Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
odpalanie auta...
Autor Wiadomość
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-08-2006, 21:12   odpalanie auta...

Witam!

Od ponad roku zanosiłem się z dołożeniem pewnego bajeru do autka, a na nudnych wykładach na studiach obmyślałem schemaciki i ew niespodzianki jak toto mogłoby działać...
Nieważne póki co szczególy, choć niektórzy wiedzą już pewno o co chodzi... pói są wakacje to się może zmobilizuję, a jak będzie działać to podam opisy jak to tanio zrobić...

Teraz sedno (czego mi brakuje) - dokładny opis stacyjki pod kątem zapłonu i podtrzymania instalacji.
Znaczy się:
(mam temperkę 1.6 gaźnik, ale to nieistotne akurat raczej)
Stacyjka ma położenia:
* MAR bodajże - parkowania (to mnie nie interesuje)
* 0) wyłączenia instalacji (wyciągamy kluczyk tylko w tym położeniu jeśli mamy sprawną stacyjkę :D )
* 1) włączenia instalacji
* 2) zapłonu

mnie interesują 0, 1 i 2 z naciskiem na 1 i 2;
czyli - co zwiera/przelącza stacyjka gdy uruchamiamy zapłon (znaczy się rozrusznik, 'iskra' na świece, pompa pewno, za to odcina światła i inne niepotrz odbiorniki) = poz. 2)
i co potem przełącza po odłączeniu rozrusznika i przejściu z 2 na 1 czyli jazdę (odłącza rozrusznik, załącza obwody instalacji np od świateł itp).

Stacyjka to coś jak multiprzełącznik, jak kilka przełączników kilkupozycyjnych w jednym;
na schematach które kiedyś widziałem stacyjka jest 'rozwalona' na kilka schematów, gdzie w jednym jest tylko jej część rozrysowana przy okazji tego a tamtego obwodu/schematu w innym inna;
czy ktoś ma zebrane do kupy same okolice stacyjki?

prosty opis - piny/kable/kostki gdzie co się pojawia, ew wpiąć przy np zapalaniu bez kluczyka auta z przycisku na desce (jak to mają przycisk założony Ci co nie wymieniali uszkodzonej stacyjki :D ) i co potem trzeba podtrzymać (które styki zwarte muszą zostać do symulowania położenia 1) by pracę silnika podtrzymać.

Bardzo ładnie proszę :) o opis stacyjki w zakresie odpalenia autka i podtrzymania pracy; wiadomo już pewno o co chodzi, ale nie będę mieszał, więc po kolei i wpierw sprawa stacyjki;

[ Dodano: 15-08-2006, 22:14 ]
PS oczywiście rysunki nawet ręczne w Paincie najmilej widziane
PPS nie byłem pewien gdzie post zakwalifikować by pasował i nie utonął od razu , więc wrzucam w ten a nie inny dział, najwyżej strażnicy porządku przeniosą :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-08-2006, 22:24   

1 - wlaczenie kompa od zapłonu, elektrycznej pompy paliwa - wlacza sie na 1-2 sek w celu "nabicia" ciśnienia, danie impulsu do alternatora - tzw. wzbudzenia, zalaczenie ukladow elektrycznych np. wentylatory, wycieraczki itp.

2 - przy przejsciu z 1 na 2 nastepuje odlaczenie wszystkich urzadzen elektrycznych z wyjatkiem pompy paliwa, ukladu zaplonowego i zasilajacego, danie pradu na rozrusznik. Gdy odpalimy, stacyjka sie blokuje i zalaczane sa wszyskie uklady ktore zostaly na ten czas odlaczone.

Niestety co do pin outów Ci nie powiem, bo nie wiem. Poszukaj moze w skanie ksiazki WKŁ może coś będzie. Link masz w Downloadzie. Albo w Schematach elektrycznych - jest tez oddzielny link do skanów.

