Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tipo 2.0 16v- zastany w garażu potrzebuje reanimacji;)
Autor Wiadomość
mlodyboruch 
witamy nowego


Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 8
Skąd: poznan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-11-2006, 02:11   tipo 2.0 16v- zastany w garażu potrzebuje reanimacji;)

mam taki mały problem...
w spadku po dziadku dostałem tipo 2.0 16v w stanie naprawde idealnym :) auto od 1998 roku wiecej stało w garażu niz jezdziło(przez 8 lat przejechał 10tyskm), gdyz było to drugie auto dziadka i jedził nim tylko latem w ładna słoneczna pogode. tak wiec przez wszystke zimy stał w garazu niejezdzony, jednak na lato nie było z nim żadego problemu z odpaleniem po tak długim postoju az do dzisiaj. ostatni raz tipo z garazu wyjechało w kwietniu br roku. zrobiło małą rundke po okolicy i znowu wróciło do garazu. teraz po ponad półroku stania chciałem go zapalic i nic. silnik kreci ale nie zapala, nawet lekko nie zaskoczy. z tego co zauważyłem to prawdopodobnie nie chodzi pompa paliwa, gdyz po przekreceniu kluczyka nie słychać jej, a wczesniej zawsze dawała o sobie znac z tego co pamietam... i teraz moje pytanie jest nastepujace: jak sprawdzic czy pompa daje paliwo czy nie? gdzie w komorze silnika jest węrzyk paliwa idący od pompy?? moze ktoś zrobic zdjecie komory silnika i go zaznaczyc?? czy jak pompa nie bedzie dawac paliwa to znaczy ze siadła czy jest jakis przekaznik lub bezpiecznik od niej i gdzie on sie znajduje??
jezeli sie okaże że pompa daje paliwo a silnik dalej nie kreci to co byscie obstawiali że jest niesprawne?? świece, kable, kopułke??? jak najlepiej sprawdzic czy jest iskra, nie powodujac przy tym spalenia modułu lub cewki itp.
z góry dziekuje za wszelkie informacje i sugestie:)
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-11-2006, 07:52   

Dziadek wiedział co dobre,jesli rzeczywiście jest w takim stanie jak piszesz to tylko pozazdrościć.
bezpiecznik od pompy paliwa jest pod maska obok podszybia na środu,wystarczy jak odkręcisz ten czarny plastik i pod spodem bedziesz miał kilka przekaźników i bezpiecznik od pompy.
może tez byc tak,że nie podaje iskry,kable raczej odpadaja,moga byc tez świece..
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
mlodyboruch 
witamy nowego


Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 8
Skąd: poznan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-11-2006, 00:25   

ego napisał/a:
Dziadek wiedział co dobre,jesli rzeczywiście jest w takim stanie jak piszesz to tylko pozazdrościć.
bezpiecznik od pompy paliwa jest pod maska obok podszybia na środu,wystarczy jak odkręcisz ten czarny plastik i pod spodem bedziesz miał kilka przekaźników i bezpiecznik od pompy.
może tez byc tak,że nie podaje iskry,kable raczej odpadaja,moga byc tez świece..


rzeczywiscie jest w stanie super :)
bezpiecznik sprawdziłem i jest dobry. po przekreceniu stacyjki nadal pompy nie słychac... no chyba że nie pompuje bo w układzie paliwowym jest juz benzyna?? jest to mozliwe?
ponownie wznawiam pytanie odnosnie węża od paliwa- gdzie on dokładnie sie znajduje bo chce sprawdzic czy dochodzi z pompy palwo.... pomoze ktos??
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-11-2006, 00:50   

Pompa paliwa włącza się zawsze na parę sekund po włączeniu zapłonu aby nabić paliwo w układzie, a potem się wyłącza.Po zapaleniu silnika pompa pracuje cały czas.Ja mam silnik 1.6 więc dokładnie nie wiem gdzie to jest,ale najlepiej zobacz przewody które są wpięte w listwę wtryskową.Stojąc przed autem za głowicą znajdziesz 4 wtryski do których dochodzą przewody elektryczne,no i listwę paliwa w którą każdy wtrysk jest wpięty.Jeśli się nie mylę to po lewej stronie listwy no i silnika powinna być mała puszka czyli regulator ciśnienia paliwa i tam powinny dochodzić dwa przewody.Jeden zasilający,czyli ten z paliwem a drugi to powrót.

Jeżeli coś źle napisałem to niech właściciele "szesnastki" mnie poprawią.

