|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Było zimno..było OK a teraz coś się dzieje.... |
Autor |
Wiadomość |
wolinski
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 42 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-06-2006, 19:17 Było zimno..było OK a teraz coś się dzieje....
|
|
|
Witam
Odpalałem zimą autko na benzynie i jeździłem na gaziku, nic sie nie działo.
Teraz, gdy zrobiło się trochę cieplej, komputer łapie mi szybko jakichś błedów i na benzynie nie chce kręcić a na gazie łapie wysokich obrotów 2000-3000.
Po resecie kompa wszystkie problemy znikają ale na krótko, im cieplej na zewnątrz tym krócej cieszę się bezproblemową jazdą.
Podejrzewam jakiś czujnik ale nie wiem od czego zacząć........
Pozdrawiam
Tipo 1.6 i.e 94' |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 18:36
|
|
|
Z przypadku z mojego podwórka-jedż do gazowników na regulację.Grzebanie samemu nic nieda bo trzeba zmienić parametry centralki gazu. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
wolinski
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 42 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-06-2006, 19:34
|
|
|
Instalację gazową mam najprostrzą, bez centralki.....także opcja grzebania i szukania tam problemów odpada.....
Pozdro |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 19:45
|
|
|
Witaj !
Wysokie obroty ich przyczna moze byc zacinajacy sie silnik krokowy.
[ Dodano: 07-06-2006, 19:45 ]
Silnik na benzynie musi chodzic dobrze a potem dopiero zabierac sie za instalacje gazowa nalezy |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
wolinski
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 42 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-06-2006, 21:00
|
|
|
Jeśli byłby to silnik krokowy to poblem nie znikałby od razu po resecie kompa...... a tak się dzieje ale na krótki czas.....
Podejrzewam jakichś czujnik który pod wpływem wyższej temperatury może tracić swoje parametry.....
Chyba czeka mnie wizyta u elektryka.....
Pozdro |
|
|
|
|
Robson
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-06-2006, 09:52
|
|
|
Ja podobnie walcze ze swoim 2,0 ie. Napisz cos więcej na temat odpalania i pracy na benzynie. Czy zaskakuje i gaśnie a moze odpala ale cięzko go wprowadzić na obroty ?
Jesli są problemy z praca benzynie to sprawdz:
1. pompe paliwa - głównie ona daje ciała
2. czujnik temperatury płynu
3. czujnik temperatury powietrza
4. sonda lambda
5. filtr paliwa (najlepiej wymienić)
ja jeszcze musze sprawdzic poz. 4 i 5. |
_________________ TIPO 2,0 ie GT
Robson |
|
|
|
|
wolinski
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 42 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-06-2006, 11:18
|
|
|
Przy odpalaniu na benzynie uruchamia się dosłownie na sekundę a później odrazu obroty spadają do zera, pompę sprawdziłem, wyminię jeszcze filtr paliwa bo go dawno nie wymianiałem, ale napewno to nie jest to.....bo po resecie kompa wszystko chodzi jak należy dopóki nie nałapie błędów...
Podejrzewam czyjniki temperatury ale nie wiem gdzie je zlokalizować i jak sprawdzić.....
A może to też i sonda lambda...... a jak ją sprawdzić?
Pozdro |
|
|
|
|
jarsi102
witamy nowego
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 3 Skąd: Firlej
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-07-2006, 16:36
|
|
|
Mam podobne odjawy tzn. przy temp. -15 silnik pracuje i odpala, a wtej chwili przy +30 ani nie zagada. Wymieniłem pompe paliwa , filtr, wtrysk, sprawdziłem czujnik temperatury silnika i powietrza, sonda też wydaje się być sprawna (sprawdzałem miernikiem elektroniczym a nie oscyloskopem). Zastanawiam się czy po drodze od czujnika temp. powietrza do kompa gdzies nie ma przerwy, bo na niego stawiam ze względu na uzależnienie pracy silnika od temperatury powierza. Może ktoś ma sposób na sprawdzenie tego? |
|
|
|
|
wolinski
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 42 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-07-2006, 12:23
|
|
|
Wkońcu zdecydowałem się pojechać do warsztatu i podłączyć pod komputer, i jaka diagnoza ???
Dobrze znany problem sondy lambda, podczas pracy na gazie komputer łapie błedy i zaczyna sie wszystko rypać..... co zrobić???
W tymże samym zakładzie pracują raczej kumaci chłopy i powiedzieli że prawie jedyną opcją jest założenie elektroniki do gazu ( której nie mam) do mojego samochodu -koszt ....... za duży, a druga opcja to układ który będzie zwierał sondę lambda do masy podczas jazdy na gazie, opcja sporo tańsza ale nie do końca pewna, może ktoś z was ma podobny układ i podzieli się spostrzeżeniami na ten temat........
Pozdro
Tipo 1.6 i.e 95' |
|
|
|
|
jarsi102
witamy nowego
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 3 Skąd: Firlej
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-07-2006, 20:01
|
|
|
u mnie objawy podobne jak u kolegi wolinskiego, sprawdziłem wszyskie czujniki i są ok, ale po sprawdzeniu sondy lambda okazało się, że jest stałe napięcie 0,11V, chyba padła i w związku z tym mam dwa pytania:
1. czy po odłączeniu sondy na przewodzie doprowadzającym sygał do kompa(od strony komputera) nie powinno pojawić się napięcie 0,45V wytworzone przez komputer, bo umnie jest nadal 0,11V
2. czy sondę trzyprzewodową bo taka jest teraz mogę zastąpić czteroprzewodową (nie podłączając szarego przewodu-masy) taką oferuje mi kumpel za darmo |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-07-2006, 21:13
|
|
|
Napiecie powinno wystepowac na wtyczce od sondy a nie komputera i powinno miescic sie w zakresie 0,2-0,8V.Sprawdz kabel idacy do sondy czy nie jest przepalony od wydechu albo urwany.
Sonda czteroprzewodowa ma osobna mase do podgrzewania i osobna do czujnika. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|