Swiece i przewody wysokiego napiecia |
Autor |
Wiadomość |
RooG
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-08-2006, 07:37 Swiece i przewody wysokiego napiecia
|
|
|
Chcialbym kupic i wymienic w mojej Temprze 2.0 swiece i przewody wysokiego napiecia. Gdzie w Warszawie moge je kupic i czy sa jakies tanie odpowiedniki? |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-08-2006, 09:08
|
|
|
Jeśli masz LPG to lepiej nie kupować tanich zamienników. Ja mam świeczki NGK a kabelki firmy Kerr Nelson High Volt. Poprzednio miałem Janmory, ale po ok 2 miesiącach poddały się (przepalił się przewód cewka - kopułka). Tu masz fotkę. Może miałem pecha, ale już raczej nie kupię Janmorów. Od wymiany nie mialem żadnego problemu. Duet NGK - Kerr Nelson u mnie sprawuje się świetnie. Kable kupowałem w Radomiu i zapłaciłem chyba 86 zł, natomiast świece w FeuVert ale nie pamiętam ceny. |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
marcin1209
Dołączył: 21 Gru 2004 Posty: 14 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-10-2006, 18:10
|
|
|
Zagadaj do tego gościa: http://www.karwat.aplus.pl/ handluje championami kupilem u niego kable i swiece zrobiłem na nich juz 20 tyś i nie ma żadnych problemów..... |
_________________ niestey Tempra upadła, teraz Punto będzie pomykać...
I już nie ma puntolota, jest piękna niebieska cool jazzowa Linea............ |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-10-2006, 22:03
|
|
|
janmory to porażka,upaliły mi się przy świecy już w dwóch samochodach |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-10-2006, 12:51
|
|
|
Widocznie z nimi to róznie. Ja mam Janmory w Temprze i spisują się ok. Więc pewnie wszystko zależy na jakie trafisz. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Tomasz@20@KSU
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 108 Skąd: Stryszawa/B-B
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-10-2006, 14:02
|
|
|
OK! Podczepiam się pod temat...
Mam świece championa, które wbrew pozorom nie wydawają mi się zbyt rewelacyjne. Przejechałem na nich już ok. 40 tys. i myślę że czas je wymienić.
I tu mam do Was pytanie:
Otóż mój brat zachwala bardzo dwuelektrodowe świece iskry(w astrze), co prawda trzeba je zmieniać częściej ale są ponoć rewelacyjne...
Pytałem o dwuelektrodowe do tipo i ponoć nie ma ich w katalogu(akurat do tipo)
Zastanawiam się czy może to być spowodowane tym że do fiata nie są zalecane dwuelektrodowe czy może po prostu źle szukałem
Jakie ewentualnie świece byście polecali oprócz championów?? Jak sprawują się NGK bo w sklepie bardzo wychwalali? |
_________________ TIPO pojechało 20 grudnia na żyletki Wspomnijcie go gdy będziecie się golić... ;-) |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-10-2006, 20:34
|
|
|
Ja mam Bosch yridum czy jakos tak zrobilem juz jakies 2kkm wsumie to nic ale silnik chodzi rowniej niz na starych championach |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
piotrp
Wiek: 49 Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 41 Skąd: Manchester
Województwo: Other
|
Wysłany: 06-10-2006, 07:54
|
|
|
Witaj Tomasz
co do świec to konsruktorzy silników 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0 nie przewidzieli ewentualności wykorzystania w nich świec dw-elektrodowych..i dlatego nie znajdziesz nigdzie zamienników . Oczywiście możesz próbować włożyć jakieś ale bez złudzeń-przyrostu mocy nie będzie...
A co do NGK to są naprawde niezłe (lepsze od Bscha tu wraz ze spadkiem ceny spadła jakość) ale jeszcze nie wiem jak z żywotnością bo założyłem je dopero miesiąc temu i przejechałem tylko 4 tyś.
co do kabli...moja poprzednia tempra(1.6 gaźnik) przejeździła na Janmorach 45 tyś. km i nic... ale wymieniłem je zapobiegawczo(chyba trafiłem na jakieś dziwne bo tu wszystkim na forum popadały)
pozdrowienia |
|
|
|
|
Michael
Wiek: 44 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 17 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-10-2006, 17:14
|
|
|
Witam. U siebie założyłem świece NGK BCPR 6 E. Polecam. Zrobiłem na nich ponad 4 tyś. i dalej są takie jakby wczoraj dopiero założone. Kable mam Janmor'y, niestety te "pechowe", które się nie przepalają.
