Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
spadek mocy na lpg po rozgrzaniu silnika
Autor Wiadomość
cwynarx 


Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-04-2007, 07:53   spadek mocy na lpg po rozgrzaniu silnika

witam mam problem dosc wkurzający...mój tipek po rozgrzaniu mocno silnika (stanie w korku) właczy sie wentylator....i za chwile zaczynają spadac wolne obroty...traci tez troche mocy....rusze silnik troche sie wychlodzi i jest wszystko ok aż do kolejnego stania w korku...jest to tipe gaźnikowy wiec teoretycznie nic skomplikowanego tam nie ma....nie wiem czy to moze parownik jest do d..... :roll:
_________________
TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-04-2007, 08:21   

Zacznij od najprostszych rzeczy: nowe świece, nowe kable wysokiego napięcia (WN), kopułka i palec rozdzielacza. Później jak by problem nie ustawał to bym sprawdził czujnik położenia wału korbowego.

Jednak na moje oko (mam taki sam silnik) wymiana świec, kabli i kopułki z palcem załatwi sprawę. Warto też wymieniać filterek gazu co 30tys. km. - koszt 8-10zł.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-04-2007, 08:39   

Może pod wpływem wysokiej temperatury rozszczelnia Ci się jakieś połączenie i zamiast ciągnąć gaz zasysa też trochę powietrza?
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-04-2007, 09:15   

na pewno jest to robota lewego powietrza
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
     assistance
 
 skype
 
cwynarx 


Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-04-2007, 13:11   

miszko, a zapomnialem dodac świece,kable, filry są wymienione......a i ta usterka nie występuje zawsze jak sie okazało...własnie celowo rozgrzałem go i usterki nie stwierdzono.....pewnie do nastepnego stania w korku.....dzieki za porade wymienie jeszce tą kopułką....ale wątpie bo na benzynie nic takiego sie nie dzialo...
_________________
TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000
     assistance
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-04-2007, 14:31   

Przeciez jak sie włącza wentylator chłodnicy to w kazdym samochodzie troszke obroty przysiądą..toz to silnik elektryczny dość znacznej mocy i włączając sie obciąza alternator przez co spadaja troszke wolne obroty...jak dla mnie to nic dziwnego
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-04-2007, 17:53   

jak masz mocniej przytarty wentylator to ciągnie większy prąd = obciąża mocniej instalację, nawet nie przytarty zresztą też; większe obciążenie instalacji elektr = większe obciążenie silnka bo alternator pod tym wpływem go 'hamuje';

możesz mieć wolne obroty na LPG na styk ustawione i wychodzi to jak jeszcze spoadają;

możesz też mieć coś z zapłonem, więc przy spadku w instalacji tym bardziej to wychodzi;

'coś z zapłonem' może też być wynikiem samej instalacji - skorodowane złącza masy itp - spadek w instalacji jest jeszcze wtedy lepszy, zapłon może być 'gorszy';
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-04-2007, 21:14   Re: spadek mocy na lpg po rozgrzaniu silnika

Miałem kiedyś identyczne objawy - pomogła wymiana świec, kabli i regulacja LPG.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
cwynarx 


Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2007, 13:30   

unknown chyba sie nie zrozumieliśmy to ze jak wlaczy sie jakiś odbiorniki pradu to wiem ze obroty spadają....bardziej mi chodzilo o przekroczenie temp 90 stopni po której to zaczynają spadac i auto robi sie zamulone troche.a po powtórnym ruszeniu i spadku temp do ok.90 stopni obroty powracają do normy i moc auta też...
_________________
TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2007, 14:01   

to musisz sprawdzić i zadbać o ukł chłodzenia jak i zapłonu;

za ciepło - zapłon może szwankować (kable, kopułka itp, nawet niby nowe, jeśli tylko np janmory :D ), może sam ukł chłodzenia też jakoś przymula silnik jak się męczy (u mnie taka dziwna przypadłość była, jak zapowietrzony i przegrzany był układ to silniczek źle chodził); może też coś Ci się rozszczelnia znaczniej powyżej tej temp, a przy gaźniku (jak mniemam masz) lewe powietrze w gaźniku czy podciśieniach robi swoje;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
cwynarx 


Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2007, 15:07   

oki jakoś bede szukał usterki....narazie dzieki wam wielkie za wszystko i WESOŁYCH ŚWIĄT!!!!!!! :lol:
_________________
TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000
     assistance
 
rożek 


Wiek: 39
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 44
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-04-2007, 13:15   

A to lpg to pierwsza generacja czy druga - jakiego tam masz kompa itp Na paliwie rozumie że wszystko działa ok????
  
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2007, 21:30   

rożek napisał/a:
A to lpg to pierwsza generacja czy druga - jakiego tam masz kompa itp Na paliwie rozumie że wszystko działa ok????


159A2 czyli I generacja :)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
djmanio 


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-01-2008, 18:12   

Ja mam identyczny problem tyle że w Temprze 1.6 (LPG) i nie wiem co zrobić - tyle podaliście możliwości:)
  
 
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-01-2008, 19:37   

dobra ja napisze tak może to już było ale nie mam czasu na czytanie
miałem podobny problem i okazało się że problem znikł po odłączeniu rurki biegnącej z pod kolektora do filtra powietrza którą to rurką biegnie ciepłe powietrze, ale to nie wszystko musiałem jeszcze zablokować termostat w filtrze to zrobiłem w następujący sposób wywierciłem dziurkę z przodu bodajże paluszkiem sobie przytrzymałem klapkę aby była na wieki otwarta i w dziurkę wkręciłem śrubkę i dla pewności potraktowałem kropelką :badgrin:

troszkę to pedalsko brzmi ale nie mam czasu zgrywać Maczo :grrrr:
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
     assistance
 
 skype
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-01-2008, 10:26   

W poprzednim Tipo 1,4 gaźnik miałem ten sam problem ale rozwiązałem go po pierwsze odłączając rurkę biegnącą z pod kolektora jak napisał wyżej kolega titanea a po drugie zrobiłem dolot zimnego powietrza który zaczynał się blisko halogena a kończył w obudowie filtra powietrza i problem ze spadkiem mocy zniknął. Podkreślam że mój ojciec w swoim Tipo miał ten sam problem i po w/w przeróbce też było super.
  
 
djmanio 


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-01-2008, 12:28   

Dzięki za pomoc, spróbuje zrobić tak u siebie
_________________
Tempra 1.6 gaznik '96 + LPG 125 tys km
  
 
 
cwynarx 


Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-01-2008, 17:31   

U mnie przyczyną była zła regulacja gazu....zbyt uboga mieszanka...po regulacji problem zniknął....ale rurę doporowadzającą ciepłe powietrze też wypierniczyłem....podobno gaz nie lubi "ciepłego" i się z tym zgadzam....jak jest mrozik na dworze fura moim zdaniem lepiej sie zbiera na gazie.....przynajamniej jeśli chodzi o proste mieszalnikowe instalacji I czy II generacji bez kompów.
_________________
TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000
     assistance
 
djmanio 


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-01-2008, 19:04   

Byłem w końcu ze swoim autem u gazownika i okazało się, że przy instalacji gazu zapomniano zablokować dopływ ciepłego powietrza z termostatu. Teraz auto chodzi poprawnie i mniej pali:):):)
_________________
Tempra 1.6 gaznik '96 + LPG 125 tys km
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load