Skoro piszesz że nie słychać pompy to podepnij miernik lub żarówkę i zobacz czy dochodzi napięcie po przekręceniu kluczyka.
Obok bezpiecznika od pompy jest tam jeszcze przekaźnik od pompy.Też pasowało by go sprawdzić.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-11-2006, 01:32   

Zbadaj ten temat http://forum.tempra.org/t...a-92-vt5980.htm
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2006, 21:02   

odczep wężyk (pokazywany na forum pewno był) i pozazieraj czy leci paliwko :D
druga sprawa - masz na pewno iskrę ładną na wszystkie świece? próbowałeś wyjąć świeczkę jakąś czy błyska przy próbie zapłonu? pompa - to możliwe; ale zapłon też musi być (np CPW tak nagle z zimna, wilgoci lub bez powodu co też 'normalne inaczej' jest)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
mlodyboruch 
witamy nowego


Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 8
Skąd: poznan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-12-2006, 01:53   

unknown napisał/a:
odczep wężyk (pokazywany na forum pewno był) i pozazieraj czy leci paliwko :D
druga sprawa - masz na pewno iskrę ładną na wszystkie świece? próbowałeś wyjąć świeczkę jakąś czy błyska przy próbie zapłonu? pompa - to możliwe; ale zapłon też musi być (np CPW tak nagle z zimna, wilgoci lub bez powodu co też 'normalne inaczej' jest)


dzisiaj z ojcem zaholowałem tipo do serwisu zajmujacego sie naprawą fiatów bo juz nie chciało mi sie grzebac przy nim. miejmy nadzieje ze szybko znajda przyczyne bo jak będą dłużej sie nad nim męczyc to pewnie skasują jak za zboże:/
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-12-2006, 14:47   

Hehehe jak zobaczyli 2.0 16V pod macha to napewno Cie jak za zboże skasuja ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
mlodyboruch 
witamy nowego


Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 8
Skąd: poznan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-12-2006, 00:32   

GrzesiekK. napisał/a:
Hehehe jak zobaczyli 2.0 16V pod macha to napewno Cie jak za zboże skasuja ;]


tipo juz jezdzi :dance: ponoc "jakieś tam przekażniki ze starości padły", ale chyba nie te od pompy paliwa co są na ścianie grodziowej bo jak byłem pare godzin przed odebraniem auta to mechanicy akurat sprawdzali je i niby dobre były a pompa i tak nie chodziła. w sumie ze 3-4 godzinki siedzieli nad autem a robota ksztowała 250 zł!! :sciana:
pewnie jak by auto poszło do zwykółego elektryka to bym 50 zł zapłacił...

[/scroll]
  
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-12-2006, 17:29   

mlodyboruch napisał/a:
w sumie ze 3-4 godzinki siedzieli nad autem a robota ksztowała 250 zł!! :sciana:
pewnie jak by auto poszło do zwykółego elektryka to bym 50 zł zapłacił...


Niestety, trafić fachowca, który oprócz tego, że zainkasuje niemałą kasę ale przede wszystkim wykona należytą robotę, wartą tej kasy jest niezmiernie trudno. Znakomita większość to albo lenie, albo cwaniaczki, albo "fachowcy" od siedmiu boleści. Ostatnio przez długi czas męczył mnie problem z autem, więc wiem, co piszę i w swojej ocenie raczej się nie mylę. Myślę, że na forum przydałby się ranking tzw."warsztatów" których należy unikać. Z pożytkiem dla własnej kieszeni.
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
mlodyboruch 
witamy nowego


Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 8
Skąd: poznan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-12-2006, 18:06   

nessuno napisał/a:
mlodyboruch napisał/a:
w sumie ze 3-4 godzinki siedzieli nad autem a robota ksztowała 250 zł!! :sciana:
pewnie jak by auto poszło do zwykółego elektryka to bym 50 zł zapłacił...


Niestety, trafić fachowca, który oprócz tego, że zainkasuje niemałą kasę ale przede wszystkim wykona należytą robotę, wartą tej kasy jest niezmiernie trudno. Znakomita większość to albo lenie, albo cwaniaczki, albo "fachowcy" od siedmiu boleści. Ostatnio przez długi czas męczył mnie problem z autem, więc wiem, co piszę i w swojej ocenie raczej się nie mylę. Myślę, że na forum przydałby się ranking tzw."warsztatów" których należy unikać. Z pożytkiem dla własnej kieszeni.


no na forum suzuki swifta na którym jestem zalogowany(mam tez 2 swifty gti) jest dział przeznaczony własnie serwisom i warsztatom które nalezy unikać badz tez sa polecane- na tym forum tez by sie to przydało.
  
 
kro_ma 



Wiek: 40
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 142
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2007, 21:21   

mlodyboruch, witam mam pytanie czy w tym t5ipo w spadku po dziadku miales rozpurke kielichow przednia pozdrawiam Łukasz
_________________
Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load