A co chcesz zrobic "autoodpalanie"? Mozesz wziasc miernik i pomierzyc gdzie pojawia sie prad na stykach, to dojdziesz co do czego.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-08-2006, 22:35   

tylko chwilowo nie mam zbyt czasu przekopywać kilku (nastu?) schematów by z wycinków zebrać kompletny schemat-opis pinów stacyjki; a wolałbym mieć gotowe-wyjaśnione a nie na ślepo się do niej dobierać...

tak, w końcu może zrobię autoodpalanie z paroma dodatkami (z możliwością dostosowania wg potrzeb co kto chce by dodatkowo robiło), wbrew pozorom koszty nieduże przy sprzyjających warunkach, można dodatkowo inne cuda dodać i rozszerzyć, budując centralkę której jakieś zarysy mam w głowie... ale to wszystko potem; wpierw muszę wiedzieć "ten z tym a ten z tym" kable od stacyjki zewrzeć by symulować położenie 1 i "ten z tym a ten z tym" zewrzeć by symulować położenie 2;

a może będzie prościej i ktoś ma luzem stacyjkę... wyjętą, to wtedy łatwiej sprawdzić co kiedy zwiera;

[ Dodano: 15-08-2006, 23:41 ]
a w sumie dodam co nieco; myślałem pod kątem swojej gaźnikowej temperki by wykorzystać to co w niej już mam i niedużym kosztem rozszerzyć; w zal od warunków nie tylko pogodowych musiałoby się toto choćby minimalnie inaczej zachować, być odporne na 'przypadki' i może przy okazji dodać opcję włączania 'bajerów' jakby ktoś chciał, światła, radio itp ; z pewnymi ograniczeniami ale da się bez specjalnych wyrzeczeń i nakładów, a ponadto w pewnej kolejności i po czasie, tak by efekt był najfajniejszy; znaczy się bajer spoko np w zimie, gdy przychodzimy już do autka gotowego do jazdy, rozgrzanego, a kluczyk wkłada się jako formalność by odblokować kierownicę; jako przełączana opcja jak ktoś lubi np pobajerzyć pod marketem :D można też łatwo zrobić ustawianą funkcję np zapali, podtrzyma pewien czas, przegazuje ciut by nie telepało i nie zgasło i stopniowo zmniejszy obroty, a potem po czasie np włączy światła jedne cyk, drugie ( oba w razie potrzeby), może i radio a my tylko wsiadamy i jedziemy... idziemy do auta a w drodze do autka ono samo się 'przygotuje' do jazdy :) ... jest parę kruczków po drodze przy budowie ale parę, w zasadzie nic trudnego by wszystko działało; wszystko zawsze też można rozszerzyć, zmodyfikować...
ale muszę wpierw rozgryźć stacyjkę :D !!! reszta już poleci...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-08-2006, 07:44   

hmmm... w sumie fajny pomysł. Jak chcesz osiągnąć "przygazowywanie"? Czy myślisz, że na gaźniku silnik będzie sam odpalał bez depnięcia w gaz (patrz poprzednie pytanie) tym bardziej, że ssanie jest półautomatyczne? Moja zapewne zapalała by sama w 30% przypadków.... a już na pewno nie w zimie.
     Moneta
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-08-2006, 08:23   

Kiedyś sie tym bawilem, bo jak mialem rozj.ebana stacyjke to musiałem zrobić switcha do odpalania :) ale teraz mam juz nową stacyjke i mam 2 możliwości rozruchu (przydaje sie jak samochód nagle zgaśnie) :lalala:
Ze stacyjki wychodzi 6 kablów:
kolejność przypadkowa:
1. Park (minus do świateł postojowych gdy przekrecimy kluczyk na park)
2. Odcięcie dmuchawy i podgrzewanej szyby/lusterek podczas rozruchu
3. Mar - zasilanie wszystkiego po przekreceniu kluczyka
4. J/w - pin 3. i 4. sa polączone
5. Stały Główny plus (gruby kabel)
6. Rozruch (też gruby kabel) Napięcie podawane do rozrusznika

