TIPO 1.4 WTRYSK SZARPIE,PRZERYWA,GAŚNIE NA ZIMNYM SILNIKU |
Autor |
Wiadomość |
rudaslaska7
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 168 Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-09-2009, 10:19 TIPO 1.4 WTRYSK SZARPIE,PRZERYWA,GAŚNIE NA ZIMNYM SILNIKU
|
|
|
Witam.
Możliwe ze odpowiedź już padła na forum troszke poszukałem i nieznalazłem w razie czego przepraszam i nie bijcie bo jestem cholernie zdenerwowany całą sytuacją
rano wstaje odpalam wszystko ok.
chwile sobie pochodzi i daje troche gazu.Gdy puszczam gaz obroty spadaja i auto gaśnie (oczywiście nie dzieje sie to za każdym razem tylko raz na kilka )
druga rzecz - chcę ruszać wrzucam 1 i lets go. odrazu pojawia sie szarpanie wrzucam 2 szarpanie i przerywa normalnie daje gazu a czuje jak by auto nie miało mocy.
nie mam instalacji LPG auto jezdzi na benzynie.
wszystko dzieje sie na 1,2 i czasem na 3 biegu po przejechaniu kilkuset metrów wszystko jest ok.
dzieje sie tak juz ok miesiąca na mechanice sie nie znam .
kilka razy rano odpaliłem bez problemu przejechałem ok 30 km samochód stał pod blokiem godzine wsiadam odpalam i znowu szarpie.
troche to irytujące a wygląda to jakbym sie uczył jeździć w "L" i szarpie fundując masaż pleców pasażerom w samochodzie ;-) |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-09-2009, 18:00
|
|
|
nie masz czasem źle ustawionej mieszanki i nie zalewa ci świec zapłonowych.druga rzecz to zobacz czy wtrysk ładnie podaje paliwo.może jest walnięty. |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
rudaslaska7
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 168 Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-09-2009, 07:44
|
|
|
świece wczoraj wymieniałem zalewac nie zalewa stare były OK.
jak ten wtrysk sprawdzic ? (laik) |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-09-2009, 08:46
|
|
|
Jaki masz silnik, na gaźniku czy wtrysk? Jeżeli wtrysk to możliwe, że czujnik położenia przepustnicy jest uszkodzony. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-09-2009, 08:59
|
|
|
rudaslaska7 napisał/a: | TIPO 1.4 WTRYSK SZARPIE,PRZERYWA,GAŚNIE NA ZIMNYM SILNIKU |
|
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
rudaslaska7
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 168 Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-09-2009, 08:25
|
|
|
panowie ratujcie |
|
|
|
|
lupek3000
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 28 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-12-2009, 22:41
|
|
|
Mam podobną sytuację. Czasami odpala normalnie a czasami tak jak opisuje kolega. Jaka pochodzi z 3 minuty na wolnych obrotach to już póżniej nie ma problemów. Czy to może być sonda lambda czy monowtrysk???? Czy może jeszcze coś innego> |
_________________ Jest-Tipo 1.4 DGT
PAWEŁ |
|
|
|
|
eklektryk
witamy nowego
Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: Żagań
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 10-12-2009, 08:57
|
|
|
Mam podobną sytuację , jak sprawdzałem po kolei czujniki , trfiłem na sonde lambda a tam brak napięcia na podgrzewaniu i niemgę znależć zasilania ,żaden schemat nie pasuje. Szukam schematu. |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 10-12-2009, 19:07
|
|
|
rudaslaska7, spróbuj najpierw zrobic reset kompa miałem podobne objawy i wszystko ustało po resecie jesli to nie pomoze trzeba szukac dalej |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-12-2009, 19:26
|
|
|
eklektryk, nie napisałeś nawet jaki masz silnik .
Jeśli chodzi o podgrzewanie sondy lambda,to bezpiecznik i przekaźnik od tego znajdziesz na grodzi silnika,pod czarnym plastikiem przykręconym na dwie śrubki.Pod spodem masz dwa przekaźniki i dwa bezpieczniki.Jeden komplet (bezpiecznik i przekaźnik) jest od grzałki sondy,a drugi komplet od pompy paliwa.
Dotyczy to silników 1.4ie i 1.6ie/SPI. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
eklektryk
witamy nowego
Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: Żagań
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 12-12-2009, 11:41
|
|
|
Silnik 1.4ie , bezpiecznik jest dobry . Przewód wychodzący z bezpiecznika jest inny od tego co zasila sonde. Urządzenie sterujące jest firmy Bosch. Odpala dobrze, ale po 20-30 sek. zalewa silnik i ciężko jest go odpalić. Dlatego po odpaleniu przełańczam na gaz . Na gazie chodzi ekstra ale obawiam się mrozów. Jak silnik jest ciepły to na benzynie też pali dobrze. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-12-2009, 17:59
|
|
|
eklektryk, to odepnij całkiem sondę (grzałkę i sygnał) i zobacz czy coś się poprawi.Miałem to samo i winna była padnięta,kilkumiesięczna sosna lambda. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
eklektryk
witamy nowego
Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: Żagań
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 14-12-2009, 13:11
|
|
|
Jak niema zasilania grzałki to niema sygnału, podłączyłem lewe napięcie i zoro reakcji , podłączyłem sonde o której wiem że daje wysokie obroty bo kiedyś sprawdzałem i zero reakcji , silnik na wolnych obrotach zagrzany cyklicznie faluje a jak przełącze na gaz to pracuje idealnie. Jak bym miał schemat to by wiele wyjaśniło bo schemat z książki "FIAT TIPO I TEMPRA" akurat w tym temacie nie pasuje. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-12-2009, 20:13
|
|
|
eklektryk, grzałka a sonda to dwie różne rzeczy.
A jeśli chodzi o schemat,to przewód sygnałowy od sondy (gruby i zielony) wchodzi w wiązkę sterownika wtrysku i idzie do niego bezpośrednio.Sprawdź we wtyce sterownika czy masz wszystko w porządku. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|