spadek mocy na lpg po rozgrzaniu silnika |
Autor |
Wiadomość |
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 07:53 spadek mocy na lpg po rozgrzaniu silnika
|
|
|
witam mam problem dosc wkurzający...mój tipek po rozgrzaniu mocno silnika (stanie w korku) właczy sie wentylator....i za chwile zaczynają spadac wolne obroty...traci tez troche mocy....rusze silnik troche sie wychlodzi i jest wszystko ok aż do kolejnego stania w korku...jest to tipe gaźnikowy wiec teoretycznie nic skomplikowanego tam nie ma....nie wiem czy to moze parownik jest do d..... |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 08:21
|
|
|
Zacznij od najprostszych rzeczy: nowe świece, nowe kable wysokiego napięcia (WN), kopułka i palec rozdzielacza. Później jak by problem nie ustawał to bym sprawdził czujnik położenia wału korbowego.
Jednak na moje oko (mam taki sam silnik) wymiana świec, kabli i kopułki z palcem załatwi sprawę. Warto też wymieniać filterek gazu co 30tys. km. - koszt 8-10zł. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-04-2007, 08:39
|
|
|
Może pod wpływem wysokiej temperatury rozszczelnia Ci się jakieś połączenie i zamiast ciągnąć gaz zasysa też trochę powietrza? |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-04-2007, 09:15
|
|
|
na pewno jest to robota lewego powietrza |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 13:11
|
|
|
miszko, a zapomnialem dodac świece,kable, filry są wymienione......a i ta usterka nie występuje zawsze jak sie okazało...własnie celowo rozgrzałem go i usterki nie stwierdzono.....pewnie do nastepnego stania w korku.....dzieki za porade wymienie jeszce tą kopułką....ale wątpie bo na benzynie nic takiego sie nie dzialo... |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 14:31
|
|
|
Przeciez jak sie włącza wentylator chłodnicy to w kazdym samochodzie troszke obroty przysiądą..toz to silnik elektryczny dość znacznej mocy i włączając sie obciąza alternator przez co spadaja troszke wolne obroty...jak dla mnie to nic dziwnego |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 17:53
|
|
|
jak masz mocniej przytarty wentylator to ciągnie większy prąd = obciąża mocniej instalację, nawet nie przytarty zresztą też; większe obciążenie instalacji elektr = większe obciążenie silnka bo alternator pod tym wpływem go 'hamuje';
możesz mieć wolne obroty na LPG na styk ustawione i wychodzi to jak jeszcze spoadają;
możesz też mieć coś z zapłonem, więc przy spadku w instalacji tym bardziej to wychodzi;
'coś z zapłonem' może też być wynikiem samej instalacji - skorodowane złącza masy itp - spadek w instalacji jest jeszcze wtedy lepszy, zapłon może być 'gorszy'; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 21:14 Re: spadek mocy na lpg po rozgrzaniu silnika
|
|
|
Miałem kiedyś identyczne objawy - pomogła wymiana świec, kabli i regulacja LPG. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-04-2007, 13:30
|
|
|
unknown chyba sie nie zrozumieliśmy to ze jak wlaczy sie jakiś odbiorniki pradu to wiem ze obroty spadają....bardziej mi chodzilo o przekroczenie temp 90 stopni po której to zaczynają spadac i auto robi sie zamulone troche.a po powtórnym ruszeniu i spadku temp do ok.90 stopni obroty powracają do normy i moc auta też... |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-04-2007, 14:01
|
|
|
to musisz sprawdzić i zadbać o ukł chłodzenia jak i zapłonu;
za ciepło - zapłon może szwankować (kable, kopułka itp, nawet niby nowe, jeśli tylko np janmory ), może sam ukł chłodzenia też jakoś przymula silnik jak się męczy (u mnie taka dziwna przypadłość była, jak zapowietrzony i przegrzany był układ to silniczek źle chodził); może też coś Ci się rozszczelnia znaczniej powyżej tej temp, a przy gaźniku (jak mniemam masz) lewe powietrze w gaźniku czy podciśieniach robi swoje; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-04-2007, 15:07
|
|
|
oki jakoś bede szukał usterki....narazie dzieki wam wielkie za wszystko i WESOŁYCH ŚWIĄT!!!!!!! |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
rożek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 44 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-04-2007, 13:15
|
|
|
A to lpg to pierwsza generacja czy druga - jakiego tam masz kompa itp Na paliwie rozumie że wszystko działa ok???? |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-04-2007, 21:30
|
|
|
rożek napisał/a: | A to lpg to pierwsza generacja czy druga - jakiego tam masz kompa itp Na paliwie rozumie że wszystko działa ok???? |
159A2 czyli I generacja |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
djmanio
Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-01-2008, 18:12
|
|
|
Ja mam identyczny problem tyle że w Temprze 1.6 (LPG) i nie wiem co zrobić - tyle podaliście możliwości:) |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-01-2008, 19:37
|
|
|
dobra ja napisze tak może to już było ale nie mam czasu na czytanie
miałem podobny problem i okazało się że problem znikł po odłączeniu rurki biegnącej z pod kolektora do filtra powietrza którą to rurką biegnie ciepłe powietrze, ale to nie wszystko musiałem jeszcze zablokować termostat w filtrze to zrobiłem w następujący sposób wywierciłem dziurkę z przodu bodajże paluszkiem sobie przytrzymałem klapkę aby była na wieki otwarta i w dziurkę wkręciłem śrubkę i dla pewności potraktowałem kropelką
troszkę to pedalsko brzmi ale nie mam czasu zgrywać Maczo |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-01-2008, 10:26
|
|
|
W poprzednim Tipo 1,4 gaźnik miałem ten sam problem ale rozwiązałem go po pierwsze odłączając rurkę biegnącą z pod kolektora jak napisał wyżej kolega titanea a po drugie zrobiłem dolot zimnego powietrza który zaczynał się blisko halogena a kończył w obudowie filtra powietrza i problem ze spadkiem mocy zniknął. Podkreślam że mój ojciec w swoim Tipo miał ten sam problem i po w/w przeróbce też było super. |
|
|
|
|
djmanio
Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-01-2008, 12:28
|
|
|
Dzięki za pomoc, spróbuje zrobić tak u siebie |
_________________ Tempra 1.6 gaznik '96 + LPG 125 tys km |
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-01-2008, 17:31
|
|
|
U mnie przyczyną była zła regulacja gazu....zbyt uboga mieszanka...po regulacji problem zniknął....ale rurę doporowadzającą ciepłe powietrze też wypierniczyłem....podobno gaz nie lubi "ciepłego" i się z tym zgadzam....jak jest mrozik na dworze fura moim zdaniem lepiej sie zbiera na gazie.....przynajamniej jeśli chodzi o proste mieszalnikowe instalacji I czy II generacji bez kompów. |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
djmanio
Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-01-2008, 19:04
|
|
|
Byłem w końcu ze swoim autem u gazownika i okazało się, że przy instalacji gazu zapomniano zablokować dopływ ciepłego powietrza z termostatu. Teraz auto chodzi poprawnie i mniej pali:):):) |
_________________ Tempra 1.6 gaznik '96 + LPG 125 tys km |
|
|
|
|
|