Co do Iskier to nie mam najlepszych wspomnień, mniejwięcej po 1,5 - 2 tyś. przestawały palić na którymś z garów. Przerabiałem to z 3 kompletami. |
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 06-10-2006, 20:01
|
|
|
Na iskrach zrobiłem 10 tyś i nie narzekam jak je wykręciłem ostatnio to wyglądały normalnie szczotką je przeleciałem i włozyłem a kable mam oryginał fiatoskie podejrzewam że są od nowości 13 lat |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-10-2006, 12:18
|
|
|
Mnie gaźnikowiec powiedział jak zobaczył NGK wkręcone, żebym zmienił na iskry... nie posłuchałem go. Jestem bardzo zadowolony z NGK. |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
Blazek1
Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 31 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-10-2006, 21:15
|
|
|
Ja osobiści jeżdziłem dwa lata na przewodach JANMOR i byłem z nich bardzo zadowolony wymieniałem je co pół roku lub co 30 kkm. Świec NGK unikam jak ognia bo uważam że są tragiczne. Świece polecam BERU lub brisk ale iskry też są ok. Moim zdaniem nie marka produktu jest ważna a to gdzie się go kupuje zdziwilibyście się ile produktów motoryzacyjnych jest podrabianych. To naprawdę nie trudne zamówić w drukarni pudełko z takim lub takim logo a potem rozprowadzić to po sklepach giełdach warsztatach. Uważajcie gdzie kupujecie. Nie raz i nie dwa spotkałem się z pudełkiem znanego producenta zawierającym chamską podrubę.
Ja robię po 5 kkm miesięcznie i zarabiam samochodem na życie i uważam że nie warto oszczędzać na świecach i przewodach wszczególności przy gazie. |
|
|
|
|
wglogowski
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 126 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-11-2006, 17:23
|
|
|
Dlaczego narzekacie na NGK. Ja na tych świecach przejechałem 32 tyś. km na LPG nigdy nie miałem z nimi problemu. Teraz zamierzam teraz zmienić i zastanawiam się czy skusić się na tańszą Iskrę czy pozostać przy NGK. |
_________________ KLIK
|
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2007, 12:57
|
|
|
Wczoraj bylem u gazownika. Powiedzial ze nie podoba mu sie praca silnika i zapytal: kiedy wymienial Pan swiece i przewody WN? Powiedzialem ze za mojej kadencji - NIGDY. Swiece jakies tam iskry a przewody Packard Popryskal jakims czyms po przewodach WN i przylozyl je do bloku silnika, zaczelo sie iskrzyc MASZ PAN PRZEBICIE NA PRZWODACH - DO WYMIANY! Powiedzial ze mam zmienic swiece na NGK bo takie sa najlepsze do gazu i zmienic przewody na JANMOR lub SENTECH czy jakos tak. Podobno do silnika 1.6 ie mozna zalozyc kable z poloneza Jakie swiece i przewody polecacie? Swiece napewno kupie NGK ale jaki maja miec symbol Aha aktualnie silnik nie pracuje rowno (takjakby na jeden gar swieca nie dawala rady) |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-03-2007, 18:35
|
|
|
NGK są bdb, ale równie dobrze Briski czeskie posrebrzabne bardzo fajnie się sprawują a swego czasu w jednodniowej promocji dorwałem po... 4,20 / szt; chodzą do teraz super; zresztą iskry też wiele osób chwali;
przewodów janmor nie kupuj jak nie musisz a masz jakikolwiek wybór; ja kupiłem z przymusu raz, ale się cały czas o nie boję bo to typowe że to shit i się p..ą dość szybko, znaczy palą
sentechy być może są ok;
no i zawsze pozostają droższe też produkty;
ja osobiście zamiast NGK wolę profilaktycznie wymienić częściej niż zalecany okres ale za to na briski po 4zeta; zawsze pochodzą lepiej niż ngk zajeżdżone, a czy na początku kadencji obydwu marek jest jakaś odczuwalna jakościowo różnica... chyba nie w tych silniczkach... (?) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Tomasz@20@KSU
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 108 Skąd: Stryszawa/B-B
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-10-2007, 16:15
|
|
|
A co sądzicie o przewodach magneti marelli Ja jeździłem już na 2 kompletach, ale jakiejś wyraźnej różnicy po zmianie przewodów nie odczuwałem... |
_________________ TIPO pojechało 20 grudnia na żyletki Wspomnijcie go gdy będziecie się golić... ;-) |
|
|
|
|
|