczne,no i listwę paliwa w którą każdy wtrysk jest wpięty.Jeśli się nie mylę to po lewej stronie listwy no i silnika powinna być mała puszka czyli regulator ciśnienia paliwa i tam powinny dochodzić dwa przewody.Jeden zasilający,czyli ten z paliwem a drugi to powrót.
Jeżeli coś źle napisałem to niech właściciele "szesnastki" mnie poprawią.
Skoro piszesz że nie słychać pompy to podepnij miernik lub żarówkę i zobacz czy dochodzi napięcie po przekręceniu kluczyka.
Obok bezpiecznika od pompy jest tam jeszcze przekaźnik od pompy.Też pasowało by go sprawdzić. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2006, 21:02
|
|
|
odczep wężyk (pokazywany na forum pewno był) i pozazieraj czy leci paliwko
druga sprawa - masz na pewno iskrę ładną na wszystkie świece? próbowałeś wyjąć świeczkę jakąś czy błyska przy próbie zapłonu? pompa - to możliwe; ale zapłon też musi być (np CPW tak nagle z zimna, wilgoci lub bez powodu co też 'normalne inaczej' jest) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
mlodyboruch
witamy nowego
Dołączył: 28 Lis 2006 Posty: 8 Skąd: poznan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-12-2006, 01:53
|
|
|
unknown napisał/a: | odczep wężyk (pokazywany na forum pewno był) i pozazieraj czy leci paliwko
druga sprawa - masz na pewno iskrę ładną na wszystkie świece? próbowałeś wyjąć świeczkę jakąś czy błyska przy próbie zapłonu? pompa - to możliwe; ale zapłon też musi być (np CPW tak nagle z zimna, wilgoci lub bez powodu co też 'normalne inaczej' jest) |
dzisiaj z ojcem zaholowałem tipo do serwisu zajmujacego sie naprawą fiatów bo juz nie chciało mi sie grzebac przy nim. miejmy nadzieje ze szybko znajda przyczyne bo jak będą dłużej sie nad nim męczyc to pewnie skasują jak za zboże:/ |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-12-2006, 14:47
|
|
|
Hehehe jak zobaczyli 2.0 16V pod macha to napewno Cie jak za zboże skasuja ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
mlodyboruch
witamy nowego
Dołączył: 28 Lis 2006 Posty: 8 Skąd: poznan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-12-2006, 00:32
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Hehehe jak zobaczyli 2.0 16V pod macha to napewno Cie jak za zboże skasuja ;] |
tipo juz jezdzi :dance: ponoc "jakieś tam przekażniki ze starości padły", ale chyba nie te od pompy paliwa co są na ścianie grodziowej bo jak byłem pare godzin przed odebraniem auta to mechanicy akurat sprawdzali je i niby dobre były a pompa i tak nie chodziła. w sumie ze 3-4 godzinki siedzieli nad autem a robota ksztowała 250 zł!!
pewnie jak by auto poszło do zwykółego elektryka to bym 50 zł zapłacił...
[/scroll] |
|
|
|
|
nessuno
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-12-2006, 17:29
|
|
|
mlodyboruch napisał/a: | w sumie ze 3-4 godzinki siedzieli nad autem a robota ksztowała 250 zł!!
pewnie jak by auto poszło do zwykółego elektryka to bym 50 zł zapłacił... |
Niestety, trafić fachowca, który oprócz tego, że zainkasuje niemałą kasę ale przede wszystkim wykona należytą robotę, wartą tej kasy jest niezmiernie trudno. Znakomita większość to albo lenie, albo cwaniaczki, albo "fachowcy" od siedmiu boleści. Ostatnio przez długi czas męczył mnie problem z autem, więc wiem, co piszę i w swojej ocenie raczej się nie mylę. Myślę, że na forum przydałby się ranking tzw."warsztatów" których należy unikać. Z pożytkiem dla własnej kieszeni. |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
|
mlodyboruch
witamy nowego
Dołączył: 28 Lis 2006 Posty: 8 Skąd: poznan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-12-2006, 18:06
|
|
|
nessuno napisał/a: | mlodyboruch napisał/a: | w sumie ze 3-4 godzinki siedzieli nad autem a robota ksztowała 250 zł!!
pewnie jak by auto poszło do zwykółego elektryka to bym 50 zł zapłacił... |
Niestety, trafić fachowca, który oprócz tego, że zainkasuje niemałą kasę ale przede wszystkim wykona należytą robotę, wartą tej kasy jest niezmiernie trudno. Znakomita większość to albo lenie, albo cwaniaczki, albo "fachowcy" od siedmiu boleści. Ostatnio przez długi czas męczył mnie problem z autem, więc wiem, co piszę i w swojej ocenie raczej się nie mylę. Myślę, że na forum przydałby się ranking tzw."warsztatów" których należy unikać. Z pożytkiem dla własnej kieszeni. |
no na forum suzuki swifta na którym jestem zalogowany(mam tez 2 swifty gti) jest dział przeznaczony własnie serwisom i warsztatom które nalezy unikać badz tez sa polecane- na tym forum tez by sie to przydało. |
|
|
|
|
kro_ma
Wiek: 40 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 142 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2007, 21:21
|
|
|
mlodyboruch, witam mam pytanie czy w tym t5ipo w spadku po dziadku miales rozpurke kielichow przednia pozdrawiam Łukasz |
_________________ Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|