|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z zapłonem |
Autor |
Wiadomość |
wilson
Wiek: 44 Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 21 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-02-2010, 09:02 Problem z zapłonem
|
|
|
Witam mam problem kupilem aparat zaplonowy do mojego tipo i teraz nie mam zielonego pojecia jak ustawic zaplon .chcialbym nadmienic ze jest to aparat zaplonowy w bloku silnika a nie w glowicy . Prosze o pomoc |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2010, 20:38
|
|
|
wilson napisał/a: | Witam mam problem kupilem aparat zaplonowy do mojego tipo | Dla chcącego nic trudnego, aukcje internowane, masz tyle portali: allegro, ebay, świstaki etc. potem oczywiście klubowy dział sprzedam/kupię można dostać prawie wszystko, dalej szroty okoliczne. wilson napisał/a: | nie mam zielonego pojecia jak ustawić zaplon | bez lampy stroboskopowej sam nie ustawisz, jak będziesz już ją miał to po montażu dostaniesz fotkę wstępnego ustawienia, potem już dokładnie oświetlając znaczniki na kole w skrzyni biegów dokładnie ustawisz kąt wyprzedzenia między 10 a 12 stopni (10 - fabryczny, 12 - tuning dla tych co tankują dobre paliwo). |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Piotrek_144
Wiek: 33 Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Sokółka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 03-02-2010, 23:17
|
|
|
Aby ustawic krecisz aparatem zapłonowym w lewo lub prawo.. Mozna regulowac i bez lampy... Ja reguluje w ten sposób, ze ustawiam na słuch i jezeli silnik chodzi równo (nie telepie, nie muli się, ma odpowiednią reakcje na gaz) to zamykam mache i robię jazdę testową. Jezeli przyspiesza odpowiednio i nie wystepuje spalanie stukowe (tylko na benzynie, bo na gazie nigdy nie wystepuje) to regulacje uwazam za skonczoną... Od kiedy kupiłem fiata przestalem wierzyc ksiazce i parametrom zawartych w niej... Moze są dobre do w miare nowego silnika, ale do podeksploatowanego już i wiekowego silniczka nie za bardzo Pzdr |
_________________ Obecnie pod blokiem:
Fiat Tipo 1,6 DGT (149.C2.046)
FSO Polonez Caro+ 1,6 GSi |
|
|
|
|
wilson
Wiek: 44 Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 21 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 10:49
|
|
|
mam juz aparat zalozylem go i nie chce wogole zapalic silnik . Krece w lewo w prawo raz strzela w tlumik a raz w gaznik . Nie wiem jak to ustawic .Pomocy
** Dodano: 04-02-2010, 15:59 **
Dzięki za pomoc musialem pokombinowac i mi sie udalo ustawilem zaplon i teraz jezdzi lepiej niz przedtem .Tipo znowu lata. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 21:53
|
|
|
Piotrek_144 napisał/a: | Aby ustawic krecisz aparatem zapłonowym w lewo lub prawo.. Mozna regulowac i bez lampy... J | gratuluje ustawiania bez lampy. Proponuje ustawiać również gaźnik bez analizatora spalin. Piotrek_144 napisał/a: | Od kiedy kupiłem fiata przestalem wierzyc ksiazce i parametrom zawartych w niej...Moze są dobre do w miare nowego silnika, ale do podeksploatowanego już i wiekowego silniczka nie za bardzo Pzdr | nie musisz 10-12 stopni to przetestowane kąty, a 12 stopni to już optimum dla dobrego paliwa tuż przed spalaniem stukowym, rwie wtedy jak burza |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-02-2010, 22:00
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | 10-12 stopni to przetestowane kąty, a 12 stopni to już optimum dla dobrego paliwa tuż przed spalaniem stukowym, rwie wtedy jak burza |
ot - 12 stopni - ile można zyskać po przestawieniu z 10stopni 0-100 tak orientacyjnie ? Daje to coś pod tym względem czy tylko wzrasta nieznaczne dynamika przy niższych obrotach ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Piotrek_144
Wiek: 33 Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Sokółka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 22:48
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Co prawda gaznika nie mam, ale jeszcze 2 lata temu był u nas w rodzinie poldek 1,5.. Jeszcze nie mając prawka dłubałem w nim troche, to ustawiałem gaznik bez zadnego analizatora Dłubnałem w rurkach emulsyjnych troche, dyszki porozwiercałem, na koniec dostroiłem metodą prob i błedow, do wyeliminowania stukowego i zachowania jakiejs dynamiki... Swiece z czarnych okopconych, zmienily kolorek na kawowy, jak przy idealnej mieszance Na analizatorze nie sprawdzałem (Takiej technologii w zielonych plucach polski nawet stacje diagnostyczne nie posiadają ) ale myślę, ze najgorzej nie było |
_________________ Obecnie pod blokiem:
Fiat Tipo 1,6 DGT (149.C2.046)
FSO Polonez Caro+ 1,6 GSi |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-02-2010, 06:13
|
|
|
Cytat: | ot - 12 stopni - ile można zyskać po przestawieniu z 10stopni 0-100 tak orientacyjnie ? Daje to coś pod tym względem czy tylko wzrasta nieznaczne dynamika przy niższych obrotach ? | lepiej się zbiera i to czuć. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|