Rozumiem że planujesz zrobic odpalanie na pilota
To na pierwszym kanale podlącz pin 3 i 4 a na drugi daj 6stke z przekaźnikiem, który w momencie pojawienia się napiecia do rozruchu odetnie napięcie z pina 2-go
a jesli masz gaźnik to w zime bedziesz musiał go zostawić na ssaniu jesli bedziesz planował rano odpalic go "w domu"
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
ViNYL 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Gru 2004
Posty: 54
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-08-2006, 20:37   

Witam.

Chcialbym sie w ogole pozbyc kluczyka ze stacyjki i odpalac silnik przyciskiem. Problem jest jednak z blokada kierownicy, ktora jak wiadomo nie pozwoli bez przekrecenia kluczyka ruszyc kierownica. Jak obejsc ten problem?
_________________
pozdrawiam, vinyl
Tipo 1.6i.e. '92 / LPG BRC
N 51º13'44.91'' / E 22º35'17.58''
     assistance
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-08-2006, 22:42   

Witam !

Uciac bolec blokady wchodzacy w walek od kierownicy.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-08-2006, 20:00   

[ najaktualniejszy ciąg dalszy od gwiazdek :P ]

dzięki mikus, ale albo ostatnio po pracy za wolo myślę albo jestem zbyt leniwy, bo schematy kiedyś oglądałem, czytałem twój post, ale z niego nie jest to dla mnie 100% jasne, a wolałbym znać ten temat nim rozkręcę osłonę od stacyjki;

najprościej: który kabel do którego ma być zwarty w momencie zapalania (kręci się rozrusznik, idzie iskra, wyłączone niepotrz odbiorniki) a który do którego zaraz po zapaleniu (normalna jazda); miło by było je nazwać po imieniu (funkcji i kolorze);
po prostu pełen schemat stacyjki bym prosił (stacyjka to w sumie o ile wiem tylko potrójny przełącznik kilkupozycyjny)

[ Dodano: 25-08-2006, 08:14 ]
to co, może zapoda mi ktoś taki łopatologiczny schemat stacyjki...? [-o<

[ Dodano: 04-09-2006, 00:04 ]
dobra, wygląda na to, że sobie sam poradzę, bo kolega podrzucił mi niepotrzebną świeżo wyciągniętą stacyjkę z Tipo (szwankuje)... to sobie posprawdzam...
a zabawa i tak będzie musiała znów poczekać , bo chyba tłumik i kable zapłonowe będą pierwsze w kolejności...



****************************************************************************************
[ Dodano: 08-09-2006, 23:38 ]
NO TO CIĄG DALSZY :)


schemat stacyjki w zasadzie już mam bo dostałem z demobilu jedną, akurat Tipową, ale to musi być to samo co w Temprze.... schemat stacyjki oczywiście dam na forum jak znajdę chwilę.....

ale kolejna rzecz, którą muszę do przemyśleń wrzucić... nie będę swoich póki co wymysłów wrzucał, tylko jedno pytanie:

--->>> jak najlepiej wykryć, że podczas zapalania silnik już/właśnie zaskoczył, by nie przekręcić rozrusznika, zarzynać bendix; ale i w ogóle wykryć zapalony silnik?
rozrusznik ma swoje sprzęgiełko czy coś więc niby się nie przekręci i sam odpina od silnika, ale wiadomo...

jest kontrolka ładowania akusia co to niby gaśnie akurat jak silnik wystartuje i jest ładowanie, to by była jedna możliwość, ale ona lubi płatać figle, nie gaśnie też od razu itp.... więc jak zajarzyć może też inaczej, że silnik właśnie się odpalił i przy kręceniu właśnie trza rozłączyć rozrusznik... gdzie się wpiąć czy coś..? hmm...? ma ktoś inne pomysły?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load